AndroidHealthClinic

Tymen's log - V3.0 IMPROVE

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.681
Al 10000x verteld in meerdere logs.

Komt er op neer

Geen dextro
= stabiele bloedwaardes = betere gains
= geen insuline piek = geen insuline daling = kans op hypo of dips is weg
= geen insuline piek = minder last van acne

Naast het feit dat schommelende bloedwaardes k*t zijn.
De insuline piek die je krijgt van dat dextro staat in het niet wat je nodig hebt om goeie gains te krijgen.

Ik ben zeker voorstander voor dextrose, puur alleen omdat ons metabolisme zo hoog is, een beetje het vuur blussen voordat het de boomstammen wegbrand :p

Ach je mag er mee doen wat je wilt, buiten het feit dat ik diabetes heb en het sowieso wil vermijden zie ik geen voordelen ervan in.

De reden dat mensen het nemen is meestal insuline piek, en die is er amper. Wat extra cals is leuk, maar met meer eten kan je dat ook bereiken.

interessante discussie. ik zelf merk gewoon dat ik goed reageer op dex tijdens mijn training. voorheen had ik last van crashes tijdens echt zware workouts. en met dex merkte ik dat ik niet/veel minder crashde.

ik geloof je absoluut dennis, alleen het verklaart niet waarom ik dan toch zo n goede ervaring heb met dex in training. ik zal eens wat experimenteren met en zonder dex trainen en er extra op letten. thanx voor de input btw, very appreciated

---------- Post toegevoegd Tue 20 Sep 2011 om 22:32 ----------

Dennis, snap dan dat ik en tymen gewoon een goed excuus zoeken om insuline te gaan gebruiken! :p

slinnnnnnnnn :hedbang: hahaha

Ik volg netjes suyker zijn oordeel en die heeft het weer van rene groenen.

Dennis, snap dan dat ik en tymen gewoon een goed excuus zoeken om insuline te gaan gebruiken! :p

Je doelt op de insuline die je krijgt van dextro?

Zoals ik al zei, die krijg je er amper van. Loo heeft het al paar keer gepost en staat groot stuk in leovince ze log, zal het even opzoeken.

Doelde je daar niet op
ok

Hou het eens ON-Topic guys, ga maar chatten in het DBB-Nachtcafé

Je doelt op de insuline die je krijgt van dextro?

Zoals ik al zei, die krijg je er amper van. Loo heeft het al paar keer gepost en staat groot stuk in leovince ze log, zal het even opzoeken.

Doelde je daar niet op
ok

Doelde op jouw suikerziekte opmerking, vind dat nogal overrated als je kijk hoeveel ik binnen krijg gedurende de dag.

• #2.688
@ dennis

thanx ik ga het ff lezen :D

ik heb laatst een artikel gelezen dat een preworkout meal met veel enkelvoudige suikers juist averechts werkt.

ff in het kort;
veel snelle suikers voor de training > sterke toename glucose in bloed (met andere woorden) sterke stijging bloedsuikerspiegel > sterke insuline-respons > door snelle sterke toename insuline wordt alle glucose meteen uit het bloed gehaald > energielevel daalt.

nog een bijkomend nadeel; een sterke insuline-piek zorgt er ook voor dat er meer vet wordt opgeslagen.

Logisch dat je je glucose op peil wilt houden tijdens de training, maar imo is een enkelvoudige suikers-supplement vlak voor de training niet correct.

Een preworkout meal circa anderhalf tot een uur voor training met meervoudige kh's, die dus langzamer vrijkomen in het bloed, zijn naar mijn mening een betere oplossing.

(naast het feit dat de training niet te lang mag duren natuurlijk ;) )

PS; ik kan mijn bron ff niet vinden, heb de pdf. op mijn computer staan, maar jullie kunnen er zeker vanuit gaan dat deze van goede kwaliteit is. (dus geen libelle-literatuur)

Dat hele snelle kh na de training gedoe is achterhaald. De studie waar dat verhaal op gebaseerd was is bij duuratleten en die verbranden een pak meer suiker dan wij. Door onze hit stijl training hebben wij op het moment zelf veel minder verbrand maar hebben we wel een hele hoge naverbranding van kcals.

En als je denkt dat je na een training denkt van ik heb al mijn kh verbrand denk dan nog eens goed na want je lever heeft een vrij serieuze voorraad (zal er geen getal op plakken want ik weet het niet precies meer maar het was meer dan genoeg).

Als jij nog een andere reden hebt dan glycogeen terug op te vullen dan hoor ik em graag, maar vrees van niet. Dus licht jij ook eens toe.

Mijn aanpak heeft me alleszins een hoop bf gespaard.

Dit hierboven.

---------- Post toegevoegd Tue 20 Sep 2011 om 22:43 ----------

@ dennis

Np, succes!

Nogmaals als jij er profijt van hebt, gewoon nemen. Ook al is het maar omdat je denkt dat het werkt. Als we kijken naar de feiten en cijfers, is eigenlijk geen goeie reden om het te nemen. Enkel alleen omdat het bij jouw werkt, en dat is in de wetenschap moeilijk te verklaren.

• #2.691
@ dennis

inmiddels gelezen omdat mijn post niet doorkwam

anyway ik lees ook veel over een piek na de training.
kan je me daar wat meer over vertellen dennis?

Wat voor piek?

• #2.693
insuline piek na het trainen zou gunstig zijn voor het herstel las ik in een post. geen idee welke meer.

insuline piek na het trainen zou gunstig zijn voor het herstel las ik in een post. geen idee welke meer.

Maar die insuline piek kan je toch ook gewoon creëren door goed te eten en veel carbs te eten.

Buiten het feit dat het herstel proces niet 1u duurt, dat duurt uren zo niet dagen. Als je complexe carbs eet zal je ook gedurende die tijd telkens een geringe dosis insuline krijgen, niet zoals bij dextro 1 piek en daarna niks.

• #2.695
compleze carbs voor de training en na de training eenvoudige carbs? of krijg je dan een te grote piek na de training? ik neem aan dat je ook nog na de training op je compl kh's kunt teren???

Ja maar ik hoor telkens studie's over verschil tussen dex en maaltijd.

Maar mij is juist uitgelegt door suyker dat je eerst snelle carbs neemt en dan een monster maaltijd.

• #2.697
en een highcarb maaltijd 90min voor training, snelle suikers zoals (pwo) 30min voor training en naar training een lowcarb maal met wheyshake.

compleze carbs voor de training en na de training eenvoudige carbs? of krijg je dan een te grote piek na de training? ik neem aan dat je ook nog na de training op je compl kh's kunt teren???

Zou na de training ook gewoon complexe carbs pakken. Zoals hierboven staat, is snelle carbs weinig voor nodig.

Opzich heb je wel een punt betreft complexe carbs die paar uur meegaan, enkel is het lang niet zo sterk meer als je het net eet. Buiten het feit dat extra slin (Door complexe carbs, eiwit en vet) bedraagt aan een beter herstel.
Hier bedoel ik mee, gewoon een normale uitgestrekte dosis. Niet een piek die je juist wilt 'vermijden'

Ja maar ik hoor telkens studie's over verschil tussen dex en maaltijd.

Maar mij is juist uitgelegt door suyker dat je eerst snelle carbs neemt en dan een monster maaltijd.
Die theorie betreft snelle carbs is al achterhaald.

Zijn ook meerdere studie's die aantonen dat een stabiel bloedwaarde beter is voor de gains dan bloed waarde schommelingen (Veroorzaakt door snelle carbs)

Terug
Naar boven