XXL Nutrition

Training voeding en progressie diary

Nou had vandaag wel moeite hoor en laatste 5 minuten echt op standje max gerend. Maar heb er ook nooit last van na die tijd zoals met kracht
Ah, dan had ik een ander beeld. Meende dat je ooit had aangegeven dat je je met hardlopen niet hard aan het pushen was. Soms toch wel dus!

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.682
Ah, dan had ik een ander beeld. Meende dat je ooit had aangegeven dat je je met hardlopen niet hard aan het pushen was. Soms toch wel dus!

Ja doe wel altijd mijn best zeg maar. Maar soms fanatieker dan andere keren. Woensdag is mijn 4e trainingsdag op rij dus deze is altijd pittiger dan zondag de eerste dag na rust.

Heb geen marathon of wedstrijd ambities. Vind sporten vooral leuk en lekker en wil hooguit mijzelf verbeteren en daar doelen in behalen. Die tijden en snelheid van jou waag ik mij niet aan 😁

• #1.683
Het duurde even maar na 28 dagen eindelijk dday 🤸‍♀️. Dus zie het maar als een maandje overgeslagen en hopelijk deze maand back to normal. Trainingen liepen deze week lekker en ook de voeding was goed. Mede dankzij het lekkere havermoutrecept waar ik steeds weer naar uitkijk. Vandaag wel ontzettende buikpijn dus met moeite de zaterdag wandeling van vandaag 5km eruit gekregen en mijn 10k stappen weer gezet. Nu lekker rustig aan doen en genieten van mijn rustdag.

Morgen hardlopen tussen haakjes gezien de eerste 2 dagen van mijn periode altijd veel buikpijn en een zwaar gevoel met zich meebrengen. Hoop iig dat na deze week het opgeblazen gevoel ook vertrekt en ik weer fris en fruitig aan een nieuwe week/ maand kan beginnen.

1000027837.jpg

Het duurde even maar na 28 dagen eindelijk dday 🤸‍♀️. Dus zie het maar als een maandje overgeslagen en hopelijk deze maand back to normal. Trainingen liepen deze week lekker en ook de voeding was goed. Mede dankzij het lekkere havermoutrecept waar ik steeds weer naar uitkijk. Vandaag wel ontzettende buikpijn dus met moeite de zaterdag wandeling van vandaag 5km eruit gekregen en mijn 10k stappen weer gezet. Nu lekker rustig aan doen en genieten van mijn rustdag.

Morgen hardlopen tussen haakjes gezien de eerste 2 dagen van mijn periode altijd veel buikpijn en een zwaar gevoel met zich meebrengen. Hoop iig dat na deze week het opgeblazen gevoel ook vertrekt en ik weer fris en fruitig aan een nieuwe week/ maand kan beginnen.

1000027837.jpg
Netjes, 15k gemiddeld per dag is behoorlijk.
Ziet eruit als een goede week!

• #1.686
Het zal ook eens niet. Poepchagrijnig. Gisteren wakker geworden met een mega pijn in mijn linker schouderblad. Kan een beetje naar links draaien met mijn hoofd maar stijf en pijnlijk en ook met kin naar beneden buigen is allemaal moeizaam. Arm optillen gaat samen met ongemak en bv shirt aan en uit doen of een staart in mijn haar veroorzaakt echt een pijnlijke steek.

Aantal keren wakker geworden van pijn vannacht en elke x als ik voelde was die ruimte op mijn rug ijskoud. Tegen beter weten in vanmorgen naar de sportschool gegaan maar ook zonder beweging voel ik continu een zeurend gevoel in mijn rug. Toch geprobeerd te squatten maar door de stang in mijn nek ging de focus bijna volledig uit naar de pijn in mijn rug ipv uitvoering squat dus gestopt. Had wellicht andere oefeningen kunnen proberen maar als squatten niet kan wordt het standje laat maar. Daarom een uur helling wezen lopen om iig wat te doen.

Fysio geloof ik niet zo in. Gaat mij in mijn ogen vertellen dat de spier verrekt is en ik rustig aan moet doen. Wel bewegen niet belasten. Dus focus tot woensdag op cardio en hoop donderdag weer te kunnen trainen 😑

Shape gaat wel lekker en voeding verder ook. Moet nog wel echt meer vanaf dus paar dagen cardio extra niet erg in dat opzicht.

Inhoud alleen zichtbaar voor geregistreerde leden!

Klinkt als een pijnlijke/overbelaste trapezius.
Geen gekke dingen gedaan met pull-ups vrijdag?

Fysio geloof ik niet zo in. Gaat mij in mijn ogen vertellen dat de spier verrekt is en ik rustig aan moet doen. Wel bewegen niet belasten.
Eens. 99% van de blessures gaan vanzelf weer over als je je gezond verstand gebruikt.

Laatst bewerkt:
Denk je dat het van trainen komt of zoals we daar vroeger noemden "op de tocht geslapen"?

• #1.691
Klinkt als een pijnlijke/overbelaste trapezius.
Geen gekke dingen gedaan met pull-ups vrijdag?

Eens. 99% van de blessures gaan vanzelf weer over als je je gezond verstand gebruikt.

