MuscleMeat

NSFW! Tren & Jerry’s

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.081
8C1AB8B3-FB6B-44E8-9CCB-29F5181B9DF6.jpeg

Rustig rondje zonder problemen, had nog wel een kwartier of half uur door kunnen gaan. Conditie is een stuk beter geworden sinds ik niet meer rook, wereld van verschil.

Ziet er goed uit, lekker tempo op die laatste 5 km.

• #2.086
43E43427-9257-4F3D-8473-29E9165C053B.png

Gewicht gaat rustig omhoog, hoop in een maand of 2 de 90kg aan te tikken. Met de geplande cals en AYCE zo af en toe moet dat wel lukken :D.
Cals op rust en trainingsdagen nog 4200-4300, cardio wordt gecompenseerd door op die dag op 4500-4700 te gaan zitten (afhankelijk van verbranding volgens Strava, zal wel niet accuraat zijn, maar toch).

Ziet er goed uit, lekker tempo op die laatste 5 km.
Thanks! Gaat echt stukken makkelijker de laatste tijd, nergens last van, geen pijntjes tijdens het lopen oid. Voelt goed.

Bij hardlopen mag je geen pijn hebben! En sowieso voor kracht niet te diep gaan. Rustig je rondjes lopen is wel top voor de vetverbranding en je gezondheid.

Merk zelf dat die conditie wel helpt harder te trainen in de sportschool etc.

Een keer een echt snelle 5km is prima, maar een halve marathon zo hard mogelijk is niet ideaal.

Dat is ook mijn ervaring, echt snel is voor mij 6,15 maar 10km op 7min doet veel meer voor m’n VP

Bij hardlopen mag je geen pijn hebben! En sowieso voor kracht niet te diep gaan. Rustig je rondjes lopen is wel top voor de vetverbranding en je gezondheid.

Merk zelf dat die conditie wel helpt harder te trainen in de sportschool etc.

Een keer een echt snelle 5km is prima, maar een halve marathon zo hard mogelijk is niet ideaal.
Mijn ervaring is dat het lichaam toch wat gaat zeuren als je stevig aan het doorlopen bent, dat zijn mind games. Echte pijn, m.n. plotseling en/of scherp of aanhoudende pijn op een laag tempo is wel een aanwijzing die je niet moet negeren.

Duur en intensiteit zijn wel de varialen die in mijn ervaring bepalen hoeveel invloed het heeft op KT. LISS komt KT vaak ten goede als je de duur niet overdrijft.

Mijn ervaring is dat het lichaam toch wat gaat zeuren als je stevig aan het doorlopen bent, dat zijn mind games. Echte pijn, m.n. plotseling en/of scherp of aanhoudende pijn op een laag tempo is wel een aanwijzing die je niet moet negeren.

Duur en intensiteit zijn wel de varialen die in mijn ervaring bepalen hoeveel invloed het heeft op KT. LISS komt KT vaak ten goede als je de duur niet overdrijft.
Melkzuur en afzien is wat erbij hoort. Dat is de pijn die ik niet bedoel. Beetje brandende voetzolen komen ook wel eens voor

Zodra je specifieke spieren, pezen of pijn aan een kant krijgt moet je stoppen.

En inderdaad is langer lopen vooral in een lage zone niet zo’n probleem. Voor mij hindert een 10km op 5:20 mijn krachttraining de volgende dag niet. Sneller wel. En een zware interval training (meer dan 8km en langere tijd in het oranje/rood lopen) voel ik ook we in de gym, maar een snelle 5km herstel je wel van. Sterker nog, een rustige 10km herstel ik inmiddels mee (zeg maar op 5:40 of langzamer).

Dat is ook mijn ervaring, echt snel is voor mij 6,15 maar 10km op 7min doet veel meer voor m’n VP
Klopt. En dat tempo logt voor iedereen anders. Hoe beter getraind je bent in hardlopen, hoe sneller je in zone 1-2 loopt. En daar kun je prima vet in verbranden en je herstelt er vrij snel van.

• #2.092
Voorlopig niet op de planning om meer dan dit te gaan doen, heb een tijdje geprobeerd om wat langere runs te doen, niks voor mij. Op een gegeven moment wel zonder al te veel problemen 7,5/8km kunnen rennen op laag tempo (6:30-7:00), dus de conditie is er wel. Ik ga proberen één a twee keer per week 5km te lopen op 5:30-6:00 om het allemaal wat op peil te houden. Focus blijft op KT :).

Voorlopig niet op de planning om meer dan dit te gaan doen, heb een tijdje geprobeerd om wat langere runs te doen, niks voor mij. Op een gegeven moment wel zonder al te veel problemen 7,5/8km kunnen rennen op laag tempo (6:30-7:00), dus de conditie is er wel. Ik ga proberen één a twee keer per week 5km te lopen op 5:30-6:00 om het allemaal wat op peil te houden. Focus blijft op KT :).
Wat prima is voor je conditie en vetverbranding.

Ik ga zelf morgen voor een km of 12-15. Rustig aan de deadlifts eruit lopen ;).

• #2.094
Matige training, beetje moe

squats
95x5x5

bench 72,5x3x5
machine press 2x20

machine rows + curls + extensions + side raises

• #2.095
Gewicht begint iets af te nemen, cals up naar 4500.

Iemand enig idee hoe je je macro’s verdeeld met deze cals? Die 1g vet per kg lichaamsgewicht is allemaal leuk, maar daar zit ik ruim boven, zelfde voor eiwitten.

Je kan easy carbs zoals sinasappelsap gaan implementeren. Voor d rest maakt het geen donder uit of je naar 2,5g eiwit of 1,5g vet gaat.

Waar heb jij je belt weg en welke maat? 🙂

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven