AndroidHealthClinic

NSFW! Tren & Jerry’s

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.063
Werkdag van een kleine 11 uur zit er weer op, nog even de bak koffie opdrinken en uitklokken. Als het goed is staan er een paar pilsjes op me te wachten. Nee geen 0.0, ook geen suikervrij. Gewoon échte biertjes. Heb ik wel verdiend vind ik zelf (nou vind ik dat al snel 🤣)

Dames en heren, fijn weekend, voor velen zal de vakantie tot zijn einde lopen. Voor mij begint ie nu!

Geniet ervan! :thumb:

• #1.065

Thanks!

Damn, ik weet niet wat er gisteren precies is gebeurd. Ik ben op de tuinstoel geploft, sigaretje gerookt, twee bekers melk weggetikt en direct naar bed gesprint. Naar de kloten op een zeldzaam niveau. In ieder geval weer wat kunnen slapen, misschien zo nog naar de gym als de koffie goed valt :D. Cheaten is dan maar verplaatst naar vanavond, studentenpas is binnen dus lekker 'goedkoop' Domino's :).

• #1.066
Vandaag maar even als échte rustdag, even bijkomen. Morgen weer naar de gym.

• #1.067
Screenshot_20200808-133333_Strava.jpg

• #1.068
Paused bench 55x6x4
Pendlays paused idem
OHP 24x8 , alweer :(
Lat pulldowns
Pomp werks

Merk nu dat de kracht een beetje begint te remmen, kan ook door het weer komen. Cals omhoog naar onderhoud!

eigenlijk de dag dat je de cals (met name KH) omhoog gooit zou je toch kracht moeten voelen toenemen?

• #1.070
eigenlijk de dag dat je de cals (met name KH) omhoog gooit zou je toch kracht moeten voelen toenemen?

Heb de cals nog niet omhoog gegooid. Ga ik vanaf morgen doen, 2500-2600 per dag (onderhoud volgens calculator.net en little to no activity 2350cals). Daar komen dus 4 krachttraining per dag bij en 200-500cals per dag aan cardio. Uiteindelijk rond onderhoud uitkomen, misschien iets eronder, maar ik ga er vanuit dat de kleine verhoging toch qua kracht wat vooruitgang kan bieden! Dit even volhouden, mocht het toch nog naar beneden gaan (met name UB kracht), cals iets verhogen :).

• #1.071
Ochtendrondje, verbaas me weer over hoe weinig cals dit verbrand...
Screenshot_20200810-114828_Strava.jpg

• #1.073
  • #1.074
Strava houdt toch geen rekening met je gewicht?

Het is wel echt lastig te bepalen natuurlijk. Gewicht, weerstand (type fiets, wind, ...), hartslag...

Ik heb eens even rond gezocht en gemiddeld voor een 80kg wegende man ligt het op 34cal per kilometer. Dat zou dus meer dan 2x zo hoog uitkomen tov strava, gezien de warmte (=meer verbranding + mijn iets hogere lichaamsgewicht kan dit nog wel hoger liggen. Ik ga ongeveer 600 per uur aanhouden, denk dat dit beter past.

Ja ik zou voor bovenstaande rit zo'n 250-300 kcal inschatten, afhankelijk van de intensiteit.

Hogere snelheid betekent natuurlijk ook hogere verbranding per minuut. Alleen zijn die referenties erg afhankelijk van het type fiets en niveau van de rijder.

Als je er echt goed grip op wilt krijgen kun je het beste consistent zijn in activiteit en zo obv je kcal en gewicht een schatting maken van je verbruik.

• #1.076
Ja ik zou voor bovenstaande rit zo'n 250-300 kcal inschatten, afhankelijk van de intensiteit.

Hogere snelheid betekent natuurlijk ook hogere verbranding per minuut. Alleen zijn die referenties erg afhankelijk van het type fiets en niveau van de rijder.

Als je er echt goed grip op wilt krijgen kun je het beste consistent zijn in activiteit en zo obv je kcal en gewicht een schatting maken van je verbruik.

Dat klopt zeker, ik denk qua inschatting hetzelfde. Niveau van mij qua conditie benadert 0, ik fiets met 1 versnelling, dus dat werkt allemaal in het 'voordeel' qua cals verbrand.

Als ik dit soort calculators gebruik https://krachttraining.info/calorieverbruik-berekenen/
komen die meestal gunstiger uit dan wat een FitBit meet. Waarschijnlijk heb je na tig jaar ervaring op de fiets toch een redelijke goede conditie, dus laag calorie verbruik.

• #1.078
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven