MuscleMeat

Uitdaging tot zelfontwikkeling

Heb een aantal dagen geleden de 'stap' genomen en een ereader achtig programma gedownload op mijn telefoon en meteen ook maar wat boeken binnen gehaald:)

Ik heb hier zelf "de dirty tricks van het onderhandelen." Het boek leert je voornamelijk om jezelf te weren tegen andermans invloed en leert je diverse onderhandelings, beïnvloedingstechnieken te herkennen. Heb je zelf ook nog interessante boeken gelezen m.b.t. dit onderwerp? Dit vind ik ook wel interessant.
Ben nu bezig in dat boek wat je noemt, ben nog niet zo ver maar vind het nog niet zo heel interessant. maar wellicht komt dit nog. Ben zelf net begonnen met lezen maar als ik interessante literatuur tegen kom dan zal ik dat posten.

misschien je eens inlezen in mindfulness . oja een ongewoon gesprek is juist voor. atheïsten. als er een god is, wat ik betwijfel. dan hoop ik maar dattie is zoals die Neil walsch beschrijft. or else we are fucked haha

Laatst National Achievers Congress geweest en een seminar van Gerry Robert "Publish A Book and Grow Rich"
Erg interessant omdat ik er toch weer een aantal mensen heb ontmoet en geleerd over marketing.
En natuurlijk hoe ik zelf een boek schrijf.

Staan nog 2 seminars gepland, 1 van JT Foxx en iets van a millionaire mindset.

Okido..

Het is echt tijd om wat aan zelf ontwikkeling te gaan doen. Qua studie heb ik me tot heden nooit echt kunnen interesseren terwijl de materie echt niet heel saai is, dit moet echt anders. Heb dus wel wat interessante literatuur die ik ga lezen.

Houd mezelf voor gewoon voor ik ga slapen dagelijks ongeveer 20-25 pagina's te lezen.

Heb wel wat interessante literatuur van school, rond de 280 pagina's dus als ik me er aan houdt dan moet die in ongeveer kleine 2 weken uitgelezen zijn.

Heb ook een boek over WOII besteld, The Coming of the Third Reich. Is Engels dus ben benieuwd hoelang ik erover doe.

Voor mij is audio materiaal ideaal gezien ik veel in de auto zit. Vind de audiotapes van Brian Tracy wel zeer geschikt. Uitermate goede levensinstelling. Merk dat als ik het veel luister, al zijn audiotapes, ik echt stukken positiever in het leven sta. Nadeel van dit soort dingen vind ik persoonlijk dat als ik het een tijdje niet meer luister, of er niet bewust mee bezig blijf, ik ook echt uit die flow kom. Desalniettiemin kan ik iedereen wel aanraden iig onderstaande eens te luisteren in loze tijd (tijdens reizen oid)

Brian Tracy

The psychology of achievement & succes:
[Link niet meer beschikbaar]

Science of self confidence:

ben nu bezig in het boek:
‘Huh?!…​de techniek van het omdenken’ van Berthold Gunster.
Echte eyeopener voor een druktemaker als ikzelf:)

Wat is omdenken?

(dacht om, h. omgedacht); (denk) techniek om problemen te transformeren in mogelijkheden, syn. ja-en-denken; vgl. tegenoverg. vastdenken, ja-maar-denken)

Omdenken is denken in termen van kansen en niet van problemen. Het is een manier van denken waarbij je kijkt naar de werkelijkheid zoals die is, en wat je daar mee zou kunnen. Je gebruikt in feite de energie van het probleem voor iets nieuws.

De pessimist gaat uit van een half leeg glas. De optimist gaat uit van het glas halfvol. Bij omdenken ga je uit van een derde opzicht: Waar is de kraan?

Waar is m'n slaaf?

Ik daag je uit om jezelf te ontwikkelen ingewikkelde sukkel.

---------- Toegevoegd om 20:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:55 ----------

Voor mij is audio materiaal ideaal gezien ik veel in de auto zit. Vind de audiotapes van Brian Tracy wel zeer geschikt. Uitermate goede levensinstelling. Merk dat als ik het veel luister, al zijn audiotapes, ik echt stukken positiever in het leven sta. Nadeel van dit soort dingen vind ik persoonlijk dat als ik het een tijdje niet meer luister, of er niet bewust mee bezig blijf, ik ook echt uit die flow kom. Desalniettiemin kan ik iedereen wel aanraden iig onderstaande eens te luisteren in loze tijd (tijdens reizen oid)

Brian Tracy

Mijn ervaring is dat als ik me met zulke dingen bezighoud het veel beter werkt als ik er niks anders bij doe zodat ik me er volledig op kan focussen.

In voordat iemand zegt dat je achter het stuur niet hoeft op te letten.

Geloof > filosofie > Psychologie
Had gelezen dat dit allemaal uit elkaar voortkwam en dezelfde onzin is.:trollface:

en dat had je uit een filosofisch boek?:D

Nope. heb het uit het boek "De grondleggers van de moderne wereld" door Peter Watson.
Waarbij de belangrijkste gebeurtenissen van de 20ste eeuw worden beschreven. Hier kwam dus o.a. geloof, filosofie en psychologie aan de beurt. De enige conclusie die ik kan trekken is dat filosofie als ook geloof (praktisch) nutteloos is gemaakt dankzij de wetenschap. Psychologie is in zijn huidige vorm ook nog te vaag en vertrouwt teveel op gegevens uit het verleden waarbij gehoopt op hetzelfde resultaat.

inb4 ik ben dom.

Filosofie en wetenschap kunnen anders prima naast elkaar bestaan en elkaar voeden.

• Topic Starter Topic Starter

Brian Tracy

Brian Tracy heeft idd een hoop goed materiaal. Ik luisterde voorheen ook regelmatig in de auto maar nu ook wel eens terwijl ik niks anders doe zodat je er echt even over na kunt denken. De truc is idd om constant gefocust te blijven op waar je mee bezig bent etc.

ben nu bezig in het boek:
‘Huh?!…​de techniek van het omdenken’ van Berthold Gunster.
Echte eyeopener voor een druktemaker als ikzelf:)

Wat is omdenken?

(dacht om, h. omgedacht); (denk) techniek om problemen te transformeren in mogelijkheden, syn. ja-en-denken; vgl. tegenoverg. vastdenken, ja-maar-denken)

Omdenken is denken in termen van kansen en niet van problemen. Het is een manier van denken waarbij je kijkt naar de werkelijkheid zoals die is, en wat je daar mee zou kunnen. Je gebruikt in feite de energie van het probleem voor iets nieuws.

De pessimist gaat uit van een half leeg glas. De optimist gaat uit van het glas halfvol. Bij omdenken ga je uit van een derde opzicht: Waar is de kraan?

Dit boekje was een van de eerste boeken die ik las m.b.t. persoonlijke ontwikkeling. Er ging een wereld voor me open en het zette me echt aan het denken om dingen anders te gaan bekijken, verder te denken. Voor mij persoonlijk was dit een heel goed boek toentertijd en het heeft echt een blijvende indruk op mij gemaakt.

Selfhelp in een spoiler.

Niets is zoals het is en alles wat absoluut is, is eigenlijk incompleet.

Ben nu door de volgende boeken heen:

The way of the superior man- David deida
48 laws of power - Robert Greene
King, warrior, magician, lover- R. Moore

Alle drie aanraders, bij de eerst en derde moet je soms door de metaforen heen lezen, maar toch erg veel van geleerd.
48 laws of power is trouwens verschrikkelijk goed geschreven, leest echt lekker.

Alle drie te vinden via google of piratebay

Ben nu door de volgende boeken heen:

The way of the superior man- David deida
48 laws of power - Robert Greene
King, warrior, magician, lover- R. Moore

Alle drie aanraders, bij de eerst en derde moet je soms door de metaforen heen lezen, maar toch erg veel van geleerd.
48 laws of power is trouwens verschrikkelijk goed geschreven, leest echt lekker.

Alle drie te vinden via google of piratebay

Ben bij de 48 laws of power een tijdje geleden tot law 10 gekomen, alleen mobiel ging kapot dus was hem weer kwijt. Heerlijk boek inderdaad, maar ik ga denk ik de papier versie halen, kost wat, maar leest veel fijner imo.

Terug
Naar boven