XXL Nutrition

Uitdaging tot zelfontwikkeling

Zoek al een tijdje naar het boek: De zelfzuchtige genen - Richard Dawkins. Iemand die weet waar ik deze kan kopen(nieuw of 2e hands, nl'e vertaling)?

zou ik niet meer kopen. Niet alleen is Dawkins een verschikkelijke k*tschrijver, maar het is gewoon te out of date.

is een boek over DNA in een tijd waar DNA-onderzoek net kwam piepen, en voor een groot deel elementen aan de evolutietheorie heeft toegevoegd, en beginnende evolutionaire psychologie.

Je kan het altijd lezen en het een topboek vinden, maar dat kan ook met een boek over "tips en tricks in windows 3.1".

• Topic Starter Topic Starter
Moet jij ook een TOEFL-toets doen voor toelating op de RSM?

Ik heb geen idee waar TOEFL voor staat maar ik moet een wiskunde toets doen voor een colloquium doctum toelating voor de opleiding bedrijfskunde aan het Erasmus. Ik moet het in 1 keer halen aangezien ik de eerste ronde (deze week) niet mee kon doen i.v.m. een operatie aan mijn voorste kruisband.

is een boek over DNA in een tijd waar DNA-onderzoek net kwam piepen, en voor een groot deel elementen aan de evolutietheorie heeft toegevoegd, en beginnende evolutionaire psychologie.

Je kan het altijd lezen en het een topboek vinden, maar dat kan ook met een boek over "tips en tricks in windows 3.1".
Heb zo'n vermoeden dat ik me er dood aan ga ergeren dan. :o

Ik heb geen idee waar TOEFL voor staat maar ik moet een wiskunde toets doen voor een colloquium doctum toelating voor de opleiding bedrijfskunde aan het Erasmus. Ik moet het in 1 keer halen aangezien ik de eerste ronde (deze week) niet mee kon doen i.v.m. een operatie aan mijn voorste kruisband.

Test Of English as a Foreign Language. Engelstoets dus. Succes dan, op de site van Khan Academy staan ook nog wiskundeoefeningen mocht je echt nog geen genoeg hebben, naar onderwerpen verdeeld, dus kun je goed vergelijken met de onderwerpenlijst die ook op de site van de EUR staat, die heb je neem ik aan al gezien?

Heb je alternatieven?

Test Of English as a Foreign Language. Engelstoets dus. Succes dan, op de site van Khan Academy staan ook nog wiskundeoefeningen mocht je echt nog geen genoeg hebben, naar onderwerpen verdeeld, dus kun je goed vergelijken met de onderwerpenlijst die ook op de site van de EUR staat, die heb je neem ik aan al gezien?

Ja ik heb ook een Engels toets maar die bestaat enkel uit het vertalen van een artikel uit een Engelse krant en een reactie daarop schrijven. Iets waar ik dus totaal geen moeite mee heb. Ik werk idd 1 voor 1 de onderwerpen van de lijst af, wat nog meer is dan ik in eerste instantie dacht. Blijkbaar heb ik een grote wiskundeachterstand maar ik ben nu ruim over de helft en werk er dagelijks aan dus dat komt helemaal goed.

stoppen met popscience boeken geschreven voor de gewone mens en met tekstboeken beginnen gebruikt in die Universitaire richtingen. En opzoeken adhv de ECTS-fiches die je bij de meeste uniefs op de site vindt.

Raad je aan Engelstalige boeken te zoeken wel. Zijn makkelijker via pdf op internet te vinden :D

Sorry voor de bump, maar vind dit wel interessant. Ben zelf ook begonnen met het ontwikkelen van mezelf en vond gelukkig dit topic, weet alleen niet wat voor boeken ik moet hebben voor datgene wat ik wil lezen!
Nou ben ik vandaag langs de bieb geweest en veel van bovengenoemde boeken hadden ze niet vooral die Engelstaligen. Heb dus deze 3 meegenomen die zijn vertaald in het NL: - Handboek voor vriendschap, AnnetteVijverberg -Volop Energie, Deepak Chopra -Bouwen aan zelfvertrouwen, Lynda Field. Maarja ze zeggen niet veel en zo enthiousast ben ik er niet over, zeker niet als ik bovengenoemde boeken hoor. Lijken mij veel leuker vooral als ze in het origineel Engels geschreven zijn.
Maar zijn de ook nog boeken die meer biografisch geschreven zijn? Dus het leven van iemand. Ik zoek iets in de categorie vechtsport / bodybuilding. Ik wil er veel van opsteken en vooral in deze sport. Ook voeding ben ik geinteresseert in maar niet die waar de schijf van 5 behandeld word wil wel echte voedingswetenschap boeken!
Hebben jullie aanraders? Bedankt mannen, hopelijk helpt dit mij om mezelf mentaal beter te voelen en een succesvoller mens te zijn met de behaalde ambities!

