AndroidHealthClinic

Training voeding en progressie diary

Leuk om te lezen. Als ik terug kijk heb ik niet eerder serieus gecut. Ik weet dus ook niet hoeveel weken ik zou moeten volhouden. Heb voor mijzelf 3 maanden aangehouden maar 2 en dan kijken waar je staat is ws een beter plan. Dus ga jou nadoen al begin ik iets eerder 🙂
Ik ben benieuwd hoe dat voor jou uitpakt! Ga je je wel weer wegen of?
Dit laatste klinkt goed. Hoevaak trainde je toen per week? Inclusief of exclusief cardio?
Ik trainde destijds 4-5 x per week en ik fietste vrij veel (minimaal 14 km per dag). Ik zat toen op ca 2000 calorieën.
Dit is fijn want dit lijkt mij ook beter af te gaan. 2 of 3 maanden doorbijten zonder cheats etc en gewoon dag in dag uit hetzelfde zonder rekenen en stress. Dit is wat het is deal with it idee.

IIFYM en carbscycling ken ik niet 😁.
Ja precies! Het geeft ook minder schommelingen wat voor een excelnerd als mij erg fijn is:p
Ja bevalt mij erg goed. Hop van de 1 na de ander en ieder uur is weer anders. Van gesprekken met justitie tot rechtzaken tot boodschappen tandarts huisarts, uitkerings aanvragen en bezwaren, meubels uitzoeken, sollicitatie schrijven, open dagen voor studie etc. Dus heel leuk en veelzijdig
Klinisch lijkt mij erg saai maar daarintegen wel weer leerzaam qua methodieken.
Kan ik mij voorstellen, dat vond ik ook het leuke aan ambulant. Behandelinhoudelijke gesprekken zijn wel meer mijn ding, de groepssetting wat minder. Alhoewel ik nu wel veel contact heb met de collega's.
Dankjewel voor je uitgebreide reactie. Erg leerzaam!
Np:)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.502
ben benieuwd hoe dat voor jou uitpakt! Ga je je wel weer wegen of?

Ja maar tis vloeken op dit forum maar ik ga voor 1x per week wegen voorlopig. Wil namelijk wel graag weten of ik de goede kant op ga maar iedere dag wegen voel ik echt even niks voor. En waar ga jij het beste op?

Ik trainde destijds 4-5 x per week en ik fietste vrij veel (minimaal 14 km per dag). Ik zat toen op ca 2000 calorieën.

Wow! Ik hoef maar naar eten te kijken of ik kom al aan. Zelfs mijn onderhoud ligt lager dan dat 😯 beetje jaloers wel.

an ik mij voorstellen, dat vond ik ook het leuke aan ambulant. Behandelinhoudelijke gesprekken zijn wel meer mijn ding, de groepssetting wat minder. Alhoewel ik nu wel veel contact heb met de collega's.

Ja allebei heeft natuurlijk zijn voor en nadelen. Collega's waar ik echt heel goed mee ben spreek ik veelal alleen tijdens het rijden dat je even bijkletst of je gal spuugt haha.

• #1.503
Goed geslapen dus rustig wezen lopen. Probeer de tijd en snelheid momenteel los te laten en een beetje op gevoel te rennen. Uitlopen zonder verrekte bilspier is beter dan hardlopen formule 😎 Vanmorgen wezen wegen en sinds vorige week woensdag 1kg kwijt dus tevreden. Op naar volgende week woensdag ✌️

1000023385.jpg

Ja maar tis vloeken op dit forum maar ik ga voor 1x per week wegen voorlopig. Wil namelijk wel graag weten of ik de goede kant op ga maar iedere dag wegen voel ik echt even niks voor. En waar ga jij het beste op?

Wow! Ik hoef maar naar eten te kijken of ik kom al aan. Zelfs mijn onderhoud ligt lager dan dat 😯 beetje jaloers wel.

Ja allebei heeft natuurlijk zijn voor en nadelen. Collega's waar ik echt heel goed mee ben spreek ik veelal alleen tijdens het rijden dat je even bijkletst of je gal spuugt haha.
Ik weeg mij liever dagelijks! Ik kan het gelukkig emotioneel gezien ook goed loslaten. Ik track daarnaast ook mijn cm's en huidplooi. Ik denk dat ik nu in de cut ook niet echt spiermassa nog ga opbouwen dus dat maakt het nu relatief betrouwbaar.

