XXL Nutrition

Van baby naar beest

• Topic Starter Topic Starter
Een kleine vraag:

Is zwemmen nadelig voor iemand die zich toelegt op het bodybuilden?
Want een vriend van me zou 3 keer in de week willen gaan zwemmen met me om de algemene conditie te verbeteren.

Update:

Ik heb zelf wat aan het opzoeken geweest. Blijkbaar is zwemmen een van de mindere manieren om cardio te doen.

De voordelen:

1. Je traint je hele lichaam;
  2. Je lichaamsgewicht moet je niet dragen, dit is beter voor je gewrichten;
  3. Je lichaam moet calorieën verbranden om je lichaam op temperatuur te houden in het water;
  4. Het is heel goed voor mensen met overgewicht of kwetsuren;
De nadelen:

1. Je lichaam zal minder calorieën verbruiken omdat het nooit overhit geraakt;
  2. Je lichaamsvet zal door het zwemmen dichter bij de huid komen te zitten, namelijk net onder de huid. Dit als reactie op de hitte die verloren gaat door het koude water tijdens het zwemmen;

De beste manieren om aan cardio te doen zijn joggen en 'powerwalking' of snelwandelen.

En aangezien ik in mijn bulk-fase zit kan ik maar beter geen cardio doen.

Laatst bewerkt:
Vandaag een nieuwe training.
Ik heb vooral bij elke oefening gelet op mijn techniek. Ik wou het squatten raisen maar heb besloten dit toch niet te doen uit vrees dat mijn techniek zou minderen. Dat zal dus voor volgende week zijn.
Maar zo'n training heb ik graag, allemaal PR's:D
Dat zal natuurlijk niet blijven duren...:o

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Op mijn beginpost heb ik 2 nieuwe doelen toegevoegd.
Momenteel is het geen probleem om deze vol te houden, maar eens mijn vakantie om is zal ik echt alles moeten doen om dit te kunnen blijven volhouden.

Maar het is zoals de grote Ronnie 'The King' Coleman steeds zegt.. "You got to do what you got to do"

Squat gewoon verhogen en beter letten op je techniek. Moet makkelijk lukken. Daarnaast zag ik dat je de ene keer 'squat' had ingevuld en de laatste keer 'full squat'. Zijn ze allebei gelijk aan, of lager dan parallel?

Ze zijn allebei gelijk aan parallel en zelfs lager.
Ik heb deze keer gewoon full squat ingevuld zodat jullie niet dachten dat ik een p*ssy squat deed.:o

ik ben altijd triest wanneer men bakje kwark op is..
je moet zowieso wat melk bijdoen om het smeuig te maken en goed roeren!
eventueel pindakaas(30gram) of gekruimelde pindas of lijnzaadolie of whey of...
en als je dat dan nog is in de vriezer steekt heb je practisch bijna ijscrême..
maar kwark moet je ook leren eten, na een week vind je het zelfs lekker zonder iets bij!

ik denk dat je er wel komt met jouw mentaliteit, maar zou je niet rustig beginnen? je bent wel gemotiveerd enz, maar je hebt grote eisen en wil zoveel ineens bereiken.
Zorg dat je het zelf ook aangenaam blijft vinden :)
Verder veel succes :)

ik ben altijd triest wanneer men bakje kwark op is..
je moet zowieso wat melk bijdoen om het smeuig te maken en goed roeren!
eventueel pindakaas(30gram) of gekruimelde pindas of lijnzaadolie of whey of...
en als je dat dan nog is in de vriezer steekt heb je practisch bijna ijscrême..
maar kwark moet je ook leren eten, na een week vind je het zelfs lekker zonder iets bij!

Ik heb gisteren caseine shake besteld. Lijkt me makkelijker om de nodige proteins binnen te krijgen. Er zijn nu eenmaal dingen die ik niet binnen krijg en kwark is er jammer genoeg een van:vomit:

ik denk dat je er wel komt met jouw mentaliteit, maar zou je niet rustig beginnen? je bent wel gemotiveerd enz, maar je hebt grote eisen en wil zoveel ineens bereiken.
Zorg dat je het zelf ook aangenaam blijft vinden :)
Verder veel succes :)

Zolang ik het aangenaam vind zal ik blijven gaan. Ik wil gewoon niet na een jaar beseffen dat ik niets bereikt heb omdat ik te rustig begonnen ben.
Bedankt voor de steun!:)

kwark tip : honing !!
alsof die enkele koolhydraten wat uitmaken, en het maakt die kwark echt heerlijk zoet.

maakt voor mij de kwark 1 van de lekkerste maaltijden ipv de kokhalzende maaltijd,
daarvoor doe ik er met plezier een paar koolhydraten bij ...

Als beginner hoef je je ook eigenlijk alleen maar druk te maken over genoeg eten, hard en regelmatig trainen en goed rusten/slapen. Dan gain je sowieso. Verder heb je in de tussentijd de mogelijkheid om info op te doen en je eigen lichaam te leren kennen..

Als beginner hoef je je ook eigenlijk alleen maar druk te maken over genoeg eten, hard en regelmatig trainen en goed rusten/slapen. Dan gain je sowieso. Verder heb je in de tussentijd de mogelijkheid om info op te doen en je eigen lichaam te leren kennen..

Daar heb je zeker gelijk in. Ik zit nog maar in de eerste week van het trainen dus ben ik nog een beginner. Maar ik wil het vooral goed doen vanaf het begin. Morgen weer trainen en me laten wegen. Dan weet ik ineens hoeveel ik deze week ben bijgekomen, en wat ik ben bijgekomen:p

kwark tip : honing !!
alsof die enkele koolhydraten wat uitmaken, en het maakt die kwark echt heerlijk zoet.

maakt voor mij de kwark 1 van de lekkerste maaltijden ipv de kokhalzende maaltijd,
daarvoor doe ik er met plezier een paar koolhydraten bij ...

Deze wil ik wel uittesten want ik lust heel graag honing. Deze avond toch nog maar eens de moeite doen om kwark uit te proberen:)

Ik heb me deze ochtend laten wegen op de gym.
Dit omstreeks 09.45 uur.

Het resultaat was vrij verrassend.

Ik ben op exact 7 dagen van 81.0kg naar 87.5kg gegaan.
Mijn vetpercentage is ook gestegen, van 12% naar 13.5%

Hij dacht eerst dat het een verkeerde meting was maar ze klopte wel degelijk...:)
Volgens hem komt het doordat ik hiervoor zo weinig at.

Mij hoor je niet klagen:D
Volgende week zal het waarschijnlijk een pak minder zijn, hopelijk stijg ik nog steeds een 2-tal kilogram.

6,5 kg in een week tijd? Toe maar!:P Keep up the good work!

Nee, met een weegschaal waar je met blote voeten op een soort metaal moet gaan staan.

6,5 kg in een week tijd? Toe maar!:P Keep up the good work!

Thanks, ja was zeer tevreden over het resultaat:D

En blijkbaar bestaan er verschillende soorten platte kaas?
Thuis heb ik platte kaas staan die ik voor geen meter binnen krijg. Ik zit momenteel bij mijn grootouders en ik ben hier naar een carrefour om platte kaas gegaan.

Op het potje staat platte kaas halfvol.
En die is fckng lekker man... Ik snap er niets van. Daar kan ik zo enkele potten van binnen smijten!

Eens ik eind dit weekend terug thuis ben moet ik die potten gaan opzoeken:D

om je bf te weten is het beter om met een huidplooimeter te meten.. die weegschaaltjes verschillen zo erg elke keer, ivm kleding vocht en zelfs eelt op je handen.

om je bf te weten is het beter om met een huidplooimeter te meten.. die weegschaaltjes verschillen zo erg elke keer, ivm kleding vocht en zelfs eelt op je handen.

Heb je gelijk in, maar ik ga geen huidplooimeter aankopen in naam van de gym:p
Maar ik moet er steeds naakt gaan opstaan met uitzondering van men boxershort.;)

Ik heb een leuke voor de kwark voor je: maak er een tijd-competitie van. Zet een stopwatch zodra je begint en probeer een PR te zetten. Ik werk ze meestal binnen 40 secondes weg en als je daar op of onder zit klaag je er heus niet meer over. Flinke slok water of iets lekkers te eten als je klaar bent en er is niets aan de hand.

maandag ga ik die bestellen. Thx voor de info;)

---------- Toegevoegd om 22:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:52 ----------

Ik heb een leuke voor de kwark voor je: maak er een tijd-competitie van. Zet een stopwatch zodra je begint en probeer een PR te zetten. Ik werk ze meestal binnen 40 secondes weg en als je daar op of onder zit klaag je er heus niet meer over. Flinke slok water of iets lekkers te eten als je klaar bent en er is niets aan de hand.

Bedankt voor de tip, maar ik heb platte kaas grvonden die eigenlijk vrij lekker is. Namelijk platte kaas, halfvol staat er op dat potje. Veel beter dan mijn andere potjes:D

Terug
Naar boven