MuscleMeat

Tripax's log

• Topic Starter Topic Starter
'k ga er in ieder geval voor!

Squat zal wel zwaar worden, maarja, we zien wel hoe het gaat.

Even een update.

Ik zit nu dus in week 6 van Bill Starr. Vandaag voor het eerst 5x100 squat gedaan, voelt wel lekker 2 platen van 20 er kunnen opsteken :D

Tot hier toe heb ik alle reps gehaald.

Stats nu:
Squat: 5x100
Rows: 5x68
Bench: 5x76
DL: 5x108

Ik ben ondertussen ook al een 5-tal weken aan het cutten. Ondertussen ben ik ongeveer 3kg kwijt, en vetpercentage is gezakt van 17% naar 15%. Doel is 10%, dus ik heb nog wel even te gaan!

Geen last van knieën?

Erg mooi man!! Goede progressie in je training en je fysiek!!

Keep it up! :thumbup:

Netjes trip,gaat de goede kant uit hier.;)

Zo, vandaag mijn laatste Bill-starr training gedaan. 'k heb het in totaal 8 weken volgehouden (wat goed meevalt aangezien ik sinds het begin aan het cutten ben).
Voor squat en bench zal ik volgende keer mijn reps niet meer kunnen halen, dus het is weer tijd voor een nieuw schema.

Progressie Bill-starr 8 weken

Squat: 5x95 -> 5x105
Bench: 5x72 -> 5x80
Dl: 5x105 -> 5x117.5
Rows: 5x65 -> 5x72
Mp: 5x42 -> 5x46

'k heb dus ook een 5rm totaal van 300 bereikt, wat mijn doel was :)

Zoals gezegd ben ik ondertussen ook aan het cutten. Gewicht is van 90 naar 86 gegaan, bf van ongeveer 17 naar ongeveer 15. Cutten gaat minder goed dan verwacht, maarja ik geef niet op, die 10% zal ik halen!

Volgende maand gaat wel een moeilijke maand worden qua training/voeding. Ik moet voor mijn werk namelijk 4 weken na elkaar telkens voor 3 dagen naar Amsterdam. Dit brent mijn cutschema dus serieus in de problemen. Ik denk dat ik dus die maand gewoon op onderhoud ga proberen eten (voor zover dat al mogelijk is als je elke avond op restaurant gaat :( ), en in juni er weer volledig tegenaan ga.

Ik ben nu dus op zoek naar een goed trainingsschema voor volgende maand. Ik heb dan telkens 3 opeenvolgende dagen tijd om te trainen, de 4 dagen hierna kan ik niet. Hoe kan ik dit nu het beste oplossen? 3 dagen na elkaar trainen met een split schema ofzo? Alle hulp is welkom!

Goede progressie gast!!

Denk dat je 't beste een split schema kan doen; beetje lastig in te delen, maar misschien is dit wat:
Borst, Rug
Benen
Armen, schouders

Deadliften zal dan moeilijk gaan vanwege rug en benen na elkaar, maar squaten ed. zou moeten kunnen.
Even de goede oefeningen uitkiezen.

Goede progressie gast!!

Denk dat je 't beste een split schema kan doen; beetje lastig in te delen, maar misschien is dit wat:
Borst, Rug
Benen
Armen, schouders

Deadliften zal dan moeilijk gaan vanwege rug en benen na elkaar, maar squaten ed. zou moeten kunnen.
Even de goede oefeningen uitkiezen.

Thx luuc, ziet er goed uit. Ik zoek nog even welke oefeningen ik ga nemen, 'k heb nog even tijd.
De komende 2 weken doe ik fullbody. Training van vandaag:

BP
8x60
8x70
8x70
Ging niet al te lekker vandaag..

Cable crossover
8x15
8x20
8x20
Hmm, ik zie nu dat ik mij vergist heb van oefening. In mijn schema stonden cable rows :rolleyes: 'k vond het al raar dat er 2 oefeningen voor borst inzaten...

Full Squat
3x8x60

Sumo Style deadlift
Eerst keer dat ik deze deed. Voelde wel lekker aan. 'k ben wel niet al te zwaar gegaan voor de eerste keer.
8x60
8x80
8x80

Hammer curls
8x11
8x13
8x15

Standing calf raises
3x8x90

't was toch even wennen na Bill starr, zoveel oefeningen en 8 reps. 't was dan ook serieus zweten (ook al omdat het warm was in de gym).
Al bij al een lekkere training!

Morgenavond een halfuurtje lopen.

Nette training trip,al heb ik je al beter zien doen.;)

Nette training trip,al heb ik je al beter zien doen.;)

Tja, 'k ben weer wat geminderd in kcal en dat begin ik wel te voelen. En heb zondag ook nog HIIT gedaan.

Was trouwens dit nog vergeten toevoegen aan de training:

CoC Trainer
3x8
'k heb sinds vorige week de Trainer, #1 en #2 binnen :D

Training van vandaag. De eerste 4 oefeningen deed ik voor het eerst, dus het was wat aftasten qua gewicht.

Incline DB bench press
8x17
8x21
8x23

DB Upright rows
8x13
8x13
8x13

Front squat
Dit vond ik een zeer moeilijke oefening, die ik eigenlijk vooral in mijn schouders voelde :( De bar rolde telkens van mijn schouders af. Iemand tips?
8x20
8x35
8x35

Good mornings
Had totaal geen idee qua gewicht, ging redelijk.
8x35
8x45
8x45

Bicep curls
8x37
8x40
8x45

Dips
3x8xBW

CoC
Trainer: 3x8
Ging al veel vlotter dan vorige keer!

#1 Die krijg ik nu iets voorbij parallel. 8 keer negatives gedaan.

Laatst bewerkt:
Bij 't front squaten; je moet de bar in het kuiltje leggen van je schouders, dus je armen helemaal naar voren strekken, dan zie je een soort geultje ontstaan, als je je armen gekruist over elkaar houdt staan die precies tegenover elkaar.
Daar kan je dan de bar in leggen, en je rechterhand kan je het beste op je linker schouder leggen om de bar vast te houden, en omgekeerd met de linker hand.
Zal even wennen zijn.

Toch netjes. :thumbs:

HIIT hardlopen

Totale tijd: 20 min

Warming-up: 5 min

10 intervallen: 30s sprinten, 30s rustig

Cool-down: 5 min

Energieverbruik: 275 kcal
Minimale hartslag: 99 HF/min.
Gemiddelde hartslag: 152 HF/min.
Maximale hartslag: 167 HF/min.

Vandaag weer beestig afgezien in de gym!
Na een aantal maand 5-rep sets kan een high rep training toch behoorlijk zwaar zijn:eek:

Decline BB bench
2x15x60
Let it burn :fire:

Chin ups
10xBW
6xBW
6xBW
4xBW
Bedoeling was 2x15, maar dat is mij niet gelukt :(

Lunges
'k was alweer vergeten hoe zwaar die oefening was :eek:
2x15x40

Deadlift
15x60
15x70

Calf raises
2x15x70

Lying triceps extension
2x15x25

Dan thuis nog wat gripper training gedaan:

Coc Trainer
3x8

Coc #1
8 negatives

Oja, vandaag ook gemeten: 86kg @ 14,5%, 't gaat dus de goeie kant op (kom van 90kg @ 17,5%).
'k heb nog een lange weg te gaan naar de 10, maar ik blijf volhouden!

Laatst bewerkt:
HIIT hardlopen

Totale tijd: 17 min

Warming-up: 5 min

7 intervallen: 30s sprinten, 30s rustig

Cool-down: 5 min

Energieverbruik: 230 kcal
Minimale hartslag: 84 HF/min.
Gemiddelde hartslag: 152 HF/min.
Maximale hartslag: 175 HF/min.

Training van daarnet:

Front squat
8x35
8x40
8x50
Techniek was al iets beter dan vorige keer. De bar duwde wel serieus tegen mijn keel. Moet ik me daar iets van aantrekken of is dit normaal?

T-bar rows
8x30
8x45
8x45

DB bench press
Ik deed deze voor de eerste keer (altijd benchpress gedaan vroeger).
8x23
8x25
8x27
Voelde wel lekker aan!

Front press
8x32
8x40
8x45 pr denk ik

Barbell curls
8x32
8x40
6x48 pr!

Leuke training. 'k heb een paar dagen spierpijn gehad van mijn vorige high rep training, maar alles ging weer super vandaag!

Misschien richt je je armen teveel omhoog, waardoor de bar naar je keel rolt..?

Kun je er geen filmpje van maken?

Lekkere training!

Is normaal,heb af en te het gevoel dat mn adamsappel breekt maar goed,anders krijg ik de Bar gewoon niet stabiel genoeg tijdens de workout.;)Congratz met je PR.

Terug
Naar boven