XXL Nutrition

Van baby naar beest

Frombaby2Beast

Cool Novice
Waardering
7
Lengte
1m89
Check post 71 op pagina 4.
Ik ben opnieuw begonnen in een andere gym met een ander voedingsschema en een ander trainingsschema.
Mijn beginpics laat ik hier wel staan.

Laatst bewerkt:
Welkom op mijn log.

Het is de bedoeling om mijn progressie via dit medium bij te houden.

Even iets over mezelf:

Ik ben 21 jaar jong en ben sinds vrijdag 27 mei 2011 begonnen met bodybuilden. De reden is vrij simpel...
Ik vind mezelf veel te mager. Op vrijdag 27 mei woog ik in de fitness 81 kg bij een lengte van 189cm. In mijn ogen is dit schandalig en er moet iets aan gedaan worden.

Aangezien ik tot nog toe vrij weinig weet over 'Bodybuilden' kan ik hier terecht met mijn vragen en dilemma's.

Ik ondervind dat voeding het moeilijkste is om te leren. Er zijn namelijk heel veel verschillende termen alsook een hoop manieren om 'bij te komen'.
Daarom dat ik het boek 'Burn the fat, feed the muscle' aan het lezen ben.
Vooral het gedeelte 'Feed the muscle' is naar mij toe vrij belangrijk.

Zelf heb ik een voedingsschema samengesteld die voldoet aan mijn behoeften. Deze vind je in de bijlage.:)

Mijn stats:

21 jaar
189cm
81 kg
vetpercentage 12% (gemeten via een weegschaal waar je op je blote voeten moet opstaan)

Ik zou graag eens een onderdompeling in water krijgen om mijn vet te meten. Weet nu niet meteen waar ik dat kan laten doen en hoeveel dat eventueel zou kosten.

Indien er nog vragen of opmerkingen zijn mag je die steeds vragen!:D

Bijkomende vragen:

1. 3-maandelijks doneer ik bloed aan het rode kruis, wat voor effect heeft dit op het bodybuilden?
  2. Hoe moet je in godsnaam elke avond die 500gr kwark binnen krijgen? Zijn er speciale methodes? Of gewoon stoppen met bitche en die shit binnen kappen?
  3. Bij het bakken van vlees, moet de binnenkant nog rood zijn of mag je het vlees goed doorbakken? Ik had namelijk ergens gelezen dat je bij het doorbakken van het vlees de eiwitten vernield. En is dit bij kip ook zo?
Ik wens nog op te merken dat ik mijn vlees bak in olijfolie. Want bij men voedingsschema heb ik vrij weinig vetten. Ik drink ook dagelijks 2l melk of meer buiten het schema om. Dus normaal zit ik niet aan een vet tekort.

Foto's van mijn progressie zullen jullie niet snel zien. Begin foto's evenmin... Mijn situatie is momenteel zo belabberd dat ik het niet hoef te tonen:o

Mijn eerste posts omtrent het trainen zullen vanaf morgen plaatsvinden.

Dit is het doel dat ik graag zou bereiken,
Maar dan op mijn lengte.
156zi9g.jpg

Mijn eerste doel is om 100kg te wegen. Het vetpercentage heeft voor mij niet direct een belang. Aangezien ik al heel men leven mager ben interesseert me dat niet zo.

Mijn longterm-doel bij de grote 3:

Benchpress: 150kg
Squat: 200kg
Deadlift: 200kg

Short-term doel bij de grote 3:

Benchpress: 100kg
Squat: 120kg
Deadlift: 120kg

Je verhouding ei/kh/vet is 30/60/10..

Veelste weinig eiwit. Verder vraag ik me af of je dit wel kan volhouden.. het is nogal veel en je maaltijden zijn ook niet echt even zo mee te nemen en op te eten..

idd wel veel om vol te houden.
en met je streeffysiek, dat is echt heel erg big hoor.
moet je wel (veel) voor kuren.
met 150kg bench 200kg dl en sq heb je dat nog lang niet.
maar mooie krachtdoelen op korte termijn ook, ik ga je volgen

succes!

---------- Toegevoegd om 17:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:14 ----------

op je vragen:
1. trainingen zullen wel wat minder gaan nadat je bloed kwijt bent. Dus heeft wel iets invloed, wel goed dat je het doet!
2. 500gr is echt neit veel? kan makkelijk 2-3 bakken op
dus als het je niet lukt, niet bitche maar eten ja haha ;)
3. eiwitten bak je niet kapot.

---------- Toegevoegd om 17:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:16 ----------

btw, als je 81kg op 189 bent met echt 12% dan ben je toch niet zo heel mager? voor ongetrainde mensen nog redelijk gespierd

Succes, maar 81 kg bij 189 vind ik gemiddeld hoor, is echt niet bizar weinig. Ik was 69 kilo bij 1.90 :p Dan moet je je pas schamen

• Topic Starter Topic Starter
idd wel veel om vol te houden.
en met je streeffysiek, dat is echt heel erg big hoor.
moet je wel (veel) voor kuren.
met 150kg bench 200kg dl en sq heb je dat nog lang niet.
maar mooie krachtdoelen op korte termijn ook, ik ga je volgen

succes!

---------- Toegevoegd om 17:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:14 ----------

op je vragen:
1. trainingen zullen wel wat minder gaan nadat je bloed kwijt bent. Dus heeft wel iets invloed, wel goed dat je het doet!
2. 500gr is echt neit veel? kan makkelijk 2-3 bakken op
dus als het je niet lukt, niet bitche maar eten ja haha ;)
3. eiwitten bak je niet kapot.

---------- Toegevoegd om 17:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:16 ----------

btw, als je 81kg op 189 bent met echt 12% dan ben je toch niet zo heel mager? voor ongetrainde mensen nog redelijk gespierd

Bedankt voor de steun jonggeleerd!:D Ik heb eens een zinnetje gelezen: 'Dream big, get big!' En daar hou ik me dan ook aan.
Met genoeg toewijding kom ik er wel.
En die toewijding ga ik meteen nodig hebben om die bakken kwark binnen te krijgen. Want dat is echt klote vies... Met bruine suiker zou het me direct lukken maar die suiker is dan weer niet gezond:o
Dusja, slikke die handel...

Je verhouding ei/kh/vet is 30/60/10..

Veelste weinig eiwit. Verder vraag ik me af of je dit wel kan volhouden.. het is nogal veel en je maaltijden zijn ook niet echt even zo mee te nemen en op te eten..

Over het volhouden moet je je niet druk maken, ik zorg wel dat het lukt;)
Maar de verhoudingen, eiwitten te weinig? Wat is de ideale verhouding dan? Want ik heb dit gelezen in een sticky:
Centaur zei:
Zorg dat je een goede verhouding in koolhydraten eiwitten en vetten hebt, een goeie basislijn is 50% koolhydraten, 30% eiwitten, en 20% vet.
En ik heb deze verhouding al verschillende keren zien terug komen.
Hoeveel gr per kilo lichaamsgewicht moet ik dan volgens je innemen?

Succes, maar 81 kg bij 189 vind ik gemiddeld hoor, is echt niet bizar weinig. Ik was 69 kilo bij 1.90 :p Dan moet je je pas schamen

Ja, dat is inderdaad nog erger:p
Hoeveel weeg je ondertussen al?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de steun jonggeleerd!:D Ik heb eens een zinnetje gelezen: 'Dream big, get big!' En daar hou ik me dan ook aan.
Met genoeg toewijding kom ik er wel.
En die toewijding ga ik meteen nodig hebben om die bakken kwark binnen te krijgen. Want dat is echt klote vies... Met bruine suiker zou het me direct lukken maar die suiker is dan weer niet gezond:o
Dusja, slikke die handel...

Over het volhouden moet je je niet druk maken, ik zorg wel dat het lukt;)
Maar de verhoudingen, eiwitten te weinig? Wat is de ideale verhouding dan? Want ik heb dit gelezen in een sticky:

En ik heb deze verhouding al verschillende keren zien terug komen.
Hoeveel gr per kilo lichaamsgewicht moet ik dan volgens je innemen?

Ja, dat is inderdaad nog erger:p
Hoeveel weeg je ondertussen al?

Dat is een basislijn ja.. ik houd zelf 40/40/20 aan.. e/k/v en dat gaat prima.. Ik had daar een paar hele goeie redenen voor maar ik kan ze niet zo een twee drie meer terugahlen. Het is 1.8 x lichaamsgewicht om je hoeveelheid eiwit te berekenen.. sommige zeggen 2 andere zeggen 3/4.. meningen zijn hierover dus nogal verdeeld. In ieder geval zou ik proberen om het een beetje aan te passen. Verder moet je zoals gezegd een hoop gaan kuren wil je dit bereiken dus als ik jou was zou ik eerst nog een wat lichtere streeffysiek zoeken.. ( ter eigen motivatie want dit gaat echt nog wel jaren duren) Bakken kwark naar binnen werken is een eitje.. Ik zal je uitleggen hoe: Je koopt een shakebeker, hierin stop je 500gr kwark en deze mix je met water.. dan drink je het zo weg en dan smaakt het echt niet meer vies! Ik spreek uit ervaring want ik vond het droog wegwerken van die bakken ook verschrikkelijk. Echt een gouden tip voor je dus :) Verder vind ik het goed dat je zoveel motivatie hebt maar je eet heel veel van hetzelfde op één dag.. en dit gaat je in de loop van de tijd echt zwaar tegenwerken.. nu vind je het nog lekker maar over een maandje vind jehet al minder lekker en over 3 maanden eet je het alleen nog maar om dat het moet.. en dat willen we niet natuurlijk :)

Dat is een basislijn ja.. ik houd zelf 40/40/20 aan.. e/k/v en dat gaat prima.. Ik had daar een paar hele goeie redenen voor maar ik kan ze niet zo een twee drie meer terugahlen. Het is 1.8 x lichaamsgewicht om je hoeveelheid eiwit te berekenen.. sommige zeggen 2 andere zeggen 3/4.. meningen zijn hierover dus nogal verdeeld. In ieder geval zou ik proberen om het een beetje aan te passen. Verder moet je zoals gezegd een hoop gaan kuren wil je dit bereiken dus als ik jou was zou ik eerst nog een wat lichtere streeffysiek zoeken.. ( ter eigen motivatie want dit gaat echt nog wel jaren duren) Bakken kwark naar binnen werken is een eitje.. Ik zal je uitleggen hoe: Je koopt een shakebeker, hierin stop je 500gr kwark en deze mix je met water.. dan drink je het zo weg en dan smaakt het echt niet meer vies! Ik spreek uit ervaring want ik vond het droog wegwerken van die bakken ook verschrikkelijk. Echt een gouden tip voor je dus :) Verder vind ik het goed dat je zoveel motivatie hebt maar je eet heel veel van hetzelfde op één dag.. en dit gaat je in de loop van de tijd echt zwaar tegenwerken.. nu vind je het nog lekker maar over een maandje vind jehet al minder lekker en over 3 maanden eet je het alleen nog maar om dat het moet.. en dat willen we niet natuurlijk :)

Ja, momenteel is het moeilijk voor me om te beoordelen wat goed werkt en wat niet. In het boek dat ik aan het lezen ben staat dat ecto's 55-60% koolhydraten moeten hebben.
Ik zoek nog een vervanger van confiture voor maaltijd 2, misschien zet ik hier iets in de plaats met meer eiwitten waardoor deze weer stijgen.
Verder ga ik mijn evolutie week per week opvolgen en dan zien we wel wat het beste voor me werkt.

Mijn 'look'-doel is misschien wat te ver gegrepen maar het is de bedoeling dat ik geniet van rit. Het uiteindelijke doel is daarom niet het doel op zich. Ik ga genieten van het groeien in spiermassa en ik ga blijven werken aan mijn lichaam. En hopelijk bereik ik ooit men streefdoel.

