XXL Nutrition

Training voeding en progressie diary

Stil alive dus kleine update.

Sporten ging weer lekker afgelopen week. Week ervoor veel last van vermoeidheid dus hardlopen er even uitgehaald om te kijken wat 4x kracht zou doen met mijn energie. Dat leek een goed plan en kon duidelijk merken dat mijn krachttraining op donderdag en vrijdag een stuk fijner was. Uiteraard heeft een mens altijd wat dus nu missen we het hardlopen weer 🤣 dus ook al weet ik dat 1x pw niet veel doet ga ik de zondag weer inzetten voor hardlopen en de woensdag bewaar ik voor rust. Voorlopig 🤭

Voeding gaat lekker en lijkt steeds makkelijker te worden. Kan beter nee zeggen en de hunkering naar een cheatmeal is vrijwel niet aanwezig. Ipv alleen loempia zondag deze ook op donderdag ingezet om iets extra's te hebben om na uit te kijken en in mijn caloriedoel valt. Ook de cake is erg relaxed en zo af en toe een plakje voor de lekkere trek is hiermee ook ingedekt.

Verder dday in aantocht dus standje opgeblazen weer gearriveerd. Afgelopen 2 weken niet wezen wegen en bevalt nog steeds goed. Eerst deze periode weer overleven en dan de haat/liefde relatie met de weegschaal maar weer oppakken.

Shape update 😊

** Verborgen inhoud: niet zichtbaar in quote **

** Verborgen inhoud: niet zichtbaar in quote **
Ja de loempia had ik voorbij zien komen en kan af en toe gewoon hoor als je daarna je schema weer oppakt niks aan het handje🤗 laat die weegschaal nou maar achterwege, die spiegelfoto van je shape zegt veel meer😉 gaat de goede kant op.

Kom je met de tijd niet beter uit om even cardio te doen na de KT?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.762
Of misschien toch het tempo iets naar beneden bijstellen? Ik vermoed dat je in dit stadium met 2x per week 5 km in een iets gematigder tempo conditioneel meer progressie kunt boeken dan 1x per week intensief.

Goeie! Ga morgen gelijk beginnen met wat rustiger lopen. New goal 😎 dankjewel speedy!

Ja de loempia had ik voorbij zien komen en kan af en toe gewoon hoor als je daarna je schema weer oppakt niks aan het handje🤗 laat die weegschaal nou maar achterwege, die spiegelfoto van je shape zegt veel meer😉 gaat de goede kant op.

Kom je met de tijd niet beter uit om even cardio te doen na de KT?

Haha loempia past binnen de calorieën dus goede keuze om de kip groente dagen even te doorbreken. Vind ze echt mega lekker dus dat is weer mooi meegenomen. En dankjewel 😊

Ik doe standaard wat cardio na kt. Of fietsen of loopband. Tussen de 10 en 20 minuten afhankelijk van hoeveel rapportages ik moet typen. Maar vind dit niet voldoende voor de conditie zeg maar.

IMG_9491.png

Is zoiets niet wat voor jou🤭😜

• #1.764
Goeie! Ga morgen gelijk beginnen met wat rustiger lopen. New goal 😎 dankjewel speedy!
Top. Ben benieuwd hoe het bevalt. Ik heb die fout ook meermaals gemaakt, maar de meeste beginners lopen gewoon te hard en krijgen vervolgens blessures of stoppen omdat het te zwaar is. Twee keer per week 5K in gematigd tempo zou je prima moeten kunnen verteren, naast de krachttraining.

En in case you didn't know, je kunt in de Garmin Connect app of op Garmin Connect web ook een hardloop-workout aanmaken waarin je aangeeft dat je binnen een bepaald tempo wilt blijven. Bijvoorbeeld 6:30-7:00 per km. Die kun je vervolgens naar je watch sturen en als je die workout dan start, geeft het horloge een waarschuwing als je te snel (of langzaam) gaat. Je kunt dit ook doen op een hartslagzone waar je binnen wilt blijven, maar aangezien je geen borstband draagt en die polsmeting niet altijd betrouwbaar is, kun je beter voor een bepaald tempo kiezen.

• #1.766
Dat hartslag goal is niet zo handig met mijn hartslag dan moet ik waarschijnlijk stilstaan 🤣

Was een lekkere loop vanmorgen. Rustig aan gedaan met veel focus op houding en niet op snelheid. Even aankijken hoe het met de energie gaat over de hele week want wil uiteraard nu woensdag er wel weer bij pakken 😁.

Nu lekker genieten van het laatste dagje weekend 😎

1000029293.jpg

• #1.767
Training gaat super lekker! Gisteren een recordje bij de seat leg curl met 43kg. Kreeg hem niet vaker dan 9x met 3 setjes maar alsnog lekker. Vanmorgen de waagschoenen aangetrokken en biceps curl barbel van 12 kilo naar 14kg gegooid (los van de stang weet niet wat ie weegt) en ging ook lekker. Nooit ambitie gehad voor een blokjes buik maar inmiddels toch fanatiek met buikspieren dus kijken wat we eruit kunnen slepen 😎

Goeie pomp van benen/billen gisteren, energie en voeding goed, zonnetje schijnt dus ready voor de dag 🤸‍♀️

Inhoud alleen zichtbaar voor geregistreerde leden!

