MuscleMeat

Trekkende pijn in aders bij onderarmen

frankhardenberg

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m90
Massa
78kg
Vetpercentage
8%
Hallo DBB´ers,

De laatste tijd heb ik wel is last van mijn onderarm.
Ik krijg dan een hele trekkende pijn in m´n aders.
Als ik dan bijvoorbeeld met de voetbal mn onderarm tegen iemand aandruk en ik schuur hem zeg maar een beetje opzij langs hem dan krijg ik er behoorlijk wat pijn van.
Ik heb het idee dat dit door het deadliften komt.
Nou is het niet zo dat ik radeloos ben en oefeningen of weet ik wat uit me schema wou gooien maar ik zag dat ik nog niemand anders dit had zien posten i.c.m. deadlift dus ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit ook hebben of die weten wat het kan zijn?
(Overigens vooral bij koud weer dat ik er sneller last van heb)

Ik doe op dit moment
10 x 60 kg
8 x 100 kg
5 x 140 kg
5 x 140 kg
5 x 140 kg
5 x 140 kg
To failure 100-140 kg ergens daar tussen in, ligt er net aan hoe goed het ging.

Bij deadliften heb je behoorlijk wat grip nodig, dus sterke onderarmen.
De pijn zal gewoon je onderarmspieren zijn.
Je kan ook altijd deadliften met lifting straps als je teveel last hebt.

Heb je altijd pijn of is het enkel na dl'en. Als het een stekende pijn aan je aanhechtingen is kan het tendonitis zijn. Heb het ook gehad (aan m'n knie) en had tijdens koud en nat weer ook meer last.

als je het tijdens dlen hebt, beter opwarmen misschien een oplossing.
doe bijvoorbeeld als je wilt werken naar 5x140
10x60kg
10x70kg
10x80kg
10x90kg
5x100kg
3x110kg
3x120kg
3x130kg
5x140kg
5x140kg
5x140kg
5x140kg
5x140kg

ook zou ik zo lang mogelijk double overhand grip gebruiken.
train je ook meteen goed je grip.

• Topic Starter Topic Starter
Straps kan ik totaal niet mee omgaan dus die gebruik ik nooit, en is ook niet nodig voor 140 kg. Riem gebruik ik ook niet.
Maar de pijn is sinds ik een beetje oplet altijd na het deadliften kwam ik achter.
Langer opwarmen zou misschien voor het deadliften zelf beter zijn indd, maar omdat ik altijd voor me werk aan train pas ik het altijd een beetje aan, aan hoe lang ik nog tijd heb. Wil tenslotte wel m´n schema afkrijgen!
Zal is kijken of ik overeenkomsten zie bij tendonitis!

het is beter om te zorgen dat wat je doet goed is dan dat je je schema afkrijgt

• Topic Starter Topic Starter
Nou in het geval van opwarmen, terwijl ik het jaren verkeerd heb gedaan door totaal niet op te warmen en verder nog nooit blessures gehad te hebben, dan ga ik natuurlijk minder lang opwarmen zodat ik (bijv.) mn hele rug af heb ipv alleen me onderrug

Nou in het geval van opwarmen, terwijl ik het jaren verkeerd heb gedaan door totaal niet op te warmen en verder nog nooit blessures gehad te hebben, dan ga ik natuurlijk minder lang opwarmen zodat ik (bijv.) mn hele rug af heb ipv alleen me onderrug

Doe een dynamische routine (check joe defranco) en een paar opwarmsetjes en je bent zat opgewarmt. Je moet zeker niet overdrijven in opwarmsetjes. Ik doe meestal stappen van 20 kg bij het dl'en en dan 5/3 reps ofzo. Ik ben ook nooit geblesseerd geraakt door niet op te warmen tot een bepaald moment en dan begon ik ineens van vanalles last te krijgen. Opwarming wordt vaak onderschat maar je moet natuurlijk niet gaan overdrijven zodat het je training in de weg zit.

Terug
Naar boven