XXL Nutrition

Contest Log (v) Van chubby en klein naar hoe ik wil zijn 🥰

Status
Niet open voor verdere reacties.
Meegedaan en laatste plek telt niet echt he

Bij m'n eerste wedstrijd dat equipped was (deed raw mee), was ik wel laatste ja. Ook tweede geweest en met NK meegedaan. Maar boeit verder niet want;

Oh was even vergeten dat ze powerlifter wilde worden?
Heb echt medelijden met alle mensen om je heen, je bent toch zo vermoeiend

Ze hoeft geen powerlifter te worden om advies te mogen aannemen over SQUATTEN op een manier dat je blessures voorkomt.

Wilt ze bodybuilder worden dan?

Meegedaan en laatste plek telt niet echt he

Oh was even vergeten dat ze powerlifter wilde worden?
Heb echt medelijden met alle mensen om je heen, je bent toch zo vermoeiend

Dat laat ik in het midden, was slechts een toevoeging op wat AK zei
dat uberhaupt nog iemand iets aanneemt van dat.... links laten liggen en allemaal op negeer zetten die Hell

@Buttie88
Ik raad je geen 20 reps op squats aan, omdat dit blessure gevoelig is.
Als je liever naar AK of Vypaw of welke andere 'bodybuilder' dan ook wilt luisteren, dat is helemaal aan jou!

Ik snap dat het lastig is uit te zoeken wie goed advies geeft en wie niet, anderen die tegen elkaar zeggen 'nee dat is niet goed' helpt jou ook niet. Het is ook maar net wat JIJ wilt en goed voelt voor jou.

Dat laat ik in het midden, was slechts een toevoeging op wat AK zei
Ik denk dat deze reactie.

Oke oke even snel tijdens rijden

Gewicht dacht ik ook al aan te verhogen
Net time 5/6 herhaling per Gewicht voor warming up
Hoeveel werksets zijn dan ideaal? Gezien mijn junk ochtend heb ik er nu maar 1? Maar 3x20 is weer teveel toch? 😮
Laat zien hoe zeer ze ik het duister tast. Mijn idee is dan dat ze her advies van Ak niet op de juiste wijze zal interpreteren, maar de opmerking 4x8 werkset is prima waarschijnlijk ook niet.

Lijkt me best kut om vol motivatie te trainen en loggen en dat er dan pagina's aan persoonlijke discussies volgen waar TS niet eens echt bij betrokken is.
Heeft @Buttie88 überhaupt zelf om advies gevraagd? Of meer de algemene "alle tips zijn welkom!😊" ?

Zou zonde zijn als deze bullshit haar motivatie aantast.
Wellicht kunnen haar trainingen hier en daar "beter". Maar dat is ook aan haarzelf om uit te zoeken, passend bij haar doelen en voorkeuren.

Jesus hey, volgens mij is dit ondertussen het meest vervuilde log topic van allemaal...
Misschien beter om een Mod ff deze log op te schonen?
Al dat gezeik op elkaar heeft zij toch helemaal niks aan...

@Buttie88
Als je liever naar AK of Vypaw of welke andere 'bodybuilder' dan ook wilt luisteren, dat is helemaal aan jou!

Ik snap dat het lastig is uit te zoeken wie goed advies geeft en wie niet, anderen die tegen elkaar zeggen 'nee dat is niet goed' helpt jou ook niet. Het is ook maar net wat JIJ wilt en goed voelt voor jou.
20 reps is blessuregevoelig als je het vergelijkt met niks doen. Heb je het over blessuregevoeliger dan is het eerder omgekeerd. Met veel reps zit je lager in gewicht en is uitvoering vaak veel strakker en gecontroleerder waardoor je juist minder blessures oploopt…..

Lijkt me best kut om vol motivatie te trainen en loggen en dat er dan pagina's aan persoonlijke discussies volgen waar TS niet eens echt bij betrokken is.
Heeft @Buttie88 überhaupt zelf om advies gevraagd? Of meer de algemene "alle tips zijn welkom!😊" ?

Zou zonde zijn als deze bullshit haar motivatie aantast.
Wellicht kunnen haar trainingen hier en daar "beter". Maar dat is ook aan haarzelf om uit te zoeken, passend bij haar doelen en voorkeuren.
Inhoudelijk met je eens.

Eigen schuld, TS beloofde pics als het hier losging.

Still waiting...
:trollfacex:

@Buttie88

Tegen beter weten in. Als we het over tot falen trainen hebben is een set met 20 herhalingen toch altijd minder blessure gevoelig dan een set met 6 herhalingen? Stel jij gaat met 50 kilogram 20 herhalingen doen waarbij je de 21e nooit zou halen, nog niet als iemand een wapen op je hoofd zou zetten. Dit herhaal je een paar weken later voor 6 herhalingen maar dan met 100 kilogram. Welke training is je kans op blessures dan groter, die ene met een relatief licht gewicht van 50 kilogram of die andere met de best zware 100 kilogram?

Tegen beter weten in. Als we het over tot falen trainen hebben is een set met 20 herhalingen toch altijd minder blessure gevoelig dan een set met 6 herhalingen? Stel jij gaat met 50 kilogram 20 herhalingen doen waarbij je de 21e nooit zou halen, nog niet als iemand een wapen op je hoofd zou zetten. Dit herhaal je een paar weken later voor 6 herhalingen maar dan met 100 kilogram. Welke training is je kans op blessures dan groter, die ene met een relatief licht gewicht van 50 kilogram of die andere met de best zware 100 kilogram?
100 🎊🎉

Als we het over tot falen trainen hebben

Maar daar heb ik het niet over ;)
Ik zeg niet dat je met minder reps (6-8) gelijk hoog in gewicht moet zitten en tot falen moet trainen.
Ik heb nergens tot falen gezegd.

Als je 20 reps squat (we hebben het specifiek over squat dus) dan raken je spieren sneller uitgeput, gaat je techniek er sneller aan en is de kans daardoor op blessures groter.
TENZIJ je zodanig licht gewicht gebruikt dat dit niet aan de orde is, maar daar groei je ook niet mee..

Uiteindelijk is alles relatief. Het enige wat ik zeg is dat met squat en deadlift je beter tegen de lagere rep range (van hypertrofie als dat je doel is) kunt zitten dan de hogere rep range.

Maar daar heb ik het niet over ;)
Ik zeg niet dat je met minder reps (6-8) gelijk hoog in gewicht moet zitten en tot falen moet trainen.
Ik heb nergens tot falen gezegd.

Als je 20 reps squat (we hebben het specifiek over squat dus) dan raken je spieren sneller uitgeput, gaat je techniek er sneller aan en is de kans daardoor op blessures groter.
TENZIJ je zodanig licht gewicht gebruikt dat dit niet aan de orde is, maar daar groei je ook niet mee..
IMG_0724.jpeg

In the 6-15 rep range, the weights are generally manageable enough that you can maintain good technique, not cheat the range of motion, get pretty close to failure safely, not “burn out your CNS” after just a couple of sets, and not be left with creaky joints. On the other hand, the weights are generally heavy enough that you’re still putting a fair amount of tension on the muscle, you’re more likely to be limited in each set by muscular fatigue than systemic anaerobic fatigue, and you’re not doing so many reps that you’re metabolically crushed after your first couple of sets.
Squats and deadlifts:

• Sets of 3-8 for people with a strength sports background. You’re probably strong enough that more than 8 reps gets too metabolically taxing.
  • Sets of 5-10 for newer lifters, or people with bodybuilding background. It’s typically a bit lower for deadlifts than squats, because letting your technique slip as you fatigue is easier with deadlifts.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven