Fitness Seller

NSFW! Tren & Jerry’s

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Paar flinke ontstekingen en allergische reacties van muggenbulten, helft van de kuiten zit eronder dus alles is goed stijf. Ook icm de warmte erg weinig energie + beetje 'suf' van de allergie = geweldige omstandigheden voor een training.

Comp bench topset 65x2,5 > ja 2,5, laatste rep schoot volgens mij m'n gluteus maximus van het bankje in het begin, spotter zei dat het niet zo was, maar m'n gevoel zegt van wel. Ik reken hem als een halve rep.
Pendlay 50x4x6 > gewicht beetje naar beneden, snelheid en explosiviteit van de reps omhoog.
Rack pull (boven knie) 100x2x6
+ Farmers walks (lekker ff buiten, was al flink afgekoeld dus paar rondjes gelopen).
Afgesloten met achterkant schouder werk, beetje met elastiek (pullaparts). Postuur gaat een beetje de verkeerde kant op, ben van plan maar even een elastiekje in huis te halen, en dagelijks wat pullaparts + facepulls te doen om dit te corrigeren.

02335E92-9CBD-43C8-A9A3-0EFBFDB95805.jpeg

A oke duidelijk. thanks voor je reactie

Misschien dat je hier nog iets aan hebt

Die man vind ik ook erg goed, heb al heel veel filmpjes van hem bekeken en vind de manier waarop hij dingen uitlegt super fijn. Samen met Alan Thrall, die gast vind ik ook echt helemaal geweldig, vooral ook omdat hij er af en toe een leuk stukje humor in weet te brengen.

Die man vind ik ook erg goed, heb al heel veel filmpjes van hem bekeken en vind de manier waarop hij dingen uitlegt super fijn. Samen met Alan Thrall, die gast vind ik ook echt helemaal geweldig, vooral ook omdat hij er af en toe een leuk stukje humor in weet te brengen.

Alan Thrall is ook een erg goede, kijk veel naar hem voor form tips op de Squat, Bench, Deadlift en Athlean-X meer voor de 'details' en 'tweaks' alsin schouder gezondheid ed.

Gisteren flinke bak bier weggewerkt op personeelsfeestje, beetje te veel cals waarschijnlijk.
Vandaag calorieën ook niet al te laag, avondeten bestaat uit pannekoeken, ik schat ~200cal per pannekoek. Nou heb ik ook nog een beetje ben en jerrys staan, daar gaat er ook nog wel een schaaltje van doorheen gok ik (voor de eerste keer in m'n leven proberen niet in 1x de hele bak weg te werken).
Totaal vandaag 2570 cals, 270C/188P/78F
Nog steeds 300/400cals onder onderhoud, en eiwitten nog OK, al met al wel netjes.

Vanavond niet hardlopen, vannacht wakker geworden met een flinke krampaanval in m'n kuit, dat gaat em dus niet worden. Vanmiddag een dikke 5u gewerkt, dus al beweging genoeg gehad.

Edit; -1 pannekoek: + flink wat druiven

Laatst bewerkt:
OK training gehad;

Deadlift topset 130x3 > beetje moeizaam, maar was te doen (hookgrip + belt + sumo)
Enkel dorsiflexie mobiliteit + leg press (+60x4x6)
Wat leg extensions > beetje pompen
Bench 60x4x7 > VPR!
Incline DB Press > 20x2x6 + 18x1x6
+ Beetje biceps en triceps pompen

Matige training

Squat 100x3 > riem, lowbar, alles, zat niet meer in
OHP 35x3x6 + 1x5 > donders slecht, niveau net zo laag als dat van de Squat
Pendlays 55x4x6 > eigenlijk het enige wat echt lekker ging
CGBP > 40+elastiek x4x6
Overig Mobility werk

Vanmiddag op school gevoetbald, ben tot twee dingen te weten gekomen.
1. M'n conditie is naar de kloten
2. Flexibiliteit is ook om van te huilen

Matige nummers gelift dus, waar het door komt weet ik niet zeker.
Voetbal vanmiddag heeft wel flinke impact op de heupen (ook beetje onderrug) gehad, erg veel last van gedurende de middag.
Misschien gaat het cutten ook wel wat te hard, heb er weinig verstand van, dus misschien dat de calorieën toch ietwat omhoog moeten. Echter om nou te zeggen dat ik echt veel droger ben geworden is wel erg overdreven. Enige wat veranderd is zijn de aderen op de onderarmen, die zijn bij inspanning wel zichtbaar nu, benen nog vet, buik nog vet, biceps nog vet.
Misschien ligt het ook wel aan het schema?
Ik durf het niet te zeggen, maar er kunnen meerdere redenen voor zijn.

In ieder geval moeten er twee dingen drastisch veranderen; flexibiliteit/mobiliteit moet beter. Zal er dagelijks aan gaan werken, wat precies weet ik nog niet, dat wordt even research doen.
Ook de conditie moet echt beter. Zal aan het einde van de training in vervolg wat tijd vrijmaken voor conditionele activiteiten.

Vanmiddag op school gevoetbald, ben tot twee dingen te weten gekomen.
1. M'n conditie is naar de kloten
2. Flexibiliteit is ook om van te huilen

Misschien gaat het cutten ook wel wat te hard, heb er weinig verstand van, dus misschien dat de calorieën toch ietwat omhoog moeten. Echter om nou te zeggen dat ik echt veel droger ben geworden is wel erg overdreven. Enige wat veranderd is zijn de aderen op de onderarmen, die zijn bij inspanning wel zichtbaar nu, benen nog vet, buik nog vet, biceps nog vet.
Misschien ligt het ook wel aan het schema?
Ik durf het niet te zeggen, maar er kunnen meerdere redenen voor zijn.

In ieder geval moeten er twee dingen drastisch veranderen; flexibiliteit/mobiliteit moet beter. Zal er dagelijks aan gaan werken, wat precies weet ik nog niet, dat wordt even research doen.
Ook de conditie moet echt beter. Zal aan het einde van de training in vervolg wat tijd vrijmaken voor conditionele activiteiten.
Ideeën
Conditie:
doe na iedere training een leuke finisher, 10 minuten afzien met bodyweight circuit, KB, sandbag, of 10-20 minuten crosstrainer/fiets/rower Zolang je nog in de opbouw met hardlopen zit, zou ik sprints niet doen. Greyskull suggereert om eerst te beginnen met 1 conditioning plug in per week en dan na een paar weken een tweede erbij en dan na weer een paar weken een derde.
Ook zou je na je laatste blokje hardlopen door kunnen wandelen en kunnen opbouwen tot een uur totale hardloop/wandeltijd. Als je eenmaal 3x p/w een uur hardloopt zou je iedere week/om de week ook een workout met sprints kunnen toevoegen.
Je moet er wel allemaal van kunnen herstellen.
Flexibiliteit: in de MARSOC fitness preparation app (en ook online) vind je iets aan movement prep en ook nog wat stretch werk voor na de training, misschien helpt dat.
Afvallen: meer dan 0.7% gewichtsverlies per week is teveel las ik ergens. Weeg je je en houd je je vetpercentage (desnoods navy method) in de gaten?
Schouders: Volgens mij heeft Alan Thrall een filmpje over Wonky Shoulders en YWTLs.

Ideeën
Conditie:
doe na iedere training een leuke finisher, 10 minuten afzien met bodyweight circuit, KB, sandbag, of 10-20 minuten crosstrainer/fiets/rower Zolang je nog in de opbouw met hardlopen zit, zou ik sprints niet doen. Greyskull suggereert om eerst te beginnen met 1 conditioning plug in per week en dan na een paar weken een tweede erbij en dan na weer een paar weken een derde.
Ook zou je na je laatste blokje hardlopen door kunnen wandelen en kunnen opbouwen tot een uur totale hardloop/wandeltijd. Als je eenmaal 3x p/w een uur hardloopt zou je iedere week/om de week ook een workout met sprints kunnen toevoegen.
Je moet er wel allemaal van kunnen herstellen.
Flexibiliteit: in de MARSOC fitness preparation app (en ook online) vind je iets aan movement prep en ook nog wat stretch werk voor na de training, misschien helpt dat.
Afvallen: meer dan 0.7% gewichtsverlies per week is teveel las ik ergens. Weeg je je en houd je je vetpercentage (desnoods navy method) in de gaten?
Schouders: Volgens mij heeft Alan Thrall een filmpje over Wonky Shoulders en YWTLs.

