Fitness Seller

Training voeding en progressie diary

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.801
Al het hele weekend aan het dubben over de komende weken. Ben momenteel tevreden over de trainingen en ook voeding gaat lekker maar het gaat mij alsnog te langzaam. Zeker met de vakantie gepland over 6 weken. Zakken in calorieën is geen optie dan kom ik weer in de cirkel van te laag, teveel trek en momenten dat ik toch meer ga eten. Dus ben aan het overwegen om kracht de komende weken terug te schroeven naar 2x per week, 1x benen, 1x bovenlichaam en daarbij 4x cardio. Groeien in spieren hoeft van mij even niet maar wil wel graag behouden wat ik heb. Zou dit lukken mits ik voldoende eiwitten blijf eten uiteraard? Hoor graag wat jullie denken. Voel mij nl wat onzeker om zo in de bikini te springen en met 7 weken te gaan ruimte voor een plan 😊

Ps: geen all incl geboekt gezien het fiasco van vorig jaar 😎

Inhoud alleen zichtbaar voor geregistreerde leden!

Is een kleine mini cut van 4 weken niet wat?

Zolang je eiwitten hoog is zal je geen spiermassa verliezen.

Je spieren behoud je wel met 1x pw KT icm wel elke sessie alles geven, zodra je slappe hap traint ga je langzaam verliezen wat je hebt alhoewel dit echt weken duurt voordat het start, meen dat je 3 weken geen vorm van KT hoeft te doen en daarna begint het proces van “verlies”, maar dit krijg je ook weer (snel) terug als je gaat trainen.

Voel mij nl wat onzeker om zo in de bikini te springen en met 7 weken te gaan ruimte voor een plan 😊
De simp die ik ben kan ik je garanderen dat je jezelf nergens voor hoeft te schamen en je er fit uit ziet. Men vergelijkt zichzelf altijd met het “onmogelijke” en uiteindelijk ben je nooit tevreden, maar denk dat 99% vd vrouwen je niet evenaard, alhoewel het geen wedstrijd is maar dan nog is de realiteit dat merendeel vd 30+ vrouwen iets te zwaar ben. Nou zeg ik niet dat je 30+ bent, aangezien ik je 25 zou schatten. #simplife

Zou zelf op vakantie gewoon genieten en tactisch “eten”. Ontbijt/lunch/avond eten groente of fruit, de juiste koolhydraat bron en mager vlees/kwark. Dat je hier en daar een wafel of hamburger eet word je niet dik van en overleef je wel.

Zou matigen met alcohol en vloeibare kcal zoals cocktails, dit kan we oplopen als je die 5/6+ pakt wat op een vakantie vaak normaal is.

• #1.804
Is een kleine mini cut van 4 weken niet wat?

Zolang je eiwitten hoog is zal je geen spiermassa verliezen.

Ja weet dus niet zo goed wat te doen. Zit qua calorien al aardig laag en nog minder ga ik met huidige krachttraining niet volhouden.

Je spieren behoud je wel met 1x pw KT icm wel elke sessie alles geven, zodra je slappe hap traint ga je langzaam verliezen wat je hebt alhoewel dit echt weken duurt voordat het start, meen dat je 3 weken geen vorm van KT hoeft te doen en daarna begint het proces van “verlies”, maar dit krijg je ook weer (snel) terug als je gaat trainen.

Thnx hier kan ik wat mee. Inzetten op hardlopen is dus wel een goed plan. Vind krachttraining erg leuk dus na holiday sws weer terug naar minimaal 4x kracht in de week.
De simp die ik ben kan ik je garanderen dat je jezelf nergens voor hoeft te schamen en je er fit uit ziet. Men vergelijkt zichzelf altijd met het “onmogelijke” en uiteindelijk ben je nooit tevreden, maar denk dat 99% vd vrouwen je niet evenaard, alhoewel het geen wedstrijd is maar dan nog is de realiteit dat merendeel vd 30+ vrouwen iets te zwaar ben. Nou zeg ik niet dat je 30+ bent, aangezien ik je 25 zou schatten. #simplife

Dankjewel! Eenmaal fanatiek in sporten lijkt je beeld ook steeds kritischer te worden. Voel mij echt fit en sporten is echt mijn uitlaatklep geworden maar in dat kritische opzicht wou ik soms dat ik nooit begonnen was. Dat kritische lijkt in je vast te roesten ofzo. Dus oprecht dankjewel voor je 'simpview' 😘
Zou zelf op vakantie gewoon genieten en tactisch “eten”. Ontbijt/lunch/avond eten groente of fruit, de juiste koolhydraat bron en mager vlees/kwark. Dat je hier en daar een wafel of hamburger eet word je niet dik van en overleef je wel.
Ja daarom voor alleen ontbijt gekozen ipv all incl want dat maakt toch dat je vakantie al snel een vreet en zuipfestijn wordt.

Zou matigen met alcohol en vloeibare kcal zoals cocktails, dit kan we oplopen als je die 5/6+ pakt wat op een vakantie vaak normaal is.

Alcohol niet het goal maaaaar als ik het doe wodka met zero Sprite ✌️ qua calorieën de beste optie 😎

En waarom zou je met je huidige fysiek onzeker moeten voelen om in je bikini te springen? Je hebt een prachtig fysiek!
Weet zeker dat meer dan 50% van alle 30+ vrouwen dolgraag met je willen ruilen! 😅

Maar ik ben wel met je eens dat je steeds kritischer naar jezelf gaat kijken, dat ervaar ik ook namelijk 🤣

Al het hele weekend aan het dubben over de komende weken. Ben momenteel tevreden over de trainingen en ook voeding gaat lekker maar het gaat mij alsnog te langzaam. Zeker met de vakantie gepland over 6 weken. Zakken in calorieën is geen optie dan kom ik weer in de cirkel van te laag, teveel trek en momenten dat ik toch meer ga eten. Dus ben aan het overwegen om kracht de komende weken terug te schroeven naar 2x per week, 1x benen, 1x bovenlichaam en daarbij 4x cardio. Groeien in spieren hoeft van mij even niet maar wil wel graag behouden wat ik heb. Zou dit lukken mits ik voldoende eiwitten blijf eten uiteraard? Hoor graag wat jullie denken. Voel mij nl wat onzeker om zo in de bikini te springen en met 7 weken te gaan ruimte voor een plan 😊
Of je het deficit nu vergroot door minder te eten of meer te bewegen, in beide gevallen zul je meer trek krijgen. Ik zou geen grote veranderingen doorvoeren en doorgaan op de slow & steady manier zoals je afgelopen jaar hebt gedaan, waarmee je wel degelijk zichtbaar resultaat hebt geboekt en die dus werkt. Houd er ook rekening mee dat van 1-2 keer per week naar 4 keer per week hardlopen ook niet zonder risico is op overbelasting.

Laatst bewerkt:
  • #1.807
En waarom zou je met je huidige fysiek onzeker moeten voelen om in je bikini te springen? Je hebt een prachtig fysiek!
Weet zeker dat meer dan 50% van alle 30+ vrouwen dolgraag met je willen ruilen! 😅

Maar ik ben wel met je eens dat je steeds kritischer naar jezelf gaat kijken, dat ervaar ik ook namelijk 🤣

Ja zoals met vele dingen zit het ws tussen je oren. Toen ik niet met mijn fysiek bezig was kon ik ook in bikini zonder shame en eenmaal daar zou het allemaal wel meevallen maar krijg toch die drang nog even het maximale eruit te slepen voor het zelfvertrouwen. Dankjewel! Probeer het ook maar weer een beetje los te laten. Hoe meer ik er mee bezig ga hoe erger het wordt ofzo.

Of je het deficit nu vergroot door minder te eten of meer te bewegen, in beide gevallen zul je meer trek krijgen. Ik zou geen grote veranderingen doorvoeren en doorgaan op de slow & steady manier zoals je afgelopen jaar hebt gedaan, waarmee je wel degelijk zichtbaar resultaat hebt geboekt en die dus werkt. Houd er ook rekening mee dat van 1-2 keer per week naar 4 keer per week hardlopen ook niet zonder risico is op overbelasting.

Ja snap wat je zegt. Misschien is dat ook wel veranderd met de jaren want toen ik alleen iedere dag ging hardlopen had ik geen problemen met voeding. Magoed waren ook weer andere tijden. Ik ga jou raad opvolgen en slow en steady naar de vakantie werken zonder gekke veranderingen. Thnx!

Plus: als je nu nog 6 weken 'alles eruit wilt halen' heb je ook meer kans dat tijdens de vakantie alle remmen los gaan, net als vorig jaar, en ben je weer terug bij af.

• #1.809
Ja heb je ook helemaal gelijk in. Oprecht geen woord aan toe te voegen 😊. Thnx!

Heb je wel eens op het strand gekeken naar de gemiddelde vrouw in bikini?

En als je naar jezelf zou kijken alsof het een foto van een ander was?

Dan kom je ook tot de conclusie die hierboven al beschreven staat 😉

• #1.811
Heb je wel eens op het strand gekeken naar de gemiddelde vrouw in bikini?

En als je naar jezelf zou kijken alsof het een foto van een ander was?

Dan kom je ook tot de conclusie die hierboven al beschreven staat 😉

Nee dat speelt waarschijnlijk ook een rol. Ik ga nooit naar het strand of zwembad behalve op vakantie.

Je hebt gelijk. Zeg ik ook altijd tegen mijn cliënten als ze negatief over zichzelf gaan denken : zeg alleen dingen die je tegen iemand anders met een slechte dag ook zou zeggen. Dus tijd zelf dit op dit gebied ook wat meer te gaan doen 😊 dankjewel!

• #1.813
Maandag en gisteren lekkere training neergezet. Voorheen at ik een half bakje havermoutcake voor het sporten en nu dus aan het proberen met de COR icm frambozen. Bevalt goed en heb het idee dat het mijn training ten goede komt maar het kan ook toeval zijn dus even aankijken. Ga vanaf vrijdag ook een wheydrip toevoegen gezien er nu rondom training geen eiwitten in mijn lijf komen. Favoriet smaak tot nu toe van COR donuts 🥰

Vanmorgen voor het eerst intervaltraining met garmin gedaan. Deze was te licht en te weinig hardlopen dus de rust periode er bij gepakt op gevoel. Vraagje voor de kenners. Pakt garmin zelf de volgende x meer of moet ik dit instellen? Voor nu iig weer wat gedaan.

Training van morgen naar vrijdag verplaatst en morgen rust. Ga morgenavond uit eten en anders wil ik vooral 18 uur naar bed en komt de gezelligheid niet ten goede. Vrijdag ook gelijk mijn extra aangevraagde vrije dag dus perfect.

Nog 44 dagen aftellen voor Mallorca 😎😎

1000030356.jpg

Vanmorgen voor het eerst intervaltraining met garmin gedaan. Deze was te licht en te weinig hardlopen dus de rust periode er bij gepakt op gevoel. Vraagje voor de kenners. Pakt garmin zelf de volgende x meer of moet ik dit instellen? Voor nu iig weer wat gedaan.
Als je hebt gekozen voor Garmin's 'daily suggested workout', dan geeft die een training aan waarvan hij denkt dat die vandaag goed voor jou is. Dat kan een intervaltraining zijn, een duurtraining, een rustdag, maar net hoe de vlag er bij hangt. De zwaarte van de (interval)training is aangepast aan je niveau op dat moment.

Welke COR heb je? Donuts smaak klinkt heel lekker🤩 weet je toevallig of die glutenvrij is?

Gek he dat je toch altijd anders naar een ander kijkt, dan hoe je naar jezelf kijkt. Ik moet wel zeggen dat dit mij steeds beter af gaat (het lief zijn voor mijzelf). Echt schaamte heb ik niet, tegelijkertijd voel ik mij ook niet op mijn gemak in een bikini of kort broekje. 3 zwangerschappen zijn in mijn geval echt wel terug te zien!

Ik zie vrouwen met een niet zo'n fantastisch figuur in een kort strak broekje lopen. Dan denk ik goed zo meid, jij durft wel!

• #1.819
Als je hebt gekozen voor Garmin's 'daily suggested workout', dan geeft die een training aan waarvan hij denkt dat die vandaag goed voor jou is. Dat kan een intervaltraining zijn, een duurtraining, een rustdag, maar net hoe de vlag er bij hangt. De zwaarte van de (interval)training is aangepast aan je niveau op dat moment.

Thnx! Luisteren naar een coach of garmin is niet mijn ding merk ik. Dus aan het intervallen geweest vanmorgen met zelfbeschikking.

Welke COR heb je? Donuts smaak klinkt heel lekker🤩 weet je toevallig of die glutenvrij is?

Ja Tommy had je de link al gegeven. Ik vind het zoete van de donut heel lekker met de wat zuurheid van de frambozen.

Gek he dat je toch altijd anders naar een ander kijkt, dan hoe je naar jezelf kijkt. Ik moet wel zeggen dat dit mij steeds beter af gaat (het lief zijn voor mijzelf). Echt schaamte heb ik niet, tegelijkertijd voel ik mij ook niet op mijn gemak in een bikini of kort broekje. 3 zwangerschappen zijn in mijn geval echt wel terug te zien!

Ik zie vrouwen met een niet zo'n fantastisch figuur in een kort strak broekje lopen. Dan denk ik goed zo meid, jij durft wel!

Ja snap precies wat je bedoeld. Als je eenmaal jezelf begint neer te halen klopt er niks meer aan het einde van de rit dus zet in op lief zijn en accepteer 😇

Standje eigenwijs. Ik zet komende tijd in op meer cardio. Vanmorgen lekker wezen intervallen = 6 minuten hardlopen 2 minuten wandelen. Voelde allemaal goed en lekker al begon het wel al warm te worden. Nu genieten van de dag en straks nog stukje wandelen.

1000030477.jpg

• Like
Waarderingen: Loca
Thnx! Luisteren naar een coach of garmin is niet mijn ding merk ik. Dus aan het intervallen geweest vanmorgen met zelfbeschikking.
Niet verrassend, want je hebt inmiddels al wat DBB-coaches versleten. ;)

Maar even serieus: het lijkt er op dat Garmin je niveau verkeerd inschat omdat je vaak volgens Garmin een VO2max training zou hebben gedaan, terwijl je zelf aangeeft niet heel intensief te hebben gelopen. Dan zal Garmin je een te makkelijke intervaltraining geven en moet je misschien je hartslagzones bijstellen. En waren die intervallen die Garmin opgaf op tempo (min/km) of op hartslag? Bij training op hartslag zou ik een borstband adviseren, omdat deze betrouwbaarder/nauwkeuriger de hartslag meet.

Terug
Naar boven