MuscleMeat

trainingslog ''terug naar start''

In, succes!

doe ze zelf ook in een legcurl dingetje op mijn bankje, en dat is misschien ook wel het ''probleem'', dat het met wat verkorte hamstrings geen fijne beweging is, dl heb ik dan geen moeite mee, een stiffleg of romanian dl is wellicht wat geschikter, je hebt iig wat meer controle over de hoeveelheid spanning die je op je hams zet.
Ik hou van Romanian deadlift, fijne oefening. Romanians stretchen je hamstrings ook, misschien een idee om die een tijdje in je schema te verwerken en dan nog eens te proberen?

• Topic Starter Topic Starter
:wave:
Bij Romanian deadlift ook ?
anders eens iemand naar je uitvoering laten kijken, misschien trek je wel je tenen in oid
bij alle dl varianten nooit last van
Ik hou van Romanian deadlift, fijne oefening. Romanians stretchen je hamstrings ook, misschien een idee om die een tijdje in je schema te verwerken en dan nog eens te proberen?
als ik ooit weer een beetje serieus lift komt er weer een dl variant in het schema, als afwisseling met mijn sumo deadlift, want dat is altijd mijn main lift.
ik wist niet dat dit een 'ding' was?
misschien als je hele lange tenen hebt.

19-6
squat
10x30
5x40
5x45
5x5x55

bench
10x30
5x40
5x5x47.5

bor
5x5x42.5

klaar :)

21-6

squat
10x30
5x40
5x50
5x5x57.5

ohp
10x30
5x5x40

deadlift
5x50
5x60
3x5x70

ohp vanaf nu met 1kg per keer verhogen, zal waarschijnlijk de eerste lift zijn waarop een fail zal plaatsvinden, dus probeer dit zo lang mogelijk uit te stellen.

24-6

squat
10x30
5x40
5x50
5x5x60

bench
10x30
5x40
5x5x50

bor
10x30
5x5x45

bij de bor gaat er wel eens een repje extra doorheen.
het was heerlijk warm in het hok :zweet:
lekker gerommeld weer ondanks de slechte slaap, afgelopen nacht wel weer een nieuw dieptepuntje.

Gewichten gaan goed omhoog, doorgaan zo :lifter:

26-6

squat
10x30
5x40
5x50
5x5x62.5

ohp
10x30
5x5x41

deadlift
5x50
5x70
2x5x75

klaar :zweet:
het was weer lekker warm, het luie zweet kon er goed uit
dl setje minder gedaan, volgende keer opwerken naar een topsetje.
alles weer gedaan met 1.5min rust tussen de setjes.

Lekker bezig hiero. In.

Ik ben ooit begonnen met rippetoe Starting Strength. Achteraf was dat te weinig volume voor mijn armen. Hoe kijk jij daar tegenaan?

Ik ben ooit begonnen met rippetoe Starting Strength. Achteraf was dat te weinig volume voor mijn armen. Hoe kijk jij daar tegenaan?
starting strength en stronglifts zijn echte no nonsens beginnersprogramma's, je kan er wel gewoon wat curls en tricepwerk bij doen, dat maakt niet zoveel uit en zal de progressie niet in de weg zitten. maar in armgains voorziet het niet echt daar heb je gelijk in.

het is echt bedoeld als opbouw van de mainlifts en de bijkomende techniek, daar gebruik ik SL op het moment ook weer voor, (her)opbouwen van kracht, en routine in techniek en trainmomenten inbouwen in het dagelijkse leven.
heb er een hele tijd uitgelegen, was het gewoon allemaal ff kwijt, en deze korte trainingen met beperkte oefeningen zijn super om alles weer op de rit te krijgen.

als je op enig moment vastloopt in deze schema's, moet je toch gaan kijken naar een andere manier van trainen, dan zou je meer focus op armen kunnen doen ( of op een andere spiergroep).
moet ik wel zeggen dat ik in mijn trainingsleven weinig specifiek armen heb aangepakt in mijn trainingen. maar dat is voor een ieder verschillend natuurlijk, afhankelijk van je persoonlijke doelen.

3-7-2024

squat
12x30
5x50
5x60
5x5x70

bench
12x30
5x50
5x5x55

bor
15x30
5x5x50

een zeldzame ochtendtreen
bench ieder laatste rep v.d set met pauze
rows gaan nog steeds ez met dit gewicht
squat gaat wel wat doorwegen in de laatste set met 1,5 min tussen de sets, moet nu wel gaan opletten dat ik niet scheef ga, had de laatste set ff opgenomen, ging wel wat scheef de laatste reps, met wat beweging in de voeten.

5-7-2024

squat
12x30
5x50
5x60
5x5x72.5

ohp
10x30
5x5x42.5

deadlift (sumo)
5x50
5x70
5x75
5x80

squat heel veel focus op de uitvoering (ivm met scheef gaan), voer ze langzaam uit, maar dat maakt het natuurlijk wel stukje zwaarder, maar was al stukken beter.
ohp gaat nog lekker zo
deadlift vliegt nog naar boven met deze gewichten.

Terug
Naar boven