Fitness Seller

Training voeding en progressie diary

• Topic Starter Topic Starter
Woensdag benen getraind en squat zo diep mogelijk. Denk dat ik voorheen wat gesjoemeld heb in de zin van niet diep genoeg. Tot gisteren spierpijn gehad dus dagje niet gesport en vanmorgen wezen hardlopen. Vandaag 12 weken gestopt met roken met hulp van de vape (vape rook discussie zinloos deze keuze gemaakt en blij dat ik van het roken af ben). Huid gezonder, conditie beter en geen gestink meer. Nu bezig met afbouwen van vapen met als doel stoppen. Morgen weer benen trainen. Nog extra tips tegen spierpijn/sneller herstel? Slik dagelijks magnesium, eet voldoende eiwitten, slaap 8 uur.
Screenshot_20240512-094530_Samsung Health.jpg

Woensdag benen getraind en squat zo diep mogelijk. Denk dat ik voorheen wat gesjoemeld heb in de zin van niet diep genoeg. Tot gisteren spierpijn gehad dus dagje niet gesport en vanmorgen wezen hardlopen. Vandaag 12 weken gestopt met roken met hulp van de vape (vape rook discussie zinloos deze keuze gemaakt en blij dat ik van het roken af ben). Huid gezonder, conditie beter en geen gestink meer. Nu bezig met afbouwen van vapen met als doel stoppen. Morgen weer benen trainen. Nog extra tips tegen spierpijn/sneller herstel? Slik dagelijks magnesium, eet voldoende eiwitten, slaap 8 uur.
Screenshot_20240512-094530_Samsung Health.jpg
Wauw goed bezig hoor. Wat dat roken betreft daar ben ik mee gestopt op mijn 40ste verjaardag (nou ja, die dag zelf nog wel gerookt maar voor het laatst, ben nu 42) nooit meer een peuk aangeraakt en bevalt me uitstekend. Vieze stinkzooi geld weg te gooien en elke keer moeten kopen omdat je verslaafd bent aan stinkende nicotinestokjes....

Benen benen en...... Spierpijn!!! Lekkerder kunnen we het niet maken.

Wat de spierpijn betreft;
Heb je dit alleen na het squatten?
Of na je een complete legday?

Als ik alleen maar zou squatten heb ik niet zo veel spierpijn, ondanks max gewicht. Als ik een complete legday pak dan is spierpijn bijna onvermijdelijk.
Goed rustig rekken en strekken helpt, minimaal 3 liter water drinken per dag helpt ook. Voldoende kalium (zit in bananen onder andere) en voldoende zout, die balans kalium/zout zorgt voor optimale vocht balans in je lijf.

Voor de rest ben jij echt goed bezig, sportieve tante ben je. Super!

Ik eet zelf ook altijd kwark voor het slapen gaan, zitten "langzame" eiwitten in, goed voor je herstel.

Er komen vast meer tips want er zwemt hier ook een @Bullshark rond namelijk...

Wauw goed bezig hoor. Wat dat roken betreft daar ben ik mee gestopt op mijn 40ste verjaardag (nou ja, die dag zelf nog wel gerookt maar voor het laatst, ben nu 42) nooit meer een peuk aangeraakt en bevalt me uitstekend. Vieze stinkzooi geld weg te gooien en elke keer moeten kopen omdat je verslaafd ben aan stinkende nicotinestokjes....

Benen benen en...... Spierpijn!!! Lekkerder kunnen we het niet maken.

Wat de spierpijn betreft;
Heb je dit alleen na het squatten?
Of ben je een complete legday?

Als ik alleen maar zou squatten heb ik niet zo veel spierpijn, ondanks max gewicht. Als ik een complete legday pak dan is spierpijn bijna onvermijdelijk.
Goed rustig rekken en strekken helpt, minimaal 3 liter water drinken per dag helpt ook. Voldoende kalium (zit in bananen onder andere) en voldoende zout, die balans kalium/zout zorgt voor optimale vocht balans in je lijf.

