XXL Nutrition

NSFW! Tren & Jerry’s

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Uiteindelijk moet je juist voor het trainen van hogere intensiteit conditie (ook) langzame en/of niet al te intensieve cardio doen.

Het idee is dat juist niet al te intensieve cardio helpt met je betere conditie, dit komt doordat je met die betere conditie sneller herstelt tussen de sets (KT) of sprints (Voetbal). Bovendien kan je van niet al te intensieve cardio goed herstellen zodat je ook nog aan krachttraining kan doen.

In het algemeen is het idee dat je eerst zorgt dat je voldoende kracht en uithoudingsvermogen traint en dat je dan die training wat terugschroeft (voldoende voor onderhoud) en met anaerobische cardio aan de gang gaat.

Dit artikel geeft 2 opties en die staan in 2 filmpjes onderaan uitgelegd:
https://www.8weeksout.com/2016/06/01/3-things-to-stop-for-better-conditioning/

Twee artikelen van Andrew Read, die van je hardloopprogramma, ook een groot voorstander van Cardiac Output Training:
https://www.readpt.com/big-man-cardio-primer/
https://breakingmuscle.com/fitness/how-to-reach-freak-level-fitness

Ook op strengtheory een aantal artikelen over cardio en liften combineren, ik geef je de link naar eentje:
https://www.strongerbyscience.com/avoiding-cardio-could-be-holding-you-back/
Key Points
  1. Lifting heavy things is more metabolically taxing than most people realize.
  2. Most people think of weight training as a purely anaerobic enterprise, but the majority of the energy you use to train is produced by your aerobic energy system.
  3. Cardiovascular training can improve your recovery between sets and workouts, and won’t interfere with strength or muscle gains if you do it correctly.
  4. Low intensity cardio should be prioritized over interval training for the most part.
Nu is het zo dat jij met hardlopen over een paar maanden op 3x pw een uur zit, dus als een (paar) van je wekelijkse sessies kan oprekken naar een uur met wandelen dan helpt dat wellicht alvast iets. En als je op die 3x een uur zit en je bouwt er 1 uit naar de 90+minuten is er ook ruimte voor snelheidswerk.

Mocht je toch (ook) met conditioning aan de slag willen dan zou je eens kunnen kijken op de "conditioning for the modern viking" en deel 2 daarvan van GreySkull kunnen zoeken.

Key is niet te veel doen dus. Zal morgen even rustig alle informatie verwerken en kijken wat ik ermee kan, genoeg leesvoer voor morgen iig!

> Ander puntje; er staan nog 2 lesweken op de planning met daaropvolgende een allesbepalende toetsweek. De week overall voldoende afronden zal als resultaat geven dat ik rustig overkan naar het examenjaar. Er hoeft echt maar weinig fout te gaan en ik moet nog een jaartje verlengen. Kortom; nog even knallen, school is prioriteit nummer 1 voor de komende 3 weken.

> Ander puntje; er staan nog 2 lesweken op de planning met daaropvolgende een allesbepalende toetsweek. De week overall voldoende afronden zal als resultaat geven dat ik rustig overkan naar het examenjaar. Er hoeft echt maar weinig fout te gaan en ik moet nog een jaartje verlengen. Kortom; nog even knallen, school is prioriteit nummer 1 voor de komende 3 weken.
Ga dan idd eerst ff lekker 3 weken knallen op school!

Dan heb je gewoon 3 weken om een plan te maken hoe je het in de vakantie wil gaan aanpakken.

Oké, zo slecht als het dinsdag ging, zo lekker ging het vandaag.

!Comp bench 67,5x3 > PR
!Pendlays 60x4x6 > VPR
Rackpulls 100x4x6 > Achteraf iets te makkelijk misschien, wel lekker knijpen = goeie pomp
!Pullups > tijdje geleden was 4 reps met BW bijna niet te doen, vanmiddag even geknald met 4 volledige reps met een ketting om m'n nek (die weegt een kilo of 5 denk ik)
Lekkere finishers; Situps (x10) + Keg Walk + band pullaparts voor 3 rondjes.

Prima training met 3 pr's, zal later vandaag nog video's uploaden

Lekker bezig geweest, en de pr's zijn de kers op de taart van zo'n training :thumbs:

Lekker bezig man! :D keurige pr's

Gisteren beetje cardio gedaan oftewel werken.
+ Halfuur lopen (heen + terug voor school).

BW deze ochtend 80,0. Denk dat ik nog max tot 77 terug ga, vanuit daar weer RUSTIG omhoog, en niet vreten tot ik erbij neerval (zoals +- de vorige keer).

Mooie filmpjes man! Ziet er weer goed uit. Wat zijn je doelen de komende tijd? Je cut nu?

Mooie filmpjes man! Ziet er weer goed uit. Wat zijn je doelen de komende tijd? Je cut nu?

Ietsjes droger worden, ben er nu wel achter dat ik geen echte sixpack ga krijgen oid tenzij ik belachelijk ver door ga cutten, dus vandaar de grens op 77kg gezet.

Daarna gewoon rustig verder bulken en flink wat kracht gainen. Die bench moet naar de 100 (zal wel even duren). Squat naar de 140 en deadlift 180.

Ietsjes droger worden, ben er nu wel achter dat ik geen echte sixpack ga krijgen oid tenzij ik belachelijk ver door ga cutten, dus vandaar de grens op 77kg gezet.

Daarna gewoon rustig verder bulken en flink wat kracht gainen. Die bench moet naar de 100 (zal wel even duren). Squat naar de 140 en deadlift 180.

Eerst lekker gainen, dan zullen je abs ook meegroeien toch. Als je dan uiteindelijk meer massa hebt zullen ze bij een volgende cut ook beter doorkomen. Ik zit met hetzelfde hoor.

Ik zou me om dat soort dingen nu nog niet te druk maken, en dat zeg ik uit eigen ervaring. Ik ben afgelopen jaar ruim 12 kilo afgevallen maar had nog steeds geen sixpack. Op aandringen van mensen hier op het forum heb ik het eindelijk in mijn hoofd op orde dat ik meer moet eten. Door dat ik nu beter eet gaat mijn kracht merkbaar vooruit. Door die toename in kracht kan ik zwaarder trainen, en het mooiste komt nu: Kreeg gister avond voor het slapen gaan in eens van mijn vriendin te horen dat m'n sixpack nu langzaam zichtbaar wordt... En dat terwijl ik steeds meer ben gaan eten:D Mijn verklaring daarvoor is dat ik nu, doordat ik beter eet en zwaarder kan trainen, mijn spieren meer definitie krijgen en daardoor zichtbaar worden. Als ik ze aanspan zijn ze ook veel harder dan wat ze de afgelopen 20 jaar zijn geweest.

Ik denk ook dat dit het voordeel is van dat we nog beginner zijn, we hoeven ons (gezien ons postuur en gewicht, want dik zijn we beide niet bepaald) nog niet zo druk te maken om cutten en bulken. We moeten gewoon zorgen dat er voldoende brandstof in gaat om gains te maken en spieren te kweken.

Ik zou me om dat soort dingen nu nog niet te druk maken, en dat zeg ik uit eigen ervaring. Ik ben afgelopen jaar ruim 12 kilo afgevallen maar had nog steeds geen sixpack. Op aandringen van mensen hier op het forum heb ik het eindelijk in mijn hoofd op orde dat ik meer moet eten. Door dat ik nu beter eet gaat mijn kracht merkbaar vooruit. Door die toename in kracht kan ik zwaarder trainen, en het mooiste komt nu: Kreeg gister avond voor het slapen gaan in eens van mijn vriendin te horen dat m'n sixpack nu langzaam zichtbaar wordt... En dat terwijl ik steeds meer ben gaan eten:D Mijn verklaring daarvoor is dat ik nu, doordat ik beter eet en zwaarder kan trainen, mijn spieren meer definitie krijgen en daardoor zichtbaar worden. Als ik ze aanspan zijn ze ook veel harder dan wat ze de afgelopen 20 jaar zijn geweest.

Ik denk ook dat dit het voordeel is van dat we nog beginner zijn, we hoeven ons (gezien ons postuur en gewicht, want dik zijn we beide niet bepaald) nog niet zo druk te maken om cutten en bulken. We moeten gewoon zorgen dat er voldoende brandstof in gaat om gains te maken en spieren te kweken.

Was ik inderdaad ook al achtergekomen. Deze cut is meer om VP iets terug te brengen, vond hem zelf echt te hoog worden.

Maar 77Kg op 193cm is toch veel te laag?? Als je gewoon goed blijft eten en daardoor steeds zwaarder gaat trainen komt dat VP vanzelf wel goed. We zijn nog beginners en kunnen daardoor nog veel te veel van onze beginner gainz profiteren. Het is natuurlijk ook een kwestie van geduld hebben hé ;)

Maar 77Kg op 193cm is toch veel te laag?? Als je gewoon goed blijft eten en daardoor steeds zwaarder gaat trainen komt dat VP vanzelf wel goed. We zijn nog beginners en kunnen daardoor nog veel te veel van onze beginner gainz profiteren. Het is natuurlijk ook een kwestie van geduld hebben hé ;)

Daar heb je wel een punt inderdaad. Moet zeggen dat ik me nu wel beter voel dan 4kg zwaarder, dat verlies in vet zit toch wel mee hoor vooral bij pullups ed.

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Mooi bericht vissertje

Oftewel voorzichting aan de bulk gaan?

Zal ter overgang eerst een paar (~4) weken op onderhoud zitten. Daarna rustig aan de bulk!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven