MuscleMeat

Tuladis' RFL log

damn, VIJFTIG gram ? Ben je wel een beetje voorzichtig......

:p

Zou lekker veel groente gaan eten als ik jou was. Volgens mij stelt Lyle dat je van groene/vezelige groenten bijna onbeperkt kan eten. Je zult goed honger gaan krijgen en groente werken vullend. Aanrader: soep! Ik merk zelf dat een grote kom zelfgemaakte soep heel verzadigend werkt en gemaakt kan worden met nauwelijks calorieen (dikke soep, vermalen groente met staafmixer, niet boulion met wat vermecelli...) In zo'n soep verwerk je zo een halve kilo groente.
Gezond, lekker én verzadigend.

Soep idee ben ik op gekomen door wazzups foto's. ;)

• Topic Starter Topic Starter
damn, VIJFTIG gram ? Ben je wel een beetje voorzichtig......

ben benieuwd of ik het eind van deze 3 weken haal :o

Zou lekker veel groente gaan eten als ik jou was. Volgens mij stelt Lyle dat je van groene/vezelige groenten bijna onbeperkt kan eten. Je zult goed honger gaan krijgen en groente werken vullend. Aanrader: soep! Ik merk zelf dat een grote kom zelfgemaakte soep heel verzadigend werkt en gemaakt kan worden met nauwelijks calorieen (dikke soep, vermalen groente met staafmixer, niet boulion met wat vermecelli...) In zo'n soep verwerk je zo een halve kilo groente.

Thanks voor de tip! Is inderdaad een makkelijke manier om al die groentes te verwerken. Ga dat morgenochtend een proberen.

Heb nu om half 9 gegeten. normaal gesproken eet ik om de 2 uur flink wat. Is toch wel even wennen maar heb nog geen honger (enkel een leeg gevoel.) En had een beetje last van mijn maag toen ik naar school liep.

Krijg er honger van :')

succes

Sterker nog, soep houdt je langer verzadigd dan exact dezelfde maaltijd zonder dat water er door heen "gestaafmixed". En ik ben er achter gekomen dat je vrij simpel de meest lekker soepjes kunt maken.

Als je overigens je soep nog verder wilt binden is een theelepeltje aardappelzetmeel (aanlengen met koud water voorkomt klontjes) al voldoende om de soep NOG dikker te maken.

Oh en de kipfilet pas NA het blenden erin doen, anders is het niet te eten.

Gewicht: 85kg (Verschil 0.0)
Vanochtend gemeten

Maaltijd 1:
Whey 50g
10 cherrytomaten
2x 1g omega3 caps
250g caffeine
350mg calcium

Maaltijd 2:
Kipfilet 200g
1g omega3 cap
40g sla
350mg calcium
1x multivit

Maaltijd 3:
3 ei-wit
350g kwark
komkommer
2x 1g omega3 caps
250g caffeine

Maaltijd 4:
180g tonijn
1g omega3 cap
350mg calcium
8 cherrytomaten

Totaal:
168g eiwit
900kcal

Zit er inderdaad over te denken om die kwark eruit te laten door de vele KH's. Iemand nog tips voor goede voeding met veel eiwitten/weinig KH's en vetten in de categorie zuivel? 0% vet kaas kan ik niet vinden bij albert heijn.
Verder heb ik mij goed aan de voeding kunnen houden. Wel een beetje een hongerig gevoel net voor een maaltijd.

Je hebt Hutte Käse van 3,6% vet.. zitten minder kh dan in kwark maar wel weer wat meer vet. Verder weet ik het niet, in Amerika heb je wat meer 0% vet producten.

Het voordeel van zuivel in de cut wordt vooral gevormd door de calcium, dus als je dat supplementeert heb je dat voordeel iig al. Daarnaast helpt de caseïne mss bij het spierbehoud door de trage eiwitafgifte. Als vervanger daarvoor kan je ook gewoon een schep caseïne nemen voor het slapen ;)
Verder denk ik dat zuivel helemaal niet echt een must is voor dit dieet.

Je hebt Hutte Käse van 3,6% vet.. zitten minder kh dan in kwark maar wel weer wat meer vet. Verder weet ik het niet, in Amerika heb je wat meer 0% vet producten.

Het voordeel van zuivel in de cut wordt vooral gevormd door de calcium, dus als je dat supplementeert heb je dat voordeel iig al. Daarnaast helpt de caseïne mss bij het spierbehoud door de trage eiwitafgifte. Als vervanger daarvoor kan je ook gewoon een schep caseïne nemen voor het slapen ;)
Verder denk ik dat zuivel helemaal niet echt een must is voor dit dieet.
hutte kase is inderdaad een optie, thanks.
een schep caseine voor het slapen gaan, bedoel je dat als supplement?

Ik denk dat ik gewoon een extra calciumtablet neem en ipv kwark mager rundvlees bijvoorbeeld.

Je hebt ook light cottage cheese van de aldi, per 100 gram uit mijn hoofd:
- 13 gr eiwit
- 4.8 kh
- 0.3 vet

Je hebt ook light cottage cheese van de aldi, per 100 gram uit mijn hoofd:
- 13 gr eiwit
- 4.8 kh
- 0.3 vet

ik heb nu kwark met:

11g eiwit
4g koolhydraten
0,3g vet

dus dat maakt niet zo heel veel verschil.
Toch bedankt voor de tip ;)

gewoon blikje tonijn

hmm had ik een uur eerder al gegeten. Heb nu gewoon een paar happen kwark gedaan. werd vanochtend wakker met een hongergevoel, dat dan weer wel :roflol:

kan ook niet anders.

EDIT: heb even in de beginpost mijn doelen wat realistischer gemaakt.
Heb echter een probleem: in mijn sportschool heeft de gymeigenaar mijn vetpercentage opgemeten en kwam op 20%. Nu deed ik vanochtend zelf mijn VP opmeten met een caliper, en kwam ik maar op 16%. Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd, dus het is moeilijk in te schatten of mijn vetpercentage nu zakt.

Hoeveel percentage schatten jullie de beginfoto's?

Laatst bewerkt:
pffft 900kcal, ik zou na 2 dagen geen fut meer hebben om te trainen en na 1 week mijn bed niet meer uitkunnen denk ik. En nu zeker in de winter en deze periode met veel zieken.. Maar veel succes toch :p

pffft 900kcal, ik zou na 2 dagen geen fut meer hebben om te trainen en na 1 week mijn bed niet meer uitkunnen denk ik. En nu zeker in de winter en deze periode met veel zieken.. Maar veel succes toch :p

Haha, gelukkig ben ik een student die gemiddeld 3 dagen per week vrij heeft :roflol: scheelt ook al hoor.

Toch wel 19 á 20% hoor.

In de beginpost heb ik nog een beenfoto gepost. had ik eigenlijk nog niet en wil dat ook graag vergelijken.

Terug
Naar boven