MuscleMeat

Uitdaging tot zelfontwikkeling

is kijken dan in de bib of er tussen kinder / jeugd boeken iets bij zit wat me wel kan boeien dan :o

miss een biografie ofzo lijkt me niet zo moeilijk dan

beetje dood hier

[Link niet meer beschikbaar]

was wel intredasting

Nog een aantal boeken op m'n bureau staan waar ik mee bezig ben/van plan ben te lezen:

-The Spirit Level
-The 7 Habits
-Steve Jobs biografie
-Outliers
-The future of the mind

Hier nog een goede boekenlijst met veel ideeën:

http://www.tailopez.com/books

Tai Lopez, echt een rolmodel/mentor als het om zelfontwikkeling gaat.
Heeft al 5000+ boeken gelezen en raad aan minstens 1 boek per dag te lezen (niet perse helemaal uitlezen, maar de belangrijke punten eruit te halen).

zie: https://www.youtube.com/watch?v=7bB_fVDlvhc

Vind het lastig om lezen een echte gewoonte te maken. Vooral door alle afleiding die er is zoals online content. Al weet ik dat er heel veel waarde te halen valt uit boeken die je niet perse alleen via video's/audio tot je krijgt.

Wat ik me afvraag; Wie doet er ook echt iets mee?

Probeert men ook echt het leven naar z'n eigen definitie van succes te vormen of is het enkel wat voldoening halen uit het lezen erover?

Wat ik me afvraag; Wie doet er ook echt iets mee?

Probeert men ook echt het leven naar z'n eigen definitie van succes te vormen of is het enkel wat voldoening halen uit het lezen erover?

Ieders doel kan anders zijn, maar boeken over zelfontwikkeling lees je over het algemeen om vooruitgang te maken in je eigen leven/succes. Voldoening komt meer over de lange termijn voor mij, omdat de kennis meestal pas later zijn vruchten afwerpt als je het daadwerkelijk toepast.

Er zijn natuurlijk ook een heleboel andere factoren die kunnen bijdragen van succes, het lezen van boeken is er daar een van. Het lezen van honderden boeken is zeker geen garantie dat je leven op zijn plek valt, enkel wanneer je een duidelijk doel voor ogen hebt, actie onderneemt en jezelf ook blijft ontwikkelen op andere punten.

Ieders doel kan anders zijn, maar boeken over zelfontwikkeling lees je over het algemeen om vooruitgang te maken in je eigen leven/succes.
Daar kun je je erg in vergissen.

Voldoening komt meer over de lange termijn voor mij, omdat de kennis meestal pas later zijn vruchten afwerpt als je het daadwerkelijk toepast.

Er zijn natuurlijk ook een heleboel andere factoren die kunnen bijdragen van succes, het lezen van boeken is er daar een van. Het lezen van honderden boeken is zeker geen garantie dat je leven op zijn plek valt, enkel wanneer je een duidelijk doel voor ogen hebt, actie onderneemt en jezelf ook blijft ontwikkelen op andere punten.
I know, daarom stel ik ook juist die vraag.

Ik denk dat de meesten het lezen ter vermaak. Het doet je denken productief bezig te zijn maar zonder concreet acties te ondernemen ben je dat niet. http://www.youtube.com/watch?v=g5ETJDnRCzI

Is ook niet erg als je dat niet echt wil! Ik kom niet anders tegen dan dat mensen passief zijn. Ik stel de vraag omdat ik voorbeelden zoek van actief leven.

Eens. Te veel mensen zien het lezen van het boek als een accomplishment op zich. Daar is niks mis mee, maar dan kun je honderden boeken lezen zonder 'vooruit' te gaan in het leven of echt iets te veranderen. Boeken/docu's/sprekers kunnen je wel helpen om de basis voor een goede mindset te leggen, maar het heeft pas toegevoegde waarde wanneer je er iets mee doet in je leven.

Zoek boeken die passen bij de doelstellingen die jij voor ogen hebt. Wanneer je veel waarde hecht aan een voldoening gevende carrière en materiële rijkdom, lees dan een boek dat aanleunt bij dat thema, en geen generic 'de x aantal stappen naar de nieuwe jij'.

Eens. Te veel mensen zien het lezen van het boek als een accomplishment op zich. Daar is niks mis mee, maar dan kun je honderden boeken lezen zonder 'vooruit' te gaan in het leven of echt iets te veranderen. Boeken/docu's/sprekers kunnen je wel helpen om de basis voor een goede mindset te leggen, maar het heeft pas toegevoegde waarde wanneer je er iets mee doet in je leven.

Zoek boeken die passen bij de doelstellingen die jij voor ogen hebt. Wanneer je veel waarde hecht aan een voldoening gevende carrière en materiële rijkdom, lees dan een boek dat aanleunt bij dat thema, en geen generic 'de x aantal stappen naar de nieuwe jij'.

Ja, je moet een boek niet zien als een one-time iets. Zelfde geldt voor docu's/artikels/films overigens. Als iets relevant is voor praktijk dan kan je er keer op keer op terug komen. Ik kijk zelf ook regelmatig goede lezingen/docu's terug. Bij boeken kun je goede stukken teruglezen.

Bump

Nu bezig in:
Mastery - Robert Greene
Iron John - Robert Bly

king,warrior,magician,lover ligt al in de kast klaar

wishlist:
thick face, black heart
words that sell
having it all
civilization and it's discontents
managing oneself
a few lessons for investors and managers
bounce

Ik heb 'Hero with a thousand faces' van Joseph Campbell als audiobook, maar ik vind zelf lezen toch fijner.

ik heb over het algemeen ongelooflijke schurft aan boeken lezen maar
51p7Riv4tjL._SY344_BO1,204,203,200_.jpg

would recommend/10

---------- Toegevoegd om 16:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:22 ----------

en the 48 laws of power is ook wel mooie ding

perfect ook als je net als ik niet graag leest, als je dan af en toe om joost mag het weten wat voor reden dan een keer zin hebt om te lezen lees je gewoon 1 zon law

ik heb over het algemeen ongelooflijke schurft aan boeken lezen maar
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51p7Riv4tjL._SY344_BO1,204,203,200_.jpg

would recommend/10

---------- Toegevoegd om 16:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:22 ----------

en the 48 laws of power is ook wel mooie ding

perfect ook als je net als ik niet graag leest, als je dan af en toe om joost mag het weten wat voor reden dan een keer zin hebt om te lezen lees je gewoon 1 zon law

art of learning, komt op de wishlist :D
ook nog ff awaken the gaint within en unlimited power van Tony Robbins toegevoegd

48 laws is nice ja, binnenkort maar nog een keer lezen

art of learning, komt op de wishlist :D
ook nog ff awaken the gaint within en unlimited power van Tony Robbins toegevoegd

48 laws is nice ja, binnenkort maar nog een keer lezen

Heb je naast die lijst nog meer boeken gelezen?

Zijn ze gewoon te halen in de bieb trouwens?

Heb je naast die lijst nog meer boeken gelezen?

Zijn ze gewoon te halen in de bieb trouwens?

Heb king,warrior,magician,lover al een keer als audiobook gehad, maar heb em nu als hardcover. Geen idee haha, ik wil een collectie van echt goeie boeken maken die ik meerdere keren kan/wil/moet lezen.

Heb al wat boeken van David Deida gelezen, ook ontzettend interessant. Way of the superior man is echt een aanrader.
How to become a supple leopard is ook erg tof, gaat over blessures/ techniek en stretching.
Verder lees ik al heel veel over voeding, biochemie en fysiologie voor mn studie, maar psychologie/filosofie is toch ook wel een diepe interesse

Ik lees trouwens alleen maar in het engels. Ik vind onderwerpen als spiritualiteit, filosofie en levensdoelen etc veel lekkerder klinken in het engels, komt dan ook beter binnen. Weet niet of de nederlandse versies lekker lezen

Krijg nog een cadeau naar keuze van mn oma, kan ik weer wat boeken van de lijst afstrepen :D

edit:
Ik kies mn boeken trouwens uit deze lijsten:
http://www.tailopez.com/books
https://nl.pinterest.com/elliotthulse/strong-heart-big-balls-brilliant-brain-reading-lis/
en uit deze vid serie: https://www.youtube.com/watch?v=vxhbh603F0M

Laatst bewerkt:
Wishlist uitgebreid:

4 hour workweek
The E myth revisited
Zero to one
The power of positive thinking
Think and grow rich
How to win friends and influence people
Rich dad, poor dad
Willpower
The one thing
Creative mind and succes
The obstacle is the way
Courage: the joy of living dangerously
How to have confidence and power in delaing with people
The art of seduction
48 laws of power (reread)
The way of the superior man (reread)
50th law
No hero
The essential writings of Ralph Waldo Emmerson
The hero with a thousand faces
The complete story of civilization
Flow: the psychology of optimal experience
The 7 habits of highly effective people
The art of war
The lessons of history
Tao: the watercourse way
Intimate communication
Bioenergetics: The Revolutionary Therapy That Uses the Language of the Body to Heal the Problems of the Mind

Mik op 2 boeken per maand, dan ben ik binnen een jaar al door het grootste deel van m'n lijst heen.

The investment in your mind and intelligence is the one deal that will always bear fruits

Laatst bewerkt:
Kun je toch nooit allemaal gaan toepassen zo snel. Zou de nadruk leggen op kwaliteit en zorgen dat je de principes ook werkelijk gaat gebruiken in plaats van zoveel mogelijk lezen.

Kun je toch nooit allemaal gaan toepassen zo snel. Zou de nadruk leggen op kwaliteit en zorgen dat je de principes ook werkelijk gaat gebruiken in plaats van zoveel mogelijk lezen.

Het gaat me er ook niet om om alles in 1x perfect toe te passen. Ik wil nu alleen ideeen opdoen en lezen een gewoonte maken. Als ik dan in een situatie kom waar waarbij ik een boek/theorie goed zou kunnen gebruiken weet ik de basis al en het desbetreffende boek. Ik vind het ook niet erg om een boek meerdere keren te lezen, naarmate je zelf andere ideeen hebt kan je boeken ook weer anders opvatten.

2 boeken per maand is trouwens helemaal niet zo veel, ik lees meestal een uur om een idee/theorie binnen te krijgen en dan kan ik de rest de van de dag bedenken hoe ik dat kan toepassen en wat de praktische kanten zijn.

Ben nu ook bezig met speedreaden, scheelt sws al een hoop tijd
https://www.youtube.com/watch?v=48LKj9MzZr8

Laatst bewerkt:
Kwam deze post tegen en het lijkt me wel interessant, ik lees buiten de stof die onder mijn opleiding valt eigenlijk niks en wil hier wel wat aan gaan doen.

Zojuist de biografie van Richard Branson besteld om maar een begin te maken.

Terug
Naar boven