Ja denk wel dat het vrijdag is ontstaan met ub trainen. Dus hoop met een beetje rust donderdag weer fatsoenlijk krachttraining te kunnen doen. Voor nu maar paracetamol en lopen 😇

Dat is niet fijn, misschien lichte band pull aparts als fysio

Dankjewel! Als het alleen met bewegen pijnlijk was had ik dat idd gedaan. Gezien ook de last terwijl ik op de bank zit ga ik maar even voor fullie rust 😊

Denk je dat het van trainen komt of zoals we daar vroeger noemden "op de tocht geslapen"?

Haha ik slaap altijd op de tocht dus denk inderdaad van training vrijdag.

• #1.692
Rug gaat gelukkig een stuk beter maar nog niet helemaal over dus vandaag nog een ochtend helling lopen en morgen hardlopen en hoop ik donderdag weer te kunnen knallen.

Morgen een uitdaging qua voeding gezien ik een dagje uit ga met lunch en terras. Mijn calorie doel is best laag dus eraan houden laat ik morgen even los. Wil alleen wel bewust keuzes maken in salade/vlees. In dat opzicht komt de cardio mooi van pas op het moment.

1000028028.jpg

• #1.693
Niet de beste week en ook geen slechte week. Ouder worden komt met gebreken dus gestart met een verrekte spier in schouder/rug en geëindigd met verrekte hamstring 🤦‍♀️ vooral veel gelopen en niet verder gekomen dan 2x kracht op kracht gebied. Hamstring voornamelijk vervelend bij opstaan. Tenminste denk dat het die spier is 🤣. Vanmorgen hardlopen daarom maar weer geskipt en uur wezen snellopen zodat ik morgen optimaal benen kan trainen. Dat lopen wordt ik wel steeds vlugger in dus vanmorgen 6km in 59 minuten. Verder vandaag en morgen werken dus daarom heen proberen rustig aan te doen.

@nieuwe week nieuwe kansen ✌️

1000028170.jpg

Zo nu en dan even wat extra rust nemen voor herstel kan geen kwaad he!😊💪🏼

• #1.696
Gisteren heerlijk benen getraind en vanmorgen ub en buikspieren. Rug nog iets gevoelig dus rug trainen nog even uitgesteld tot vrijdag voordat ik weer denk had ik maar gewacht. Paar dagen cardio is wel heel goed voor mijn energie merk ik. Voel mij uitgerust en sterk. Ga erover nadenken dat voor vast eens in de zoveel weken een paar dagen te doen. En of het komt doordat ik bruiner ben maar heb het idee dat mijn voeding zoden aan de dijk begint te leggen en ik slanker wordt. Om mijn goede mood niet te verknallen blijf ik nog even weg van de weegschaal.

Gisteren squat 65kg 12/14/14
Legpress 170kg 12/13/12. Ging super lekker gezien ik alleen was en zonder schaamte geluid kon maken 🤣
Cable kick back 20kg 20/22/19
Leg curl 36kg 15/13/11

Ivm gym closed geen abduction en adduction kunnen doen

Vandaag
Upright row barbell 20kg 15/14/14
Biceps curl 6kg beide kanten barbell 12/12/9
Triceps overheid extension dumbell 14kg 10/9/9
Triceps pushdown touw 15kg 13/12/12
Biceps curl stang kabel 20kg 14/14/11
Shoulder press 20kg 13/12/10

Buikspieren benen plafond 4x35
Buikspieren Russin twist 5kg 4x40
Buikspieren side bend 8kg 3x30

15 minuten fietsen

@happy en energiek

Inhoud alleen zichtbaar voor geregistreerde leden!

• #1.697
Goede slaap, goed op het werk, goed in mijn vel, goed op de voeding en goed in de trainingen ✌️

Gisteren uur helling lopen gedaan ipv hardlopen en wil zondag weer gaan rennen. Nog steeds de nodige spanning in biceps van training dinsdag dus goed mijn best gedaan. Vanmorgen benen getraind en voelde ook weer fijn.

Squat 65kg 15/12/10
Leg press 150kg
Leg curl van 36 naar 40kg 💪 13/12/11
Cable kick back 20kg 20/20/20
Hip abduction 70kg 14/14/11
Hip adduction 55kg 11/10/9

Op naar de zomer 😎

• #1.698
Wat een topweek! Voeding en training optimaal en kijk tevreden terug op de week. Inmiddels de energie wel op dus vanmorgen 4km gewandeld en de rest van de dag lekker rustig aan doen en doen waar ik zin in heb. Wel nieuwsgierig weer naar mijn gewicht maar in de spiegel zie ik de verandering dus focus voorlopig vooral daar op. Weegschaal kan teleurstellen en geen zin mijn goede mood daarmee te beïnvloeden.

Ben de laatste weken veel aan het lezen geweest over ultrabewerkte voeding en kwam gisteren in de stad een boek tegen over suiker en de impact daarvan op ons. Dus vanmiddag lekker in de tuin lezen en genieten van mijn vrije dag 😎

1000028332.jpg

1000028285.jpg

Klinkt goed, vooruitgang in spiegel bekijken, goede trainingen, goede energie, zonnetje en boekje erbij.

Terug
Naar boven