En bedankt voor de kwark tip! Deze ga ik deze avond meteen toepassen:p

Heb mijn voedingsschema wat moeten aanpassen na mijn gefaalde poging om 500gr kwark te eten.
Ik heb de kwark veranderd naar een lekkere shake. Zo ga ik het veel gemakkelijker vol houden:D

Hoop wel dat het een casein shake is :) anders kan je ook een blik tonijn eten voor het slapen ;)

Zou geen whey/casein shake nemen voor het slapen maar voor een pure caseine shake zoals night protein van XXL ;)
snachts opstaan helpt niet dan verstoor je sowieso je slaap wat je groei niet zal bevorderen.

Ok, dan zal ik morgen eens zien wat zo'n pot kost:)

Succes kerel. Tip voor de kwark;

Kwark in shakebeker doen, water erbij(Dikte zelf bepalen). Shaken, daarna makkelijk weg te drinken. Vult ook goed, lekker voor het slapen gaan.

Zelf doe ik er meestal wat Whey bij, voor de afwisseling en smaak.

Stukjes uitgelekte of verse ananas door je magere kwark heen. Als je toch wilt aankomen. En dat kan je eventueel dan afbouwen.. Succes, je inzet is al het halve werk soms, proberr dat vast te houden!

je kan niet falen met kwark.. Ik zei al wat je moest doen, en dan lukt iedereen het
NIET ETEN MAAR DRINKEN

1. buy a shakebaker
2. fill it with kwark
3. fill it with water
4. shake it babbyyyyy
5. drink it !

Succes kerel. Tip voor de kwark;

Kwark in shakebeker doen, water erbij(Dikte zelf bepalen). Shaken, daarna makkelijk weg te drinken. Vult ook goed, lekker voor het slapen gaan.

Zelf doe ik er meestal wat Whey bij, voor de afwisseling en smaak.

Bedankt voor de tip. Stone had me ook al gezegd het met water te shake maar zelfs dan nog ben ik een te grote p*ssy om het volledig uit te kunnen drinken zonder te kokhalzen...:o

Stukjes uitgelekte of verse ananas door je magere kwark heen. Als je toch wilt aankomen. En dat kan je eventueel dan afbouwen.. Succes, je inzet is al het halve werk soms, proberr dat vast te houden!

Die tip is zeker niet slecht Ice! Want ik lust heel graag ananas. Ik ga straks winkelen en dan neem ik wat ananas mee. Hopelijk werkt het.

88 bro. In 12 maanden 18 kilo bijgepakt. Als ik het kan, kan jij het zeker ;)

Amai:eek: Wel heel wat kilo's erbij. Ik hoop ook zoveel aan te komen.

je kan niet falen met kwark.. Ik zei al wat je moest doen, en dan lukt iedereen het
NIET ETEN MAAR DRINKEN

1. buy a shakebaker
2. fill it with kwark
3. fill it with water
4. shake it babbyyyyy
5. drink it !

Je laat het zo simpel klinken stone:p Maar het is werkelijk niet veel beter als je het mengt met water:barf:

Deze avond ga ik er nogmaals voor en dan ga ik voor tv zitten en dan blijf ik kappe tot het leeg is. Maar als het nog steeds zo ****ed up is dan hou ik het toch maar bij de shakes...

Laatst bewerkt:
Toch maar beginpics geplaatst.

Ananas werkt sowieso. Als je die stukjes kapotbijt verdwijnt de hele kwark smaak. Let wel op dat je er niet teveel in doet. Want er zit immers fructose in he. Dat is ook de reden dat ik niks door me kwark heen doe. En verder zou ik zeker afbouwen met de ananas want de smaak is niet zo erg hoor. Daarnaast zegt je lichaam alleen maar dat het nog moet wennen aan de smaak als je iets 'vies' vind. Je kan in principe alles leren eten (oftewel aan elke smaak gewend raken...)

succes

karma is dat weegschaaltje links :)

Laatst bewerkt:
Gisteren mijn 2de training gehad. Het viel allemaal goed mee maar ik had blijkbaar te vroeg na het eten gaan trainen want tijdens het squatten dacht ik dat alles er terug uit ging komen.
Desalniettemin heb ik toch een mooie training gehad.

r0t9go.jpg

Cardio heb ik niet gedaan. Ik wil eerst zien waar mijn vet% eindigt deze vrijdag.

Terug
Naar boven