Voor de rest ben jij echt goed bezig, sportieve tante ben je. Super!

Ik eet zelf ook altijd kwark voor het slapen gaan, zitten "langzame" eiwitten in, goed voor je herstel.

Er komen vast meer tips want er zwemt hier ook een @Bullshark rond namelijk...
Ja roken is echt kut. 5 jaar geleden begon de weerstand tegen het roken en vanaf toen een lang proces van stoppen en beginnen dus toen mijn collega gestopt was met roken met behulp van de vape het een kans gegeven. Wat supergoed dat je in 1x gestopt bent 😲 moeilijk mee gehad?

Nee heb idd volledige slachtdag met benen 🤣 squats, bulgarian split squat, hip trust, die abduction apparaten en cable kick back 😁 dus spierpijn gegarandeerd. Eet dagelijks banaan met kwark dus dat zit ook wel goed. Klinkt als gewoon incasseren.

En thnx leuk om te horen! Sporten vind ik echt heerlijk en meestal de energie en discipline te gaan. Scheelt natuurlijk ook dat ik geen gezin heb of een bruisend sociaal leven. Dus kan mij zo goed als volledig op mijzelf focussen.

Ze is dieper gaan squatten. Denk dat dit de oorzaak is van de spierpijn.
Ja vrees het ook. Hoop alleen wel dat het snel went want nu red ik 2x per week benen niet helemaal. Is mij verdiepen in soort magnesium nog een aanrader? Heb nu die van lucovitaal magnesium 400 b6/tryptofaan

Je ' snoepen ' kan ook met stoppen met roken te maken hebben, is vaker zo als iemand net stopt. Gewoon lekker verder gaan, en herstel van ' nieuwe' training kan iets langer duren.

• Like
Waarderingen: K82
Ja roken is echt kut. 5 jaar geleden begon de weerstand tegen het roken en vanaf toen een lang proces van stoppen en beginnen dus toen mijn collega gestopt was met roken met behulp van de vape het een kans gegeven. Wat supergoed dat je in 1x gestopt bent 😲 moeilijk mee gehad?

Nee heb idd volledige slachtdag met benen 🤣 squats, bulgarian split squat, hip trust, die abduction apparaten en cable kick back 😁 dus spierpijn gegarandeerd. Eet dagelijks banaan met kwark dus dat zit ook wel goed. Klinkt als gewoon incasseren.

En thnx leuk om te horen! Sporten vind ik echt heerlijk en meestal de energie en discipline te gaan. Scheelt natuurlijk ook dat ik geen gezin heb of een bruisend sociaal leven. Dus kan mij zo goed als volledig op mijzelf focussen.
Nee geen moeite gehad met stoppen, eerste week even wennen maar daarna werd het een gewoonte om niet meer te roken.

En ja hier hebben we ook geen bruisend party leven meer dus de hele week staat in het teken van eten slapen werken en sporten. Altijd goed.

Nee geen moeite gehad met stoppen, eerste week even wennen maar daarna werd het een gewoonte om niet meer te roken.

En ja hier hebben we ook geen bruisend party leven meer dus de hele week staat in het teken van eten slapen werken en sporten. Altijd goed.
Oke die mensen kan ik dus niet uitstaan hé. Ik heb na een half uur al moeite, ga dromen over roken en het duurt weken voordat het minder wordt 😜

Ja hier dezelfde regelmaat inderdaad. En dit weekend vooral luieren en zonnen 🤸‍♀️

• Heart
Oke die mensen kan ik dus niet uitstaan hé. Ik heb na een half uur al moeite, ga dromen over roken en het duurt weken voordat het minder wordt 😜

Ja hier dezelfde regelmaat inderdaad. En dit weekend vooral luieren en zonnen 🤸‍♀️
Dus je kan mij niet uitstaan nee? 🤣🤣

Dan ga je toch lekker roken joh, oh nee... Vapen...

