AndroidHealthClinic

van 140kg naar 110kg en nu de rest nog...

• Topic Starter Topic Starter
Is die rechter foto op 110kg? Zou je wel niet zeggen hoor...

Ja, is (helaas) wel zo. Ik heb de mazzel dat ik verdeeld en lang ben. Hier nog een foto van de zijkant gezien.
Madeleine II.jpg

Ik denk dat rob bedoelde dat je daar juist geen 110kg op leek maar veel lichter

Haha, ja dat dacht ik ook. Ik heb zelf het idee dat ik dus geen 110kg lijk omdat ik lang en verdeeld ben. Als ik kleiner was en een propje dan viel het meer op.

Net crackers met een heel bakje Huttekase naar binnengewerkt; best lekker!

Zou je ook nooit 110 kg geven, eerder 90 ofzo

Zou je ook nooit 110 kg geven, eerder 90 ofzo

dank je! Ik wil graag naar de 80kg uiteindelijk. Liefst eerst naar de 75kg en dan nog wat spiermassa aanzetten.

Hoe denken jullie erover als je bv een fatburner zou gebruiken? bv ook eentje die hongerstillend werkt?
Bv. een iomax? Of meridia/reductil ?

Toen reductil nog niet verboden was kreeg ik het voorgeschreven via de huisarts, toch een kilo of 5 mee kwijtgeraakt.

dank je! Ik wil graag naar de 80kg uiteindelijk. Liefst eerst naar de 75kg en dan nog wat spiermassa aanzetten.

Hoe denken jullie erover als je bv een fatburner zou gebruiken? bv ook eentje die hongerstillend werkt?
Bv. een iomax? Of meridia/reductil ?

Toen reductil nog niet verboden was kreeg ik het voorgeschreven via de huisarts, toch een kilo of 5 mee kwijtgeraakt.

Nu ga je waarschijnlijk antwoorden krijgen dat het te vroeg is daarvoor, dat je eerst je voeding op punt moet hebben... nu ja, de standaard antwoorden hier.
Feit is, als het je helpt, doen. Hoe makkelijker je resultaat hebt, hoe makkelijker je het ook volhoudt.

Nu ga je waarschijnlijk antwoorden krijgen dat het te vroeg is daarvoor, dat je eerst je voeding op punt moet hebben... nu ja, de standaard antwoorden hier.
Feit is, als het je helpt, doen. Hoe makkelijker je resultaat hebt, hoe makkelijker je het ook volhoudt.

Klopt, vaak zit er ook een waarheid in. Het is alleen dat ik geen 'starter' ben. Ik heb al een hele afval geschiedenis en er valt nog wel winst te halen bij mijn voeding, tuurlijk! Bij heel veel mensen denk ik nog. Alleen als dit je een stukje verder kan helpen dan is dat heel mooi meegenomen (ook richting een goed voedingsplan).

Dag allen,

Wel heb ik nog een vraagje over het eten, namelijk de tijden. Nu gaat het als volgt:

7.00 ontbijt
10.00 tussendoor
13.00/13.15 lunch
15.00/15.30 tussendoor
18.00, dan ga ik altijd trainen en kan ik dus niet warm eten. Ik heb hier geen regelmaat wat ik neem voor het trainen. Een Pre workout wil ik niet ivm teveel koolhydraten en kcal. Wat nu?
20.30 uur avondeten (125gram pasta/rijst en 150gram vlees + groenten)
22.00 zuivel 500 gram (kwark of optimel)

Meestal ga ik rond 22.30 uur naar bed. Ik krijg dus vlak voordat ik naar bed ga veel kcal naar binnen.
Heeft iemand een idee wat ik kan doen?

Meestal ga ik rond 18.00 uur trainen en ben dan rond 20.00 uur weer thuis. Dan douchen, omkleden en koken en dan kan ik rond 20.30 eten. Ik bereid al mijn eten al voor, dus alleen opwarmen in de pan (magnetron heb en wil ik niet). Ik kan niet later gaan trainen want dan ben ik nog te fit voordat ik ga slapen en ik heb echt voldoende slaap nodig anders kom ik de werkweek niet door...

