- Waardering
- 2.879
- Lengte
- 1m97
- Massa
- 108kg
- Vetpercentage
- 14%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Economie (in het bijzonder macro-economie en econometrie) en geschiedenis vind ik ook leuk
jullie boos oldfags?

Economie (in het bijzonder macro-economie en econometrie) en geschiedenis vind ik ook leuk
jullie boos oldfags?
Misschien over 20 jaarEerst wil ik me meesteren in de retorica voordat ik me daar in zou wagen.
Wel een grote interesse in filosofie, psychologie en sociologie though.
Very nice. Psychologie/masculinity, entrepreneurship en sociologie zijn m'n main interesses nu. Naast voeding en dikke biceps dan.
King,warrior,magician,lover vind je ook wel tof denk ik

Heb na vermelding hier over de bol.com actie 3 boeken besteld.
Vandaag het eerst boek gelezen, the art of war.
Eerste paar hoofdstukken waren wat wennen en ik het eigenlijk een verhaal vorm verwacht.
Als je verder in het boek komt dan raak je gewend aan de wat meer quote vorm achtige tekst.
Het is een boek over strategische denken. De titel zegt het al de kunst van oorlog (voeren).
Je leest overal en nergens dat de wijsheden toepasbaar zijn op allerlei gebieden in het dagelijks leven (politiek, bedrijven etc).
halverwege het lezen heb ik dit filmpje gekeken http://www.youtube.com/watch?v=VMNaULHLH9c en vielen er al veel dingen op hun plek.
In het filmpje zie je wijsheden uit het boek terug komen in "recente" oorlogen ofwel juist het gebrek aan het toepassen van de wijsheden.
Nu beginnen in how to win friends and influence people.
Als je Tsun tzu wat vond, probeer dan ook Il Principe van Machiavelli s..
Mèh, ik heb het ook gelezen maar het is 1 brok aan metaforen die imo op veel verschillende manieren geïnterpreteerd kunnen worden.
De nuttige punten zoals "Ken jezelf, ken je vijand" vind je ook terug in bijna alle boeken voor persoonlijke ontwikkeling en het tackelen van problemen.
Ga ook nog wat info opzoeken over hoe mensen het interpreteren en het toepassen heden ten dage.
Toevallig, ik heb er al wat van gelezen ja
Mijn "kwml-test"
[Link niet meer beschikbaar]
Kan me er redelijk in vinden trouwens

Het gaat me er ook niet om om alles in 1x perfect toe te passen. Ik wil nu alleen ideeen opdoen en lezen een gewoonte maken. Als ik dan in een situatie kom waar waarbij ik een boek/theorie goed zou kunnen gebruiken weet ik de basis al en het desbetreffende boek. Ik vind het ook niet erg om een boek meerdere keren te lezen, naarmate je zelf andere ideeen hebt kan je boeken ook weer anders opvatten.
2 boeken per maand is trouwens helemaal niet zo veel, ik lees meestal een uur om een idee/theorie binnen te krijgen en dan kan ik de rest de van de dag bedenken hoe ik dat kan toepassen en wat de praktische kanten zijn.
Ben nu ook bezig met speedreaden, scheelt sws al een hoop tijd
http://www.youtube.com/watch?v=48LKj9MzZr8
Wel interessant dat snel lezen. Heb die 4 video's op youtube gezien.
Ging van 250 naar 320 woorden na die oefening.
Heb je verder nog goede goede resources/tutorials, die hierop verder gaan?
Think like a freak - Steven D. Levitt
This changes everything - Naomi Klein
A short history of nearly everything - Bill Bryson
Toch behoorlijk wat leuke boeken in die actie, in het non-fictie gedeelte dan toch
Heb de 3 bovenstaande ook nog maar besteld, een eigen collectie van boeken is toch een stuk leuker dan die ouwe meuk uit de bibliotheek..
Iemand ze al gelezen?

Zijn Ben momenteel op zoek naar een goed boek over wetenschapsfilosofie. Wil sws wat meer in filosofie verdiepen en dit lijkt me het handigste punt om te beginnen, heb er wel s wat over gehad tijdens mn studie. Iemand tips?
Accelerated learning van Brian Tracy (is een torrent van) gaat nog een stap verder. Speedreaden is (zodra je de basis snapt) vooral oefenen op je ogen laten wennen aan meerdere woorden tegelijk lezen en de snelheid van het lezen, zonder bij woorden te blijven hangen.
Dit vind ik ook wel een goeie samenvatting + oefeningen http://fourhourworkweek.com/2009/07/30/speed-reading-and-accelerated-learning/