MuscleMeat

ub/lb hoog volume, rug reageert goed. borst/schouders niet.

Bezoekers in dit topic

Naar mijn mening is het vooral goed voor diegenen die bij presses meer hun triceps/delt voelen en een moeizame mmc met hun borst hebben. Wanneer je al flyes oid hebt gedaan voor je gaat pressen heb je al een goede pump en gaat je borst eerder falen (en dus minder assistentie van tri's/delts)
Dat soort methoden zijn voor advanced lifters en als een soort last resort, terwijl de remedie hoogstwaarschijnlijk een stuk simpeler is als meer volume maken met de juiste intensiteit op de oefeningen die er toe doen.
 
Een dergelijk probleem zou zichzelf oplossen als je programma in belans is, tenzij je heel goed weet wat je doet zal iemand dit probleem niet moeten oplossen met een dergelijke pleister.

Voor de topic starter even benadrukken: Er zijn een heleboel goede redenen om iets dergelijks toe te passen, alleen niet als je nog massa wilt opbouwen.

Waarom is een dergelijke methode volgens jou dan niet geschikt om massa mee op te bouwen?
 
Laatst bewerkt:
Misschien een handig tip: Een van de veel voorkomende blesures in schouder met benchen ontstaat wanneer de schouder niet bewust aangetrokken wordt wanneer je flinke gewichten pakt.

Ook belangrijk natuurlijk, kijken of de techniek goed is! Helemaal vergeten te vermelden met me domme kop :o
 
Misschien een handig tip: Een van de veel voorkomende blesures in schouder met benchen ontstaat wanneer de schouder niet bewust aangetrokken wordt wanneer je flinke gewichten pakt.

Ook belangrijk natuurlijk, kijken of de techniek goed is! Helemaal vergeten te vermelden met me domme kop :o

Mijn techniek was tot 90-95% 1 rm goed. bij mijn 1rm opzoeken wat ik toen 1-2x per week deed, met een dus mindere techniek op die rep, heeft het veroorzaakt.
Ik blijf nog even db pressen tot deze gelijk is aan voor die 4 maanden. dan zoek ik de barbell weer op.

En de rest, bedankt voor de tips. ik ga db press en ohp main lifts maken en assistance op de andere dag, ik eet met een redelijk grote kcal+ dus ik ga dit even 4-6 weekjes aankijken.
 
Mijn techniek was tot 90-95% 1 rm goed. bij mijn 1rm opzoeken wat ik toen 1-2x per week deed, met een dus mindere techniek op die rep, heeft het veroorzaakt.
Ik blijf nog even db pressen tot deze gelijk is aan voor die 4 maanden. dan zoek ik de barbell weer op.

En de rest, bedankt voor de tips. ik ga db press en ohp main lifts maken en assistance op de andere dag, ik eet met een redelijk grote kcal+ dus ik ga dit even 4-6 weekjes aankijken.

Ik zou dan ook niet meer je 1rep max 1 tot 2x per week gaan testen. Heeft totaal geen nut (hoeveel kilo denk je in een halve week erbij te komen??) en is alleen maar blessure gevoelig. Daarnaast kost het testen van je 1rep max erg veel energie waardoor je minder overhoudt voor je training (minder resultaten!!).
 
Mijn techniek was tot 90-95% 1 rm goed. bij mijn 1rm opzoeken wat ik toen 1-2x per week deed, met een dus mindere techniek op die rep, heeft het veroorzaakt.
Ik blijf nog even db pressen tot deze gelijk is aan voor die 4 maanden. dan zoek ik de barbell weer op.

En de rest, bedankt voor de tips. ik ga db press en ohp main lifts maken en assistance op de andere dag, ik eet met een redelijk grote kcal+ dus ik ga dit even 4-6 weekjes aankijken.
Voor mij heeft het echt super gewerkt 2x per week pressen op hoge intensiteit. Denk dat mijn 1 RM op OH press in iets van 2 maanden van ca. 55 naar ca. 65 is gegaan en doe nu ook alles zonder belt. Je krijgt er ook nog eens een sterke core van en je traps profiteren ook mee.
 
Voor mij heeft het echt super gewerkt 2x per week pressen op hoge intensiteit. Denk dat mijn 1 RM op OH press in iets van 2 maanden van ca. 55 naar ca. 65 is gegaan en doe nu ook alles zonder belt. Je krijgt er ook nog eens een sterke core van en je traps profiteren ook mee.

Idd gewoon zorgen dat je overhead strong as fuck is.
 
Back
Naar boven