AndroidHealthClinic

NSFW! Tren & Jerry’s

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Vandaag toch wel een beetje (oké heel veel) cheaten met oa. taart en pizza.
Ben ook eindelijk 17, niet dat je veel aan deze leeftijd hebt, maargoed, zijn weer een jaar dichter bij de 18. Kijken wat we de komende 365 dagen voor lifts neer kunnen zetten.

Gefeliciteerd!

congratz :) lekker jong nog :D

Werk weer rustig opgepakt, nog niet terug op de groenteafdeling, dus het echt zware werk doe ik nog niet. In ieder geval wel al wat lichte fysieke activiteit te pakken. Gewicht schommelt nog stabiel tussen de 80 en 82kg, ben daar vooralsnog vrij tevreden over. Misschien ergens deze week al weer eens gaan trainen, borst/schouders gaat nog niet lukken vrees ik, maar eens beginnen met hack squats, leg extensions etc. moet lukken.

Afhankelijk van hoe m'n borst aanvoelt binnenkort beginnen met Stronglifts, kijken of we dat nog eens een x aantal maanden vol kunnen houden.

Snapchat-1763739119.jpg

Niks bijzonders te melden dus hier maar een foto van m'n benen, is toch wel wat bijgekomen.

Calvesstillmissing.404

Vandaag weer eens getraind, rustig beetje benen gepompt wat machine-oefeningen. Voelde goed, was meer een training voor de fun (beetje verslaafd wel).
Merk wel dat er wat kracht weg is, hoeveel kan ik pas zeggen als we weer gaan squatten etc. Ben benieuwd

Maar weer eens begonnen met squatten, borst liet het toe vandaag.
Ben rustig gaan opbouwen, maar kwam erachter dat vanaf 70/80kg de kracht nog wel aanwezig was, maar de techniek niet.
Teruggegaan naar 50kg, leek mee een prima startgewicht om de techniek weer op te bouwen.

Ook nog wat deadlifts gedaan op 65kg, zowel conventional als sumo gedaan, form op sumo was veel beter, deze gaan we dus weer aanhouden.

Ohja, ben op de hoogte van de slechte kwaliteit van de video, telefoon zat blijkbaar vol, kon alleen nog opnemen op lagere resolutie.

Om nog even terug te komen op sumo vs vs conventional, hier filmpjes van beiden.

Sumo voelt echt veel natuurlijker. Enige ding is dat ik bij de sumo de stang langs de bovenkant van m'n scheen, vlak onder m'n knie haal. Geeft nog wel eens wat schaafwonden/bloed. Deadlift daarom meestal in lange broek.

Je conventional ziet er op zich prima uit hoor, ik zou aanraden je borst nog iets meer omhoog te houden net voor de liftoff en tegelijkertijd je armpits als het ware dichtklemmen met je triceps.

Je conventional ziet er op zich prima uit hoor, ik zou aanraden je borst nog iets meer omhoog te houden net voor de liftoff en tegelijkertijd je armpits als het ware dichtklemmen met je triceps.

Thanks voor de tip, zal er eens naar kijken (zondag wss.) Merk alleen dat zodra het gewicht omhoog gaat, de conventional sneller 'slecht' wordt dan de sumo.

Thanks voor de tip, zal er eens naar kijken (zondag wss.) Merk alleen dat zodra het gewicht omhoog gaat, de conventional sneller 'slecht' wordt dan de sumo.
Ik heb exact hetzelfde, met name de onderrug gaat eerder bollen bij zware loads. Toch vind ik conventional beter bij een schema als 5x5 waar je in principe 3 keer per week squat en dus je quads, glutes en hams al veel aanspreekt.

Ik heb exact hetzelfde, met name de onderrug gaat eerder bollen bij zware loads. Toch vind ik conventional beter bij een schema als 5x5 waar je in principe 3 keer per week squat en dus je quads, glutes en hams al veel aanspreekt.

Ben ik met je eens, misschien kan ik de conventional wel aan blijven houden, helemaal gezien de deadlift toch niet écht zwaar wordt (helemaal niet tegenover de Squat.)

Ben ik met je eens, misschien kan ik de conventional wel aan blijven houden, helemaal gezien de deadlift toch niet écht zwaar wordt (helemaal niet tegenover de Squat.)
Het kan snel gaan, ik neem zelf stappen van 5kg per sessie (zoals eigenlijk is voorgeschreven in SS). Merk nu wel dat dat te grote stappen zijn voor me.

Beide zien er prima uit. Heb wel als aanvulling op de tips van @Vito het volgende:
Bij je conventional is je rug relatief parallel aan de grond. Hierdoor trek je hem onderin de lift behoorlijk uit je rug en zie je pas als de bar wat verder in de lift zit meer heupactivatie. Ik zou proberen om in je startpositie je heupen wat lager te houden en de barbell naar je toe te trekken adhv de tip van @Vito.

Probeer bij je squat ook wat meer naar voren te kijken ipv naar beneden. Trek ook de barbell krom (figure of speech) tijdens je lowbar squat.

Beide zien er prima uit. Heb wel als aanvulling op de tips van @Vito het volgende:
Bij je conventional is je rug relatief parallel aan de grond. Hierdoor trek je hem onderin de lift behoorlijk uit je rug en zie je pas als de bar wat verder in de lift zit meer heupactivatie. Ik zou proberen om in je startpositie je heupen wat lager te houden en de barbell naar je toe te trekken adhv de tip van @Vito.

Dus wat verder naar achteren 'vallen' in de startpositie?

Probeer bij je squat ook wat meer naar voren te kijken ipv naar beneden. Trek ook de barbell krom (figure of speech) tijdens je lowbar squat.

Had juist de tip meegekregen om naar beneden te kijken, had de neiging m'n nek in een hyperextensie te plaatsen wanneer ik dit niet deed.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven