Allereerst: veel respect voor je motivatie en resultaten tot nu toe: supergoed!
Als je train-eat-sleap. Repeat. vol blijft houden komt het zeker goed.
1. Train.
Je schrijft: "Trainen is voor mij iets heel fijns, het maakt mij blij". Ga er dan gewoon mee door! Niet alleen omdat (zware) krachttraining goed voor je is, maar ook omdat het een goede manier is om je onderhoudsniveau te verhogen (t.g.v. meer spiermassa) en voor een strakker figuur. Zeer goede krachtstats! Mijn (M) maximale squat is exact gelijk

. Wellicht is er een correlatie met paardrijden: ooit trainde bij mij in de gym ook een vrouw die veel aan paardrijden gedaan had en goed zwaar kon squatten. M.b.t. wedstrijd: wat houdt je tegen? Bedenk zelf of je daar (nu) zin in hebt, en zo ja: gewoon doen!
2. Eat.
M.b.t. KCal/dag: eens met de vorige reacties dat 1500KCal veel te laag is. Vergeet niet dat je best lang en zwaar bent, veel spiermassa hebt en veel sport. Je bouw is goed en je bent niet veel te zwaar voor je lengte en bouw dus ik zou niet te snel proberen af te vallen. Daarnaast: inderdaad: meer vetten! Vetten zijn gezond en geven langer een verzadigd gevoel. Probeer vooral de suikers uit je dieet te schrappen (kijk bijvoorbeeld de documentaire "Fed Up"). Ik zou ook op 2200KCal proberen te gaan zitten en eerst kijken wat dat voor effect heeft. Geen (crashdieet) maar een voedingsschema dat je structureel op de lange termijn vol kan houden.
3. Sleep.
Onderschat IMHO, maar genoeg slaap en een regelmatig leefritme is een voorwaarde voor progressie in welke vorm dan ook. 's avonds geen caffeine (koffie, pre-workout etc).
Verder:
- zoek een trainer/trainingsmaatje die je volledig kunt en durft te vertrouwen. Je schrijft dat je op een gegeven moment aan het crashdieten was maar dat voor je trainer verborgen hield. Naast dat dit voor je trainer het moeilijk maakt je goed te begeleiden geven dit soort dingen voor jezelf ook veel onrust en dat helpt je niet bij het halen van je doelen.
- vetpercentage meten: alle eenvoudige manieren van meten hebben hun voor- en nadelen. Zolang je je daar maar van bewust bent en zo'n weegschaal of tang niet te strikt volgt is het prima. Weegschaal is o.a. gevoelig voor zweet (heb je net cario gedaan of ga je er "koud" opstaan) en je cyclus beïnvloed de meting ook.
- focus niet teveel op een eindresultaat in kilo's maar let vooral ook op je uiterlijk. Gezien je lengte en huidige kracht kan het goed zijn dat je boven de 80kg al op je gewenste uiterlijk zit.
- Supplementen: er is een stroming die van mening is dat een combinatie van whey en casseine effectiever is dan 100% whey. Daarnaast ben ik sterk voorstander van Vitamine D suppletie, zeker in de winter en als je weinig buiten komt.
Veel succes!