MuscleMeat

Uitdaging tot zelfontwikkeling

Persoonlijk vind ik the god delusion een goed boek. Rationeel en beargumenteert, een must read voor één ieder die zich wilt verdiepen in de denkwijze van gelovigen en agnosten/atheïsten.

Ik heb het topic voornamelijk aangemaakt voor het lezen van educatieve boeken.

:roflol:

Ben op het punt gekomen dat ik de dingen die ik nu naast m'n eigen studie leuker vind dan m'n studie zelf :o
Ben nogsteeds vol bezig met de dingen die ik eerder zei:
- Getting things done gelezen, wel wat handige dingen uit gepikt
- Russisch in de wacht gezet, was bezig met een cursus maar vond dat niet echt heel fijn, dus ga op zoek naar wat anders.
- Coursera cursus 'Introduction to Psychology' nogsteeds erg leuk en ben over de helft, maandag begint ook 'Introduction to finance' ben al vaardig met de onderwerpen maar opfrissen en Engelse terminologie kan geen kwaad.
- Momenteel aan het lezen in het boek 'Investments and portfolio analysis.' Erg fijn boek tot nu toe, maar kan geen uitwerkingen op internet vinden en vind 35 euro wat hoge investering. Dus zal nog even kijken of ik het in de UB kan vinden :)

Merk wel dat het ontzettend veel tijd vreet, naast het trainen, onderhouden van een leven en normale studie. Maargoed, bijna vakantie dan kan ik alles wat beter spreiden.

Ben op het punt gekomen dat ik de dingen die ik nu naast m'n eigen studie leuker vind dan m'n studie zelf :o
- Russisch in de wacht gezet, was bezig met een cursus maar vond dat niet echt heel fijn, dus ga op zoek naar wat anders.
- Coursera cursus 'Introduction to Psychology' nogsteeds erg leuk en ben over de helft, maandag begint ook 'Introduction to finance' ben al vaardig met de onderwerpen maar opfrissen en Engelse terminologie kan geen kwaad.
- Momenteel aan het lezen in het boek 'Investments and portfolio analysis.' Erg fijn boek tot nu toe, maar kan geen uitwerkingen op internet vinden en vind 35 euro wat hoge investering. Dus zal nog even kijken of ik het in de UB kan vinden :)

Merk wel dat het ontzettend veel tijd vreet, naast het trainen, onderhouden van een leven en normale studie. Maargoed, bijna vakantie dan kan ik alles wat beter spreiden.
Toevallig ook interesse in sociale psychologie? Kan ik 'exploring social psychology' van David Myers aanraden.

Gezien ik overigens vaak PMs krijg met de vraag waar ik nou precies uit leer, of heb geleerd:
Celbiologie: Essential Cell Biology (Alberts et al.), Molecular Biology of the Cell (Alberts et al.), Molecular Cell Biology (Lodish et al.)
Biochemie: Fundamentals of Biochemistry: Life at the Molecular Level (Voet et al.), Biochemistry (Berg et al.)
Metabolisme: Metabolic regulation: a human perspective (Keith Frayn)
Toxicologie: Introduction to Toxicology (John Timbrell), vrij beknopt maar is dan ook een introductie, zeer goed geschreven. Heb ook Essentials of Toxicology liggen maar die is ronduit bagger, matig geschreven en je blijft met belachelijk veel vragen zitten.

Ik ben nog steeds op zoek naar 'n goed boek m.b.t. kernreceptoren.

Laatst bewerkt:
Toevallig ook interesse in sociale psychologie? Kan ik 'exploring social psychology' van David Myers aanraden.

Gezien ik overigens vaak PMs krijg met de vraag waar ik nou precies uit leer, of heb geleerd:
Celbiologie: Essential Cell Biology (Alberts et al.), Molecular Biology of the Cell (Alberts et al.), Molecular Cell Biology (Lodish et al.)
Biochemie: Fundamentals of Biochemistry: Life at the Molecular Level (Voet et al.), Biochemistry (Berg et al.)
Metabolisme: Metabolic regulation: a human perspective (Keith Frayn)
Toxicologie: Introduction to Toxicology (John Timbrell), vrij beknopt maar is dan ook een introductie, zeer goed geschreven. Heb ook Essentials of Toxicology liggen maar die is ronduit bagger, matig geschreven en je blijft met belachelijk veel vragen zitten.

Ik ben nog steeds op zoek naar 'n goed boek m.b.t. kernreceptoren.

Thanks zal het op mijn lijstje zetten, heb echt nog 5gb aan e-books op mijn PC staan waar ik voor mijn 65e niet meer aan toe ga komen denk ik. Ik ging even op bol.com kijken wat het boek zou kosten: link hoe kan dit nou weer 10 euro kosten. :D

Moet van de zomer ook nog leren voor de GMAT toets, geldt als toelatingseis voor toekomstige opleiding. Dus hoe eerder ik dat ding heb hoe beter. Hoop dat het me een beetje goed afgaat :) Als iemand ervaring heeft met een boek voor deze toets hoor ik het graag, zijn er namelijk meerdere van in omloop.

Ga waarschijnlijk ook een kleine netbook kopen, zit ik niet altijd binnen om iets te lezen. Vind een iPad te beperkt.

Laatst bewerkt:
Beste mensen, zit er nog iets tussen wat leesbaar is voor iemand van 16? Engels maakt niet veel uit. Ik zoke iets dat gaat over het onderwerp bewegeings mechanisme, alles wat betrekking heeft met de houding, emoties, lichaam en fysiologie. Als het maar iets daarmee te maken heeft. Ik wil nl dieper ingaan in het menselijk lichaam en functioneren daarvan. Ik ben zeer geinteresseerd hierin. Ik waardeer jullie reacties.

http://www.livemocha.com/learn/Russian/

Thanks, zal eens kijken wanneer ik tijd heb.

Is echt zalig geschreven dat boek, vlieg je doorheen. Wist niet dat ie zo goedkoop was, heb die dus als pdf.

---------- Post added 1 June 2013 at 20:31 ----------

http://www.coursera.org/course/socialpsychology

begint 8 juli

Niet echt wetenschappelijk maar kleine verhalen over mensen die een vreemde hersenafwijking hebben maar zich er niet van bewust zijn en dan de dokter bezoeken. 'The man who mistook his wife a hat' ken je misschien wel?
Anders is hier het e-book. http://robinlea.com/pub/wife-hat.pdf

Best leuk!

http://www.youtube.com/watch?v=38CGeh1me7c deze past er ook mooi bij... vanaf 3:37 :roflol:

Laatst bewerkt:
abbo,

Wil me hier zeker vaker mee gaan bezighouden.

Heb sinds gister het boek "Psychology of Intelligence Analysis" van Richards J. Heuer, Jr.

Iemand hier die het boek al volledig gelezen heeft?

Is echt zalig geschreven dat boek, vlieg je doorheen. Wist niet dat ie zo goedkoop was, heb die dus als pdf.

---------- Post added 1 June 2013 at 20:31 ----------

https://www.coursera.org/course/socialpsychology

begint 8 juli

Sta daar echt al fkn lang voor ingeschreven, ben benieuwd :p

---------- Post toegevoegd 5 June 2013 om 23:06 ----------

Beste mensen, zit er nog iets tussen wat leesbaar is voor iemand van 16? Engels maakt niet veel uit. Ik zoke iets dat gaat over het onderwerp bewegeings mechanisme, alles wat betrekking heeft met de houding, emoties, lichaam en fysiologie. Als het maar iets daarmee te maken heeft. Ik wil nl dieper ingaan in het menselijk lichaam en functioneren daarvan. Ik ben zeer geinteresseerd hierin. Ik waardeer jullie reacties.

Dacht dat GetXXL hier al wat (introducerende) boeken genoemd had.
En 16 jaar zegt vrij weinig natuurlijk :p

Een leuke course van Stanford die zojuist begonnen is (Statistics in Medicine):
http://class.stanford.edu/courses/Medicine/HRP258/Statistics_in_Medicine/about

Nice!
Coursera dingen gaan ook goed
- Introduction to Psychology zitten we nu in week 6 van de 8. Vorige week een tussentijdse toets gemaakt en had 86%, deze week een stuk schrijven en over twee weken nog een toets. Boven 80% krijg je een certificaat 'with distinction' dus dat is wel nice.
- Introduction to Finance zit ik nu in week 2, elke week krijg je een set vragen. 85% gehaald en de filmpjes niet bekeken, dus dat is ook weer mooi. Ze geven de mogelijkheid om een toets twee keer te maken, dus ik gaf het gewoon een kans.

Eigen studie heb ik aankomende twee weken tentamens. Daarna hoop ik vakantie, ben echt al weken kapot :o

Ligt eraan welke eReader. Heb zelf een Sony, ideaal voor ePubs en veel pdfs gaan er ook op, soms lettertype vergroten en dan wordt de loadtime al groter. Veel en grote afbeeldingen is eig niet te doen, maar als ik schemaatjes/diagrammen oid moet lezen doe ik dat op een tablet/smartphone/laptop of heb ik t echte boek :D

Maar voor puur tekst is een eReader echt ideaal, vooral als je buiten leest (waar je met tablets e.d. dan al gauw loopt te k*tten).

Heb zelf sinds kort 'n gierige budget 9 inch ereader. Eerste paar minuten viel het tegen, maar uiteindelijk heb ik er al ettelijke uren op gelezen (heb hem nog geen week). Gelijk aardig wat boeken (in PDF) opgezet. Was om uit te proberen of zoiets wel zou werken voor mij; ja blijkbaar. Wil later dus de overstap maken naar 'n wat luxere.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ben 'Ecce Homo', Nietzsche's autobiografie aan het lezen. Is echt om je vingers bij af te likken. Hoe hij zichzelf en zijn leven beschrijft (hoofdstukken 'Waarom ik zo wijs ben', Waarom ik zo knap ben', commentaar geeft op zijn boeken, zich afzet tegen de decadentie, het Duitse ras, het Idealisme, alles doorziet, kritiek geeft op alles en nog wat.. Als je met Nietzsche wil beginnen lijkt dit me mss wel het beste boek om mee te beginnen.

Enkele leuke, grappige en fascinerende stukjes:

Ooit zal de behoefte opkomen aan instituten waarin men leeft en doceert zoals ik leven en doceren opvat; wie weet worden er dan ook speciale leerstoelen ingesteld ter interpretatie van de Zarathustra

In de reeks van mijn geschriften staat mijn Zarathustra op zichzelf. Daarmee heb ik de mensheid het grootste geschenk gegeven dat ze tot nu toe heeft ontvangen. Dit boek, met een stem die duizenden jaren ver draagt, is niet alleen het hoogste boek dat er bestaat, het eigenlijke berglucht-boek - het hele verschijnsel mens ligt op een onmetelijk veel lager niveau -, het is ook het diepste boek, geboren uit de innerlijkste rijkdom van de waarheid, een onuitputtelijke bron waarin geen emmer neerdaalt zonder gevuld met goud en goeds weer omhoog te komen.

Ik herinner met niet dat ik ooit ergens moeite voor heb gedaan, - er is in mijn leven geen spoor van enige worsteling te bespeuren, ik ben het tegendeel van een heroïsche natuur. Iets 'willen', naar iets 'streven', een 'doel', een 'wens' voor ogen hebben - dat ken ik allemaal niet uit ervaring. Nog op dit moment kijk ik uit over mijn toekomst - een wijde toekomst! - als over een gladde zee: geen verlangen brengt een rimpeling teweeg. Ik wil niet in het minst dat iets anders wordt dan het is; ook ik zelf wil niet anders worden. Maar zo heb ik altijd geleefd. Ik heb nooit wensen gehad. Iemand die na zijn vierenveertigste kan zeggen dat hij zich nooit druk heeft gemaakt om eer, om vrouwen, om geld! - Niet dat het mij eraan zou hebben ontbroken... Zo werd ik bijvoorbeeld op een dag professor aan de universiteit, - ik had nooit in de verste verte aan zoiets gedacht, want ik was nauwelijks 24 jaar oud. Zo werd ik twee jaar daarvoor op een dag filoloog...

Vergelijk ik mezelf nu met de mensen die tot nog toe als meest vooraanstaande mensen zijn geëerd, dan springt het verschil in het oog. Ik reken deze zogenaamd 'meest vooraanstaanden niet eens tot de menselijke soort, - ze zijn voor mij het uitschot van de mensheid, misbaksels van ziekte en wraakzuchtige instincten: ze zijn niets dan heilloze, in wezen ongeneeslijke onmensen die wraak nemen op het leven... Ik wil daar het tegendeel van zijn: het is mijn voorrecht de fijnste neus voor elk blijk van gezond instinct te hebben.

Dat in mijn geschriften een psycholoog aan het woord is die zijns gelijke niet kent, is misschien het eerste inzicht waartoe een goede lezer komt - een lezer zoals ik hem verdien, die mij leest zoals goede oude filologen hun Horatius lazen.

De kunst van het grote ritme, de grote stijl van de gelede volzin, ter uitdrukking van een immens op en neer van sublieme, bovenmenselijke hartstocht, is pas door mij ontdekt; met een dithyrambe als de laatste van de derde Zarathustra, 'de zeven zegels' geheten, vloog ik duizend mijlen uit boven wat tot nog toe poëzie heette.

Die stukjes 2-3x moeten lezen en snap er nog geen reet van. Knap dat je begrijpt wat er staat Corleone.

Die stukjes 2-3x moeten lezen en snap er nog geen reet van. Knap dat je begrijpt wat er staat Corleone.

:roflol:, thx, maar is toch zo moeilijk niet.. Is vooral een kwestie van traag lezen imo, en je zo langzamerhand zijn schrijfstijl en ideeën, levensopvattingen eigen maken. Je moet er in het begin wel wat moeite voor doen om hem te leren begrijpen maar na een tijdje is het echt een plezier om hem te lezen, als je weet wat voor persoon hij is, hoe hij in het leven staat.. Begrijp zelf btw ook nog lang niet alles, heb ook nog niet zoveel van hem gelezen.:o

Terug
Naar boven