• #1.505
We made it 😎 6 dagen erop zitten 🥰
2x benen kracht
2x bovenlichaam kracht
2x hardlopen 5km
4x fietsen 20 minuten
Dagelijks 10k stappen

Nog aardig goed in mijn energie, voeding zoveel mogelijk verspreid en schema 100% gevolgd en de eerste kilo kwijt. Dus tevreden het weekend in waar ik ice coffee inruil voor wafels. Morgen 5km stevig wandelen in de ochtend en verder lekker niks en zondag weer starten met hardlopen ✌️

1000023449.jpg

We made it 😎 6 dagen erop zitten 🥰
2x benen kracht
2x bovenlichaam kracht
2x hardlopen 5km
4x fietsen 20 minuten
Dagelijks 10k stappen

Nog aardig goed in mijn energie, voeding zoveel mogelijk verspreid en schema 100% gevolgd en de eerste kilo kwijt. Dus tevreden het weekend in waar ik ice coffee inruil voor wafels. Morgen 5km stevig wandelen in de ochtend en verder lekker niks en zondag weer starten met hardlopen ✌️

1000023449.jpg

** Verborgen inhoud: niet zichtbaar in quote **
Respect👊👊

Wat is nu de reden dat je wafels gaat eten?
En ga je de rest van je dag dan aanpassen aan die kcal?

Ja maar tis vloeken op dit forum maar ik ga voor 1x per week wegen voorlopig. Wil namelijk wel graag weten of ik de goede kant op ga maar iedere dag wegen voel ik echt even niks voor.
Eigenlijk een beetje dezelfde reactie die ik hier gaf. Maar wekelijks wegen is voor mijn gevoel bijna net zo goed als helemaal niet wegen.
Stel ik zou mezelf wekelijks wegen, zouden m'n weegmomenten in rood kunnen zijn:

s4BZsLR.png

Maar als ik één dag verschil zou hebben in die weegmomenten, zou ik al compleet andere resultaten hebben:

tQUAmsa.png

Dan zou ik dus de eerste 3 weken iets hebben van "Ik ben aan het bulken, maar ik val af??"
Als je voor "het hoofd" minder vaak wilt wegen, denk ik juist dat wekelijks eerder negatief kan vallen.
Door alle schommelingen kun je met pech nét die ene slechte dag op de weegschaal gaan staan en dan denk je dat je ineens 2 kilo zwaarder bent geworden.

Als je er minder mee bezig wilt zijn kun je ook denken aan een goedkope smart weegschaal.
Dagelijks op staan en dan kan je eens per week de app openen om te kijken..
Of een app installeren waar je de moving average van je gewicht kan zien, want dat geeft een beter beeld:
oa5rpcf-jpg.jpg

Dan leer je vanzelf dat schommelingen niet erg zijn en of je langzaam de goede kant op gaat.. of niet (:
Al is het uiteindelijk natuurlijk wat het best voor jezelf werkt hé. Dus het hoeft natuurlijk niet zoals dit.

In mijn geval gaat bovenstaande allemaal automatisch.
Ik sta elke ochtend op de weegschaal en kijk eens in de paar weken even of ik op koers lig.

Laatst bewerkt:
Eigenlijk een beetje dezelfde reactie die ik hier gaf. Maar wekelijks wegen is voor mijn gevoel bijna net zo goed als helemaal niet wegen.
En al helemaal als vrouw zijnde, want dan kan je niet eens week op week vergelijken maar moet je week 1 van de cyclus met week 1 van de volgende cylus vergelijken. Met één keer wegen per week weet je na een week helaas nog helemaal niets. Na een maand kan je het al wat beter beoordelen, maar ook nog niet geweldig accuraat met maar 4 momentopnames.

En al helemaal als vrouw zijnde, want dan kan je niet eens week op week vergelijken maar moet je week 1 van de cyclus met week 1 van de volgende cylus vergelijken. Met één keer wegen per week weet je na een week helaas nog helemaal niets. Na een maand kan je het al wat beter beoordelen, maar ook nog niet geweldig accuraat met maar 4 momentopnames.
Idd. Ik merk toch ook bij mijn vrouw dat die regelmatige weegmomenten net wel belangrijk zijn voor de moraal. Zeker omdat er in de week van de ongesteldheid gemakkelijk een kg bijkomt. Als die een paar dagen later weer weg is dan is dat nog zo motiverend.

