AndroidHealthClinic

Uitdaging tot zelfontwikkeling

Als je als 17-jarige geïnteresseerd bent in dat soort slap gelul is er wel iets serieus mis met je.

giphy.gif

Voor degenen die er tussen aan het kijken waren, die actie van bol (3 engelse boeken voor €25) heeft blijkbaar om de zoveel tijd nieuwe boeken in de aanbieding, dus best interessant om in de gaten te houden!

Economie (in het bijzonder macro-economie en econometrie) en geschiedenis vind ik ook leuk

jullie boos oldfags?

Economie (in het bijzonder macro-economie en econometrie) en geschiedenis vind ik ook leuk

Zijn ook interessante onderwerpen. Geeft je veel handvatten om de wereld om je heen te begrijpen.

Ben momenteel op zoek naar een goed boek over wetenschapsfilosofie. Wil sws wat meer in filosofie verdiepen en dit lijkt me het handigste punt om te beginnen, heb er wel s wat over gehad tijdens mn studie.

Iemand tips?

---------- Toegevoegd om 09:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:57 ----------

Liever trouwens niet de boeken die jij noemt Steen, maar een overzicht van verschillende stromingen. Dan duik ik later wel in een specifiek boek.

---------- Toegevoegd om 10:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:59 ----------

Op bol.com (3 voor 25,-) staat weinig interessants, vooral verfilmde boeken.

Misschien over 20 jaar :o Eerst wil ik me meesteren in de retorica voordat ik me daar in zou wagen.

Wel een grote interesse in filosofie, psychologie en sociologie though.

Very nice. Psychologie/masculinity, entrepreneurship en sociologie zijn m'n main interesses nu. Naast voeding en dikke biceps dan.

King,warrior,magician,lover vind je ook wel tof denk ik

Very nice. Psychologie/masculinity, entrepreneurship en sociologie zijn m'n main interesses nu. Naast voeding en dikke biceps dan.

King,warrior,magician,lover vind je ook wel tof denk ik

Toevallig, ik heb er al wat van gelezen ja :p

Mijn "kwml-test"
[Link niet meer beschikbaar]

Kan me er redelijk in vinden trouwens

Heb na vermelding hier over de bol.com actie 3 boeken besteld.
Vandaag het eerst boek gelezen, the art of war.

Eerste paar hoofdstukken waren wat wennen en ik het eigenlijk een verhaal vorm verwacht.
Als je verder in het boek komt dan raak je gewend aan de wat meer quote vorm achtige tekst.
Het is een boek over strategische denken. De titel zegt het al de kunst van oorlog (voeren).
Je leest overal en nergens dat de wijsheden toepasbaar zijn op allerlei gebieden in het dagelijks leven (politiek, bedrijven etc).

halverwege het lezen heb ik dit filmpje gekeken http://www.youtube.com/watch?v=VMNaULHLH9c en vielen er al veel dingen op hun plek.
In het filmpje zie je wijsheden uit het boek terug komen in "recente" oorlogen ofwel juist het gebrek aan het toepassen van de wijsheden.

Nu beginnen in how to win friends and influence people.

Als je Tsun tzu wat vond, probeer dan ook Il Principe van Machiavelli s.

Heb na vermelding hier over de bol.com actie 3 boeken besteld.
Vandaag het eerst boek gelezen, the art of war.

Eerste paar hoofdstukken waren wat wennen en ik het eigenlijk een verhaal vorm verwacht.
Als je verder in het boek komt dan raak je gewend aan de wat meer quote vorm achtige tekst.
Het is een boek over strategische denken. De titel zegt het al de kunst van oorlog (voeren).
Je leest overal en nergens dat de wijsheden toepasbaar zijn op allerlei gebieden in het dagelijks leven (politiek, bedrijven etc).

halverwege het lezen heb ik dit filmpje gekeken http://www.youtube.com/watch?v=VMNaULHLH9c en vielen er al veel dingen op hun plek.
In het filmpje zie je wijsheden uit het boek terug komen in "recente" oorlogen ofwel juist het gebrek aan het toepassen van de wijsheden.

Nu beginnen in how to win friends and influence people.

Mèh, ik heb het ook gelezen maar het is 1 brok aan metaforen die imo op veel verschillende manieren geïnterpreteerd kunnen worden.

De nuttige punten zoals "Ken jezelf, ken je vijand" vind je ook terug in bijna alle boeken voor persoonlijke ontwikkeling en het tackelen van problemen.

Als je Tsun tzu wat vond, probeer dan ook Il Principe van Machiavelli s..

Zal hem op mijn to-read list zetten.

Mèh, ik heb het ook gelezen maar het is 1 brok aan metaforen die imo op veel verschillende manieren geïnterpreteerd kunnen worden.

De nuttige punten zoals "Ken jezelf, ken je vijand" vind je ook terug in bijna alle boeken voor persoonlijke ontwikkeling en het tackelen van problemen.

Deel je mening wel gedeeltelijk.
Is denk maar net wat je verwacht. Ik had meer een verhaal verwacht.
Kan me voorstellen dat als je alleen het boek leest en verder geen info opzoekt het niet zo boeiend is.
Ik had liever erbij gelezen hoe hij tot bepaalde wijsheden is gekomen.
Ga ook nog wat info opzoeken over hoe mensen het interpreteren en het toepassen heden ten dage.

