AndroidHealthClinic

Training + voeding

zaphyrlol

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
72kg
Hoi allemaal,

Ik ben vrij nieuw op het gebied van bodybuilding, en heb daarom dus een aantal vragen.
Ik ben van plan om vanaf volgende week serieus 4 dagen in de week te gaan sporten, en wil mij hierbij ook houden aan een strak voedingsschema icm voedingssuplementen.
Nu wilde ik graag voor mezelf een trainingsschema en voedingsschema opstellen mbv de sticky topic op dit forum, maar ik kom er toch nog niet helemaal uit.

Nu weet een bekende van mij redelijk wat van fitness/bodybuilding en heeft voor mij als voorbeeld het volgende genoteerd:

Dag 1: Borst, Triceps, cardio
Dag 2: Rug, biceps, buik
Dag 3: Schouders, benen, cardio
Dag 4: ?

Grote spiergroep: 5 oefeningen, 10x
Kleine spiergroep: 3 oefeningen, 10x

Voeding:

- 's Ochtends brinta, eiwitshake, vitaminepil, omega 3,6,9 tablet
- Voor het trainen: Eiwitshake
- Na het trainen: Eiwitshake
- Voor het slapen: 1 bak magere franse kwark

Ook heb ik mij laten vertellen dat wanneer je op dezelfde dag krachttraining én cardio doet, het goed is als je tussen de krachttraining en cardio een BCAA tablet neemt om spierafbraak te voorkomen.

Qua supplementen heb ik hier thuis Protein Perfection en BCAA Pure Caps staan van bodyenfitshop.nl.

Ik ben 1,80 meter en weeg 70 kilo. Mijn exacte BF heb ik nog niet berekend.
Mijn doel op dit moment is voornamelijk bulken.

Ik hoop dat jullie mij hiermee verder kunnen helpen!

Sorry no offence maar voeding trekt op géén ruk:rolleyes:

Je berekent je onderhoud(harris benedict) en ga daar 500 kal boven zitten,

als je aankomt is het goed,dan moet je wel je schema aanpassen want hoe

meer je weegt hoe meer voeding je nodig hebt;)

1. Voedingsupplementen: nee, houdt het maar bij whey shakes
2. Drie dagen trainen is om mee te begin meer dan zat, dus die 4e dag is niet nodig. Mocht je dit wel willen dan kan je makkelijk een trainingsdag vullen met alleen benen :)
3. Voeding is echt waardeloos; voorbeeld van wat ik eet: http://i43.tinypic.com/2howcqx.jpg
4. Cardio? Met jouw stats zou ik me eerder gaan richten op massa gainen ipv cardio?! Of je conditie moet zo slecht zijn dat je de krachttraining niet aan kunt.

Succes (en lees je goed in over voeding)

Laatst bewerkt:
Eiwitshakes zijn een aanvulling voor je voeding en geen vervanging.

@YOGI, linkje van die tool?

Oke heel erg bedankt! Hier kom ik een heel stuk verder mee!
Het komt er dus eigenlijk op neer dat ik moet berekenen hoeveel kcal en eiwitten ik per dag binnen moet krijgen, en op basis daarvan een schema opstellen met maaltijden over de dag.
Is er ook nog een manier waarop ik kan berekenen hoeveel eiwitten ik binnen moet krijgen? En hoeveel moet ik daarboven zitten?

Dacht 2gr per kg, maar correct me if im wrong. Dacht je serieus dat je echt dmv van alleen die whey gaat gainen? U cant be serious.. Enneh, biceps en triceps omwisselen, kan je effectiever trainen.

Terug
Naar boven