AndroidHealthClinic

Tripax's log

Nice, m'n voorarmen krijgen bij wrist curls altijd een behoorlijke pomp, ook zo bij jou?

• Topic Starter Topic Starter
Deze keer viel het nogal mee. Het was mijn laatste oefening vandaag en voorarmen waren weinig gebruikt in de vorige oefeningen.

Maar inderdaad je kan daar een behoorlijke pomp van krijgen. Wanneer ik deadlifts combineer met onderarm training dan voelen deze soms aan als beton :eek:

Zo weer terug van training, deze keer wat korter dan normaal maar daarom niet minder intensief.
Ik heb vandaag ook niet benen getraind maar wel borst+triceps. Ik heb woensdag ne stuik gezet en mijn knie doet nog wat zeer, daarmee benen uitgesteld naar zondag.

Dumbbell flyes: 10-8-6-6 weet gewicht niet juist meer.
Ik heb deze keer wel een iets andere uitvoering gedaan dan normaal, en een zo groot mogelijke cirkel proberen beschrijven, de ellebogen zo weinig mogelijk gebogen, wat veel zwaarder is dan normaal.
Bench dips: 3x12 bw
Dumbbell bench press: 6x19, 6x17, 6x15
Barbell close grip bench press: 10x30, 10x30, 10x30
Cable crossovers: 10x7.5, 10x10, 10x10
Skull crushers: 10x16, 10x21, 10x21

Ik heb dus ook iets andere oefeningen gedaan dan normaal, en moet zeggen dat deze beter te combineren zijn dan deze uit mijn oorspronkelijke schema...

Goeie training, alleen jammer dat je je benen niet kon pakken.

Sterkte met je knie.

Daarnet nog even vetpercentage en gewicht gemeten, en het zag er niet zo goed uit :no:

Code:
             Vetprc.  Gewicht	 VVM	 Vet
28/11/2006     16,47	84	70,1652	 13,8348
08/12/2006     16,17	83,2	69,74656 13,45344

Ik zal mijn bulkschema dus wat moeten aanpassen en nog wat meer kcal moeten binnennemen. Ik neem momenteel 3500kcal per dag in, volgens mijn schema:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik zal beginnen met een 300kcal extra te nemen. Straks ff zien wat ik er nog kan bijgooien.

Denk je dat het komt doordat je even ziek was?

Succes met bulken in elk geval.

Wel ik heb 2 dagen wat buikgriep gehad, maar de rest van de 2 weken heb ik mij goed aan mijn schema kunnen houden...

Die griep had ik vorige week donderdag en vrijdag, zaterdag kon ik weer al deftig eten. Zondagmorgen woog ik toen 83, dus dat betekent dat ik deze week maar een 200g ben aangekomen. Mijn doel was toch rond de 500g per week.

Wat denk jij er van? Nog even zo proberen of toch wat meer kcal innemen?

Zou het zelf nog even aan zien, nog een weekje proberen zonder te verhogen.
Zonder dat je het weet vraagt ziek zijn toch behoorlijk wat energie, ik weet niet wat je verder voor cardio doet? Of dat je erg actief bent voor werk/school?
3500 is niet weinig, maar als je erg actief bent zou het wel te weinig kunnen zijn.

Ja je zult wel gelijk hebben. Ik ga nog een weekje gewoon voortdoen en zien wat er gebeurt.

Vandaag was benendag :cool: Geen last meer gehad van knie, alles ging goed!

Squat: 10x60, 10x60, 10x60 (extra gelet op goeie uitvoering)
Lying leg curl: 3 setjes van 10
Leg extensions: 10x60, 10x70, 10x80
SL deadlift: 10x50, 10x55, 10x55
Standing calf raises: 30x50, 15x55, 25x50 let it burn!!:D
Lunges: 10x50, 8x55, 8x50

Lunges waren echt super zwaar, dit is eigenlijk de enige oefening waar ik mijn hartslag in het rood voel gaan, en waar ik telkens tussen de setjes naar adem moet happen :eek:

Ben er daarna nog net in geslaagd de trap op te gaan naar de kleedkamer. Zijn jullie trouwens ook altijd zo moe na benentraining? Ik heb zo het gevoel dat als ik mij nu in de zetel zou leggen ik wel voor een uur of twee in slaap val...

Benen trainen is ook voor mij vaak wat 'uitdagender' dan elke andere spiergroep.

Mooi dat je je knie niet meer voelde, nette training.

Zo weer terug van training.

chinups wide grip
Eerste keer dat ik deze oefening deed op zo een assisted toestel.
3 setjes van 10 gedaan, met 60kg assisted. Hier moet ik dus nog een stuk verbeteren.

incline dumbbell curl
10x12
10x11
10x11

deadlift
10x60
10x70
8x80

hammer curls
Damn die ga ik volgende keer verschuiven naar het einde van de training... Dit met die deadlifts -> onderarmen stonden op springen
10x11
10x11
10x11

barbell bent over row
Bij deze oefening krijg ik altijd zo een pijn in mijn nek/schouder. Iemand die daar ook last van heeft?
10x35
10x45
10x40

barbell curl
Last van onderarmen, heb maar 2 setjes meer kunnen doen
10x36
10x32

dumbbell row
10x19
10x21
10x21

Goed veel rowen, dan komen die chins vanzelf.

Nette training, pijn in nek zal wel gewenning zijn?

als je rug en biceps traint ,zou ik eerst al je rugoefeningen doen en daarna de bicepsoefeningen.

Ik hou me rug altijd bol/krom bij het bent over rowen. Dit gaat automatisch. Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen verandere?

@Black: meer deadliften jij!

Je moet wel oppassen met een bolle rug.

Haha ik heb net pas 1 x gedeadlift. Die gaat wel mooi met een rechte rug.

Dan ga je niet zwaar genoeg.;)

Blijven letten op je uitvoering dan bij rows.

als je rug en biceps traint ,zou ik eerst al je rugoefeningen doen en daarna de bicepsoefeningen.

Goed punt! Had daar eigenlijk nog niet aan gedacht. Uit gewoonte wissel ik altijd spiergroepen af, maar het lijkt mij inderdaad beter om eerst de rug te gaan doen.

Ik hou me rug altijd bol/krom bij het bent over rowen. Dit gaat automatisch. Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen verandere?

Hmm, misschien ga je te zwaar. Als ik te zwaar ga gaat dit ook altijd ten koste van mijn uitvoering. Bijvoorbeeld bij squat en deadlift heb ik dit ook, als ik dan te zwaar ga lukt het nog wel, maar dan krijg ik bijvoorbeeld last in mijn onderrug bij squaten.
Wat ik dan doe is teruggaan naar een lager gewicht, en extra letten op mijn uitvoering.

Als je bent over rows doet voor het deadliften en je blijft last hebben,kan je misschien deze proberen als alternatief en ondersteuning voor je onderrug,bankje op 45graden,gaat ook met rechte stang en knallen,zelf probeer ik bij deze oefening bovenin de stang ca.2sec.vast te houden.SUC6 verder

YouTube - Bent over Row!

Terug
Naar boven