AndroidHealthClinic

Vader slaat aanrander dochtertje dood

Hoppa, zo gaat dat.

Wat een onzin om dit goed te keuren. Verzachtende omstandigheden ja, maar iemand doden is nog altijd véél erger dan iemand misbruiken.

Een flink pak slaag had die pedoseksueelzeker verdient, en vervolgens de cel in, maar niet de dood. En mij maak je niet wijs dat die vader niet heel goed wist dat hij dodelijke slagen aan het uitdelen was. Beetje serieus blijven he. Dit lijkt op doodslag, maar verder onderzoek is nodig om dat uit te maken.

Waarom zou je moeten slaan tot hij niet meer beweegt? Denk je nu echt dat hij verder gaat met aanranden als jij daar al bent? Het volstaat om de politie te bellen en met beide getuigenissen gaat zo iemand lang de cel in. Niets geeft jou plots het recht om ook tot crimineel gedrag over te gaan en iemand zo toe te takelen laat staan te doden. Beetje makkelijk excuus he 'had mezelf niet meer onder controle' dus dan kan plots alles en kom je er zomaar mee weg?

Misbruik van kinderen is heel erg, maar geen reden om plots als samenleving te zeggen "ok sla ze nu maar dood, wij knijpen wel even een oogje dicht en bravo voor wat je gedaan hebt" wat een totale ontsporing van normen en waarden, je maakt jezelf nog crimineler dan de misbruiker. Maar het is ok want we hebben zo'n hekel aan pedocoïtusuelen dat we doodslag of zelfs moord gaan goedkeuren. Ik kan me dood ergeren aan zo'n debiele redeneringen, dan bewijs je echt dat je totaal geen ethisch besef hebt en bovendien zwaar hypocriet bent.

Daarom is er onderzoek nodig, maar wat je zeker niet moet doen is al op voorhand gaan juichen als iemand gestorven is, dat slaat gewoon nergens op. Iedereen verdient een eerlijk proces en niemand verdient het om te sterven. We leven niet meer in de middeleeuwen.

Als je de dader op dat moment niet dood slaat zou je zelf eens moeten laten onderzoeken

Waarom zou je moeten slaan tot hij niet meer beweegt? Denk je nu echt dat hij verder gaat met aanranden als jij daar al bent? Het volstaat om de politie te bellen en met beide getuigenissen gaat zo iemand lang de cel in. Niets geeft jou plots het recht om ook tot crimineel gedrag over te gaan en iemand zo toe te takelen laat staan te doden. Beetje makkelijk excuus he 'had mezelf niet meer onder controle' dus dan kan plots alles en kom je er zomaar mee weg?

Ik vind niet dat hij dat moet doen, ik vindt dat je hem er niet op kan aankijken als hij zich plots in zo een situatie begeeft en vervolgens uit een impuls handelt zoals hij heeft gehandeld.

Misbruik van kinderen is heel erg, maar geen reden om plots als samenleving te zeggen "ok sla ze nu maar dood, wij knijpen wel even een oogje dicht en bravo voor wat je gedaan hebt" wat een totale ontsporing van normen en waarden, je maakt jezelf nog crimineler dan de misbruiker. Maar het is ok want we hebben zo'n hekel aan pedocoïtusuelen dat we doodslag of zelfs moord gaan goedkeuren. Ik kan me dood ergeren aan zo'n debiele redeneringen, dan bewijs je echt dat je totaal geen ethisch besef hebt en bovendien zwaar hypocriet bent.

Ergens ben ik het met je eens dat het hypocriet is van mij om te reageren op een bericht als dit met "gerechtigheid" dat was te kortaf en vraagt om een verklaring;

Het zegt mogelijk iets over mijn ethisch besef maar ik kan me hier niet druk om maken.
Vindt ik dat iedere pedoseksueelop deze manier het einde moet vinden? Nee, maar als het zo nu en dan gebeurt maak ik me hier net zo druk om als de ene moordenaar die de ander doodschiet.

Dat de strafbaarheid van delicten als misbruik plegen en iemand als reactie vermoorden zwaar verschillen besef ik me goed.
Echter voelt een delict als een klein kind misbruiken voor mij persoonlijk erg zwaar aan dit rechtvaardigt dus voor mij deze actie wel vooral als ik de situatie eromheen meetel.

Daarom is er onderzoek nodig, maar wat je zeker niet moet doen is al op voorhand gaan juichen als iemand gestorven is, dat slaat gewoon nergens op. Iedereen verdient een eerlijk proces en niemand verdient het om te sterven. We leven niet meer in de middeleeuwen.

Ik ga er even vanuit dat het verhaal zo is zoals het in het nieuwsbericht wordt geschetst en zou het anders zijn zou mijn mening over dit geval ook anders kunnen zijn.

Laatst bewerkt:
inb4 politiek correct

Justice!

Ik denk dat jij die stap van het onderzoeken beter kan overslaan en jezelf direct moet laten opnemen.

fl**ker op man, als je als man zijnde iemand je dochter ZIET misbruiken, notabene een bekende van je, dan moet er toch wel iets knappen.

En gelukkig zijn dit meningen, mijn mening laat jou koud, en ik geef geen ruk om de jouwe.
Ik zou der trots op zijn hem doodgeslagen te hebben in ieder geval

Perfect opgelost, case closed :)

Beter, geef die vent groot gelijk

Snap trouwens ook wel hoe mensen hier kunnen redeneren dat ''het overdreven'' is dat ie hem kapot heeft geslagen. Inderdaad, alle testo-monsters op dit forum zijn dan inderdaad in staat om 1 tik uit te delen en dan te zeggen ''loopt u even mee, u staat onder burger arrest en ik ga u overdragen aan de politie''.

not

fl**ker op man, als je als man zijnde iemand je dochter ZIET misbruiken, notabene een bekende van je, dan moet er toch wel iets knappen.

En gelukkig zijn dit meningen, mijn mening laat jou koud, en ik geef geen ruk om de jouwe.
Ik zou der trots op zijn hem doodgeslagen te hebben in ieder geval

+1

Zo moet dat.. mensen die lopen te zeuren dat het geen zelfverdediging is, kan een klein meisje zichzelf hier tegen verdedigen?

die man verdiend de vrijspraak, als je ziet dat een man daar je vierjarige dochter aant verkrachten is ga je voor minder door het lint... die beelden blijven voor heel zijn leven op het netvlies gebrand,en hij zal zeker niet hem willen doden...had hij nu een mes genomen en hem dan 100 messteken toegebracht.....

Juist gehandeld. Zou ook helemaal los op hem zijn gegaan(als ik een dochter zou hebben). Ik hoop dat hij niet hoeft te zitten, de held.

Ik had hem eerst aangerand, dan vermoord.

Nee serieus, goed gedaan, had ik ook gedaan

Mensen die zeggen dat die dader een proces had moeten krijgen ipv doodgeslagen te worden zijn de mensen die ons in de financiële crisis hebben gewerkt..
Zo'n proces, terwijl iedereen weet dát hij het heeft gedaan, kost weer bakken met geld, die wij weer kunnen ophoesten..

aan de ene kant terecht aan andere kant is hij ook te ver gegaan.

erg lastig geval hoe je het bekijkt. Strafrechtelijk is ie gewoon strafbaar ...maar je gevoel zegt iets heel anders

Noodweerexces kan hem vrijuit laten gaan toch?

Mensen die zeggen dat die dader een proces had moeten krijgen ipv doodgeslagen te worden zijn de mensen die ons in de financiële crisis hebben gewerkt..
Zo'n proces, terwijl iedereen weet dát hij het heeft gedaan, kost weer bakken met geld, die wij weer kunnen ophoesten..

Haha laten we alle gekken en gestoorden maar van kant maken, ze kosten zoveel geld. :cool:

het verhaal aannemende zoals geschreven geeft al aan dat de vader niet de bedoeling had hem te doden. we kunnen hoog en laag lullen over makkelijke excuusje, hij had em netjes moeten aangeven met een getuigenis want nu is het crimineel. feit blijft dat ook jij zou snappen als je ziet dat dat zon gast/kameraad even netjes zn pielemans in je dochtertje van 4 haar mondje had gestopt en whatever else nog meer. de uitkomst had wellicht niet heel anders geweest.
ik keur killen niet goed, begrijp me niet verkeerd.

Misbruik van kinderen is heel erg, maar geen reden om plots als samenleving te zeggen "ok sla ze nu maar dood, wij knijpen wel even een oogje dicht en bravo voor wat je gedaan hebt" wat een totale ontsporing van normen en waarden, je maakt jezelf nog crimineler dan de misbruiker. Maar het is ok want we hebben zo'n hekel aan pedocoïtusuelen dat we doodslag of zelfs moord gaan goedkeuren.
doden is natuurlijk heel erg en had niet gemogen, dat ben ik compleet met je eens. maar zoals eerder aangehaald, er is geen kerel op deze aardkloot die heel anders had gehandeld.

ik vind het nog een ander verhaal als die vader trots zei en nu is ie lekker dood, dan ben je idd net zo erg. maar dat was hier niet het geval.

idd, valt nog te bezien wat er wel en niet klopt aan dit verhaal.

[/QUOTE]

Laatst bewerkt:
Het is nog altijd 1 zijn woord tegen de andere.. Wie zegt dat het niet anders is gegaan?
Misschien was de vader zijn dochtertje wel aan het aanranden en waren de rollen omgedraaid. Niemand dat nu de waarheid zal weten.

Ik volg Big T hierin.. but like i said rednecks. De persoon stond op zijn property en was een gevaar voor zijn familie. Alles kan en mag in state of cowboys.

Ethische kwesties :popcorn:

Terug
Naar boven