Wederom thanks voor je uitgebreide inbreng!
Dat 10 minuten circuitje lijkt me wel wat. Er is in de gym genoeg materiaal te vinden om even stuk te gaan (wat ik heel af en toe wel eens deed). Farmers handles, zwaar gevulde kegs, grote tires, zo'n belaadbaar sleetje ed.
Het gaat overigens vooral om de hogere intensiteit conditie, om het maar zo te zeggen. Het hardlopen op laag tempo is prima te doen, faal daar alleen nog maar op qua spieren, niet conditioneel. Het wat intensere werk is wel een probleem (ook voor een korte tijd).
Zal de MARSOC app maar eens downloaden, volgens mij staat er wel flink wat informatie in wat van pas kan komen.
Die YWTL's heb ik wel eens van gehoord, volg Alan Thrall wel redelijk actief.

Wil in ieder geval deze week nog een setje met weerstandsbanden in huis halen (gewoon een licht elastiekje), voor wat extra schouder-werk.

Wegen doe ik wel, VP meet ik niet. Gewicht ging niet super hard omlaag had ik het idee, maar na een week/2 niet weten kwam ik er toch achter dat het misschien wel ietwat te hard gaat. Zal kijken of calorieën licht verhogen een betere optie is voor nu.

Het gaat overigens vooral om de hogere intensiteit conditie, om het maar zo te zeggen. Het hardlopen op laag tempo is prima te doen, faal daar alleen nog maar op qua spieren, niet conditioneel. Het wat intensere werk is wel een probleem (ook voor een korte tijd).
Uiteindelijk moet je juist voor het trainen van hogere intensiteit conditie (ook) langzame en/of niet al te intensieve cardio doen.

Het idee is dat juist niet al te intensieve cardio helpt met je betere conditie, dit komt doordat je met die betere conditie sneller herstelt tussen de sets (KT) of sprints (Voetbal). Bovendien kan je van niet al te intensieve cardio goed herstellen zodat je ook nog aan krachttraining kan doen.

In het algemeen is het idee dat je eerst zorgt dat je voldoende kracht en uithoudingsvermogen traint en dat je dan die training wat terugschroeft (voldoende voor onderhoud) en met anaerobische cardio aan de gang gaat.

Dit artikel geeft 2 opties en die staan in 2 filmpjes onderaan uitgelegd:
https://www.8weeksout.com/2016/06/01/3-things-to-stop-for-better-conditioning/

Twee artikelen van Andrew Read, die van je hardloopprogramma, ook een groot voorstander van Cardiac Output Training:
https://www.readpt.com/big-man-cardio-primer/
https://breakingmuscle.com/fitness/how-to-reach-freak-level-fitness

Ook op strengtheory een aantal artikelen over cardio en liften combineren, ik geef je de link naar eentje:
https://www.strongerbyscience.com/avoiding-cardio-could-be-holding-you-back/
Key Points
  1. Lifting heavy things is more metabolically taxing than most people realize.
  2. Most people think of weight training as a purely anaerobic enterprise, but the majority of the energy you use to train is produced by your aerobic energy system.
  3. Cardiovascular training can improve your recovery between sets and workouts, and won’t interfere with strength or muscle gains if you do it correctly.
  4. Low intensity cardio should be prioritized over interval training for the most part.
Nu is het zo dat jij met hardlopen over een paar maanden op 3x pw een uur zit, dus als een (paar) van je wekelijkse sessies kan oprekken naar een uur met wandelen dan helpt dat wellicht alvast iets. En als je op die 3x een uur zit en je bouwt er 1 uit naar de 90+minuten is er ook ruimte voor snelheidswerk.

Mocht je toch (ook) met conditioning aan de slag willen dan zou je eens kunnen kijken op de "conditioning for the modern viking" en deel 2 daarvan van GreySkull kunnen zoeken.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven