XXL Nutrition

NSFW! Tren & Jerry’s

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Zou gewoon even licht beginnen met dumbells en hier langzaam je kracht opbouwen tot je pijngrenzen.

• Topic Starter Topic Starter
Zou gewoon even licht beginnen met dumbells en hier langzaam je kracht opbouwen tot je pijngrenzen.

Was ik binnenkort wel van plan, het is nu alleen nog zo dat (zelfs met een BW push-up) de schouder flink zeurt, ik zou nu bijvoorbeeld best ~60kg kunnen benchen, maar dan moet ik voor m'n gevoel echt 'door de schouder heen drukken,' wat zeer slecht voelt. Ik heb geen haast met het herstel, dus probeer écht m'n tijd te nemen.
Dat is in het verleden wel eens anders geweest (te snel weer op het voetbalveld willen staan en dan vervolgens er na 2 trainingen 2x zo lang uit liggen).

Vandaag (UB) en gisteren (LB) flink wat mobility werk meegepakt, bijna geen zware gewichten verplaatst. Saai? Ja. Nodig? Misschien.

Vanmiddag voor het eerst in ~een maand weer één pijnvrije push-up gedaan, voelde zeker dat er wat druk heerste rond de schouder, maargoed, progressie = progressie!

OK UB training gehad, niets bijzonders te melden. Bankdrukken even meegepakt, schouder begon nu pas bij 40kg te zeuren.

bij nader inzien toch lekker verder in dit topic

Laatst bewerkt:
Zo, daar zijn we weer. Toch maar verder in dit topic :D

Na lange afwezigheid op het forum zijn er een 'aantal' dingen gebeurd. Ik ben niet volledig gestopt met liften, loggen was een lage prioriteit, het gaat immers om de trainingen.
Mocht je geen zin hebben in gelul over school, werk en ander gezeik scroll dan even iets verder naar onderen naar 'het plan.'
Goed, ehh, throwback.
Het begon allemaal na een operatie aan mijn borst vanwege wat puberale gynocomastie ontwikkeling. Een week of 8 precies 0 borstactiviteit en 0,01 andere trainingen hakten er goed in. Natuurlijk is het zo dat dat vanzelf wel weer terugkomt. Maar als minderjarige testosteronbom met een ego van hier tot tokyo is dat natuurlijk even slikken. Ik wilde meer en het moest sneller. Don't worry, geen kuurlog incoming. Dit alles is als ik me het goed kan herinneren nog te lezen in mijn vorige topic, denk ik. Hoewel het trainen rustig doorging ging het mentaal wel wat minder, steeds minder "zin" in trainen.
Trainen kwam op een laag pitje te staan, school werd wat lastiger (examenjaar, huh), en er moest toch even wat gebeuren om dat allemaal te halen. Achteraf gezien viel het reuze mee, maar niet efficient omgaan met tijd en veel feesten kan de illusie wekken dat het zo zwaar is (not). Goed en wel, geslaagd, weekje op vakantie geweest, vol zuip modus maar toch blij met de relatieve gains die gemaakt zijn in korte tijd. Ik heb besloten een tussenjaar te nemen. Ik zat eind 2018/ begin 2019 in het sollicitatietraject voor een Officiersopleiding bij de Infanterie (aan de KMA te Breda). Helaas vonden ze me (na 10000x heen en weer reizen naar Amsterdam en Breda) te jong om te beginnen met de opleiding. Ik mocht volgend jaar (studiejaar 2021/2022 dus) wel terugkomen. Om een jaar te gaan werken en dan heel misschien wel binnen te komen bij de opleiding zag ik niet zitten. Als het dan niet zo lukken zou ik al 2 jaar moeten gaan werken, de uitslag van het gesprek komt namelijk ná de deadline voor het aanmelden van een civiele studie, best vervelend.
Dus, maar lekker gaan werken, volgend jaar aanmelden voor een studie Bedrijfskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Tussenjaar? Vet veel tijd om te trainen (not)! Maandje in een fabriek gewerkt, was absoluut niks voor mij, ik werd gek. Toen de commerciële kant op gegaan. Bij een promotiebedrijf aan gaan kloten, beetje internet abonnementen verkopen, wat promotiedingen voor PEC Zwolle, heerlijke tijd gehad. Alleen, trainen? Wat was dat? Geweldige tijd gehad, maar het 50+ uur werken in de week en overnachten in hotels (wel lekker all you can eat doordeweeks, want ja, de baas betaalt) hebben een aanslag op mijn lichaam gepleegd. Daarboven nog meer dan 1000km per week rijden in een Peugeot 108 met een stoel die niet verder naar achteren en beneden kon (193cm, dat werkt niet), was ik fysiek in verschrikkelijk slechte conditie geraakt.
Ohja, zou het bijna vergeten, maar ik heb het afgelopen jaar gevoetbald. Kelderklasse weliswaar, maar dat hielp ook niet. Jaren terug gestopt omdat mijn lichaam er niet meer tegen kon, maar het kriebelde zo dat ik het een seizoen wilde doen, nu ik nog thuis woon.
Nu is de coronacrisis voorbij, ik heb sinds deze week een andere baan met andere tijden (middagdiensten), dus weer tijd om te trainen. Het voelt alsof we weer beginnen vanaf 0, dat is misschien ook zo. Achteraf gezien zou ik het misschien niet anders aanpakken. Met het aantal uren wat ik heb gemaakt ben ik er financieel flink op vooruit gegaan (studeren is prijzig, is ook nodig), daarbij was het een geweldige ervaring. Nu is het alleen weer tijd om KT op te pakken.
Hoe?
Eerst maar eens een week of 2 de vorm er weer in krijgen. Daarna knallen met het 6 weekse programma van Candito.
(als de luiheid wat minder wordt zal ik een screenshot posten).

Stats en doelen?
In de coronatijd ben ik redelijk wat afgevallen, mijn goal was om de 86kg aan te tikken en daarna steady op te bouwen naar, nou, wat zullen we zeggen, kilootje of 95+?
Weeg momenteel rond de 87kg (voor de corona rond de 92).
Ik wil de kracht weer lekker opbouwen, we zien wel waar we uitkomen.
Squat/Bench/Deadlift cijfers momenteel onbekend, als ik een gokje mag wagen?
Squat rond de 120
Deadlift rond de 150
Bench rond de 75
Dit moet natuurlijk veel hoger en dat zal ook wel niet zo lang gaan duren, lang niet getraind dus de verwachting is flink wat progress.

Concrete doelen voor 2020!

Northside Barbell joinen (mits verhuizen naar Groningen kan als het collegejaar begint).
Squat: 140
Bench: 90
Deadlift: 180
BW: 93-98

Recap 1 juli 2020
Voor het eerst de gym weer in gegaan. Even wat oefeningen geprobeerd, heftig.

Recap 2 juli 2020

BW 86,5
Training: Bullsh!t
Eten: Weinig;
1964cals
146C/170P/74F

Nog ongeveer een week naar beneden met het BW, hopen dat de oefeningen er dan weer een beetje in zitten. Vanuit daar cals rustig omhoog gooien, om de buik gains te beperken.

Laatst bewerkt:
04/07/2020

BW: 86,4
Training: flink stuk wandelen
Eten: weinig :)
Cals 1951; 183C/141P/61F
Verdeling had beter gekund maar in ieder geval boven de 140g eiwit uitgekomen en onder de 2k cals, goedgekeurd (al zeg ik het zelf)

Morgenmiddag gymmen :D

Zo, dat was hem weer.

BW: 86,6
Treeenen:
Squats 40x3x heeel veel sets. Hamstrings zijn echt tight na zo veel rijden in een te kleine auto, het is een draaama. Veel buttwink aanwezig, was te verwachten. Kracht is er gelukkig wel, triple met 60 met twee vingers in de neus, opwarmwaardig gewicht. Maar de 100+ laten we voor nu even schieten, eerst die buttwink proberen te fixen.
Bench 40x3x heeel veel sets. Lekker op de uitvoering drukken :).
OHP veel singles met 30/35/40, hetzelfde, lekker vasthouden bovenin om de schouders er weer aan te laten wennen.
Voor de rest wat isolatie meegenomen, side raises, pushdowns, incline fly etc.
Al met al OK training, jammer van de buttwink, die gaan we aanpakken!
Eten: again, weinig.
Gepland (ja, gevaarlijk, ga er vanuit dat het goed komt) 1974cals / 159C/162P/69F exclusief een toefje curry of ketchup bij het avondeten, maar om dat nou nog af te gaan wegen voor die 10/20 calorieën...

BW 86,4
Training: hamstrings maar met rust gelaten, die hadden er geen zin in. Wat pomp werk enzo, niets bijzonders.
*Eten gepland: 1857cals / 141C/161P/67F
*Vanmiddag eerste werkdag bij nieuwe werkgever (vakantiebaan). Zometeen kip & groenten wegwerken, geen idee hoe het vanmiddag en vanavond met de honger gaat tijdens het werk, waarschijnlijk tijdens het werk nog een klein beetje fruit extra wegwerken, geplande voeding is een muesli reep tussendoor en in de pauze volkoren tortillas met pindakaas. En waarschijnlijk veel koffie bij de afleveringen :D.

Voor gisteren nog even +3/400cals (kleine milkshake :marvin: . Wel flink wat extra verbrand denk ik, laden/lossen, sjouwen met bakken, t was wel zweten. Maargoed, nog 6 weken knallen dan een zuurverdiende vakantie.

Vandaag nog niks gepland qua cals, kan je wel alvast vertellen, max 2000cal en min 140g eiwit :D.

Pff was me weer een dag.

Sochtends lekker trainen, Fullbody gekloot. Squats op 60kg gingen OK, nog steeds buttwink helaas.
*Eetn: 1911cal/151C/144P/77F
*ex eventueel 1/2 glazen melk voor het slapen gaan, te lui om te berekenen :D.

Deze week bezig met het "leren" van de nieuwe baan, veel informatie die op me af wordt gegooid, erg vermoeiend. Vanaf volgende week (denk ik) beginnen met Candito.

Cals blijven laag maar shape laat weinig resultaten zien. We wachten het nog even af op max 2000cal, veel lager dan dat wil ik echt niet gaan, lijkt me niet verstandig op ruim 86kg en 193cm.

Plan voor de komende tijd:
Per week ongeveer 200-300cal per dag erbij. Gezien eerdere ervaringen met aankomen, waarschijnlijk uitkomende op tussen de 3300-4000 per dag :). We shall see.

Todee
BW 86,3
Cals 1978 / 163C/166P/68F

Laatst bewerkt:
Okeyy. Ik zit even in een figuurlijke spagaat (of split). Aan de ene kant vind ik mezelf absoluut niet droog genoeg om te cutten (geschat BF is wel 15 procent.) Aan de andere kant zie ik mezelf steeds kleiner worden in de spiegel... Dat buikje en die love handles zijn nog niet weg, hoe ver moet ik gaan? Vanaf wel vp is het weer aan te raden om te gaan bulken/op onderhoud eten? Ik ga eens even nadenken over wat de verstandigste keuze is..

Screenshot_20200710-095109_Edge.jpg

Okeyy. Ik zit even in een figuurlijke spagaat (of split). Aan de ene kant vind ik mezelf absoluut niet droog genoeg om te cutten (geschat BF is wel 15 procent.) Aan de andere kant zie ik mezelf steeds kleiner worden in de spiegel... Dat buikje en die love handles zijn nog niet weg, hoe ver moet ik gaan? Vanaf wel vp is het weer aan te raden om te gaan bulken/op onderhoud eten? Ik ga eens even nadenken over wat de verstandigste keuze is..
Voor zover ik weet wil je tussen de laag in de 10 tot max 15% zitten voor optimaal behoud of toevoegen van massa. De vraag is of het in jouw geval zinnig is om dat nu te doen en of je je niet liever focust op meer spiermassa.

In jouw geval kan je overwegen dit gewicht te behouden (eten op onderhoud) en lekker blijven trainen.

Wat is je doel nu en wat is je doel op de langere termijn, welke is belangrijker?

Voor zover ik weet wil je tussen de laag in de 10 tot max 15% zitten voor optimaal behoud of toevoegen van massa.

In jouw geval kan je overwegen dit gewicht te behouden (eten op onderhoud) en lekker blijven trainen.

Wat is je doel nu en wat is je doel op de langere termijn, welke is belangrijker?

Die 10-15 dacht ik al inderdaad. Op korte termijn heb ik eigenlijk geen concrete plannen, ik kijk liever naar het plaatje, of de mogelijkheden die op lange termijn het beste voor me zijn. Heel cliché, die gewichten moeten omhoog en het buikje moet eraf. Misschien is op onderhoud verdergaan wel het verstandigste in dit geval. En dan kei-hard trainen.

Edit; onderhoud volgens huidige stats, 3x pw trainen en geschat vp ligt op 2680cal, om precies te zijn. Zal 2500 aanhouden om te beginnen :).

Laatst bewerkt:
Volgende week zaterdag langs in Emmen voor een techniek training :lifter:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven