XXL Nutrition

Tuladis' RFL log

• Topic Starter Topic Starter
Gewicht: 84kg (Verschil -1)
Veel vocht verloren.

Maaltijd 1:
Whey 50g
10 cherrytomaten
2x 1g omega3 caps
250mg caffeine
350mg calcium

Maaltijd 2:
Kipfilet 200g
1g omega3 cap
halve komkommer
350mg calcium
1x multivit

Maaltijd 3: FREE MEAL
1 ei
200g scheldefilet
80g volkoren penne
2x 1g omega3 caps
250mg caffeine

Maaltijd 4:
180g tonijn
1g omega3 cap
350mg calcium
sla

Totaal:
168+g eiwit

Na een reusachtige cheat/bulk free maaltijd (nummer 3 :roflol: ) was mijn honger weer een tijdje weg. koolhydraten zijn zo lekker :p
Vanavond ga ik trainen, neem 5g carbs ervoor en dan om half 9 weer mijn laatste maaltijd.

Ik ga nog even een tijdje wachten met de casseine. Is nog best prijzig zag ik en ik ben ook maar een student... Neem nu gewoon enkele happen kwark.

hm, na anderhalve dag al beginnen cheaten ... Teveel last van duizelingen fzo?

hm, na anderhalve dag al beginnen cheaten ... Teveel last van duizelingen fzo?

nee het RFL handboek geeft aan dat je per week 2 free meals moet doen.

alleen op trainingsdagen

en dit kun je toch ook niet echt cheaten noemen :roflol:

Nee is makkelijk vol te houden.

Laatst bewerkt:
nee het RFL handboek geeft aan dat je per week 2 meals moet doen.

alleen op trainingsdagen

Nee is makkelijk vol te houden.

Een refeed is geen cheatmaaltijd, het voelt misschien als een cheatmaaltijd, noem het een refeed en iedereen snapt je :p

Een refeed is geen cheatmaaltijd, het voelt misschien als een cheatmaaltijd, noem het een refeed en iedereen snapt je :p

ik probeerde sarcastisch te zijn :(

en een refeed is een periode (5 uur lang)

Haha zal volgende keer die naamgeving maar gebruiken dan

Hey Tuladis,

Succes ermee. Heb zelf goede ervaringen met RFL. Na een paar dagen aanpassingsperiode is het goed te doen, al blijft het wel hard.

Zou zelf niet teveel inzitten met de KH's in kwark. Alles is een trade-off, en als je bedenkt dat het een makkelijke manier is om eiwitten en calcium binnen te krijgen en het goed vult vind ik het wel acceptabel. Tijdens mijn RFL ook vaak 500g magere kwark per dag gegeten en heb er geen problemen mee ervaren.

RFL, mits goed gedaan, gaat als een trein. Al kunnen de schommeling in vochtbalans wel soms raar zijn (dagen hetzelfde gewicht of zelfs wat hoger, dan ineens een drop van 1-2kg).

Alvast succes ermee :)

Hey Tuladis,

Succes ermee. Heb zelf goede ervaringen met RFL. Na een paar dagen aanpassingsperiode is het goed te doen, al blijft het wel hard.

Zou zelf niet teveel inzitten met de KH's in kwark. Alles is een trade-off, en als je bedenkt dat het een makkelijke manier is om eiwitten en calcium binnen te krijgen en het goed vult vind ik het wel acceptabel. Tijdens mijn RFL ook vaak 500g magere kwark per dag gegeten en heb er geen problemen mee ervaren.

RFL, mits goed gedaan, gaat als een trein. Al kunnen de schommeling in vochtbalans wel soms raar zijn (dagen hetzelfde gewicht of zelfs wat hoger, dan ineens een drop van 1-2kg).

Alvast succes ermee :)

Bedankt!

Hoeveel gram eiwit heb jij gemiddeld gegeten per dag?
En hoe lang heb je het volgehouden?
Wat heb je er mee bereikt?
Heb je ook ephedrine gebruikt?

Veel vragen maar ben wel benieuwd! :)

Kwark zal ik er dan in blijven houden. Zal het ook af en toe afwisselen met vis bijvoorbeeld.

Eens denken.

Eiwit zat ik rond de 150g (hoog vet%).

Heb twee maal 3 weken en half gedaan. Telkens ongeveer 7kg kwijt, 6kg na terug op balans te komen vochtsgewijs na terug normaal te eten. Geen E, moeilijk te krijgen hier, wel veel koffie :)

Kracht in de gym was dezelfde voor en na. Maar gezien ik niet al te veel spiermassa heb/had was spierverlies toch geen issue.

Belangrijkste tip die ik kan geven, vergeet de sups niet! Multivit, omega-3, natrium, kalium en calcium zijn heel belangrijk. De eerste keer niet veel aandacht aan besteed (dom) en voelde me miserabel, met die dingen erbij ging het veel veel beter.

Persoonlijk vond ik het moeilijk om vol te houden met cheatmeals, heb het gehouden om 1 refeed per week volgens de regels van de kunst. De eerste 2 dagen na een refeed of in het begin zijn hard, daarna loopt het wat losser. Ook amper eetlust, moest mezelf verplichten om te eten op het einde.

Eens denken.

Eiwit zat ik rond de 150g (hoog vet%).

Heb twee maal 3 weken en half gedaan. Telkens ongeveer 7kg kwijt, 6kg na terug op balans te komen vochtsgewijs na terug normaal te eten. Geen E, moeilijk te krijgen hier, wel veel koffie :)

Kracht in de gym was dezelfde voor en na. Maar gezien ik niet al te veel spiermassa heb/had was spierverlies toch geen issue.

Belangrijkste tip die ik kan geven, vergeet de sups niet! Multivit, omega-3, natrium, kalium en calcium zijn heel belangrijk. De eerste keer niet veel aandacht aan besteed (dom) en voelde me miserabel, met die dingen erbij ging het veel veel beter.

Persoonlijk vond ik het moeilijk om vol te houden met cheatmeals, heb het gehouden om 1 refeed per week volgens de regels van de kunst. De eerste 2 dagen na een refeed of in het begin zijn hard, daarna loopt het wat losser. Ook amper eetlust, moest mezelf verplichten om te eten op het einde.

Dankje.

Natrium en kalium neem ik niet speciaal. Maar eet wel tomaten en daar zit volgens mij wel kalium in.

Zal eens wat zout over mijn eten gaan doen :)

Wat at jij bijvoorbeeld tijdens een refeed/free meal?

Ging je tijdens een refeed ook echt 5 uur veel eten? :D

Die kalium is het makkelijkste om binnen te krijgen met Low-Salt. Is een mix van 50/50 NaCl en KCl. Hier in België makkelijk te vinden in de supermarkt, ik vermoed in Nederland ook. Volgens mij ga je met enkel tomaten niet voldoende hebben.

Refeed was voor mij standaard veel brood en pasta. Gewoon de 3/4 maaltijden verspreid over de dag met KH. Wel de zaken laag in vet houden om kcals beperkt te houden en natuurlijk de normale EW inname.

Ik wou graag veel binnenspelen bij zo'n refeed, maar RFL ****ed je honger gevoel zo dat je niet zo veel als dat je denkt binnenkrijgt :)

Die kalium is het makkelijkste om binnen te krijgen met Low-Salt. Is een mix van 50/50 NaCl en KCl. Hier in België makkelijk te vinden in de supermarkt, ik vermoed in Nederland ook. Volgens mij ga je met enkel tomaten niet voldoende hebben.

Refeed was voor mij standaard veel brood en pasta. Gewoon de 3/4 maaltijden verspreid over de dag met KH. Wel de zaken laag in vet houden om kcals beperkt te houden en natuurlijk de normale EW inname.

Ik wou graag veel binnenspelen bij zo'n refeed, maar RFL ****ed je honger gevoel zo dat je niet zo veel als dat je denkt binnenkrijgt :)

oke zal morgen eens naar de drogist gaan.

ben net na een maaltijd best wel misselijk.. gevoel dat ik moet overgeven maar gelukkig alleen het gevoel. Misschien ligt het aan die kalium.

Snap alleen niet precies wat je moet doen bij een refeed van 2-5 uur :p 3 uur dooreten of gewoon 2 maaltijden met KH's?

Ja ik heb nogal wat vragen he :o maar dit was mij echt niet duidelijk

Sterker nog, soep houdt je langer verzadigd dan exact dezelfde maaltijd zonder dat water er door heen "gestaafmixed". En ik ben er achter gekomen dat je vrij simpel de meest lekker soepjes kunt maken.

Als je overigens je soep nog verder wilt binden is een theelepeltje aardappelzetmeel (aanlengen met koud water voorkomt klontjes) al voldoende om de soep NOG dikker te maken.

Oh en de kipfilet pas NA het blenden erin doen, anders is het niet te eten.

Nog even om hier op terug te komen, kun je een voorbeeld geven welke groentes je dan gebruikt?

Nog even om hier op terug te komen, kun je een voorbeeld geven welke groentes je dan gebruikt?

Om te blenden ... Ehm, heb het gedaan met tomaten, bietjes, prei, broccoli, bloemkool, en wortel zelfs. En ook met bonen (maar die bevatten waarschijnlijk te veel carbs). Spinazie kan ook lijkt me.

Maar maak ook wel eens een soepje zonder de staafmixer, en dan gaat er vaak wat wokgroente in.

Hoe ging de training? En ga je elke week foto's maken of nu alleen weer aan het eind van de drie weken?

Je moet niet vijf uur aan een stuk dooreten, vergeet niet dat wat je opeet niet meteen verteerd wordt.

Met die minstens vijf uur bedoelt hij enkel dat je niet alles in een grote maaltijd propt. Eet gewoon je normale dagelijkse maaltijden en zie dat je in een in enkele daarvan (over een window van vijf uur om het zo te zeggen) er carbs bij binnenkrijgt.

Hoe ging de training? En ga je elke week foto's maken of nu alleen weer aan het eind van de drie weken?

De training ging nog best goed. Werd na het squatten best duizelig maar heb dan ook niet meer dan 2 setjes gedaan.

Merk wel dat ik nu 'blessuregevoelig' ben, niet dat ik al een blessure heb ofzo maar toen ik bijvoorbeeld crunches deed merkte ik dat ik opeens een beenspier verrekte. Denk toch dat dat komt door het weinige eten.

Verder hield de pomp niet zo lang aan.

Ik zal vrijdag al een foto posten aangezien ik zaterdag en zondag niet de mogelijkheid heb. Ik zal het iedere week doen ja.

Je moet niet vijf uur aan een stuk dooreten, vergeet niet dat wat je opeet niet meteen verteerd wordt.

Met die minstens vijf uur bedoelt hij enkel dat je niet alles in een grote maaltijd propt. Eet gewoon je normale dagelijkse maaltijden en zie dat je in een in enkele daarvan (over een window van vijf uur om het zo te zeggen) er carbs bij binnenkrijgt.

Ah oke, gewoon 2 maaltijden eigenlijk bijvoorbeeld om 13 uur en 1 om 17:00 en dan 1 met meer carbs?

Ging vanochtend op de weegschaal staan: 82kg. Zoals jij ook al zei, het schommelt echt enorm.

Ja, zo'n twee maaltijden zijn voldoende. Maar niet bang zijn om meer carbs binnen te spelen :)

Als je merkt dat je makkelijk spierkrampen krijgt trainingsintensiteit misschien wat aanpassen, luister naar je lichaam. Als je er buiten het trainen om ook last van hebt misschien wat meer magnesium. Maar let er mee op want als je daar teveel van binnenkrijgt = schijterij :p

Trial & error my friend :)

De refeed is 5 uur omdat dit de kortste tijd is waarin je leptine niveau kan worden verhoogd.
Dit betekent dus ook echt maaltijden verdeeld over 5 uur en niet 2 of 3 uur. Het feit dat je lichaam nog aan het verteren is na die 5 uur is al ingecalculeerd en hoef je zelf dus niet te doen.

Mínder dan 5 uur heeft geen effect, wat langer is geen probleem

Zou de carbs hier verdelen over 3 maaltijden

Laatst bewerkt:
Ja, zo'n twee maaltijden zijn voldoende. Maar niet bang zijn om meer carbs binnen te spelen :)

Als je merkt dat je makkelijk spierkrampen krijgt trainingsintensiteit misschien wat aanpassen, luister naar je lichaam. Als je er buiten het trainen om ook last van hebt misschien wat meer magnesium. Maar let er mee op want als je daar teveel van binnenkrijgt = schijterij :p

Trial & error my friend :)

:) zal inderdaad mijn magnesium wat omhoog doen. maakte gisterochtend een onverwachte beweging en had meteen kramp in mijn buik.

Kan er mee leven though. maar ik ga het proberen

De refeed is 5 uur omdat dit de kortste tijd is waarin je leptine niveau kan worden verhoogd.
Dit betekent dus ook echt maaltijden verdeeld over 5 uur en niet 2 of 3 uur. Het feit dat je lichaam nog aan het verteren is na die 5 uur is al ingecalculeerd en hoef je zelf dus niet te doen.

Mínder dan 5 uur heeft geen effect, wat langer is geen probleem

Zou de carbs hier verdelen over 3 maaltijden

dus 5 uur, 3 maaltijden. Eigenlijk gewoon de eiwitten van 2 maaltijden verdelen over 3, KH's aan toe voegen.
Ik denk dat ik het begrijp ;)

Trouwens ik stond vanochtend voor de spiegel maar (het kan door het vocht komen) het leek wel of er al een beetje vet op mijn borst weg was. Ook zag ik de bovenkant van mijn abs als ik ze aanspan een klein beetje. Kan bijna niet na 2 dagen maar toch ;) goede motivatie.

Terug
Naar boven