MuscleMeat

Training voeding en progressie diary

• Topic Starter Topic Starter
BED heb ik in m'n early 20's gehad (zo'n 20 jaar geleden dus). Ik had toen ook overgewicht. Ik heb toen cognitieve gedragstherapie gehad bij een eetkliniek. Het is daarna wel beter gegaan maar de drang naar eten bleef.

Dit komt mij zo bekend voor! Zo dacht ik ook voorheen. Ik had voor corona een strak regime. Flink afgevallen, netjes m'n eten preppen en toen kwam corona. Alle handvaten die ik had, sportscholen gingen dicht en ik kwam 22kg aan. Alsof ik alle schade moest inhalen.

Dit gebeurde tot vrij recent ook nog op kleine schaal bij mij (en is volgens mij ook wat bij jou gebeurt).
Dag of 10 hield ik het vol, kon mezelf alles ontzeggen, gewicht dropte lekker, maar dan kwam de verleiding. Dit kon komen doordat ik ging eten uit verveling/omdat ik me rot voelde of omdat er een feestje was met lekkers.

Ik ging dan van: -ik mag dit allemaal niet- naar -f**k it, ik mag het nu lekker allemaal en morgen is een nieuwe dag-

Ik ben aan het leren om van een schaarste mindset, naar een overvloed mindset te gaan.
Ik oefende daar ook mee door iets wat ik echt lekker vond in huis halen. Daarvan mocht ik dan elke dag een beetje en moest daar ook echt van genieten (bijvoorbeeld chocolade met een kopje thee). Als ik het dan op had moest ik actief nadenken dat het genoeg was voor vandaag en dat ik morgen meer mocht.
Verder leer ik echt kritisch naar eten kijken. Vind ik dat wat ik wil eten het echt waard om te eten, vind ik het echt lekker of eet ik het om een andere reden.

Ik ben er nog lang niet, maar ik denk echt veel minder aan eten, zoals vanmiddag bij mijn ouders kan ik rustig de taart afslaan en van de chips afslaan, eten doet me gewoon niet zoveel meer.
Als ik al zei, ik ben er nog lang niet, maar het gaat echt al beter. Hopelijk heb je er iets aan!
Ik heb ook een logje (al ben ik niet zo actief).
Precies dat inderdaad. Dagen gaat het lekker en dan komt de f**k it modus en stop ik alles in mijn mond wat voorbij komt. 'Leuk' dat het herkenbaar is. Ik kan niet vinden als ik terugkijk dat het emotie gerelateerd is, het voelt meer als aanvullen op gebied van energie. Maar door jou verhaal ga ik er wel wat kritischer naar kijken als ik die need voel van waar komt het nu weg.

En dat het mag wel maar wil het niet is ook een goede. Zo werkte het ook met stoppen met roken. Nogmaals thnx voor het delen ga mij er wat bewuster mee bezig houden en als ik tijd heb jou log even rustig lezen. En succes met je proces. Zoals ik je stukje lees ben je al een heel eind 😘

Probeer gewoon ook elke dag wat bodyweight squats te doen. Ass to the grass. Stok boven je hoofd houden. Dan blijf je rechter met je rug.
Goed drinken sowieso.
Magnesiumcitraat bij de Action. Scheelt aanzienlijk met lucivitaal.
Thnx voor de tip. Overweeg nu na een training van vanmorgen voor het slapen ook nog een magnesium te nemen. Slik ze nu bij het ontbijt 1 stuks. Die bodyweight squats ga ik inzetten. Wel handig om de dag van benen trainen te skippen denk ik? En hoeveel herhalingen adviseer je?

Precies dat inderdaad. Dagen gaat het lekker en dan komt de f**k it modus en stop ik alles in mijn mond wat voorbij komt. 'Leuk' dat het herkenbaar is. Ik kan niet vinden als ik terugkijk dat het emotie gerelateerd is, het voelt meer als aanvullen op gebied van energie. Maar door jou verhaal ga ik er wel wat kritischer naar kijken als ik die need voel van waar komt het nu weg.

En dat het mag wel maar wil het niet is ook een goede. Zo werkte het ook met stoppen met roken. Nogmaals thnx voor het delen ga mij er wat bewuster mee bezig houden en als ik tijd heb jou log even rustig lezen. En succes met je proces. Zoals ik je stukje lees ben je al een heel eind 😘
IMG_1018.jpeg

Uitfietsen of andere vormen van rustige cardio kan helpen. Gaat puur om het doorbloeden zodat je melkzuur beter wordt afgevoerd. Die ophoping zorgt deels voor de spierpijn. En misschien een fijne gedachte dat spierpijn in de loop der tijd sowieso minder wordt. Succes!
Ja de spierpijn opzich vind ik niet heel erg. Wel de vermoeidheid die ermee samen hangt. Cardio na de benen training of in het algemeen?

Is het emotie eten begonnen als gevolg van stoppen met roken ? Vaak is t een gewoonte geworden om te snacken. Ik neem af en toe nicotine gum omdat het mij helpt met focus. Bijv bij tentamens etc. En is de beste eetlust onderdrukker waarvan ik weet.

Ik heb niet alle posts gelezen, maar ik denk bij dat mensen die serieus met voeding en sport bezig zijn, met name in de bodybuildingwereld, een obsessieve of zelfs ongezonde relatie met voeding en bewegen en kcal veel voorkomt. Zolang je niet te veel last heb van een schuldgevoel na een etentje en compensatiedrang zal het bij de meesten geen issue woorden, maar een eetstoornis ligt wel op de loer (BED, boulimia, anorexia nervosa, anorexia athletica etc.).

Is het emotie eten begonnen als gevolg van stoppen met roken ? Vaak is t een gewoonte geworden om te snacken. Ik neem af en toe nicotine gum omdat het mij helpt met focus. Bijv bij tentamens etc. En is de beste eetlust onderdrukker waarvan ik weet.
Ja voor een deel wel denk ik. Dat overweldigende gevoel om te gaan eten is vergelijkbaar met dat overweldigende gevoel van willen roken als je net gestopt bent. Ik heb nog wel van die zuigtabletten dus ga het proberen deze week. Dankjewel voor het meedenken.

Ik heb niet alle posts gelezen, maar ik denk bij dat mensen die serieus met voeding en sport bezig zijn, met name in de bodybuildingwereld, een obsessieve of zelfs ongezonde relatie met voeding en bewegen en kcal veel voorkomt. Zolang je niet te veel last heb van een schuldgevoel na een etentje en compensatiedrang zal het bij de meesten geen issue woorden, maar een eetstoornis ligt wel op de loer (BED, boulimia, anorexia nervosa, anorexia athletica etc.).
Eens hoor. Een relatief obsessieve relatie met voeding is eigenlijk standaard hier.
Komt in veel gradaties, van obsessief bezig met je eiwittargets halen, tot met tegenzin de 10e maaltijd van de dag wegproppen..

Hoeft niet per se negatief te zijn, zolang je je inderdaad niet klote voelt als het niet lukt en je ook af en toe van het plan kan afwijken.

Ja dat. En door op je voeding te willen letten ben je al veel met voeding bezig en door intensief sporten lijkt mijn lichaam ook meer te vragen om voeding. Denk een bijna automatisch systeem in je hersenen die een bepaalde vermoeidheid of tekort aan energie wil aanvullen met eten. Denk oprecht dat ik aan de gezonde kant zit en baal wel na het eten van een pizza maar ben dan juist gemotiveerd de dagen erna mij goed aan het schema te houden en dan komt dat moment van willen cheaten vanzelf wel weer. Sommige zeggen een cirkel ik denk juist eerder balans en hoor die struggle bij iedere fanatieke sporter terug komen.

