AndroidHealthClinic

Training voeding en progressie diary

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.461
Ik leef weer 🤣 eindelijk mijn energie en zin terug. Vannacht een slaapscore van 100 en lekker wezen gymmen. Bewust rustig aan gedaan om niet gelijk weer onderuit te gaan. Ub opgedeeld in alleen rug en biceps en morgen schouders triceps. Kwartiertje wezen fietsen en hiermee geen last van mijn bil. Wel van mijn conditie 😁 veel ruimte voor verbetering dus en nieuw doel erbij. Door de split in ub meer ruimte voor buikspieroefeningen dus deze ook meegepakt. Happy met mijn energie

Gisteren pannekoekmix van xxl besteld en een wafelijzer om in het weekend 1x kip en groente te kunnen vervangen. En oke heel dom maar superblij dat mijn spieren er vanmorgen nog wel waren 🤣 op naar Spring 🥰

1000023080.jpg

• #1.462
Redelijke week achter de rug. Dinsdag de draad weer opgepakt en woensdag was mijn pijntje voor 95% hersteld dus donderdag (10 dagen rust) een rustige lb ingezet. Squat - legpress - leg curl - abduction en adduction op lagere gewichten gedaan. Stappendoel van 10k weer ingezet en plan is om morgen weer te gaan hardlopen. Wel op standje rustig en geen haast en luisterend naar mijn lichaam.

Gewicht was vorige week een halve kg gedaald dus heel hard gaat het zeker niet. Heb ook regelmatig meer gegeten dan de bedoeling was en het weekje moe voelen icm de verrekte spier heeft mij aan het denken gezet. Ik ga proberen wat losser te worden in mijn trainingsschema wat betekent dat als ik vermoeid wakker wordt ik of minder train die dag of helemaal skip. Vermoeid wakker worden + trainen = extra eten.

Ben namelijk tevreden met mijn huidige kracht en spieren en wil de focus leggen op vetpercentage verlagen. Ben nl wel benieuwd wat er onder mijn speklaagje verscholen ligt. En als ik daarvoor een training moet overslaan so be it. Goal blijft 4 a 5x. Afhankelijk of ik ub opsplit. Vond dat deze week wel prettig dus bekijk ik lekker per dag/week. Nu lekker van de zon genieten en morgen ipv kwark toetje = wafels met kersjes en witte chocolade flavor powder/kwark 🥰

Zou er toch nog eens over nadenken want met deze attitude geraak je nooit waar je wilt zijn.

Je hebt op voorhand alweer allerlei excuusjes gezocht om trainingen te mogen skippen (wat je juist vooral niet moet doen tijdens een cut als je spiermassa wil behouden) en meer te mogen eten. Doorbijten wanneer het eens lastiger gaat is ook gewoon een optie hé.

Ik ga proberen wat losser te worden in mijn trainingsschema wat betekent dat als ik vermoeid wakker wordt ik of minder train die dag of helemaal skip. Vermoeid wakker worden + trainen = extra eten.
Vermoeidheid, minder energie horen allemaal bij afvallen/cutten en is alleen maar een teken dat je enigszins goed bezig bent.

Wil je cutten en succes moet je toch echt jezelf er bij neerleggen dat minder energie erbij hoort, als je dan trainingen gaat skippen en meer gaat eten gaat het helaas nooit gebeuren.

• #1.465
Vermoeidheid, minder energie horen allemaal bij afvallen/cutten en is alleen maar een teken dat je enigszins goed bezig bent.

Wil je cutten en succes moet je toch echt jezelf er bij neerleggen dat minder energie erbij hoort, als je dan trainingen gaat skippen en meer gaat eten gaat het helaas nooit gebeuren.

Thnx! Juist door dat doortrainen terwijl ik al vermoeid bent ga ik eten. Dus een x een training skippen en zuinig te zijn met de energie die ik heb voorkom ik standje eten. Ipv stijf vol te houden aan een training terwijl mijn lichaam aangeeft aan de max te zitten. Dus niet en skippen en eten maar skippen en doorbijten met de lage energie zonder die nog verder af te slopen.

