AndroidHealthClinic

Training voeding en progressie diary

Ja deels maar heb die momenten ook op 1500 calorieën. Dus met een tekort van 300 per dag voor een week compenseert dat toch meer als ik dan een x teveel eet? Snap je wat ik bedoel?
Ja, dat compenseert meer, maar je krijgt ook meer honger en je maakt het jezelf nog moeilijker.
In theorie is dat allemaal leuk, maar je moet dat ook daadwerkelijk kunnen volhouden. Als je nu al last hebt van eetbuien gaat dat hoogstwaarschijnlijk niet beter worden door je kcal nog meer naar beneden te halen, in tegendeel.

De kans dat je dat (wel) zou volhouden wordt kleiner en de kans dat de binges nog groter worden wordt groter.

Als ik zo even door je log lees komt het bij mij ook een beetje over alsof je echt heel erg veel met eten bezig bent. Lijkt mij niet heel gezond. :o

• Topic Starter Topic Starter
Ja, dat compenseert meer, maar je krijgt ook meer honger en je maakt het jezelf nog moeilijker.
In theorie is dat allemaal leuk, maar je moet dat ook daadwerkelijk kunnen volhouden. Als je nu al last hebt van eetbuien gaat dat hoogstwaarschijnlijk niet beter worden door je kcal nog meer naar beneden te halen, in tegendeel.

De kans dat je dat (wel) zou volhouden wordt kleiner en de kans dat de binges nog groter worden wordt groter.
Dat ben ik dus inderdaad aan het onderzoeken voor mijzelf wat werkend is bij mij en wat niet en wat vol te houden is en wat niet. Vandaar dat ik verschillende dingen probeer op gebied van calorieën en snacken. Zo heb ik dus inmiddels ondervonden dat veel cardio om te compenseren niet werkt voor mij omdat ik dan uitgeput raak na een aantal dagen dus calorieën is de beste weg daarin voor mij.

Als ik zo even door je log lees komt het bij mij ook een beetje over alsof je echt heel erg veel met eten bezig bent. Lijkt mij niet heel gezond. :o
Ja ik vind het erg leuk met voeding, voedingswaarden en calorieën bezig te zijn. Voor mijn gevoel is het niet ongezond gezien ik voldoende eet, gezond eet, uitschieters in ongezond eten heb wat volgens mij iedere vrouw op dieet heeft, geen braak toestanden, geen crashdieet etc. Dus waarin is het niet gezond denk jij?

• Like
Waarderingen: K82
Overigens oprecht uit nieuwsgierigheid. Misschien zie ik zelf iets over het hoofd wat het ongezond maakt en ik mij niet bewust van ben

Overigens oprecht uit nieuwsgierigheid. Misschien zie ik zelf iets over het hoofd wat het ongezond maakt en ik mij niet bewust van ben
Als ik vanuit mezelf bekijk heb ik heel lang een ongezonde relatie gehad met eten,in het verleden BED, waarvoor behandeld, maar ook daarna productgroepen als slecht gezien en uitgesloten van mijn voedingspatroon.
Ik krijg nu pas weer langzaam een gezonde relatie met eten, ik leer dat ik alles mag eten maar dat dat dus niet hoeft en ik leer gezond eten echt waarderen. Overigens gaat dit nog met vallen en opstaan

Waar @Kathlinoo denk ik voor wil waarschuwen is dat je zoveel met eten bezig bent dat het een obsessie kAN worden. Je zou echt niet de eerste zijn die een eetstoornis ontwikkelt. Op de echt lange termijn het volhouden kan lastig worden als je er zoveel mee bezig bent.

Hoeveel eetmomenten heb je per dag?

Als ik vanuit mezelf bekijk heb ik heel lang een ongezonde relatie gehad met eten,in het verleden BED, waarvoor behandeld, maar ook daarna productgroepen als slecht gezien en uitgesloten van mijn voedingspatroon.
Ik krijg nu pas weer langzaam een gezonde relatie met eten, ik leer dat ik alles mag eten maar dat dat dus niet hoeft en ik leer gezond eten echt waarderen. Overigens gaat dit nog met vallen en opstaan

Waar @Kathlinoo denk ik voor wil waarschuwen is dat je zoveel met eten bezig bent dat het een obsessie kAN worden. Je zou echt niet de eerste zijn die een eetstoornis ontwikkelt. Op de echt lange termijn het volhouden kan lastig worden als je er zoveel mee bezig bent.

Moest BED even via Google zoeken hoor kende de afkorting niet. Vind het wel heel heftig! Hoe ben je daarmee aan de slag gegaan?

Ik snap jullie opmerking/zorg inderdaad. Even testje van google en zijn inderdaad wat signalen om een eetstoornis te ontwikkelen. Vooral het feit dat mijn dag bestaat uit vrijwel continu kiezen tussen wel eten en niet eten. Vraag is alleen hoe kom je er vanaf = loslaten is eten zonder bewustzijn en mij kennende teveel. Niet loslaten is mogelijk iets ongezonds ontwikkelen waar nog meer problemen van komen.

Ik eet 5x per dag. Verder geen ondergewicht of overgewicht en gezonde bmi.

Laatst bewerkt:
  • Bicep
Waarderingen: K82

Ja, dit dus. :)

Ik snap overigs ook niet goed wat de plannen momenteel zijn. Je ging 1200 kcal eten (ter compensatie) omdat je donderdag "jezelf had vol gevreten" op een BBQ, maar vandaag post je een pizza? :o

Heb niet de dicussie gevolgd, maar begrijp dat je nu een compensatie week wilt omdat je een cheatdag hebt gehad?
Van 1500, naar 1200 lees ik? Zou daar zelf niet voor kiezen. Afvallen is een marathon en geen sprint. Gewoon je plan (1500 kcal) vasthouden.
Dat ene keertje af-en-toe dat je er overheen gaat hoort bij het leven, je moet namelijk ook genieten.
Als je het maar sporadisch doet gaat dat je op ~5-6 maanden misschien 1 week vertraging geven.
Verwaarloosbaar dus, zo dramatisch weinig eten gaat je meer problemen geven dan dat 't je met dingen helpt.

Heb niet de dicussie gevolgd, maar begrijp dat je nu een compensatie week wilt omdat je een cheatdag hebt gehad?
Van 1500, naar 1200 lees ik? Zou daar zelf niet voor kiezen. Afvallen is een marathon en geen sprint. Gewoon je plan (1500 kcal) vasthouden.
Dat ene keertje af-en-toe dat je er overheen gaat hoort bij het leven, je moet namelijk ook genieten.
Als je het maar sporadisch doet gaat dat je op ~5-6 maanden misschien 1 week vertraging geven.
Verwaarloosbaar dus.
Thnx! Vandaag even rustig gezeten en ook tot die conclusie gekomen. Deels om geen uge honger aka tekort op te bouwen wat ten koste gaat van mijn energie en het andere deel omdat ik ontzettend kan genieten van cheat meals en mijzelf die ook wil blijven gunnen 😇

Thnx! Vandaag even rustig gezeten en ook tot die conclusie gekomen. Deels om geen uge honger aka tekort op te bouwen wat ten koste gaat van mijn energie en het andere deel omdat ik ontzettend kan genieten van cheat meals en mijzelf die ook wil blijven gunnen 😇
Fijn om te horen! Als ik last heb van vreetbuien gooi ik meestal gewoon een zak gegrilde groente (klik) in de pan. Liefst vers gegrild natuurlijk, maar lui.
Veel cola zero helpt ook absoluut.

Ja veel water drinken werkt inderdaad ook goed. Tis net als met iedere craving. Niet aan toegeven en afleiding zoeken. Ga iig van de week even zo'n zak groentes halen. Dank voor je tip 💪

Ja vrees het ook. Hoop alleen wel dat het snel went want nu red ik 2x per week benen niet helemaal. Is mij verdiepen in soort magnesium nog een aanrader? Heb nu die van lucovitaal magnesium 400 b6/tryptofaan
Uitfietsen of andere vormen van rustige cardio kan helpen. Gaat puur om het doorbloeden zodat je melkzuur beter wordt afgevoerd. Die ophoping zorgt deels voor de spierpijn. En misschien een fijne gedachte dat spierpijn in de loop der tijd sowieso minder wordt. Succes!

