MuscleMeat

Uitdaging tot zelfontwikkeling

Ik heb een e-reader gekocht omdat ik ook meer wil gaan lezen
heb nu er op gezet
7 habbits of highly effective people - stephen covey
Starting strength - rippetoe

Ik heb een e-reader gekocht omdat ik ook meer wil gaan lezen
heb nu er op gezet
7 habbits of highly effective people - stephen covey
Starting strength - rippetoe

way of the superior man is ook een must read :thumb:

Wat voor ereader heb je? Wil er zelf binnenkort ook wel 1 aanschaffen

way of the superior man is ook een must read :thumb:

Wat voor ereader heb je? Wil er zelf binnenkort ook wel 1 aanschaffen

Tnx voor de tip, ik zal hem op mijn lijst zetten.

Ik heb een Pocketbook Basic. Is niet heel bijzonder maar hij doet het prima en ze zeggen dat de accu een maand mee gaat dus dat is wel nice:p.
Volgens mij 50.- voor betaald bij BCC

Tnx voor de tip, ik zal hem op mijn lijst zetten.

Ik heb een Pocketbook Basic. Is niet heel bijzonder maar hij doet het prima en ze zeggen dat de accu een maand mee gaat dus dat is wel nice:p.
Volgens mij 50.- voor betaald bij BCC

Nice, ik ga er eens naar kijken :)

The 7 Habits of Highly Effective People - Stephen R. Covey
How to Win Friends and Influence People - Dale Carnegie
Thinking, Fast and Slow - Daniel Kahneman

Drie boeken gehaald, volgende week na de toetsweek binnen :)

Nu al binnen woej

Denk dat ik met Kahneman begin

in

vanavond maar eens lezen hoe ik mensen moet beinvloeden en meiden in mijn bed krijg

Thinking, fast and slow vind ik echt een geweldig boek tot nu toe (ben bij hoofdstuk 9).
How to win friends and influence people heb ik bijna uit. Weet nog niet of ik dit boek echt waardevol vind.
Grote kans dat ik het binnenkort nog een keer lees en dan wat aantekeningen bij hou.
Merk dat ik zelf al een aantal punten toepas uit het boek en een paar al actief ben gaan toepassen.
Om echt wat te hebben aan dat boek is herhaling/herlezen van de kernpunten wel belangrijk.

Zegt al genoeg over hoe waardevol dit boek is, wie wil er nu mensen gaan beïnvloeden.. Als je met opzet iemand wil beïnvloeden ben je gewoon ziek imo.

Zegt al genoeg over hoe waardevol dit boek is, wie wil er nu mensen gaan beïnvloeden.. Als je met opzet iemand wil beïnvloeden ben je gewoon ziek imo.

Corleoné wil graag met zijn maat naar de wedstrijd
Maat zegt nee omdat Corleoné een awkward kut is en niet weet hoe hij zijn vriend enthousiast kan maken voor de wedstrijd
Corleoné is verdrietig en gaat vage dingen posten

dan dus

Corleoné wil graag met zijn maat naar de wedstrijd
Maat zegt nee omdat Corleoné een awkward kut is en niet weet hoe hij zijn vriend enthousiast kan maken voor de wedstrijd
Corleoné is verdrietig en gaat vage dingen posten

dan dus

:roflol:

Ik zou m'n maat nooit proberen te beïnvloeden, overtuigen om toch naar die wedstrijd te gaan. (vroeger wel, nu niet meer) Als je dat doet dan gebruik je gewoon die persoon voor je eigen plezier, ben je zeker geen goede vriend.

:roflol:

Ik zou m'n maat nooit proberen te beïnvloeden, overtuigen om toch naar die wedstrijd te gaan. (vroeger wel, nu niet meer) Als je dat doet dan gebruik je gewoon die persoon voor je eigen plezier, ben je zeker geen goede vriend.

Tenzij je natuurlijk denkt dat je maat het daar ook leuk heeft

Haha grappig dat je dat zegt, wordt letterlijk in het boek behandelt. Het verschil tussen beïnvloeden en manipuleren is dat bij manipulatie alleen jij voordeel hebt, vaak met negatieve gevolgen voor de ander. Bij beïnvloeden hebben beide partijen voordeel

Haha hoe epic kortzichtig kun je zijn. Hoe kun je nu oordelen over de inhoud van een boek zonder het gelezen te hebben en alleen af te gaan op de titel.

