Fitness Seller

Uitdaging tot zelfontwikkeling

Wie is de auteur? kan hem niet vinden

Wacht, ik haal het boek er effe bij:
"Le grand livre du lâcher-prise"
editions ESI
Auteurs:
Fréderique van Her,
Charlotte Legris,
Anne Guibert

isbn:978-2-8226-0052-1
http://www.amazon.fr/Le-grand-livre-du-lâcher-prise/dp/282260052X

In de lokale boekenhandel slechts 9 euro.

9782822600521_1_75.jpg

Heb nu 3 hoofdstukken gelezen van thinking, fast and slow en ik moet zeggen het bevalt me zeer goed.
Op aanraden van velen uit dit topic het boek gekocht, had niet verwacht dat ik het zo interessant zou vinden.
Leest echt zeer lekker weg, als iemand nog aanraders heeft die in het verlengde van dit boek liggen laat maar weten.

Heb nu 3 hoofdstukken gelezen van thinking, fast and slow en ik moet zeggen het bevalt me zeer goed.
Op aanraden van velen uit dit topic het boek gekocht, had niet verwacht dat ik het zo interessant zou vinden.
Leest echt zeer lekker weg, als iemand nog aanraders heeft die in het verlengde van dit boek liggen laat maar weten.

Nice :) Boeken die ongeveer in het verlengde liggen; The art of seduction, how to have confidence and power in dealing with people

Moet zelf veel lezen voor mijn studie, eigenlijk uitsluitend Latijns-Amerikaanse literatuur (Ik doe Latijns-Amerikastudies in Leiden). Hiernaast worden er ook filosofen besproken als Hegel en Kant en soms zaken zo abstract dat ik markant het lokaal uit zweef, naar een wereld vol duisterheden, imperfecties, zwarte gaten etc.

Máár, die literatuur van Latijns-Amerikaanse auteurs kan wel erg interessant zijn.

Zoals:

Autopista del Sur (De Zuidelijke Autoweg) - Julio Cortazar, over het alsmaar vooruitgaan van de maatschappij, het nooit stilstaan van zaken, wat ineens verstoord wordt.

Amor of A Galinha- Clarice Lispector (Vooral over de positie en rechten van de vrouw, over de weinige opstand er is om de positie van de vrouw te verbeteren)

Natuurlijk zijn er nog veel meer auteurs, als Borges, Quiroga en weet ik het wie nog meer... Vaak bevatten verhalen en boeken van deze auteurs veel stof die tot nadenken zetten.

Iemand hier bekend met dit boek: How To Change The World Without Money Or God?

The 7 Habits of Highly Effective People - Stephen R. Covey
How to Win Friends and Influence People - Dale Carnegie
Thinking, Fast and Slow - Daniel Kahneman

Drie boeken gehaald, volgende week na de toetsweek binnen :)

Nice nice, ik heb how to win friends net uit. Best een hoop van geleerd
7 habits staat ook nog op mn wishlist :D

Nu bezig in Awaken the giant within van Tony Robins, bevalt tot nu toe erg goed

Hoe pas je de 7 eigenschappen eigenlijk op een praktische manier toe? (van de 7 habits of highly effective people)

Ben daar nog niet helemaal achter

Hoe pas je de 7 eigenschappen eigenlijk op een praktische manier toe? (van de 7 habits of highly effective people)

Ben daar nog niet helemaal achter
Je hebt hem uitgelezen neem ik aan?

Ik heb de eerste paar pagina's gelezen waarna ik destijds had besloten om niet verder te lezen. De eerste paar pagina's voelde vies Amerikaans aan, heel overdreven. Blijft dat zo? Of ben ik een zeurpiet en is er niks aan te merken op de eerste paar pagina's.

Je hebt hem uitgelezen neem ik aan?

Ik heb de eerste paar pagina's gelezen waarna ik destijds had besloten om niet verder te lezen. De eerste paar pagina's voelde vies Amerikaans aan, heel overdreven. Blijft dat zo? Of ben ik een zeurpiet en is er niks aan te merken op de eerste paar pagina's.

Heb een hele tijd geleden de audioboek ervan gedownload en geluisterd, maar ik zag het praktische nut er niet toen ik het luisterde. (Had namelijk prima cijfers en een simpel baantje)

dus antwoord op je vraag: ik weet het niet meer hoe het boek was :o

Ook voor mensen die niet 300meter lang zijn?

Speciaal voor midgets dit boek. Het is vooral veel psychologie en self programming. Wel echt een dikke pil, 544 pagina's

---------- Toegevoegd om 11:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:02 ----------

http://www.artofmanliness.com/2008/06/01/the-virtuous-life-wrap-up/ De Benjamin Franklin serie en de Churchill serie zijn best interessante voor de meesten hier denk ik

Nice, ga het zo eens ff doorlezen

Gaat dit topic over zelfontwikkeling in de vorm van meer 'alpha' worden? Dan ben ik in

Gaat dit topic over zelfontwikkeling in de vorm van meer 'alpha' worden? Dan ben ik in

Als dat voor jou een vorm is van zelfontwikkeling, dan ja

Meeste hier gaat denk ik over het opdoen van kennis om zo een beter persoon te worden

Thinking, fast and slow vind ik echt een geweldig boek tot nu toe (ben bij hoofdstuk 9).
How to win friends and influence people heb ik bijna uit. Weet nog niet of ik dit boek echt waardevol vind.
Grote kans dat ik het binnenkort nog een keer lees en dan wat aantekeningen bij hou.
Merk dat ik zelf al een aantal punten toepas uit het boek en een paar al actief ben gaan toepassen.
Om echt wat te hebben aan dat boek is herhaling/herlezen van de kernpunten wel belangrijk.

Heb jaren terug op school een certificaat gehaald van 7 habits. Vond het redelijk laagdrempelig.
Had een soort werkboek ervan niet het boek zelf, dus daar kan ik niet over oordelen.
Vond de stof niet zo speciaal. Laat even weten wat je er van vond.
Wie weet is het boek wel vele male beter dan mijn werkboek ervan

Nice nice, ik heb how to win friends net uit. Best een hoop van geleerd
7 habits staat ook nog op mn wishlist :D

Nu bezig in Awaken the giant within van Tony Robins, bevalt tot nu toe erg goed

Pas jij nu ook punten uit het boek (how to win friends and influence people) toe in het dagelijks leven?

Terug
Naar boven