Uitfietsen of andere vormen van rustige cardio kan helpen. Gaat puur om het doorbloeden zodat je melkzuur beter wordt afgevoerd. Die ophoping zorgt deels voor de spierpijn. En misschien een fijne gedachte dat spierpijn in de loop der tijd sowieso minder wordt. Succes!
Dit ook.

Ja vrees het ook. Hoop alleen wel dat het snel went want nu red ik 2x per week benen niet helemaal. Is mij verdiepen in soort magnesium nog een aanrader? Heb nu die van lucovitaal magnesium 400 b6/tryptofaan
Probeer gewoon ook elke dag wat bodyweight squats te doen. Ass to the grass. Stok boven je hoofd houden. Dan blijf je rechter met je rug.
Goed drinken sowieso.
Magnesiumcitraat bij de Action. Scheelt aanzienlijk met lucivitaal.

Moest BED even via Google zoeken hoor kende de afkorting niet. Vind het wel heel heftig! Hoe ben je daarmee aan de slag gegaan?
BED heb ik in m'n early 20's gehad (zo'n 20 jaar geleden dus). Ik had toen ook overgewicht. Ik heb toen cognitieve gedragstherapie gehad bij een eetkliniek. Het is daarna wel beter gegaan maar de drang naar eten bleef.
Vraag is alleen hoe kom je er vanaf = loslaten is eten zonder bewustzijn en mij kennende teveel. Niet loslaten is mogelijk iets ongezonds ontwikkelen waar nog meer problemen van komen.
Dit komt mij zo bekend voor! Zo dacht ik ook voorheen. Ik had voor corona een strak regime. Flink afgevallen, netjes m'n eten preppen en toen kwam corona. Alle handvaten die ik had, sportscholen gingen dicht en ik kwam 22kg aan. Alsof ik alle schade moest inhalen.

Dit gebeurde tot vrij recent ook nog op kleine schaal bij mij (en is volgens mij ook wat bij jou gebeurt).
Dag of 10 hield ik het vol, kon mezelf alles ontzeggen, gewicht dropte lekker, maar dan kwam de verleiding. Dit kon komen doordat ik ging eten uit verveling/omdat ik me rot voelde of omdat er een feestje was met lekkers.

Ik ging dan van: -ik mag dit allemaal niet- naar -f**k it, ik mag het nu lekker allemaal en morgen is een nieuwe dag-

Ik ben aan het leren om van een schaarste mindset, naar een overvloed mindset te gaan.
Ik oefende daar ook mee door iets wat ik echt lekker vond in huis halen. Daarvan mocht ik dan elke dag een beetje en moest daar ook echt van genieten (bijvoorbeeld chocolade met een kopje thee). Als ik het dan op had moest ik actief nadenken dat het genoeg was voor vandaag en dat ik morgen meer mocht.
Verder leer ik echt kritisch naar eten kijken. Vind ik dat wat ik wil eten het echt waard om te eten, vind ik het echt lekker of eet ik het om een andere reden.

Ik ben er nog lang niet, maar ik denk echt veel minder aan eten, zoals vanmiddag bij mijn ouders kan ik rustig de taart afslaan en van de chips afslaan, eten doet me gewoon niet zoveel meer.
Als ik al zei, ik ben er nog lang niet, maar het gaat echt al beter. Hopelijk heb je er iets aan!
Ik heb ook een logje (al ben ik niet zo actief).

Magnesium kan je trouwens wel gek van dromen. Ik dacht dat het temaken had met meer diepere slaap, al weet ik dat niet zeker.

Dankjewel allemaal voor de goede tips en Kloontje Dankjewel voor het delen van een stukje van je verhaal. Ik moet opschieten nu dus kom er later vandaag even op terug.

Vandaag super lekker training gehad. Begin te houden van de Bulgarian split squat.

Squat diep 3x12 50kg
Bulgarian split squat 3x12 20kg per been
Hip trust 3x12 60kg
Abduction ding naar binnen 3x15 40kg
Abduction ding naar buiten 3x15 50kg
Cable kick back 3x15 15kg

Ik gebruik deze magnesium vorm, uurtje voor het slapengaan.

Terug
Naar boven