Ik had trouwens nog een potje Maxoi (ik denk iomax) liggen. Zie de foto. Kent iemand dit merk? Ik weet dat de werkzame stof Phentermine is. Eerder gebruikte ik hier 1/8 van een tablet van, komt neer op 3,5mg. (Een hele is 15mg).

Iomax.jpg

Laatst bewerkt:
Tijdstippen en hoe vaak je eet maakt niet veel uit. Enkel voor jezelf. Als je bij wijze van spreken in één maaltijd al je kcals kan binnenspelen zonder de rest van de dag honger te hebben,
is daar niks mis mee. Als je meer eet momenten nodig hebt voor 'kleine' hongertjes zou ik het wel opsplitsen. Anders is je kans om iets te eten buiten je schema te groot.

Tijdstippen en hoe vaak je eet maakt niet veel uit. Enkel voor jezelf. Als je bij wijze van spreken in één maaltijd al je kcals kan binnenspelen zonder de rest van de dag honger te hebben,
is daar niks mis mee. Als je meer eet momenten nodig hebt voor 'kleine' hongertjes zou ik het wel opsplitsen. Anders is je kans om iets te eten buiten je schema te groot.

Oke.. omdat je vaak hoort dat je niet teveel moet eten voordat je naar bed gaat, het liefst drie uur van tevoren niet meer. Op zich geloof ik juist in herstel tijdens slaap.

Allereerst: veel respect voor je motivatie en resultaten tot nu toe: supergoed!
Als je train-eat-sleap. Repeat. vol blijft houden komt het zeker goed.

1. Train.
Je schrijft: "Trainen is voor mij iets heel fijns, het maakt mij blij". Ga er dan gewoon mee door! Niet alleen omdat (zware) krachttraining goed voor je is, maar ook omdat het een goede manier is om je onderhoudsniveau te verhogen (t.g.v. meer spiermassa) en voor een strakker figuur. Zeer goede krachtstats! Mijn (M) maximale squat is exact gelijk :eek:. Wellicht is er een correlatie met paardrijden: ooit trainde bij mij in de gym ook een vrouw die veel aan paardrijden gedaan had en goed zwaar kon squatten. M.b.t. wedstrijd: wat houdt je tegen? Bedenk zelf of je daar (nu) zin in hebt, en zo ja: gewoon doen!

2. Eat.
M.b.t. KCal/dag: eens met de vorige reacties dat 1500KCal veel te laag is. Vergeet niet dat je best lang en zwaar bent, veel spiermassa hebt en veel sport. Je bouw is goed en je bent niet veel te zwaar voor je lengte en bouw dus ik zou niet te snel proberen af te vallen. Daarnaast: inderdaad: meer vetten! Vetten zijn gezond en geven langer een verzadigd gevoel. Probeer vooral de suikers uit je dieet te schrappen (kijk bijvoorbeeld de documentaire "Fed Up"). Ik zou ook op 2200KCal proberen te gaan zitten en eerst kijken wat dat voor effect heeft. Geen (crashdieet) maar een voedingsschema dat je structureel op de lange termijn vol kan houden.

3. Sleep.
Onderschat IMHO, maar genoeg slaap en een regelmatig leefritme is een voorwaarde voor progressie in welke vorm dan ook. 's avonds geen caffeine (koffie, pre-workout etc).

Verder:
- zoek een trainer/trainingsmaatje die je volledig kunt en durft te vertrouwen. Je schrijft dat je op een gegeven moment aan het crashdieten was maar dat voor je trainer verborgen hield. Naast dat dit voor je trainer het moeilijk maakt je goed te begeleiden geven dit soort dingen voor jezelf ook veel onrust en dat helpt je niet bij het halen van je doelen.
- vetpercentage meten: alle eenvoudige manieren van meten hebben hun voor- en nadelen. Zolang je je daar maar van bewust bent en zo'n weegschaal of tang niet te strikt volgt is het prima. Weegschaal is o.a. gevoelig voor zweet (heb je net cario gedaan of ga je er "koud" opstaan) en je cyclus beïnvloed de meting ook.
- focus niet teveel op een eindresultaat in kilo's maar let vooral ook op je uiterlijk. Gezien je lengte en huidige kracht kan het goed zijn dat je boven de 80kg al op je gewenste uiterlijk zit.
- Supplementen: er is een stroming die van mening is dat een combinatie van whey en casseine effectiever is dan 100% whey. Daarnaast ben ik sterk voorstander van Vitamine D suppletie, zeker in de winter en als je weinig buiten komt.