Ja voor een deel wel denk ik. Dat overweldigende gevoel om te gaan eten is vergelijkbaar met dat overweldigende gevoel van willen roken als je net gestopt bent. Ik heb nog wel van die zuigtabletten dus ga het proberen deze week. Dankjewel voor het meedenken.
Gelukkig ook vrij onschuldig de nicotine an sich, ben daar nooit gewend aan geraakt. Helpt ook bij verstoptheid samen met wat vezels op de een of andere manier of bij andere rare darmproblemen die ik weleens heb.

Maar wat @BB_ hierboven zegt is het meest nuttig. Zorg dat je een gezonde relatie hebt met voeding. Bodybuilding en een mooi lijf is gelukkig al een obsessie aan de goede kant van het spectrum(vind ik dan). Jezelf dingen kwalijk gaan nemen is niet nodig. Volgens mij ben je al lekker op een goed spoor en al heel gezond bezig. Dat je je gewoon bewust bent is al goed genoeg.

Gisteren ook lekker genoten van een dikke pizza tonno, 0,0 schuldgevoel met in gedachte hebben dat ik het clean eten toch wel weer oppak.

Ik denk dat wat ons royboyke zegt ook de key is: vanavond genieten van die pizza met de achterliggende gedachte van ‘oh joh, morgen eet ik weer netjes volgens plan’ ipv ‘oh nee, nu moet ik mezelf morgen uithongeren’. Daar zit wel echt de nuance.

En de cravings naar zo’n pizza of jouw geliefde spareribs worden ook steeds erger op het moment dat je veel te laag in kcal gaat zitten.

Jezelf dingen kwalijk gaan nemen is niet nodig. Volgens mij ben je al lekker op een goed spoor en al heel gezond bezig. Dat je je gewoon bewust bent is al goed genoeg
Ook als die spineless momenten meerdere keren per week je doelen in de weg staan? Is het dan nog steeds niks om jezelf kwalijk te nemen? Dus als je faalt je doelen te behalen omdat je vindt dat je zaterdag vreterij verdient omdat je je alweer 2 hele dagen hebt gedragen terwijl je je donderdag nog tot de max hebt volgevreten is dat goed genoeg?

Gewoon wat vragen hoor, vanuit interesse naar de regerende mindset op een bodybuilding forum.

Ook als die spineless momenten meerdere keren per week je doelen in de weg staan? Is het dan nog steeds niks om jezelf kwalijk te nemen? Dus als je faalt je doelen te behalen omdat je vindt dat je zaterdag vreterij verdient omdat je je alweer 2 hele dagen hebt gedragen terwijl je je donderdag nog tot de max hebt volgevreten is dat goed genoeg?

Gewoon wat vragen hoor, vanuit interesse naar de regerende mindset op een bodybuilding forum.

Lees de rest ook gewoon even, troll.

Gisteren een magnesium genomen voor het slapen gaan. @Bullshark ik ga die magnesium die jij noemde deze week even bestellen. Voor nu wat lichte ongemak maar geen noemenswaardige spierpijn dus morgen even afwachten. Vanmorgen weer lekker wezen trainen

Pull up elastiek 3x8
Lat pulldown brede grip 3x10 45kg
Seat row 3x10 40kg
Back extension 3x12 45kg
Biceps curl Cable brede stang 3x15 15kg
4x25 sit ups met bankje
20 minuten loopband helling 5.5 snelheid 5.5

Snel eten en op naar een zonnige dag 💪
20240514_080434.jpg

Gisteren een magnesium genomen voor het slapen gaan. @Bullshark ik ga die magnesium die jij noemde deze week even bestellen. Voor nu wat lichte ongemak maar geen noemenswaardige spierpijn dus morgen even afwachten. Vanmorgen weer lekker wezen trainen

Pull up elastiek 3x8
Lat pulldown brede grip 3x10 45kg
Seat row 3x10 40kg
Back extension 3x12 45kg
Biceps curl Cable brede stang 3x15 15kg
4x25 sit ups met bankje
20 minuten loopband helling 5.5 snelheid 5.5

Snel eten en op naar een zonnige dag 💪
20240514_080434.jpg
Die cardio helling en snelheid gaan er ook wel lekker in of niet?!

Terug
Naar boven