MuscleMeat

Training Log

Bezoekers in dit topic

Vind het nog een nette MP. Duurt lang, maar het is gelukt he:p
 
Nice pr. Maar deadlift 20kg onder pr failen?
 
Nice PR

maar weer dat dipje dat je altijd doet voor je eerste rep
 
Mooie PR, slow motion enzo :P
 
goed zo warres!! wat zegt die kerel op het einde? 'gij bent echt kansloos'? :D

hij dacht dat ik kansloos was :) die kerel was men neef, degene met het hemdje die er vandaag bij was ;)

Vind het nog een nette MP. Duurt lang, maar het is gelukt he:p

jepjep, blij met men PRke :cool:

Nice pr. Maar deadlift 20kg onder pr failen?

Bwa valt mee hé, is maar fail @90% max, dus als je het zo bekijkt ;)

Nice PR

maar weer dat dipje dat je altijd doet voor je eerste rep

dipje zie ik idd, zal er wel uitgaan als ik nog sterker word :)

Mooie PR, slow motion enzo :P

thx man :)
 
Maandag 28 mei

BE
5x70
1x80
1x85
1x90
3x80
7x70

Dips vs Chins
10x5xbw+5kg vs 10x4xbw+5kg

Dumb bench press pomp
Biceps pomp

goei training, 90kg nog is gepakt.

@Guts, tot de 80 kan ik de form goed behouden (met arch) vanaf daarboven merk ik als ik uitpak, dat de arch ff ineen valt. Ga dus volgende cyclus paused bench erin gooien om die arch op te bouwen en gewoon te worden.
 
zien dat je arch goed strak is door je buikspieren op te spannen, ook zorgen dat je je kont goed naar u toetrekt, zo zet ge alles heel solide,

verlies van arch bij uitpak had ik ook last van, hoe ik het heb opgelost: ik legde mij neer met de bar op keelhoogte, niet ooghoogte, zo kun je de bar er mooi uitschuiven in een pressende beweging zonder arch te verliezen, omdat de bar veel minder ver moet gaan naar de beginspositie, maar dat zijn dingen waar je zelf mee moet spelen, ook omdat het verschilt van cage tot cage (verschillende hoogtes van pinnen etc.) maar zeker niet opgeven en proberen die arch te perfectioneren, zult ge geen spijt van krijgen ;)
 
hmm... ik ga die keelhoogte ook eens toepassen, ik zit nog iets meer op ooghoogte. Ma klinkt allemaal wel logisch, volgende week maandag eens proberen toe te passen. Zal ook is filmen, kunde mee volgen :)
 
ik lig ook meer op kinhoogte dan ooghoogte. Dat is inderdaad gemakkelijker
 
zeker filmen! en gewoon blijven zoeken, zelf een techniek vinden die goed zit, maar wel MET arch :D
 
techniek tegoed aanleren :)
 
Ja maar een goede arch is enkel nodig als je PL wedstrijden gaat doen, terwijl ik zo het gevoel heb dat jij meer focust op strongman:p
Correct me if i'm wrong:p
 
een arch is echt niet alleen nodig omdat PL'ers hem gebruiken, een arch is de sleutel tot een gezonde, sterke en correcte bench, het stelt je schouders in een veel aangenamere positie waardoor je de kans op blessures verkleint en een arch laat je toe om je triceps meer te gebruiken waardoor je bench veel beter gaat aanvoelen en wss ook sterker gaat worden. Ik zeg niet dat je zo'n belachelijk hoge arch moet proberen aan te nemen, maar een bescheiden arch is noodzakelijk.

besides, als je je schouderbladen goed tegen elkaar duwt, dan arch je sowieso al, dus als je goeie techniek wilt toepassen MOET je archen :)
 
Ik wil nu geen discussie starten ofdat je nu wel of niet moet archen, want ik arch zelf.:p
Het enigste wat ik weet is dat Bill Starr in 'strongest shall survive' zegt dat een bench zonder arch even goed was als een bench met arch, en als het enkel om kracht gaat je totaal niet hoeft te archen.
Dat je je triceps beter kan gebruiken kan goed zijn, weet ik totaal niet.:D

Do what you like warres:D
 
Archen doe je in hoofdzaak om je ROM kleiner te maken (duh) en om om meer je lats/achterkant schouders in de beweging te brengen
 
bedankt voor de reacties! Zal zoals gezegd volg maandag eens filmen en kunnen we zien of men arch op iets trekt :)
 
Everybody is an expert, het gaat er om dat hij stabiel op de bankske ligt en ni als ne zak patatten. Spanning
 
Vrijdag 1 juni

MP
5x40
3x50
1x55
7x45
6x45
5x45

Dips
2x10xbw
7xbw
7xbw
6xbw

vs

Chins
7xbw
5xbw
7xbw
6xbw
5xbw

Dumb shoulder press pump
Triceps pump
 
Maandag 4 juni

BE
5x60
1x70
1x80
1x85
1x90
3x7x70
-- niet gefilmd, maar form zit beter door meer achter de bar te liggen (niet meer op ooghoogte, meer nu op keel/nek hoogte.

Chins vs Dips
10x3xbw+10kg vs 10x4xbw+10kg

Incline dumb press pumpz


vrijdag is nen 10 repper bw met chins proberen, benieuwd :)
 
Back
Naar boven