Ga ook nog wat info opzoeken over hoe mensen het interpreteren en het toepassen heden ten dage.

Dat is een goeie inderdaad

Er mist voor mij ook een zekere onderbouwing en de vergelijkingen zijn niet meer van deze tijd. Een herschrijving met voetnoten van een filosoof zou voor mij best een uitkomst zijn.

Toevallig, ik heb er al wat van gelezen ja :p

Mijn "kwml-test"

Kan me er redelijk in vinden trouwens

Geinig

such a lover

---------- Toegevoegd om 16:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:49 ----------

The art of war ben ik nooit doorheen gekomen, 48 laws of power is wel op veel vlakken het zelfde. Vind 48 laws ook tof met al die voorbeelden, maakt het actueler

Think like a freak - Steven D. Levitt
This changes everything - Naomi Klein
A short history of nearly everything - Bill Bryson

Toch behoorlijk wat leuke boeken in die actie, in het non-fictie gedeelte dan toch :)
Heb de 3 bovenstaande ook nog maar besteld, een eigen collectie van boeken is toch een stuk leuker dan die ouwe meuk uit de bibliotheek..
Iemand ze al gelezen?

Het gaat me er ook niet om om alles in 1x perfect toe te passen. Ik wil nu alleen ideeen opdoen en lezen een gewoonte maken. Als ik dan in een situatie kom waar waarbij ik een boek/theorie goed zou kunnen gebruiken weet ik de basis al en het desbetreffende boek. Ik vind het ook niet erg om een boek meerdere keren te lezen, naarmate je zelf andere ideeen hebt kan je boeken ook weer anders opvatten.

2 boeken per maand is trouwens helemaal niet zo veel, ik lees meestal een uur om een idee/theorie binnen te krijgen en dan kan ik de rest de van de dag bedenken hoe ik dat kan toepassen en wat de praktische kanten zijn.

Ben nu ook bezig met speedreaden, scheelt sws al een hoop tijd
http://www.youtube.com/watch?v=48LKj9MzZr8

Wel interessant dat snel lezen. Heb die 4 video's op youtube gezien.
Ging van 250 naar 320 woorden na die oefening.
Heb je verder nog goede goede resources/tutorials, die hierop verder gaan?

Wel interessant dat snel lezen. Heb die 4 video's op youtube gezien.
Ging van 250 naar 320 woorden na die oefening.
Heb je verder nog goede goede resources/tutorials, die hierop verder gaan?

Accelerated learning van Brian Tracy (is een torrent van) gaat nog een stap verder. Speedreaden is (zodra je de basis snapt) vooral oefenen op je ogen laten wennen aan meerdere woorden tegelijk lezen en de snelheid van het lezen, zonder bij woorden te blijven hangen.

Dit vind ik ook wel een goeie samenvatting + oefeningen http://fourhourworkweek.com/2009/07/30/speed-reading-and-accelerated-learning/

---------- Toegevoegd om 18:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:49 ----------

Think like a freak - Steven D. Levitt
This changes everything - Naomi Klein
A short history of nearly everything - Bill Bryson

Toch behoorlijk wat leuke boeken in die actie, in het non-fictie gedeelte dan toch :)
Heb de 3 bovenstaande ook nog maar besteld, een eigen collectie van boeken is toch een stuk leuker dan die ouwe meuk uit de bibliotheek..
Iemand ze al gelezen?

M'n vriendin heeft de laatste gelezen, vond ze heel erg tof. Eigen collectie is leuk man, ben best een beetje trots op m'n (nog bescheiden) verzameling :D

A look into a man's bookcase will tell you more about him than his mouth ever will

Zijn Ben momenteel op zoek naar een goed boek over wetenschapsfilosofie. Wil sws wat meer in filosofie verdiepen en dit lijkt me het handigste punt om te beginnen, heb er wel s wat over gehad tijdens mn studie. Iemand tips?

Je kan eens kijken naar P. Godfrey-Smith. Theory and reality. Dit boek hebben we bij mijn studie gebruikt, ik vond het vrij redelijk. Het geeft in ieder geval een brede weergave van de discussies in de wetenschapsfilosofie en het is vrij toegankelijk voor beginners.

Toch lijkt wetenschapsfilosofie mij niet het ideale beginpunt in de filosofie, ik zou eerder eens kijken naar een boek van de geschiedenis van de filosofie. Het lijkt me dat dat een stuk leuker is en je er meer van leert.
[/FONT]

Accelerated learning van Brian Tracy (is een torrent van) gaat nog een stap verder. Speedreaden is (zodra je de basis snapt) vooral oefenen op je ogen laten wennen aan meerdere woorden tegelijk lezen en de snelheid van het lezen, zonder bij woorden te blijven hangen.

Dit vind ik ook wel een goeie samenvatting + oefeningen http://fourhourworkweek.com/2009/07/30/speed-reading-and-accelerated-learning/

Heb je wel is dit soort software gebruikt http://www.spreeder.com
Waarbij woord voor woord wordt getoond en je de snelheid steeds hoger kan zetten (en meerdere woorden per keer).

Terug
Naar boven