AndroidHealthClinic

Tripax's log

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag dus nog altijd last.

Ik ben er nu wel zo goed als uit hoe ik mijn schema kan aanpassen. Enkel de squat zal volgens mij een probleem worden, aangezien ik daar al bijna aan mijn limiet zit.

Ik ga dus voor alle oefeningen gewoon rippetoe blijven volgen, behalve voor squat, daar ga ik het Bill starr intermediate (lineair) schema volgen.
Dit betekent dat ik binnen 9 weken 5x102 zou moeten squatten.

Voor mijn training van dinsdag ga ik licht squatten, bijvoorbeeld 3x5x60 ofzo. Voor de training van donderdag pik ik aan op de 2de training van bill starr.

Wat denken jullie van deze aanpassing?

Als het inderdaad overbelasting is, zou ik (zoals je dus van plan bent) het wat rustiger aan doen.
Misschien is het ook wel zo, dat de progressie in een beginnersschema te zwaar/snel is voor een wat gevorderder persoon.
Als het voor jou te snel gaat met 't squaten, gewoon proberen; dat bill star, heb ik enkel positieve reacties over gehoord.

Training van vandaag:

Squat
3x5x91 pr
'k had geen last meer van mijn benen vandaag, dus kon het mij natuurlijk niet wachten om die 91 te proberen.
Alle reps gehaald, maar de allerlaatste was niet echt met de juiste techniek meer...
Voor benen ga ik toch overstappen naar Billstarr want ik denk dat ik hier wel op mijn limiet zit qua echt lineare progressie.

Benchpress
3x5x65
Geen probleem. Voor de eerste keer elbows-in gedaan. Normaal doe ik bp altijd met armen in een hoek van 90 graden. Elbows-in lijkt mij wel gemakkelijker.

Deadlift
1x5x97,5
Techniek wil maar niet lukken. Misschien ga ik wel te zwaar hier. Ik heb het gevoel dat mijn onderrug sterker is dan mijn benen. Het duwen met de benen in het begin lukt mij niet, ik trek altijd alles volledig op de onderrug...

'k heb ook calcification eens in real life gezien op de training :D

:rolleyes: En wat doet 'ie; 3x5x91! Erg mooi!!!!

Tja rustig aan staat niet in mijn woordenboek :o

Dat je sterk bent in je benen is niet zo gek met die squat; veel goodmornings voor je rug!

Mja toch heb ik bij deadlift het gevoeld dat mijn benen de beperkende factor zijn. In het begin probeer ik altijd te "duwen" met mijn benen, maar dat lukt meestal niet goed, zodat ik dan alles met de onderrug ga trekken...

Training van vandaag:

Squat
5x44
5x55
5x66
5x66

Standing MP
3x5x38,5

Pendlay rows
3x5x55

Chin ups
2x8xBW

Zware training vond ik vandaag. Fut was er helemaal uit op het laatste, al gingen de chins wel nog goed vond ik.
Morgen cardio, en zaterdag nog een training. Daarna van zondag-dinsdag een kleine rustpauze (carnaval in aalst dus gym is gesloten). Dit zal mij wel eens goed doen, vooral mijn benen zien af door het 3x per week squatten...

Hehe 3 keer per week squaten wendt vanzelf. ;)

Leuke training. :thumb:

Vandaag buik en cardio

Kneeling cable crunches
12x35
10x40
8x45
6x50

Incline bench leg raises
3x8

Roeien: 15'
Xtrainer: 15'

Vandaag geen training. Ik sukkel al een week met lichte griep en heb totaal geen energie meer :(
Deze nacht 11u geslapen maar 'k voelde mij nog altijd slecht deze morgen. 'k ga nu een paar dagen "rusten" en geen KT meer doen. Donderdag is mijn volgende training.
Rusten natuurlijk met de nodige aanhalingstekens, want 't is carnaval in Aalst van zondag tot dinsdag!

Er is ook nog goed nieuws, vandaag weer gemeten en 'k zit nu terug op hetzelfde vetpercentage als 28/11 maar 'k ben wel 5kg zwaarder ;)

Hier een overzicht van mijn progressie. Mijn nieuwe schema van de laatste 2 weken gecombineerd met cardio werpt duidelijk zijn vruchten af!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vandaag geen training. Ik sukkel al een week met lichte griep en heb totaal geen energie meer :(
Deze nacht 11u geslapen maar 'k voelde mij nog altijd slecht deze morgen. 'k ga nu een paar dagen "rusten" en geen KT meer doen. Donderdag is mijn volgende training.
Rusten natuurlijk met de nodige aanhalingstekens, want 't is carnaval in Aalst van zondag tot dinsdag!

Beterschap met je lichte griep, inderdaad als de gym dan toch 3 dagen sluit met carnaval, en je voelt je toch niet 100% kan je misschien beter vandaag ook passen (= dagje extra recup)

Al is het nu wel net carnaval, en ik begrijp dat het dan ni makkelijk moet zijn om ziek te zijn als je in Aalst geboren en getogen bent, vloek je wel op zulke momenten.

Toch sterkte en respect voor je vooruitgang wat duidelijk is op bijgevoegd schema.

Gym was vandaag gesloten door carnaval, 'k heb dus maar wat thuis getraind met mijn pas gekochte barbell set.

Military press
3x5x40
Voelde zwaar aan, laatste rep toch net gelukt.

Pendlay rows
3x5x58
Ging lekker.

Daarna ook nog wat deadlift techniek geoefend.

Geen squat vandaag door gebrek aan een squatrek, maarja 'k heb toch iets kunnen doen...

Zo, eindelijk weer een deftige training vandaag na carnaval!

Squat
3x5x85
Veel opwarmsetjes gedaan, want ik had last aan mijn bovenbeen in het begin. Is uiteindelijk wel overgegaan.

Benchpress
3x5x70 pr
Ging lekker!

Deadlift
1x5x100
'k heb de techniek nog steeds niet onder de knie :( Ik voel bij mezelf dat ik mijn rug niet hol kan houden.
Ook spijtig dat niemand deadlift in onze gym zodat ik eens de techniek deftig kan aanleren :mad: Misschien maak ik volgende keer nog eens een filmje, is altijd handiger om het daarop te zien.

Dips
2x10 BW
Dips gaan beter en beter. Binnen enkele weken heb ik misschien al een belt nodig!

Morgen buik+cardio.

Netjes man,altijd leuk om pr's te zetten.Er zijn trouwens filmpjes zat van deadlift technieken,gewoon blijven kijken en eerst de techniek aanleren met lichte gewichten.

YouTube - Personal training: Deadlift

Netjes man,altijd leuk om pr's te zetten.Er zijn trouwens filmpjes zat van deadlift technieken,gewoon blijven kijken en eerst de techniek aanleren met lichte gewichten.

YouTube - Personal training: Deadlift

Thx voor het filmpje!

Probleem is wat vind ik dat je overal wel een andere mening hoort. De ene zegt schouders voor de bar, de andere schouders achter de bar. De ene zegt met de benen duwen, de andere zegt dat alles met de rug moet gebeuren ???

Anyway, training van vandaag:

Kneeling cable crunches
12x35
10x40
8x45
6x50

Incline bench leg raise
3x8

cardio: 40min
15min roeien
15min crosstrainer
10min lopen

Vandaag lange, zware, maar vooral leuke training! Ongeveer 1u15 bezig geweest, terwijl ik het anders toch meestal onder het uur hou.

Squat
3x5x87,5

Staand MP
3x5x42 pr
Onverwacht alle reps gehaald. Vorige keer had ik het al moeilijk met 40kg. maar je hoort mij niet klagen ;)

Pendlay rows
3x5x60

Chins
2x8xBW

Barbell biceps curls
2x8x36
Lang geleden dat ik nog eens een biceps isolatie oefening heb gedaan. 'k voelde het dan ook goed!

Nice dat je weer een pr hebt,gaat de goede kant uit hier!!
Hebt gelijk dat vele technieken elkaar tegenspreken en je niet meer weet wat je nu wel of niet moet doen of laten.Zou als ik jou was gewoon de powerlift technieken volgen,daar gaat alles tenminste om krachttoename en niet zoals bij BB om bepaalde spiergroepen te isoleren etc(hiermee gaan bodybuilders vaak de fout in om zichzelf verkeerde technieken te aanleren)->Voorbeeld;Zeg zelf vaker tegen gasten in de gym,hoe doe jij die oefening!!!Waarom hou je je rug niet recht etc...Antw.Zo voel ik het zelf het beste....bla bla....Natuurlijk zijn ze eigenwijs en ik laat ze dan ook en zie ze vaker maanden niet meer komen!!!

Anyhow...Gewoon de powerlift technieken aanleren en dan komen de gains en PR's vanzelf!!!!

Bedankt voor de hulp Own Sculpturer!

'k ga de komende weken niet elke training meer posten, 'k ben sinds maandag bezig met een bill starr schema, dus mijn trainingen gaan er gewoon als volgt uitzien:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De eerste 4 weken (en misschien ook langer als het niet te zwaar wordt) ga ik licht cutten, 'k begin toch wat te vet te worden nu.

Dit ga je strict volgen? Iig succes ermee, lineaire progressie is erg leuk om te doen, zolang je het maar volhoudt.

:thumbup:

Terug
Naar boven