Haha grappig dat je dat zegt, wordt letterlijk in het boek behandelt. Het verschil tussen beïnvloeden en manipuleren is dat bij manipulatie alleen jij voordeel hebt, vaak met negatieve gevolgen voor de ander. Bij beïnvloeden hebben beide partijen voordeel

Mja ok, maar volgens mij kan je nooit echt zeker weten of een andere partij er uiteindelijk voordeel bij heeft of niet.

Haha hoe epic kortzichtig kun je zijn. Hoe kun je nu oordelen over de inhoud van een boek zonder het gelezen te hebben en alleen af te gaan op de titel.

Moest mss duidelijker zijn, voor mensen die geïnteresseerd zijn in vriendschapsrelaties en zo is het mss waardevol, maar voor iemand die liever zonder relaties door het leven gaat en niemand wil beïnvloeden is het dat dus niet, aangezien de titel duidelijk aangeeft waar het in het boek over gaat.

Mja ok, maar volgens mij kan je nooit echt zeker weten of een andere partij er uiteindelijk voordeel bij heeft of niet.

Moest mss duidelijker zijn, voor mensen die geïnteresseerd zijn in vriendschapsrelaties en zo is het mss waardevol, maar voor iemand die liever zonder relaties door het leven gaat en niemand wil beïnvloeden is het dat dus niet, aangezien de titel duidelijk aangeeft waar het in het boek over gaat.

Ik raad je aan het boek helemaal te lezen, dan heb je een goed idee wat de schrijver bedoelt met influence

Ik raad je aan het boek helemaal te lezen, dan heb je een goed idee wat de schrijver bedoelt met influence

Nja, mss wel, maar ik lees maar 5 pagina's per dag (heb teveel andere hobby's..), dus ik moet heel selectief te werk gaan, & als de titel van een boek mij al niet erg aanstaat..

Zie:

Het gaat over sociale intelligentie en hoe je het beste zowel jezelf als andere mensen tevreden houdt.
Het tevreden houden is misschien niet helemaal de juiste term. Het gaat er ook om hoe andere mensen jou ervaren.
Als een botte lul of een iemand die sympathiek is. Door bepaalde tips uit het boek zul je dus eerder als een sympathiek iemand overkomen dan een botte lul.
In dat opzicht gaat het dus niet over het beïnvloeden van mensen in een negatieve manier, zie het als een win-win.
Voornamelijk op zakelijk gebied kan het erg handig zijn.

Hier een paar punten uit het boek.
- Don't criticize, condemn or complain
- Give honest and sincere appreciation
- Smile

Laatst bewerkt:
Zie:

Het gaat over sociale intelligentie en hoe je het beste zowel jezelf als andere mensen tevreden houdt.
Het tevreden houden is misschien niet helemaal de juiste term. Het gaat er ook om hoe andere mensen jou ervaren.
Als een botte lul of een iemand die sympathiek is. Door bepaalde tips uit het boek zul je dus eerder als een sympathiek iemand overkomen dan een botte lul.
In dat opzicht gaat het dus niet over het beïnvloeden van mensen in een negatieve manier, zie het als een win-win.
Voornamelijk op zakelijk gebied kan het erg handig zijn.

Hier een paar punten uit het boek.
- Don't criticize, condemn or complain
- Give honest and sincere appreciation
- Smile

Be genuinly interested in what the other person has to say, giving somebody your full attention is the most appreciated form of flattery.

Vond ik ook wel een goeie, probeer het steeds vaker toe te passen bij de uitleg van professoren etc. Merk direct dat ze je daarna veel aardiger behandelen als je met een vraag komt. (deels ook omdat je een keer weet wat ze gezegd hebben)

Mensen beinvloeden doe je sowieso, of je het nou wil of niet. Als je het dan toch doet, heb er dan tenminste controle over om het zo positief mogelijk te doen.

Terug
Naar boven