Veel succes!

Snap niet dat je het zover hebt laten komen maarja. Meridia kan je zeker helpen tegen het honger gevoel en daardoor minder jojo efect. Heeft wel bijwerkingen zoals verstopping enz. Lijkt me met zoveel overgewicht dat de huisarts ook wel opties heeft?

Snap niet dat je het zover hebt laten komen maarja. Meridia kan je zeker helpen tegen het honger gevoel en daardoor minder jojo efect. Heeft wel bijwerkingen zoals verstopping enz. Lijkt me met zoveel overgewicht dat de huisarts ook wel opties heeft?

Sorry, maar ik kan hier helemaal niks mee. Dat ik het zover heb laten komen? Wat moet ik NU met deze opmerking?
Ik ben heel hard bezig en aan het werken aan mezelf en besef bepaalde dingen zelf heel goed.
De huisarts kan niks voor mij betekenen aangezien mijn BMI te laag is en ik verder top gezond ben en geen klachten heb. Daarnaast kom ik niet over als een 'risicofactor' omdat ik minder zwaar oog.

Ach... gewoon weer azijnpissers. Trek het je niet aan ;)

Je eetschema staat vast? Je valt nog af? Of je blijft stabiel?

Ach... gewoon weer azijnpissers. Trek het je niet aan ;)

Je eetschema staat vast? Je valt nog af? Of je blijft stabiel?

:eyes:

Gisteren weer cardio workout gedaan. Heb de 1000kcal gehaald. Heb het idee dat er wel wat vanaf gaat, maar durf thuis nog niet te wegen. Vrijdagmiddag heb ik weegafspraak staan. Ik laat dan wel even hoe het was.

Sorry, maar ik kan hier helemaal niks mee. Dat ik het zover heb laten komen? Wat moet ik NU met deze opmerking?
Ik ben heel hard bezig en aan het werken aan mezelf en besef bepaalde dingen zelf heel goed.
De huisarts kan niks voor mij betekenen aangezien mijn BMI te laag is en ik verder top gezond ben en geen klachten heb. Daarnaast kom ik niet over als een 'risicofactor' omdat ik minder zwaar oog.

Je wil liever alleen positieve dingen horen? Je hebt een start gemaakt maar er is nog genoeg te doen.

Je wil liever alleen positieve dingen horen? Je hebt een start gemaakt maar er is nog genoeg te doen.

Als ik dat niet realiseerde dan was ik er niet druk mee bezig. Ik heb geen start gemaakt nu, dat heb ik al een aantal jaren geleden gedaan. Ik hoef niet alleen maar positieve dingen te horen, het gaat erom dat ik nuttige dingen hoor waar ik iets mee kan, iets informatiefs. En jouw reacties zijn dat niet. Er komt eerder een soort walging door tekst heen. En dat verdien ik niet.

Lees opmerking over meridia ;).
Werkt erg goed als je niet te veel last hebt van de bijwerkingen.

:eyes:

Gisteren weer cardio workout gedaan. Heb de 1000kcal gehaald. Heb het idee dat er wel wat vanaf gaat, maar durf thuis nog niet te wegen. Vrijdagmiddag heb ik weegafspraak staan. Ik laat dan wel even hoe het was.

Je moet het gewoon even aankijken. Je moet het niet moeilijker maken dan het is. En onderhoud berekenen is BS. Als dat waar moest zijn, moest ik 3000kcal eten en werd ik moddervet :)

Je staat op x kcal, kom je aan, zak je in kcal. Zak je gewicht, houden zo. Per 2 weken wegen op woensdag. Dat is vrij vaak een goed gemiddelde van de week. En zo aanpassen.

Terug
Naar boven