MuscleMeat

Tripax's log

• Topic Starter Topic Starter
Gisteren schouders en buik getraind. 't was een snelle training want ik had maar een dik halfuur...

barbell military press
10x24
8x40 (pff, ging moeilijk)
10x32

barbell upright row
10x20
10x30
10x30

cable rear lateral raise
10x7.5
10x5
10x5
Erg zware oefening vind ik dit!

shrugs
10x27
10x33
10x33
Triceps van rechterarm deed wat pijn wanneer ik mijn arm liet hangen met het gewicht aan, dus ben niet meer zwaarder gegaan.

cable kneeling crunch
10x35
10x40
10x40

Voor de obliques heb ik deze keer zo een toestel geprobeerd, maar was niet echt vatbaar voor herhaling.
Weten iemand hiervoor een goede oefening? Moet wel met gewicht zijn, ik wil deze trainen net als andere spieren, dus niet met veel herhalingen.
Ik heb ook al cable side bend gedaan vroeger, maar die vind ik ook niet ideaal.

Lekkere training voor een half uurtje.Voor de buik kun je ook situps doen,benen iets spreiden en een gewicht tegen je borst houden.

Behoorlijk snel getraint, alles in ruim een half uur.:thumbup:

Kun je ook geen side bents doen met dumbbells?

Kun je ook geen side bents doen met dumbbells?

Jep inderdaag, die ga ik straks eens proberen.

Zo, net terug van training. Vandaag heb ik borst+triceps gedaan. Normaal ging ik benen doen, maar die heb ik nu verplaatst naar zondag, want morgen ga ik normaal gezien mtb'en.
Maandag ga ik dan eens een training overslaan, zodat benen voortaan altijd op zondag komt.

Training ging super vandaag! Je hebt zo van die dagen dat alles veel beter lukt dan anders :-)

dumbbell flyes
10x13
8x15
8x15
6x17
Bij naar boven gaan armen altijd zo wijd mogelijk uit elkaar gehouden..

close grip benchpress
10x30
8x35 pr
6x40 pr
6x45 pr :D
Damn ging goed! Heb constant spanning op mijn triceps proberen houden. Dus als ik op het hoogste punt was direct weer laten zakken. Ik zou nochtans verwachten dat dit moeilijker is dan normaal ???

incline dumbbell press
10x13
8x13
6x13
6x13

Bench dips
10xBW
10x(BW+20)
10x(BW+20)

cable crossover
10x7,5
8x10
6x15 pr
6x15 pr
15x10

Ben hierna gestopt. Normaal moest ik nog 1 oef borst en 1 oef triceps doen, maar had het wel gehad voor vandaag..

Lekkere training weer, mtb'en in 't bos of zo?

jeps nette training dit gaat wel wat worden keep on pumpin

@luuc: mtb doe ik hier meestal in de veldbaantjes bij mij in de buurt. Een tweetal maand geleden hebben ze hier 3 parcours aangelegd, met een lengte tussen 20 en 30km. Je kan de parcours ook met elkaar combineren.

Vandaag opnieuw alles eens gemeten. Hier zijn de resultaten:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dat spierverlies vorige keer komt doordat ik rond 1 dec +-2dagen ziek ben geweest (buikgriep).

Dus 2 kg aangekomen in de laatste week :eek:, gelukkig heb ik vorige week mijn kcal niet verhoogd (thx luuc :-))
Die spierwinst van 1.3 lijkt mij ook onmogelijk. Wat zouden jullie voorstellen? Kcal verlagen met 250kcal?
Ik vind trouwens dat ik redelijk wat vet ben bijgekomen. Wat is zowat de vetwinst die je hebt wanneer je +- 1kg spier bijkomt? Ik weet dat dit voor elke persoon verschillend is, maar ik zou juist een indicatie willen of ik veel vet ben bijgekomen of niet, want ik heb er geen idee van...

Aan de andere kant, als ik even die tussenweek weglaat, kom ik op 2 weken ongeveer 1kg spier aan, wat dan wel weer mogelijk is. Hierbij komt dan ook wel 700g vet :-s

Misschien maak ik hiervoor eens beter een thread in een andere sectie, aangezien mijn log maar een klein bereik heeft

wel relext dat je een aantal parcours bij je in de buurt hebt liggen, daar word ik eigenlijk wel jaloers van... :o

wat voor bike rijd je?

kheb een gary fisher sugar+ model uit 2003.

fullsupplementen??? :roflol: jeez, full suspension idd :D

Succes met je log.

Thx!

Zo, vandaag benen getraind.

Squat:
10x60
10x70
8x75
Bij de laatste set toch weer wat last van onderrug gehad

Lying leg curl:
3 setjes van 10

Leg extensions:
10x70
10x80
10x90 pr

SL deadlift:
10x50
10x60 pr
8x65 pr

Standing calf raises:
Voortaan ga ik een vast gewicht nemen, en opbouwen tot 100 herhalingen, dan opnieuw gewicht verhogen met 5 kg, en opnieuw opbouwen tot 100
Vandaag begonnen met 50kg
75 herhalingen totaal (30x, 25x, 20x)

Lunges:
10x50
8x55
6x50
Volledig kapot hierna, heb er geen 3x10 uitgekregen na lunges.

Al bij al leuke training :D

Voila weer terug van training: rug+biceps
'k heb deze keer eerst alle oefeningen voor rug gedaan, dan pas die van biceps, zoals iemand mij hier aanraadde.

chinups wide grip
3x10 (BW-50)
10kg verminderd t.o.v vorige keer, dus eigenlijk ook een pr

barbell bent over row
10x40
10x40
10x40
Deze ging voor de eerste keer redelijk goed, meestal heb ik bij deze oef wat pijn in de nek, nu dus niet

deadlift
10x60
8x80
6x90 pr
Zit nu voor de eerste keer boven BW bij deadlift, op naar de 2x :D

dumbbell row
10x25
10x27
Toen wees iemand mij erop dat mijn uitvoering niet goed was. Mijn beweging was meer zoals t-bar row, het gewicht bewoog zich verticaal met de vloer. Hij zij dat ik meer in een diagonaal moest bewegen, met bij het neergaan het gewicht wat meer naar voorbrengen, een soort diagonale zaagbeweging. Heb daarna dit eens geprobeerd met een lager gewicht, 19kg. 'k moet zeggen dat dit inderdaad wel beter aanvoelde (zwaarder).
10x19

Na rug biceps. Zoals altijd gaat dit niet zo heel goed :(, mijn voorarm is meestal altijd verkrampt na de rugoefeningen, zodat bicepsoefeningen nied zo goed lukken. Rug+biceps is dus niet zo ideaal voor mij. 'k denk dat ik nog een maand dit schema ga volgen, maar dan toch overstappen naar iets anders, ik denk zo een ub+lb schema.
'k heb dan nog incline dumbbell curl en barbell curls gedaan, maar ging dus niet goed...

Nette training, je benen training ook trouwens!

Misschien moet je rug+triceps en borst+biceps eens combineren.

Mja ik ga denk ik dit schema nog een week of 4 doen, en dan overschakelen naar ub lb schema

Vandaag schouders en buik gedaan:

barbell military press
10x32
8x40
8x40

barbell upright row
10x20
10x30
10x32,5

dumbbell bent over lateral raise
Heb dit eens gedaan ipv cable rear lateral raise
10x5
10x7
10x7

shrugs
10x31
10x33
10x33

cable kneeling crunch
10x35
8x40
8x45
8x45

Dan nog wat weigted vertical leg-hip raises gedaan, 3x10
Deze doe ik niet zo graag, ik zoek nog altijd zo een oefening zoals cable kneeling crunch, waar je buik lekker zwaar kan belasten.

Al bij al leuke training gehad!

Nette press!

Goeie training; shrugs kunnen niet meer? Komt dat door te weinig grip of zo?

Terug
Naar boven