Sorry voor de bump, maar vind dit wel interessant. Ben zelf ook begonnen met het ontwikkelen van mezelf en vond gelukkig dit topic, weet alleen niet wat voor boeken ik moet hebben voor datgene wat ik wil lezen!
Nou ben ik vandaag langs de bieb geweest en veel van bovengenoemde boeken hadden ze niet vooral die Engelstaligen. Heb dus deze 3 meegenomen die zijn vertaald in het NL: - Handboek voor vriendschap, AnnetteVijverberg -Volop Energie, Deepak Chopra -Bouwen aan zelfvertrouwen, Lynda Field. Maarja ze zeggen niet veel en zo enthiousast ben ik er niet over, zeker niet als ik bovengenoemde boeken hoor. Lijken mij veel leuker vooral als ze in het origineel Engels geschreven zijn.
Maar zijn de ook nog boeken die meer biografisch geschreven zijn? Dus het leven van iemand. Ik zoek iets in de categorie vechtsport / bodybuilding. Ik wil er veel van opsteken en vooral in deze sport. Ook voeding ben ik geinteresseert in maar niet die waar de schijf van 5 behandeld word wil wel echte voedingswetenschap boeken!
Hebben jullie aanraders? Bedankt mannen, hopelijk helpt dit mij om mezelf mentaal beter te voelen en een succesvoller mens te zijn met de behaalde ambities!

Ik zou even kijken op de website van je bibliotheek. De meeste bibliotheken hebben een netwerk en wisselen boeken uit. Het merendeel van de boeken die ik lees bestel ik via de website van de bibliotheek. Voor slechts 1 euro bezorgen ze het boek dan bij mijn locatie. Anders ebooks downloaden. Zeker van de Engelstalige boeken zijn die vaak te vinden.

I discovered for myself and by myself that there is no self to realize. That's the realization I am talking about. It comes as a shattering blow. It hits you like a thunderbolt. You have invested everything in one basket, self-realization, and, in the end, suddenly you discover that there is no self to discover, no self to realize.

Komt uit The Mystique of Enlightenment van U.G. Krishnamurti. Ga hem binnenkort bestellen.

Boeken die ik binnne heb en ga lezen: Eckhart Tolle -Kracht van het NU
Bruce lee - Tao van Jeet kun do
Geef me 2 maanden minimaal :P en ik schrijf review :) Wat zijn jullie momenteel aan het lezen, zit er iets leesbaars bij over fysiologie met betrekking tot krachtsport? Ik wil graag meer weten over de anatomie en werking en het mechanisme in ons lichaam. Welk boeken raden jullie me dan aan?
Wil een non-job gaan doen later dus moet me nu ff vol proppen met informatie die ik dan kan geruiken voor mn non-job

Boeken die ik binnne heb en ga lezen: Eckhart Tolle -Kracht van het NU
Bruce lee - Tao van Jeet kun do
Geef me 2 maanden minimaal :P en ik schrijf review :) Wat zijn jullie momenteel aan het lezen, zit er iets leesbaars bij over fysiologie met betrekking tot sport? Ik wil graag meer weten over de anatomie en werking en het mechanisme in ons lichaam. Wil een non-job gaan doen dus meot me nu ff vol voeren met informatie.

moeilijk boek. Eerste paar hoofdstukken met allemaal zen-gezegdes zijn makkelijk, maar wnn het over het uitleggen van zn vechtsport gaat is het onmogelijk nog te volgen:)

lezen is voor nerds

moeilijk boek. Eerste paar hoofdstukken met allemaal zen-gezegdes zijn makkelijk, maar wnn het over het uitleggen van zn vechtsport gaat is het onmogelijk nog te volgen:)
Oh, dat zal ik dan in me achterhoofd houden. Ik kom er zelf wel achter als het te moeilijk wordt.. Hopelijk is het boek toch leuk want heb niet voor niets voor zijn boek gekozen. ik vind zijn films echt geweldig ben ook fan van zn jeet kun doo:)

Terug
Naar boven