Weet je wat 't is?
Ik was ook al heeeeeel lang klaar met roken voordat ik stopte. Ik waste elke keer mijn handen nadat ik gerookt had, daar had ik al een hekel aan, dat 't me een smerig gevoel gaf.
Daarnaast het feit dat er grote bedrijven zijn die jou verslaafd willen hebben zodat je hun sigaretten/shag koopt om te blijven roken, dat spookte ook steeds meer door mijn hoofd.
En ik wilde niet meer afhankelijk zijn van iets. Ik ben de baas over mijn lijf, niet de shag of nicotine of wie of wat dan ook.

Daar heb ik zo lang bij stil gestaan zodat ik uiteindelijk helemaal klaar was met roken en het na een week of 2 ook niet meer "moeilijk" was. Het is een gewoonte die je kunt afleren en daarna wordt het gewoon normaal dat je niet rookt.

Lukt jou ook.

Dus je kan mij niet uitstaan nee? 🤣🤣

Dan ga je toch lekker roken joh, oh nee... Vapen...

Weet je wat 't is?
Ik was ook al heeeeeel lang klaar met tonen voordat ik stopte. Ik waste elke keer mijn handen nadat ik gerookt had, daar had ik al een hekel aan, dat 't me een smerig gevoel gaf.
Daarnaast het feit dat er grote bedrijven zijn die jouw verslaafd willen hebben zodat je hun sigaretten/shag koopt om te blijven roken, dat spookte ook steeds meer door mijn hoofd.
En ik wilde niet meer afhankelijk zijn van iets. Ik ben de baas over mijn lijf, niet de shag of nicotine of wie of wat dan ook.

Daar heb ik zo lang bij stil gestaan zodat ik uiteindelijk helemaal klaar was met roken en het na een week of 2 ook niet meer "moeilijk" was. Het is een gewoonte die je kunt afleren en daarna wordt het gewoon normaal dat je niet rookt.

Lukt jou ook.
Hahaha nee vind jou aardig 😁 ja dat alles bij elkaar had ik dus ook. Plus dat ik veel vrolijker ben als ik niet rook dus redenen te over. En toch vond ik het heel moeilijk. Ondanks dat ik werk in de verslavingszorg 😜 dus ken alle tips en tricks wel haha.

En thnx voor je vertrouwen 😁 weet uiteraard ook dat vapen rotzooi is dus had mij eerst voorgenomen op ideaal gewicht te komen en daarna te stoppen met vapen. Echter duurt dit wat langer gezien mijn passie voor eten dus trek ik wat eerder de grens met vapen. Voor nu bewustwording en de gewoonte de kop in drukken. Dus niet meer koffie met vape, niet meer auto rijden met vape etc. Alleen nog een dit was de laatste dag bedenken

En wat plakjes komkommer eten ipv pepernoten :D

• Haha
Ja das echt een goeie tip! Ga zo gelijk naar de winkel 💪het helpt ook altijd wel de calorieën te bekijken. Best shocking haha
Beter vullen met low-kcals. weet niet of je bleekselderij lust, maar dat kan ook bijv.
evt. maak je er een yoghurt dressing bij, met wat Italiaanse kruiden om maar voorbeeld te noemen

• Like
Woooww pepernoten met melk daar heb ik nu echt zin in.

Oliebol met slagroom gaat er ook wel in nu, of twee.... Hmmmm....
Ik heb zin in doritos cool american met guacamole dip terwijl mijn huid chocolade bruin wordt 🥰 k82 deze shit helpt niet hoor 🤣🤣

Beter vullen met low-kcals. weet niet of je bleekselderij lust, maar dat kan ook bijv.
evt. maak je er een yoghurt dressing bij, met wat Italiaanse kruiden om maar voorbeeld te noemen
Heb het ooit in een smoothie gedaan en vond het echt heftig dus sindsdien niet meer geprobeerd! Komkommer met yoghurt en Italiaanse kruiden is een goeie. Taziki kan ik ook maken. Yoghurt komkommer knoflook en kruiden is ook prima toch?,

Ja dit is ban waardig mijn inziens 😜

Terug
Naar boven