XXL Nutrition

Training voeding en progressie diary

• Topic Starter Topic Starter
Ja snap wat je bedoeld. Heel toevallig vanmorgen met de hand die stang in de smith machine opgetild. Lijkt ook minder zwaar met dat ding of ben gewoon zo sterk 🤣

En ben dus niet echt gek op squatten. Vorig jaar opgewerkt naar 85kg en door de vele dagen spierpijn ging de lol er echt vanaf. Dus ben nu voorzichtig zodat ik gemotiveerd blijf en sporten leuk blijft 💪

Vraag me alleen af of mijn benen wel gespierder worden als ik met squatten wat laag blijf in gewicht? Had vorig jaar echt wel goede poten daardoor nl. Wat denken jullie? Dit was vorig jaar
Inhoud alleen zichtbaar voor geregistreerde leden!

Ja snap wat je bedoeld. Heel toevallig vanmorgen met de hand die stang in de smith machine opgetild. Lijkt ook minder zwaar met dat ding of ben gewoon zo sterk 🤣

En ben dus niet echt gek op squatten. Vorig jaar opgewerkt naar 85kg en door de vele dagen spierpijn ging de lol er echt vanaf. Dus ben nu voorzichtig zodat ik gemotiveerd blijf en sporten leuk blijft 💪
Als je een oefening regelmatig doet dan hoef je geen heel erge spierpijn te hebben.

Als je een oefening regelmatig doet dan hoef je geen heel erge spierpijn te hebben.
Ja wel mijn ervaring met squatten en gewicht verhogen. Deed destijds wekelijks 5 kilo erbij en wil nu wel opbouwen maar wel rustiger zeg maar.

Ja wel mijn ervaring met squatten en gewicht verhogen. Deed destijds wekelijks 5 kilo erbij en wil nu wel opbouwen maar wel rustiger zeg maar.
Wat ik bedoel te zeggen is dat het soms in andere dingen zit, zoals voeding oid, niet dat het jou niet is overkomen.

Wat ik bedoel te zeggen is dat het soms in andere dingen zit, zoals voeding oid, niet dat het jou niet is overkomen.
Ja dat geloof ik ook wel inderdaad. Maar denk je dat mijn benen alsnog strak worden als ik niet teveel in gewicht ophoog met de gewone squat (andere oefeningen wel) maar wel consistent 2x squat met bv 50kg of 60kg?

Vraag me alleen af of mijn benen wel gespierder worden als ik met squatten wat laag blijf in gewicht? Had vorig jaar echt wel goede poten daardoor nl. Wat denken jullie? Dit was vorig jaar
Ik zou altijd zo zwaar mogelijk trainen

Vorm krijg je door zwaar te trainen en grenzen te verleggen
Vet verlies je door voeding/cardio of 492949922 reps laag gewicht wat ook een vorm van cardio is, beter bekend als crossfit

leuke sokken

Je kan gewoon lekker pompen met squatten, ga maar eens 10-15% onder je max zitten, 3-4 setjes en 10-12 herhalingen, tot de pomp er zo hard in zit dat je niet normaal meer kan lopen.....hoef je t niet eens met een heel zwaar gewicht te doen, maar wel lekker diep doorzakken zodat je heup onder je knie komt zeg maar. "Ass to the Grass"

In mijn ogen is vrij ook beter, dan volgt het gewicht de natuurlijke stand van je lichaam en kan je lichaam ook op natuurlijke wijze, natuurlijke lijn, omhoog komen (beetje raar uitgelegd maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel).

Squatten is zooooooooooooooo lekker.
Denk vanuit een veiligheid oogpunt je naarmate je steeds zwaarder gaat tillen toch beter richting de machines kunt gaan. Barbell oefeningen blijven leuk, maar dat zijn ook de oefeningen waar je geblesseerd bij raakt.

Denk vanuit een veiligheid oogpunt je naarmate je steeds zwaarder gaat tillen toch beter richting de machines kunt gaan. Barbell oefeningen blijven leuk, maar dat zijn ook de oefeningen waar je geblesseerd bij raakt.
Daar zit ook wel wat in ja, ik ben zelf echter niet echt een voorstander van machine squats, is maar een persoonlijk dingetje.

Daar zit ook wel wat in ja, ik ben zelf echter niet echt een voorstander van machine squats, is maar een persoonlijk dingetje.
Je kan ook andere oefeningen dan squats, heb ik weleens gehoord. Beetje vloeken in de kerk van K82, maar toch. :p

Soms wordt het ook gecombineerd: eerst squats (voor squats en kracht) daarna pompen met andere oefeningen.

Je kan ook andere oefeningen dan squats, heb ik weleens gehoord. Beetje vloeken in de kerk van K82, maar toch. :p

Soms wordt het ook gecombineerd: eerst squats (voor squats en kracht) daarna pompen met andere oefeningen.
KAN ja......het kan.

Squats4Life!

eerst pompen met leg-curls before squat.
waarom ? dan sta je stabieler en gaat squats beter

eerst pompen met leg-curls before squat.
waarom ? dan sta je stabieler en gaat squats beter
Dus eerst je quads oppompen bedoel je?

Dat hoor ik vaker, terwijl ik dan eerder zou kiezen voor legpress....ik zal de eerstvolgende squat eerst beginnen met leg-curls.

Dus eerst je quads oppompen bedoel je?

Dat hoor ik vaker, terwijl ik dan eerder zou kiezen voor legpress....ik zal de eerstvolgende squat eerst beginnen met leg-curls.
quads zitten aan de voorkant, met leg curl train je die kant niet

Oke we houden de squat er maar gewoon in haha. Zit nu ook mijn maandelijkse ding dus volgende training gewoon weer even wat ophogen 💪 thnx voor het meedenken allen

Terug
Naar boven