• #1.511
Wat is nu de reden dat je wafels gaat eten?
En ga je de rest van je dag dan aanpassen aan die kcal?

Ja heb pannekoekmix van xxl waar ik 2 wafels mee maak = 110 calorien en laat hiervoor de ice coffee van xxl weg. Reden = geen icecoffee nodig tussen de middag als ik vrij ben dus 100/150 calorien over 🙂

Ja heb pannekoekmix van xxl waar ik 2 wafels mee maak = 110 calorien en laat hiervoor de ice coffee van xxl weg. Reden = geen icecoffee nodig tussen de middag als ik vrij ben dus 100/150 calorien over 🙂
Je weet dus prima wat IIFYM is 🤣

If it fits your macro's dus. Je wist alleen niet dat het zo heette maar past het wel toe.

• #1.513
Je weet dus prima wat IIFYM is 🤣

If it fits your macro's dus. Je wist alleen niet dat het zo heette maar past het wel toe.

Ah kijk dankjewel! In het weekend wel leuk een beetje mee te spelen voor wat variatie inderdaad. Jij strak 24/7 hetzelfde menu?

• #1.515
Stel ik zou mezelf wekelijks wegen, zouden m'n weegmomenten in rood kunnen zijn:

s4BZsLR.png

Maar als ik één dag verschil zou hebben in die weegmomenten, zou ik al compleet andere resultaten hebben:

tQUAmsa.png

Dan zou ik dus de eerste 3 weken iets hebben van "Ik ben aan het bulken, maar ik val af??"
Als je voor "het hoofd" minder vaak wilt wegen, denk ik juist dat wekelijks eerder negatief kan vallen.
Door alle schommelingen kun je met pech nét die ene slechte dag op de weegschaal gaan staan en dan denk je dat je ineens 2 kilo zwaarder bent geworden.

Als je er minder mee bezig wilt zijn kun je ook denken aan een goedkope smart weegschaal.
Dagelijks op staan en dan kan je eens per week de app openen om te kijken..
Of een app installeren waar je de moving average van je gewicht kan zien, want dat geeft een beter beeld:
oa5rpcf-jpg.jpg

Dan leer je vanzelf dat schommelingen niet erg zijn en of je langzaam de goede kant op gaat.. of niet (:
Al is het uiteindelijk natuurlijk wat het best voor jezelf werkt hé. Dus het hoeft natuurlijk niet zoals dit.

In mijn geval gaat bovenstaande allemaal automatisch.
Ik sta elke ochtend op de weegschaal en kijk eens in de paar weken even of ik op koers lig.

Dankjewel voor het meedenken en tips! Elke dag wegen vind ik emotioneel lastig. Kan dit ondanks gezond rationeel vermogen moeilijk loslaten en merkte dat het teveel invloed had op mijn dag. Daarom het wegen even helemaal losgelaten en nu dus voorzichtig 1x pw om wel wat progressie te volgen (al is het niet accuraat). Plan is gemaakt, calorien staan vast en dat is voorlopig mijn houvast en wegen als bijzaak. Misschien voor sommigen raar maar in mijn hoofd ervaar ik daardoor een rust die ik met dagelijks wegen niet had. Dus voorlopig volg ik dit gevoel even 🙂

Owk als je telling klopt, top.
K heb die ook en k geloof dat 2 scoops al bijna 200kcal is (zonder melk)

• #1.517
Owk als je telling klopt, top.
K heb die ook en k geloof dat 2 scoops al bijna 200kcal is (zonder melk)

Mmm even nagekeken en heb fitnesspal als leidraad genomen maar idd 190 calorien per 50 gram. Maak ze met water maar alsnog best een verschil om even rekening mee te houden thnx!

1000023452.jpg

• Like
Waarderingen: horn
  • #1.518
Rustdag! Vanmorgen op tijd 6km gelopen en kon het net niet laten even pull ups te proberen thuis. 3x zonder elastiek :cheer::cheer:. Dit weekend maar eens onderzoeken hoe ik een filmpje kan maken en plaatsen.

Nu lekker voldaan genieten van geen sport en geen werk en opladen 😎

1000023523.jpg

1000023528.jpg

Jaaaaaa 🥳🥳🥳🥳🥳

Doel van de pull-ups bereikt

Terug
Naar boven