MuscleMeat

Training voeding en progressie diary

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.001
Hii

Ja gaat lekker. Door de verdeling lb ub run rust merk ik een groot verschil in vermoeidheid dus ervaar ik als erg positief. Gisteren weer lekker benen getraind en vanmorgen bovenlichaam.

Niks bijzonders sukkel gewoon lekker door 😇

Hii

Ja gaat lekker. Door de verdeling lb ub run rust merk ik een groot verschil in vermoeidheid dus ervaar ik als erg positief. Gisteren weer lekker benen getraind en vanmorgen bovenlichaam.

Niks bijzonders sukkel gewoon lekker door 😇
Fijn om te horen dat dit voor jou werkt💪 positieve vibes 🤗

Clipboard_10-20-2025_01.jpg

Dit is een tijdelijke time-out van het forum, mag ik hopen? :(

• #2.006
Still alive 😊. Even wat afstand genomen om de balans in mijzelf te vinden mbt gezondheid, lichaamsbeeld en relatie sport en voeding. Even terug naar wat ik wil, leuk vind, mooi vind en gezond vind los van de diehard sporters hier. Voeding even losgelaten en focus op plezier en energie.

Nog steeds om 4.30 uit de veren en op schema benen ub hardlopen rust en bevalt ontzettend goed. Twee weken geleden weer op de voeding gaan zitten omdat ik die behoefte voelde en zit er momenteel lekker in. Hardlopen inmiddels van 5x7 joggen vs 3 minuten doorlopen uitgebouwd naar 5x7min joggen vs 2 minuten doorlopen. Bouw dit nu per 4 weken 10 seconden uit. Dus over een week 1.50min rust etc
.Hopelijk nog lang buiten rennen en niet teveel kou 😁😎

1000035680.jpg

Inhoud alleen zichtbaar voor geregistreerde leden!

Check die booooty

• #2.008
Lekker begin van de dag! Maandag benen getraind, gisteren bovenlichaam en vandaag afgesloten met hardlopen. Morgen rustdag en opnieuw 💪

Verder weinig bijzonders hier. Behalve bijzonder goede benen 😁.

Voeding 2x cream of rice, frambozen, whey, havermout, banaan, noten, groente, kip, blauwe bessen en chocolade. Qua gewicht zit ik best hoog maar kijk erg blij in de spiegel dus go with the flow en enjoy life 😎

1000035934.jpg

Inhoud alleen zichtbaar voor geregistreerde leden!

:hb:

• #2.010
Vraagje voor de kenners. Ik heb bloed laten prikken en mijn ckd-epi egfr is wat laag. De norm is 90+ en ik zit op 75. Zou dit van sporten/hoge eiwit inname/ supplementen kunnen komen?

Eiwitten 120/130 per dag

Supplementen: omega 3, vitamine c, magnesium, collageen, biergist, vitamine d

Vraagje voor de kenners. Ik heb bloed laten prikken en mijn ckd-epi egfr is wat laag. De norm is 90+ en ik zit op 75. Zou dit van sporten/hoge eiwit inname/ supplementen kunnen komen?

Eiwitten 120/130 per dag

Supplementen: omega 3, vitamine c, magnesium, collageen, biergist, vitamine d
wat ik kan vinden is dat het afhankelijk is van meerdere factoren. mochten er geen aanwijzingen zijn voor andere afwijkende waarden in je lever en nieren (of te veel eiwit in je urine), is er met 75 nog vrij weinig aan de hand

Er zijn vele redenen voor een wat lagere waarde voor de ckd-epi egfr. Van nature schommelt het altijd wel iets. Maar er zijn ook tal van onschuldige redenen.
Wat hogere spiermassa dan gemiddeld of vochttekort kan al een verlaagde waarde geven. Ook simpele pijnstillers hebben hier invloed op.
En 75 valt dan nog mee.

Spiermassa: Personen met een hoge spiermassa (bijvoorbeeld bodybuilders) kunnen een lagere eGFR hebben, omdat er meer creatinine wordt geproduceerd uit spierweefsel.
Vochtinname: Een te lage vochtinname kan leiden tot een lagere eGFR.
Medicatie: Sommige medicijnen, zoals NSAID's (pijnstillers) en ACE-remmers, kunnen de eGFR-waarde beïnvloeden.

Er zijn geen supplementen die een CKD-EPI eGFR-waarde verlagen; integendeel, sommige supplementen kunnen helpen bij het vertragen van de achteruitgang van de nierfunctie en het ondersteunen van de gezondheid van de nieren, zoals natriumbicarbonaat om verzuring tegen te gaan en vitamine D, B12 en foliumzuur om tekorten aan te vullen.

• #2.013
Er zijn vele redenen voor een wat lagere waarde voor de ckd-epi egfr. Van nature schommelt het altijd wel iets. Maar er zijn ook tal van onschuldige redenen.
Wat hogere spiermassa dan gemiddeld of vochttekort kan al een verlaagde waarde geven. Ook simpele pijnstillers hebben hier invloed op.
En 75 valt dan nog mee.

Spiermassa: Personen met een hoge spiermassa (bijvoorbeeld bodybuilders) kunnen een lagere eGFR hebben, omdat er meer creatinine wordt geproduceerd uit spierweefsel.
Vochtinname: Een te lage vochtinname kan leiden tot een lagere eGFR.
Medicatie: Sommige medicijnen, zoals NSAID's (pijnstillers) en ACE-remmers, kunnen de eGFR-waarde beïnvloeden.

Er zijn geen supplementen die een CKD-EPI eGFR-waarde verlagen; integendeel, sommige supplementen kunnen helpen bij het vertragen van de achteruitgang van de nierfunctie en het ondersteunen van de gezondheid van de nieren, zoals natriumbicarbonaat om verzuring tegen te gaan en vitamine D, B12 en foliumzuur om tekorten aan te vullen.

Dankjewel! Mijn creatinine was inderdaad ook aan de hoge kant dus hoopte al dat het iets met sporten te maken had. Drink toch wel 4/5 liter water op een dag dus denk dat het daar niet aan kan liggen.

Misschien te simpel gedacht qua supplementen maar bij medicatie weet ik dat je nieren hard aan het werk moeten om de restanten uit je lichaam te krijgen dus dacht vraag jullie slimmerds even of supplementen Misschien ook wat belastend kunnen zijn voor je nieren.

Dus conclusie dagje ouder en gespierd 👌

Medicijnen kunnen je nieren stevig belasten net als dat t je lever belast.

Van supplementen heeft eerder je lever last dan je nieren. Bekend is bijvoorbeeld dat teveel vitamine A leverschade kan geven.

Lekker blijven bouwen. Blijf je lichamelijk jong bij 😉😏💪

Er zijn geen supplementen die een CKD-EPI eGFR-waarde verlagen;
Creatine volgens mij wel. Extra creatine suppleren kan leiden tot een hogere creatininewaarde en daarmee een lagere CKD-EPI eGFR-waarde.

CKD-EPI eGFR kan ook iets verlaagd zijn kort na een (intensieve) krachttraining.

Laatst bewerkt:
Dat kan inderdaad. Maar bij normaal gebruik is dat meestal maar een kleine (vaak tijdelijke) invloed.
Bij de laadfase wordt dit meer gezien.

Maar ik zie bij @Buttie88 supplementen opsomming geen creatine staan.

• #2.018
Gebruik inderdaad geen creatine. Gaat mijn lichaam sws niet lekker op. Ben echt mega vocht en zout gevoelig. Na het uit eten woensdag +3.1kg bijvoorbeeld 😑

• #2.019
Mij toch maar even over de kou heen gezet. 2 weken niet wezen rennen ivm regen/kou etc maar begon het rennen wel te missen dus vanmorgen de beentjes gestrekt en getrakteerd op helder weer 😇

1000036656.jpg

1000036647.jpg

Geen sneeuw daar ?
Ik heb onze kat de snowboots aan laten trekken

Terug
Naar boven