Fitness Seller

NSFW! Tren & Jerry’s

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Training gehad, nog steeds beperkt in push bewegingen, dus maar dezelfde training als vrijdag gedaan.
Squat 52,5x5x5
Pendlay 35x5x5
Deadlift conv. 70x1x5

Pendlays overigens vorige keer niet gelogd zie ik nu.
Deadlift voelde al ietwat beter tov. de vorige keer, wel wat aan de tips gehad dus :thumb:

Gains update; een broekmaat gegroeid, tijdje geleden trainingsbroek maat L gekocht van Siksilk, model was er een beetje uit en was wat gekrompen in de was (dacht ik) dus nogmaals dezelfde gekocht. Het krimpen in de was viel dus mee, broek is weer teruggestuurd en maatje groter is onderweg, XL it is!

Spijkerbroeken ook overigens van ~28-34 naar 32-34

Ik moet juist smallere jeans gaan kopen.. Het kan verkeren. :D

Wel 30-32 hoor lol.

Hoe breed pak je de DL?

Iets buiten de schouders, ben ook iets breder gaan staan, stond wel vrij smal. Te smal waarschijnlijk.
Ja die pens moet ook de ruimte krijgen he! :cool:

Belangrijkste is dat je knieën goed naarbuiten kunnen en je volledig rechtop kan staan. De specifieke grip width is niet bijster belangrijk, als je maar geen snatch DL gaat doen als normale DL lol.

Vandaag lange dag op school, vanmiddag nog veel leren, training daarom verplaatsen naar morgen, geen haast en in alle rust kunnen trainen is ook wel lekker af en toe.

Hardlopen is slecht voor de knieën aldus Rippetoe.. :orly:

2u7c7i8.png

Squats 60x5x5 > vrij gemakkelijk, alleen beetje zwaar op de hamstrings, beetje teveel gevraagd.
Bench 30x5x5 > eerste keer de bench weer aangeraakt, vond het toch spannend
Pendlays 40x5x5 > ok, zwaar op de hamstrings

Overheadpress ook nog geprobeerd, ging nog niet helemaal, lockout (stretch op de onderkant van de borstspier) voelde nog niet comfortabel.
Voor pushups geld hetzelfde, nog ff rustig aan doen dus wat betreft weerstand op de borst.

Hardlopen is ook kut. Ik ken meer hardlopers dan lifters en sommigen lopen marathons, maar stuk voor stuk hebben ze blessures direct gelinkt aan het hardlopen: heupen, knieën, enkels, scheenbenen....

Gewoon Starting Strength zonder die GOMAD onzin werkt prima, alleen voor de broodmagere figuren die al jaren op 1200 KCals per dag leven zet het zoden aan de dijk. Onrealistische verwachtingen van een simpel novice programma ligt verder eerder aan de onnozelheid van sommige mensen.

Het is wel zo dat je met starting strength meer volume hebt voor je benen dan je gehele upper. Dat is ook het probleem van zulke programma's, ze zijn vaak niet wat de trainee wil. Bij Starting STRENGTH bouw je een basis voor krachtsport > weightlifting/powerlifting en niet voor bodybuilding. De Trainee wil vaker abs, dikke armen en een buffere borst. Alles wat Starting Strength eigenlijk mist.

Los daarvan eten de meeste trainees ook ruk en zijn ze niet consistent.

Hardlopen is ook kut. Ik ken meer hardlopers dan lifters en sommigen lopen marathons, maar stuk voor stuk hebben ze blessures direct gelinkt aan het hardlopen: heupen, knieën, enkels, scheenbenen....

Gewoon Starting Strength zonder die GOMAD onzin werkt prima, alleen voor de broodmagere figuren die al jaren op 1200 KCals per dag leven zet het zoden aan de dijk. Onrealistische verwachtingen van een simpel novice programma ligt verder eerder aan de onnozelheid van sommige mensen.

Vind hardlopen ook ruk, doet pijn, je wordt er moe van, gadverdamme. Maarja is wel een eis voor m'n opleiding dat ik dat gewoon kan.

Wat betreft resultaten, ben vrij tevreden met wat stronglifts me voorheen heeft gebracht, benen flink gegroeid, squat vooruit gegaan, algehele kracht gestegen.

Het is wel zo dat je met starting strength meer volume hebt voor je benen dan je gehele upper. Dat is ook het probleem van zulke programma's, ze zijn vaak niet wat de trainee wil. Bij Starting STRENGTH bouw je een basis voor krachtsport > weightlifting/powerlifting en niet voor bodybuilding. De Trainee wil vaker abs, dikke armen en een buffere borst. Alles wat Starting Strength eigenlijk mist.

Los daarvan eten de meeste trainees ook ruk en zijn ze niet consistent.

Maarja als je van squatten houd is het wel een uitkomst, zon schema dat dat 3x pw doet :D

Daar komt nog eens bij, ik ga het aanvullen met dagelijks pushups, pullups en situps (wanneer m'n borst het toe laat), wat ook de resultaten niet zal tegenwerken.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven