Eigenlijk een beetje dezelfde reactie die ik
hier gaf. Maar wekelijks wegen is voor mijn gevoel bijna net zo goed als helemaal niet wegen.
Stel ik zou mezelf wekelijks wegen, zouden m'n weegmomenten in rood kunnen zijn:
Maar als ik één dag verschil zou hebben in die weegmomenten, zou ik al compleet andere resultaten hebben:
Dan zou ik dus de eerste 3 weken iets hebben van "Ik ben aan het bulken, maar ik val af??"
Als je voor "het hoofd" minder vaak wilt wegen, denk ik juist dat wekelijks eerder negatief kan vallen.
Door alle schommelingen kun je met pech nét die ene slechte dag op de weegschaal gaan staan en dan denk je dat je ineens 2 kilo zwaarder bent geworden.
Als je er minder mee bezig wilt zijn kun je ook denken aan een goedkope
smart weegschaal.
Dagelijks op staan en dan kan je eens per week de app openen om te kijken..
Of een app installeren waar je de moving average van je gewicht kan zien, want dat geeft een beter beeld:
Dan leer je vanzelf dat schommelingen niet erg zijn en of je langzaam de goede kant op gaat.. of niet (:
Al is het uiteindelijk natuurlijk wat het best voor jezelf werkt hé. Dus het hoeft natuurlijk niet zoals dit.
In mijn geval gaat bovenstaande allemaal automatisch.
Ik sta elke ochtend op de weegschaal en kijk eens in de paar weken even of ik op koers lig.