AndroidHealthClinic

Contest Log (v) Van chubby en klein naar hoe ik wil zijn 🥰

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niemand opgevallen dat TS elke week verschillende minuten cardio doet en dit wellicht ook een impact kan hebben op het afval traject.

X min cardio pw aanhouden, niet meer of minder en/of x stappen pd om ook dit stabiel te houden. Cardio is een tool om af te vallen, meeste winst zit hem in je dieet. Uren cardio wekelijks is niet vol te houden voor een traject wat maanden duurt, vandaar ik cardio “eerste helft” van een cut laag/medium houd en dit eventueel up indien kcal nijpend zijn.

Laatste sessie wederom “3x12” en zoals TS aangeeft “laatste rep ging net”, ik zeg er maar niks meer over, maar dit word de reden waardoor er geen spiermassa word aangemaakt en die bolle reet nooit zal komen.

Er is nog veel te verbeteren, maar alles staat dmv consistent zijn en een split/dieet wat duurzaam is. Niemand kan 20uur pw cardio doen of 1k kcal eten, vandaar dat simpelweg de beste aanpak er een is die iemand kan volhouden. Aanpakken worden drastischer naarmate je meer ervaring hebt en grenzen durft/kan opzoeken. Grootste fout die keer op keer gemaakt word (ook op dbb) is te enthousiast beginnen en na 2/3/4 weken opgeven, simpelweg doordat de aanpak grandioos verkeerd is.
Uiteraard claimed men dan #blessures of “geen tijd” blablabla, realiteit is IEDEREEN kan in shape zijn dmv een vrij simpel dieet en 2/3x pw trainen.

Dit valt wel mee toch. Maarja weet dan ook niet specifiek hoe moeilijk het is als vrouw om abs te krijgen.

@Buttie88 sorry meid, dacht werkelijk dat je in de buurt kwam van Abs.
Ze is in elk geval op de goede weg :thumb:

Het ziet er nu al netjes plat uit, abs in 2025 for sure. En dan ben je skinny, hè @Buttie88 en dan mag je ook een compleet nieuwe garderobe. :lifter:

• Topic Starter Topic Starter
Ik geloof erin, als mens en als hulpverlener dat iemand het beste uit zichzelf kan en wil halen als er oog is voor de progressie en inzet en daarnaast ruimte en stimulatie is voor verbetering. Alleen maar complimenten werkt niet maar evenmin alleen maar verbeterpunten. Tenminste daar sta ik voor en werkt voor mij ook het beste.

Verder is mijn doel niet om een wasbordje of blokjes te krijgen. Ben ik tevreden met mijn huidige shape en sport ik om mijn lichaam verder in shape te pushen (wat ik erg leuk vind) en tevens omdat het mijn humeur en mindset positief beĂŻnvloed.

En ten slotte doe ik veel met jullie tips. Verder heb ik uitglijders met eten waardoor ik ook mijzelf weer beter leer kennen en pak uiteindelijk altijd de draad weer op. Vind het tot dusver leuk en zie voldoende progressie om nu 8 maanden achtereen te sporten. Had ik meer progressie kunnen boeken als ik meer consistent was geweest in de voeding en eerder harder was gaan trainen. Vast en zeker maar still enjoy the ride en kom uiteindelijk zeker op mijn einddoel 👌

Laatst bewerkt:
Ik geloof erin, als mens en als hulpverlener dat iemand het beste uit zichzelf kan en wil halen als er oog is voor de progressie en inzet en daarnaast ruimte en stimulatie is voor verbetering. Alleen maar complimenten werkt niet maar evenmin alleen maar verbeterpunten. Tenminste daar sta ik voor en werkt voor mij ook het beste.
Maw je moet af en toe een sticker krijgen van “meid goed gedaan” zodat je daarna door de zure appel kunt bijten.

Vind ik een slappe houding, maar wellicht ben ik daar te hard in. Deze sport is ondankbaar en progressie is traag. Met de mindset die je nu hebt wil je wekelijks iets zien, maar dat gaat hem simpelweg niet worden. Het is elke dag dieeten en trainen in de hoop je over 5 maanden 3mm op je biceps hebt. Ook je inzet is cruciaal, loop je de kantjes ervan af is dit zichtbaar in je shape die stagneert.

Het is natuurlijk maar net wat je doel is. Niet iedereen hoeft groot te zijn of een sixpack te hebben. Je kan ook in de sportschool zijn om je algehele fitheid op peil te houden.

Hoe langer je de sport doet hoe moeilijker alles wordt, maar op het niveau van beginner is er genoeg te winnen zonder 100% dedicated te zijn. Om je weg er in te vinden zal het met ups en downs gaan, zolang je daar van leert en het probeert toe te passen blijf je ontwikkelen.

Als je een weg vindt die je zelf kan volhouden zal je deze het langst zal volhouden.

Kan het sneller en beter, zeker. Als je daardoor elke keer je motivatie mist om dat je niet zo dedicated bent, wat heb je dan aan de snellere manier als je elke keer een terug val hebt ?

• Topic Starter Topic Starter
Maw je moet af en toe een sticker krijgen van “meid goed gedaan” zodat je daarna door de zure appel kunt bijten.

Vind ik een slappe houding, maar wellicht ben ik daar te hard in. Deze sport is ondankbaar en progressie is traag. Met de mindset die je nu hebt wil je wekelijks iets zien, maar dat gaat hem simpelweg niet worden. Het is elke dag dieeten en trainen in de hoop je over 5 maanden 3mm op je biceps hebt. Ook je inzet is cruciaal, loop je de kantjes ervan af is dit zichtbaar in je shape die stagneert.
Denk inderdaad dat die houding jou niet heeft gebracht waar je nu bent en zoals eerder gezegd heb ik echt veel respect voor de mensen die dag in dag uit zich aan het dieet houden en zichzelf slopen in de sportschool. Zeker dat ik het maximale eruit probeer te halen en denk zeker dat de 'nieuwe' manier van trainen mij daarbij gaat helpen. De spierpijn is nl gearriveerd en voel bij iedere stap en sta op ongemak dus dat is voor mij een goed teken.

Dat terzijde heb ik echt de nodige blunders gemaakt in het begin toen ik begon. Duurde bv maanden voordat ik erachter kwam dat er een verschil zat tussen gekookt en ongekookte rijst en ook heeft het best een tijdje geduurd voordat ik doorkreeg hoeveel ik tussendoor nog bij at terwijl ik dacht goed bezig te zijn. En kwam ik er door vallen en opstaan achter wat mijn redenen waren om te gaan eten en hier weer oplossingen voor bedacht. Dus daarom ben ik tevreden met hoe het nu is gezien ik her ook niet terug kan draaien en er wel steeds weer iets qua kennis op vooruit ben gegaan. En daarom heb ik dus wel het gevoel steeds een stukje verder te komen.

AK is ook met vallen en opstaan begonnen, en coaches versleten.

Ieder begin kan met strubbelingen gaan, zeker als je alleen bent, zware baan en geen hulp behalve hier online

Schijnt dat alle meubels bij buttie in huis ook rond zijn.

daar loopt ze de kantjes er ook af. :badum:

ah joh je gaat toch geen podium op. Dan duurt het maar een paar maand langer. Uiteindelijk kom je er wel. đź’Ş

AK is ook met vallen en opstaan begonnen, en coaches versleten.

Ieder begin kan met strubbelingen gaan, zeker als je alleen bent, zware baan en geen hulp behalve hier online
Precies geen grote hoogtes zonder diepe dalen. Zijn meerdere wegen die naar je doel gaan. AK staart blind op die van hem en dat past bij zijn doel. Jou doel is misschien fit zijn en lekker door het sporten voelen.

Je doel kan altijd nog veranderen onderweg en dan pas je de training daarop aan. Of je wel of niet volhoudt ligt aan je karakter. Als je van de sport houdt blijf je het doen omdat je het leuk vindt. Anders stop je vanzelf na een tijd.

Het is natuurlijk maar net wat je doel is. Niet iedereen hoeft groot te zijn of een sixpack te hebben. Je kan ook in de sportschool zijn om je algehele fitheid op peil te houden.

Hoe langer je de sport doet hoe moeilijker alles wordt, maar op het niveau van beginner is er genoeg te winnen zonder 100% dedicated te zijn. Om je weg er in te vinden zal het met ups en downs gaan, zolang je daar van leert en het probeert toe te passen blijf je ontwikkelen.

Als je een weg vindt die je zelf kan volhouden zal je deze het langst zal volhouden.

Kan het sneller en beter, zeker. Als je daardoor elke keer je motivatie mist om dat je niet zo dedicated bent, wat heb je dan aan de snellere manier als je elke keer een terug val hebt ?
Volgens mij is algemene fitheid op peil houden met gewichtentraining onzin (verzonnen door Joe Weider en Arnold), als je suboptimaal traint zoals velen zie je geen enkel resultaat.

Overigens kan iedereen wel lezen dat AK kennis van zaken heeft. Lees dan ook graag zijn feedback in allerlei topics omdat ik daar zelf ook weer wat aan heb.

Naast AK meerdere leden die goede concrete tips geven.

Iedereen heeft daar wat aan wat je doelen ook zijn.

Denk inderdaad dat die houding jou niet heeft gebracht waar je nu bent en zoals eerder gezegd heb ik echt veel respect voor de mensen die dag in dag uit zich aan het dieet houden en zichzelf slopen in de sportschool. Zeker dat ik het maximale eruit probeer te halen en denk zeker dat de 'nieuwe' manier van trainen mij daarbij gaat helpen. De spierpijn is nl gearriveerd en voel bij iedere stap en sta op ongemak dus dat is voor mij een goed teken.

Dat terzijde heb ik echt de nodige blunders gemaakt in het begin toen ik begon. Duurde bv maanden voordat ik erachter kwam dat er een verschil zat tussen gekookt en ongekookte rijst en ook heeft het best een tijdje geduurd voordat ik doorkreeg hoeveel ik tussendoor nog bij at terwijl ik dacht goed bezig te zijn. En kwam ik er door vallen en opstaan achter wat mijn redenen waren om te gaan eten en hier weer oplossingen voor bedacht. Dus daarom ben ik tevreden met hoe het nu is gezien ik her ook niet terug kan draaien en er wel steeds weer iets qua kennis op vooruit ben gegaan. En daarom heb ik dus wel het gevoel steeds een stukje verder te komen.

Niemand begint gelijk op 80% ;) je bent, zover ik kan zien, al super bezig. Het kan ook gewoon ingewikkeld zijn..er zijn verschillende meningen (nee AK, jouw meningen zijn niet "dé feiten") en ook ben je nog bezig uit te vinden wat goed werkt voor jou specifiek.

Dusseee..

Meid, goed gedaan!

Happy I Like It GIF

Overigens kan iedereen wel zien dat AK kennis van zaken heeft. Lees dan ook graag zijn feedback in allerlei topics omdat ik daar zelf ook weer wat aan heb.

Naast AK meerdere leden die goede concrete tips geven.

Iedereen heeft daar wat aan wat je doelen ook zijn.

AK heeft kennis. Geen tot weinig kennis van bodybuilding/krachttraining/dieet specifiek voor vrouwen, want hij denkt en gelooft nog steeds dat er voor vrouwen geen verschil is, ondanks dat oa ik en @Kathlinoo vaker hebben proberen uit te leggen dat er duidelijke verschillen zijn in training.

Dus wat dat betreft moettie een toontje lager zingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven