Welkom op mijn log.
Het is de bedoeling om mijn progressie via dit medium bij te houden.
Even iets over mezelf:
Ik ben 21 jaar jong en ben sinds vrijdag 27 mei 2011 begonnen met bodybuilden. De reden is vrij simpel...
Ik vind mezelf veel te mager. Op vrijdag 27 mei woog ik in de fitness 81 kg bij een lengte van 189cm. In mijn ogen is dit schandalig en er moet iets aan gedaan worden.
Aangezien ik tot nog toe vrij weinig weet over 'Bodybuilden' kan ik hier terecht met mijn vragen en dilemma's.
Ik ondervind dat voeding het moeilijkste is om te leren. Er zijn namelijk heel veel verschillende termen alsook een hoop manieren om 'bij te komen'.
Daarom dat ik het boek 'Burn the fat, feed the muscle' aan het lezen ben.
Vooral het gedeelte 'Feed the muscle' is naar mij toe vrij belangrijk.
Zelf heb ik een voedingsschema samengesteld die voldoet aan mijn behoeften. Deze vind je in de bijlage.
Mijn stats:
21 jaar
189cm
81 kg
vetpercentage 12% (gemeten via een weegschaal waar je op je blote voeten moet opstaan)
Ik zou graag eens een onderdompeling in water krijgen om mijn vet te meten. Weet nu niet meteen waar ik dat kan laten doen en hoeveel dat eventueel zou kosten.
Indien er nog vragen of opmerkingen zijn mag je die steeds vragen!
Bijkomende vragen:
- 3-maandelijks doneer ik bloed aan het rode kruis, wat voor effect heeft dit op het bodybuilden?
- Hoe moet je in godsnaam elke avond die 500gr kwark binnen krijgen? Zijn er speciale methodes? Of gewoon stoppen met bitche en die shit binnen kappen?
- Bij het bakken van vlees, moet de binnenkant nog rood zijn of mag je het vlees goed doorbakken? Ik had namelijk ergens gelezen dat je bij het doorbakken van het vlees de eiwitten vernield. En is dit bij kip ook zo?
Ik wens nog op te merken dat ik mijn vlees bak in olijfolie. Want bij men voedingsschema heb ik vrij weinig vetten. Ik drink ook dagelijks 2l melk of meer buiten het schema om. Dus normaal zit ik niet aan een vet tekort.
Foto's van mijn progressie zullen jullie niet snel zien. Begin foto's evenmin... Mijn situatie is momenteel zo belabberd dat ik het niet hoef te tonen
Mijn eerste posts omtrent het trainen zullen vanaf morgen plaatsvinden.
Dit is het doel dat ik graag zou bereiken,
Maar dan op mijn lengte.
Mijn eerste doel is om 100kg te wegen. Het vetpercentage heeft voor mij niet direct een belang. Aangezien ik al heel men leven mager ben interesseert me dat niet zo.
Mijn longterm-doel bij de grote 3:
Benchpress: 150kg
Squat: 200kg
Deadlift: 200kg
Short-term doel bij de grote 3:
Benchpress: 100kg
Squat: 120kg
Deadlift: 120kg