XXL Nutrition

Uitdaging tot zelfontwikkeling

Heb je wel is dit soort software gebruikt http://www.spreeder.com
Waarbij woord voor woord wordt getoond en je de snelheid steeds hoger kan zetten (en meerdere woorden per keer).

Interessant :) Ik ga er eens mee aan de slag, lijkt me een leuk hulpmiddel

Het principe is hetzelfde, je dwingt je ogen om sneller te lezen (ook al heb je in het begin verminderde recall) en je leest blokken ipv individuele woorden. 600 is nog net te doen, 400 is comfortabel

Laatst bewerkt:
Interessant :) Ik ga er eens mee aan de slag, lijkt me een leuk hulpmiddel

Het principe is hetzelfde, je dwingt je ogen om sneller te lezen (ook al heb je in het begin verminderde recall) en je leest blokken ipv individuele woorden. 600 is nog net te doen, 400 is comfortabel

600 nog te doen haha, gister ging 350 nog net maar dat kwam misschien ook omdat ik wat moe was en ik me echt goed moest focussen.
Merk al wel dat ik meerdere woorden tegelijk lees en niet bij het eerst woord van de zin begin en niet eindig bij het laatste woord.
Wat ik echt super chill vind is dat ik nog geen één keer iets nog een keer moest lezen, wat je hebt als je langzamer leest.
Dat je soms denkt wat the hell heb ik net gelezen.

600 nog te doen haha, gister ging 350 nog net maar dat kwam misschien ook omdat ik wat moe was en ik me echt goed moest focussen.
Merk al wel dat ik meerdere woorden tegelijk lees en niet bij het eerst woord van de zin begin en niet eindig bij het laatste woord.
Wat ik echt super chill vind is dat ik nog geen één keer iets nog een keer moest lezen, wat je hebt als je langzamer leest.
Dat je soms denkt wat the hell heb ik net gelezen.

Haha ik begon ook op 270 w/m 3 weken terug, gaat snel omhoog hoor ;) Een tekst 2-3x heel snel lezen werkt ook heel goed voor studiestof. Kost vaak evenveel tijd als 1x langzaam lezen, maar door de herhaling onthoud je het veel beter.

Practical Wisdom: The Right Way to Do the Right Thing - Barry Schwartz
Reclaiming Virtue: How We Can Develop the Moral Intelligence to Do the Right Thing at the Right Time for the Right Reason - John Bradshaw

Twee nieuwe voor de lijst

Heb nu 4 hoofdstukken van how to win friends and influence people gelezen.
En ik moet zeggen dat ik het tot nu toe een chill boek vind, leest lekker weg.

Heb nu 4 hoofdstukken van how to win friends and influence people gelezen.
En ik moet zeggen dat ik het tot nu toe een chill boek vind, leest lekker weg.

Haha ik ben er ook in bezig, tof boek ja :)

Ook wat nieuwe toevoegingen aan wish list:
The power of focus - Jack Canfield
No excuses - Brian Tracy
Mean Genes - Terry Burnham
Meditations - Marcus Aurelius

Ik wil ook nog dingen van Ralph Waldo Emmerson lezen, ben em nu al een paar keer in andere boeken tegen gekomen.

Lees nu 5 boeken tegelijk, helpt goed om connecties te leggen tussen onderwerpen en dingen vanuit een ander perspectief te bekijken.

---------- Toegevoegd om 10:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:39 ----------

Practical Wisdom: The Right Way to Do the Right Thing - Barry Schwartz
Reclaiming virtue: How We Can Develop the Moral Intelligence to Do the Right Thing at the Right Time for the Right Reason - John Bradshaw

Twee nieuwe voor de lijst

Dat... is 1 lange titel

Laatst bewerkt:
Ik lees nu 48 laws of power van Robert Greene, best leuk tot nu toe.

Waar kopen jullie eigenlijk je boeken?

Bieb heeft amper Engelse boeken

Bieb pas is gratis voor jou steensteen

Ben een zeer interessant boek aan het lezen: "lacher prise." Over het loslaten, om burn -outs, stress, depressies, ... te vermijden.
Er staan ware getuigenissen in die zo herkenbaar zijn.

Ik bestel vaak bij bol.com of koop wat in een boekenwinkel. Laatst was ik bij abc (abc.nl), zit in Den Haag en Amsterdam. Zeker de moeite waard, zowat alle boeken die hier ooit genoemd zijn hadden ze.

Waarom bol.com? Amazon is best een stukje goedkoper als ik zo een aantal boeken bekijk.

Denk dat je amazon.co.uk en .de tweede hands is moet bezoeken. Effe meerdere boeken uitzoeken bij een dealer en dan een PM sturen om een deal te maken.

Bibliotheken verkopen daar veelal hun overschot.

Ben nu halverwege how to win friends and influence people.
De eerste 2 delen van het boek (fundamental techniques in handling people en six ways to make people like you) vond ik zeer boeiend.
Het begint mij wel meer tegen te staan dat elk hoofdstuk steeds maar weer vol voorbeelden staat.
Halverwege het hoofdstuk heb ik dan zoiets van ja nu weet ik wel wat het punt is van dit hoofdstuk.
Nu kan het ook zijn dat deel 3 (how to win people to your way of thinking) mij gewoon niet zo interesseert als de eerste twee gedeeltes.

Daarom maar begonnen in thinking, fast and slow.
En daarnaast nog 3 boeken besteld, de eerste twee op aanraden vanuit dit topic
- The Confidence Plan, Timothy Ursiny, Ursiny & Tim Ursiny
- Getting Things Done, David Allen
- A Brief History Of Time, Stephen Hawking

Lees nu 'Waarom ik altijd gelijk heb' van Eric Rassin.
Interessant maar aan de andere kant ook best saai.

IN dus.

Terug
Naar boven