Denk dat dit de formule moet zijn dus kijken waar ik over een maand sta 💪

Laatst bewerkt:
  • #1.466
Zou er toch nog eens over nadenken want met deze attitude geraak je nooit waar je wilt zijn.

Je hebt op voorhand alweer allerlei excuusjes gezocht om trainingen te mogen skippen (wat je juist vooral niet moet doen tijdens een cut als je spiermassa wil behouden) en meer te mogen eten. Doorbijten wanneer het eens lastiger gaat is ook gewoon een optie hé.

Beter lezen denk ik. Ik kies ervoor wanneer mijn lichaam aangeeft op te zijn een dag een training over te slaan en naar mijn lichaam te luisteren zodat ik die dag zuinig ben met de energie en mij aan mijn voedingsschema hou. Beter een training skippen dan een overdaad aan calorieën te eten ✌️

Fijn dat het weer beter gaat. Je hebt ook wel goeie benen.

Beter lezen denk ik. Ik kies ervoor wanneer mijn lichaam aangeeft op te zijn een dag een training over te slaan en naar mijn lichaam te luisteren zodat ik die dag zuinig ben met de energie en mij aan mijn voedingsschema hou. Beter een training skippen dan een overdaad aan calorieën te eten ✌️
Ik heb het goed gelezen.

Met cutten heb je wel vaker dagen dat je vermoeid bent of geen energie hebt. Jouw probleem is dat je daar ook elke keer naar wilt handelen onder het mom "luisteren naar mijn lichaam", daarom sta je ook (bijna twee jaar later) amper een stap verder. Je lichaam wilt helemaal niet in een tekort zitten en gaat regelmatig/continu signalen geven die een cut tegenwerken.

Trainingen skippen of meer eten is niet de oplossing. Doorbijten en een beetje discipline hebben is de oplossing.

• #1.470
Oke ✌️

Ik heb het goed gelezen.

Met cutten heb je wel vaker dagen dat je vermoeid bent of geen energie hebt. Jouw probleem is dat je daar ook elke keer naar wilt handelen onder het mom "luisteren naar mijn lichaam", daarom sta je ook (bijna twee jaar later) amper een stap verder.
Trainingen skippen of
Ik zie echt wel progressie in haar fysiek hoor en ze wijkt misschien soms wel eens af van haar schema of voeding, maar we zijn ook geen robots 🤖.

Het valt mij ook op dat jij continue die negatieve opmerkingen onder haar log plaatst, ik vind dit ook weer negatieve feedback. Je kan best ook haar tips geven over hoe ze het wel kan volhouden en waar het mis loopt in haar cut. In plaats van weer zo’n sneer opmerking plaatsen.

Voor het geval mensen zeggen, jij hebt nooit een “cut” gedaan. Ik heb 3 maanden lang op 1800 kcal gezeten, 2 jaar terug ik woog amper 60 kilo dus ik weet hoe het voelt. Laatste weken mijn libido is compleet weg en had 0,0 energie, werd wakker van de honger. Soms moet je door hel gaan om er 10x zo sterk bovenop te komen.

Buttie misschien zou je je maaltijden kunnen uitstellen tot later op de dag, zodat je meer kunt eten.

Ik zie echt wel progressie in haar fysiek hoor en ze wijkt misschien soms wel eens af van haar schema of voeding, maar we zijn ook geen robots 🤖.

Het valt mij ook op dat jij continue die negatieve opmerkingen onder haar log plaatst, ik vind dit ook weer negatieve feedback. Je kan best ook haar tips geven over hoe ze het wel kan volhouden en waar het mis loopt in haar cut. In plaats van weer zo’n sneer opmerking plaatsen.

Voor het geval mensen zeggen, jij hebt nooit een “cut” gedaan. Ik heb 3 maanden lang op 1800 kcal gezeten, 2 jaar terug ik woog amper 60 kilo dus ik weet hoe het voelt. Laatste weken mijn libido is compleet weg en had 0,0 energie, werd wakker van de honger. Soms moet je door hel gaan om er 10x zo sterk bovenop te komen.

Buttie misschien zou je je maaltijden kunnen uitstellen tot later op de dag, zodat je meer kunt eten.
Dat jij dat als negatief ziet is jouw probleem.
Kunnen allemaal wel gaan zitten applaudiseren maar ondertussen gebeurt hier continu hetzelfde en staat TS met haar cut nog geen stap verder.
Kritische noten zijn hier nooit welkom geweest.

Heb al vaker tips gegeven, je kan altijd eens terug gaan lezen.

• #1.473

Gelukkig zie ik zelf ook een mooie verandering in het afgelopen jaar en dat is uiteindelijk waar het om gaat dus leg zulke opmerkingen ook naast mij neer.

Het gaat allemaal niet zonder slag of stoot maar de aanhouder wint uiteindelijk. Precies dat ben ik afgelopen week aan het doen 😇. Ipv vasthouden aan tijden van eten probeer ik het allemaal zo lang mogelijk uit te stellen en dat gaat goed. Voordeel is daarin het vroeg naar bed gaan dus voordat er trek komt na dinner en kwark lig ik er al in.

Weet eigenlijk zeker dat ik het deze zomer ga halen 💪

Ik ben wel benieuwd aangezien ik nog niet zo lang meeleest: heb je misschien progress foto's?

• #1.475

Ik ben wel benieuwd aangezien ik nog niet zo lang meeleest: heb je misschien progress foto's?

Ik had er wel meer uit kunnen halen hoor Nicky. Dus je hoort mij ook niet zeggen dat ik er ben of het perfect ging of dergelijke. Alleen wel dat ik mijn best doe, veel geleerd heb en niet opgeef 💪.

Maar ben in oktober 2023 begonnen met krachttraining dus nu bijna 1.5 jaar. Even snel gezocht naar wat foto's voor jou beeld. Heb ook weken gehad dat ik geen zin of motivatie had op mijn eten te letten etc. Weken van te weinig eten en teveel eten, emotie eten, sociaal eten en gaat u maar door. Beginnend niet weten hoe precies te trainen, soms teveel, soms te weinig etc. Hardlopen erin, Hardlopen eruit, coach schema, miste hardlopen weer dus weer erin en 2 vakanties naar het buitenland 😎. Veel tips geprobeerd, terug naar eigen schema en still trying.

Voor (en achter 🤣)

1000023170.jpg

1000023168.jpg

Begin en vorige maand

1000023164.jpg

1000023165.jpg

Laatst bewerkt:
Thnx! Juist door dat doortrainen terwijl ik al vermoeid bent ga ik eten. Dus een x een training skippen en zuinig te zijn met de energie die ik heb voorkom ik standje eten. Ipv stijf vol te houden aan een training terwijl mijn lichaam aangeeft aan de max te zitten. Dus niet en skippen en eten maar skippen en doorbijten met de lage energie zonder die nog verder af te slopen.

Denk dat dit de formule moet zijn dus kijken waar ik over een maand sta 💪
Je moet ook beseffen dat het vaak niet je lichaam is die op is of niet meer kan maar eerder je brein die je dingen wijsmaakt.

Je lichaam is tot veel meer in staat dan dat de meeste mensen denken, je ergste vijand tijdens een prep/diepe cut is je brein.

• #1.477
Je moet ook beseffen dat het vaak niet je lichaam is die op is of niet meer kan maar eerder je brein die je dingen wijsmaakt.

Je lichaam is tot veel meer in staat dan dat de meeste mensen denken, je ergste vijand tijdens een prep/diepe cut is je brein.

Thnx die ga ik onthouden en inzetten. Merk nu ook steeds vaker dat het moment opnames zijn en bij doorbijten het bijtrekt gedurende de uren.

Klopt

Je kan ook gewoon trainen en niet extra eten? :dunno:

Terug
Naar boven