Je hebt een mooi loop tempo kom ik met me 8:00 voor 5km een keer aanzetten haha.

• #1.770
Viel weer vies tegen vanmorgen dat lopen. Nu nog 2 dagen kracht en kijken of ik dit weekend nog wat waard ben en anders kies ik voor 1x per week hardlopen ipv 2. Blij dat het erop zit iig ondanks dat het weer wel lekker was voor een ochtend walk

1000029357.jpg

1000029356.jpg

Ja precies zware benen. Minder soepel, wat stijver etc.
Heeft het niets te maken met het tijdstip waarop je gaat lopen? Als ik 's ochtends vroeg m'n bed uit rol ben ik ook niet in staat soepel hard te lopen. Doe je nog iets van opwarmen en dynamische rekoefeningen vooraf?

• #1.774
Heeft het niets te maken met het tijdstip waarop je gaat lopen? Als ik 's ochtends vroeg m'n bed uit rol ben ik ook niet in staat soepel hard te lopen. Doe je nog iets van opwarmen en dynamische rekoefeningen vooraf?

Ja geen idee ik train natuurlijk altijd dezelfde tijd en zondags ben ik ook vroeg. Denk zelf dat het komt omdat ik nu zondsg heb hardgelopen maandag lb en gisteren ub. Verder zit ik in een calorie tekort en moet ik ongesteld worden dus veel factoren die invloed kunnen hebben.

Opwarmen = heupen draaien en 10 minuten lopen

Als je een vaste routine hebt op leg day, zou je daar 48 uur later vrijwel geen last meer van moeten hebben. Qua opwarmen zou ik het omdraaien; eerst 5 minuten stevig wandelen gevolgd door dynamische rekoefeningen waarbij je alles aanpakt, dus niet alleen de heupen. Genoeg drills te vinden op het internet.

Laatst bewerkt:
  • #1.776
Als je een vaste routine hebt op leg day, zou je daar 48 uur later vrijwel geen last meer van moeten hebben. Qua opwarmen zou ik het omdraaien; eerst 5 minuten stevig wandelen gevolgd door dynamische rekoefeningen waarbij je alles aanpakt, dus niet alleen de heupen. Genoeg drills te vinden op het internet.

Geen spierpijn als ik uit bed kom ofzo maar merk wel verschil in lopen op zondag (na rustdag) en woensdag (dagen 4 op rij). Geen man over boord ofzo 😁

• #1.777
Weekend 😍 3 dagen vrijheid 😍

Mooie week neergezet met 4x kracht en 2 x hardlopen en voeding op de rit. Heb nu zo'n 3 weken niks aan zoetigheid/bewerkte producten/suiker gegeten en voel mij hier erg goed bij en slaap hier erg lekker op. Gisteren wel met trek gaan slapen en vanmorgen met trek opgestaan dus vandaag een rustdag en spaarzaam zijn met mijn energie 💪.

Recordje op de seat leg curl en biceps curl en ook de pull ups gaan steeds makkelijker dus tevreden. Dagelijks tussen de 14 en 16k stappen zonder loopband dus enige doel van vandaag is 10k en verder bijkomen en opladen en cake bakken 😎. Hopelijk trekt het weer nog een beetje bij en kan ik nog lekker een stuk wandelen 🤸‍♀️

1000029420.jpg

1000029419.jpg

Zo dan die slaap ❤️

En cyclusdag 43? Bewust uitgesteld weer of meer aan de hand?

• #1.779
Zo dan die slaap ❤️

En cyclusdag 43? Bewust uitgesteld weer of meer aan de hand?

Ja slaap als een baksteen op het moment. Denk de combinatie van dagelijks zelfde tijd slapen en opstaan + calorietekort + veel sporten en werken = kapot aan het einde haha.

Ja same shit different month dingetje. Ik hou er al geen rekening meer mee en laat het maar op zijn beloop. Scheelt een boel stress 😊

• #1.780
Gisteren hardlopen overgeslagen. Werd echt depressief van die regen en met moeite mijn 10k stappen gehaald en niet voldaan gaan slapen dus dat moest anders. Vanmorgen op tijd opgestaan voor een lekkere beensessie. Paar koppen koffie, blikje redbull (zero ofc) en nog wat cafeïne gummies om de energie en focus optimaal te krijgen. Oordopjes in en vergeten dat er een wereld bestaat 😍. Squat herhalingen verhoogd, cable kick back van 20 naar 25kg en leg extension toegevoegd aan schema 💪

Helaas wel steeds drukker nu de zomer nadert en erg bijzonder dat ik de enige lijk die zweet maar met een goed gevoel de dag begonnen. Hierna intentie om te gaan fietsen maar fietsen is echt niet mijn ding dus 5 minuten afzien vond ik voldoende. Thuis aangekomen lekker gaan wandelen en mijn 10k iig gezet vanmorgen. Nu koffie in het zonnetje, douchen, havermout en mijn extra vrije dag vieren en vakanties vergelijken 😎

1000029513.jpg

Inhoud alleen zichtbaar voor geregistreerde leden!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven