AndroidHealthClinic

Trainingslocatie SCC Powerhouse

• Topic Starter Topic Starter
Wordt er morgen avond getraind bij powerhouse?
Ik wil morgen avond wel langskomen,dan zie ik de fietstocht van 40 min wel als cardio;)

---------- Post toegevoegd 24 June 2013 om 10:22 ----------

Ik weet nog niet zeker wat er in de planning staat. Ik zat te denken aan borst + ...? Schouders of triceps of biceps erbij.

Morgenavond wordt er getraind ja, rond een uur of 7 denk ik.
Borst + yoke, farmers, duck, slee, etc kan best hoor :D

Morgenavond wordt er getraind ja, rond een uur of 7 denk ik.
Borst + yoke, farmers, duck, slee, etc kan best hoor :D

Haha, we zullen zien.. wellicht pak ik zo een oefeningetje wel mee maar ik heb eigenlijk een traditionele training in gedachte:P
Een log hebben jullie (nog) niet he?

Als het morgen niet regent dan ben ik er rond kwart over 7. Ik laat het morgen wel even weten of ik kom.

Nieuwe speeltjes

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Maar weer eens een filmpje...

Beginpost ge-update met wat foto's. Sinds gister hebben we ook een 110 stone, nieuwe farmers en een fust van 65kg erbij. Daarnaast hebben we mallen geleend van Mike om zelf stones te gaan maken, als het een beetje lukt hebben we binnen een week of drie een hele serie.

Vanochtend weer op stap geweest met Bosshogg en een houten log en een safety squat bar opgehaald. We hebben nu eigenlijk alle basisonderdelen voor een complete strongman/pl gym.

Net even 16 zakken betonmortel gehaald. Deze week stones gieten.

Vandaag met Vito een 18-inch stone van 90 kilo gegoten en een 20-inch van 150. Morgen ws meer foto's van het hele proces. Over drie dagen gaan de mallen er af.

"Tutorial"

Eerst de mallen schoon gemaakt met een plamuurmesje en benzine.

Dan de mallen rondom ingespoten met WD40.

Begonnen met de 90 kilo steen. De twee helften van de mal goed in elkaar drukken, rondom stevig vasttapen met ducttape. In het midden van de stone een foamballetje aan ducttape naar beneden laten hangen zodat de stone niet te zwaar wordt. Na het maken van de foto nog huishoudfolie rondom het gat geplakt zodat de mallen aan de buitenkant niet al te smerig worden.

Beton gemengd met water in een kruiwagen, plusminus 3 liter water op 25 kg beton.

Beton in een emmer scheppen en vanuit de emmer in de mallen gieten. Wij hebben een plastic zakje met uitgeknipte onderkant gebruikt bij wijze van trechter. Op de foto hier de 150 stone.

Tussendoor regelmatig met een rubberen hamer de mallen lichtjes aangeklopt om luchtbellen uit het beton te verwijderen.

Met een plammurmesje de mallen afgetopt. Overtollig bovendrijvend water verwijderd en nog een paar keer de mallen goed aangeklopt. Bij de 90 kilo steen met het foamballetje erin met een stok de foambal nog een keer goed naar het midden geduwd.

Huishoudfolie verwijderd en nu maar afwachten... Toch een 3,5 uur bezig geweest bij elkaar.
Woensdagavond gaan de mallen er af, ben erg benieuwd!

Morgen de Oerzeeuw in Vlissingen. PowerHouse Middelburg levert drie deelnemende atleten.

Tymen, maandag avond kom ik weer eens langs bij jullie:)
Ik wil me gewoon aan mijn schema houden waar mogelijk en vroeg me af of het bij jullie ook mogelijk is om box squats te doen, oftewel heb je een 'box' ?

Tymen, maandag avond kom ik weer eens langs bij jullie:)
Ik wil me gewoon aan mijn schema houden waar mogelijk en vroeg me af of het bij jullie ook mogelijk is om box squats te doen, oftewel heb je een 'box' ?

Dat kan, alhoewel ik er zelf waarschijnlijk niet ben morgenavond. Vito wel en misschien nog anderen. Box squats... ja kan, maar zal dan gewoon op een bankje moeten.

Gisteren dus de Oerzeeuw gehad en ik zal hier een kort verslagje maken van de manier waarop ik het als coach beleefd heb. We gingen met drie man de wedstrijd in, Steve, Jeffrey en Vito. Voorbereiding was zeker niet ideaal. Steve heb ik zelf maar één keer gezien in de voorbereiding, aangezien hij op ongeveer drie kwartier rijden van ons vandaan woont. Hij had weinig tot geen ervaring met de onderdelen bij het ingaan van deze wedstrijd. Jeffrey is ook in trainingen vrij wisselvallig geweest, soms heel sterk, soms ronduit tegenvallend. Hij wilt heel veel maar ziet niet altijd in wat hij daarvoor moet doen en laten en hoe hij op een verstandige manier moet trainen. Vito is het meest gevorderd van de drie en een zeer fanatieke en talentvolle jongen die ik met veel plezier en voldoening enorm heb zien groeien in de trainingen van de afgelopen maanden.

Helaas verliep de wedstrijd ronduit slecht voor ons. Jeffrey viel uiteindelijk bij het vierde onderdeel, de farmers walk, uit, nadat hij zich bij het eerste onderdeel, de car deadlift, al aan zijn onderrug geblesseerd had maar toch door was gegaan. Ik heb 'm van de grond af moeten plukken omdat ie zo teleurgesteld was in zichzelf en hij zich schaamde om er uit te moeten stappen. Maar ook dat hoort bij de sport, je moet soms weten wanneer je moet stoppen. Jeffrey heeft nog veel werk te verzetten, vooral op het gebied van techniek.

Steve heeft gestreden voor wat hij waard was maar kon het niet op alle onderdelen bolwerken. De car deadlift ging goed met negen herhalingen, de yoke liep hij - met behoorlijk wat drops - ook uit. De techniek op de log press heeft hij nog totaal niet aan kunnen werken en dit leverde dan ook nul reps op. Bij de farmers is Steve echt tot het gaatje gegaan en met een stuk of vijf drops na 30 meter waren zijn handen volledig naar de kloten, met enorme lappen afgescheurd eelt. Hij heeft nog geprobeerd met omzwachtelde handen de tire om te flippen, maar dat was onbegonnen werk en moest er dus ook uitstappen bij dit onderdeel.

Vito was sterk als altijd op zijn betere onderdelen; de logpress en yoke leverden twee eerste plaatsen op. De car deadlift viel in vergelijking met anderen wat tegen, maar dit had ook te maken met wat organisatorisch geharrewar (sommige deelnemers hadden een beduidend hogere uitpak dan anderen). Kan gebeuren, en hij heeft alles gegeven hierop. De farmers walk, met lastige lange timbers, viel hem zwaar met twee drops waar hij in training makkelijk rondjes liep zonder drops.
De laatste twee onderdelen, de tyre en de stones, waren Vito's "Waterloo"; zijn gebrek aan lengte zit hem hier in de weg, alsook het gebrek aan training met stones (we hebben er nog niet mee kunnen trainen). Twee slechte klasseringen op deze onderdelen zorgden voor een duikeling in het klassement van de tweede naar de vijfde plaats.

Al met al weer veel leermomentjes meegemaakt. Voor elk van de jongens geldt dat ze meer allround zullen moeten worden; met één, twee of drie heel goede onderdelen maar ook een aantal mindere win je geen wedstrijden. Vito wint twee onderdelen maar verspeelt het op twee andere. Jeffrey heeft een hele goede tyre flip vanwege zijn lengte maar komt er niet eens aan toe doordat hij het op andere onderdelen verknalt. Nu onze loods vrijwel compleet is hebben wij een lang off season (met misschien hier en daar nog wel een wedstrijdje maar vooral veel tijd om te bouwen) om te werken aan deze slechtere onderdelen. Ook als coach heb ik weer veel opgestoken op deze dag en hoop ik ook stappen te kunnen zetten naar andere wedstrijden, of dat nu als begeleider of als deelnemer is. Zaken als voeding tijdens wedstrijden, gerichte voorbereiding op de laatste "rustdagen" voor een wedstrijd en andere omstandigheden moeten meer aandacht krijgen.

Van hieruit ook een bedankje naar de organisatie en scheidsrechters voor een goed verlopen wedstrijd, naar de andere deelnemers voor hun sportieve gedrag en naar eenieder die ons vanachter de dranghekken is komen aanmoedigen. Het weer zat niet echt mee waardoor de opkomst wat tegenviel maar ik heb toch weer veel bekende gezichten gezien. En natuurlijk mogen de felicitaties naar de terechte winnaar van deze editie van de Oerzeeuw, Romario, niet ontbreken.

(Bij voorlopig gebrek aan betere foto's)

Komt wel goed dan op dat bankje.

Leuk verslag moet ik zeggen. Vooral heel erg zonde van de blessure want dat wil je nu juist niet hebben op een wedstrijd.

Verstelbaar bankje er bij en collectie stones uitgebreid.

Netjes man!!

Terug
Naar boven