Fitness Seller

Van KevvL naar KevvXL!

• Topic Starter Topic Starter
Vanavond mijn eerste krachttraining gevolgd door cardio. Erg lekkere training moet ik zeggen, lekker hoge intensiteit, en de gewichten vielen me ook niet tegen. Hoewel ik van mening ben dat ze omhoog moeten!!

Helaas vandaag moeten switchen naar rug/biceps omdat de benches VEEL te lang in gebruik waren (heb 15 min. gewacht voor de bench press, maar was nog steeds bezet). Morgen dus borst en schouders dan maar!

Rug
Lat Pulldown: 8x40kg (moet wel wat op mn houding letten, kom snel naar voren)
Straight Back Seated Row: 8x45kg (lekker gevoel zeg!)
Lat Pulldown (smal en handpalmen naar je toe): 8x45kg
Deadlift: 1x8x65kg en 1x6x65kg (lekkaaaaaaah!)

Biceps
Dumbbell Incline Curl: 8x10kg
Hammer Curl: 8x9kg

Cardio
20 min. Start to run Les 2. Damn, wat heb ik hier gezweet zeg!!

Heb alleen een beetje mijn discipline aan mijn laars gelapt door na het sporten erg lang te blijven zitten in de kantine. Gelukkig wel aan het water gebleven, maar hierdoor mijn shakes (whey en dextro) gemist. Net maar 250gr magere kwark (22,5 gr eiwit) achterover geknald in de hoop dit een beetje te corrigeren.

Morgen borst doen. Zal afzien worden, aangezien ik geen sportmaatje heb om me te spotten bij de bench press.

Laatst bewerkt:
Netjes :D

Is cardio na de training het beste? Zit er ook over na te denken om dat te gaan doen.

Thanks! De deadlifts waren wel gruwelijk zwaar!!

Is cardio na de training het beste? Zit er ook over na te denken om dat te gaan doen.
Om vet te verbranden wel. Je lichaam heeft 2 energiebronnen: De koolhydraten, en je vet. Tijdens het sporten verbruik je je ingenomen koolhydraten, waardoor als je cardio daarna gaat doen, je lichaam dwangmatig over moet schakelen op zijn 2e energiebron: vet. Hierdoor verbrand je dus "puur" vet en is het effectief :)

Thanks! De deadlifts waren wel gruwelijk zwaar!!

Om vet te verbranden wel. Je lichaam heeft 2 energiebronnen: De koolhydraten, en je vet. Tijdens het sporten verbruik je je ingenomen koolhydraten, waardoor als je cardio daarna gaat doen, je lichaam dwangmatig over moet schakelen op zijn 2e energiebron: vet. Hierdoor verbrand je dus "puur" vet en is het effectief :)

Sorry dat ik zo achterdochtig ben :p Maar is dit echt zo? Is het dan niet zo dat je daarna overgaat op spieren?

En hoelang train je en hoelang doe je cardio?

Sorry dat ik zo achterdochtig ben :p Maar is dit echt zo? Is het dan niet zo dat je daarna overgaat op spieren?

En hoelang train je en hoelang doe je cardio?
Dat was wat ik hier in een sticky heb gelezen. Zal het zo eens opzoeken.

Ik doe ca. 30-60 minuten krachttraining (ligt aan welke spiergroepen, soms gaat het wat sneller), waarna ik nu 20 min. cardio doe, maar ben het op aan het bouwen (slechte conditie ;))

//edit
Je lichaam heeft een primaire (eerste) en secondaire (tweede) energiebron. De primaire energiebron zijn de suikers, opgeslagen in je glycogeenspiegel, aanwezig in je bloed, lever, en spieren. De secondaire energiebron is het lichaamsvet, dit vet bestaat veelal uit suikers (koolhydraten) die het lichaam op het moment niet nodig heeft gehad als directe energie, en deze suikers heeft omgezet in vetten, om op te slaan als reserves. Omdat je met de cardio het vet aan wilt spreken als eerste energiebron, moet je er voor zorgen dat je zo min mogelijke van de natuurlijke eerste energiebron in je lichaam hebt zitten, de koolhydraten (suikers) dus. Is de eerste energiebron niet of nauwelijks aanwezig in het lichaam, dan schakelt het over naar de tweede energiebron, en dat is wat we willen.
Zelf ben ik meer een voorstander van cardio direct na de krachttraining. Het voordeel hiervan is dat je de eventuele koolhydraten die je vóór je krachttraining hebt gegeten, tijdens de krachttraining zelf bijna allemaal zal verbranden, wat inhoud dat je met een redelijk lage glycogeenspiegel aan de cardio kunt beginnen. Het is wel sterk aanbevolen om na de krachttraining, en vóór de cardio eerst een eiwitshake met water te nemen, om hiermee tegen te gaan dat je tijdens de cardio niet je spieren gaat verbranden.

Zo. Even een late training, maar wel een lekkere training. Lekker intensief! Niet in gewichten omhoog gegaan, maar ik heb vandaag wat minder gegeten (warmte I guess), zou het daar aan liggen? Instructeur die mij in principe half begeleid tijdens de trainingen (spotten etc.) zei me dat het de laatste tijd lekker ging, wat natuurlijk erg motiverend is als zo`n buff een compliment geeft! Vorige week ook al, dat ik goed vooruitging met de deadlift (dat was een andere instructeur) en de techniek prima was. Lekkere motivatie op dit moment! :D Anyway, op naar de stats:

Borst
Flat Dumbbell Press: 2x6x16kg
Incline Dumbbell Press: 8x16kg
Flat Dumbbell Flyes: 2x10x12kg
Incline Dumbbell Flyes: 10x12kg, 12x10kg

Triceps
Cable Rope Overhead Extension: 8x60kg (Dubbele katrol)
Rope Pulldown: 8x70kg (Dubbele katrol)

Ik heb niet alles gelezen dus misschien heb je het al beantwoord, maar waarom doe je cardio na je KT? Ik las wel dat je aant bulken was dus waarom zou je dan cardio doen na je KT als het belangrijk is om wat snelle kh'en binnen te krijgen en te herstellen?

Ik heb niet alles gelezen dus misschien heb je het al beantwoord, maar waarom doe je cardio na je KT? Ik las wel dat je aant bulken was dus waarom zou je dan cardio doen na je KT als het belangrijk is om wat snelle kh'en binnen te krijgen en te herstellen?
Dat was eigenlijk om wat vet te verliezen voor de zomervakantie. En het is bijzonder lekker om te doen. Ik heb verder geen tijd om hard te lopen ofzo, dus dit leek me een prima oplossing. Niet dus?

Dinsdag, oftewel benendag! Vandaag ook meteen schouders meegepakt, aangezien ik die vrijdag niet meer heb kunnen doen. Minpuntje is dat ik de Militairy Press ben vergeten. Zit zo in dat schouder-oefeningen-ritme na de borst-oefeningen dat ik het helemaal ben vergeten. Niet echt tevreden over de training, maar wel mijn spieren goed aangesproken, zoals ik het nu voel. Ander pluspuntje is dat de weegschaal in de gym weer 2kg zwaarder aangaf dan vorige week :) Ben benieuwd, volgende week maandag! :)

Benen
Squat (Parallel): 8x55kg (Waar blijft dat squatreck?!?!)
Lunges: 8x16kg
Straight-leg Deadlift: 10x40kg

Schouders
Lateral Raises (Seated): 8x7kg (Viel weer even tegen..)
Bentover Lateral Raises: 8x9kg

Morgen een lekker dagje rust, en dan donderdag knallen met borst en (weer) schouders!

Na een heerlijk dagje rust. Gisterenavond een redelijk zwaar borstprogramma. Toen ik even de oefeningen door aan het nemen was, kwam ik tot de conclusie dat ik eigenlijk geen dips kon doen. In plaats daarvan, op aanraden van Robke, decline DB hammer grip gedaan.

De training zelf ging best lekker. Heb me weer eens mateloos staan ergeren aan de gastjes die altijd met 4en komen en dan een halfuur de bench bezet houden. Hierdoor heb ik na de bench press, dus 5-10 min. niks kunnen doen, en dat merk je heel goed na je training: Je bent een stuk minder vermoeid. Verder ben ik tevreden, de 50kg bench zat er vandaag in, hoewel de laatste 2 reps heel erg gespot zijn (negatief heb ik ze wel 100% zelf gedaan). Ook weer vooruitgang op de incline. De schouder oefeningen zijn hetzelfde gebleven, maar ik vertrouw erop dat die volgende week gewoon weer een kg omhoog gaan!!

Borst
Bench Press: 6x50 (+2 positieve spots)
Incline Dumbbell Press: 8x16kg
Decline Dumbbell Hammer Grip: 8x14kg
Pec-Dec Flyes: 6x35kg (Hier merk ik heel erg dat mijn biceps wat minder ontwikkeld zijn)

Schouders
Lateral Raises: 2x8x7kg
Bentover Lateral Raises: 10x9kg

Laatst bewerkt:
Lekkere trainingen. Schrijffoutje bij de lat.raises (hoop ik) 87kg???
Gaat goed.:)

Lekkere trainingen. Schrijffoutje bij de lat.raises (hoop ik) 87kg???
Gaat goed.:)
haha! Was dat maar zo. moest 2x8x7 zijn :) Heb 't even aangepast
't gaat inderdaad de goede kant op. Vrijwel elke training toch wel een aantal oefeningen in gewicht omhoog. Ook al een aantal keer van collega's gehoord at het "lijkt" alsof ik breder ben geworden.. haha!

haha! Was dat maar zo. moest 2x8x7 zijn :) Heb 't even aangepast
't gaat inderdaad de goede kant op. Vrijwel elke training toch wel een aantal oefeningen in gewicht omhoog. Ook al een aantal keer van collega's gehoord at het "lijkt" alsof ik breder ben geworden.. haha!

Gaat goed met je gewicht ook. Kan ik ff een paar kilootjes lenen voor 5 september?

Gaat goed met je gewicht ook. Kan ik ff een paar kilootjes lenen voor 5 september?
:roflol: Liever niet, heb ze zelf hard genoeg nodig! Op naar de 80kg! :D

Maandag gaf de weegschaal een gewicht van 73.4 aan. Maar aan mijn buik te zien, denk ik dat dat vooral komt door vocht i.v.m de creatine, waar ik overigens nog niet echt super veel van merk.

:roflol: Liever niet, heb ze zelf hard genoeg nodig! Op naar de 80kg! :D

Maandag gaf de weegschaal een gewicht van 73.4 aan. Maar aan mijn buik te zien, denk ik dat dat vooral komt door vocht i.v.m de creatine, waar ik overigens nog niet echt super veel van merk.

;):DCreatine houdt wel wat vocht vast. Goed water drinken, dan pis je het vanzelf weer uit.:)

Gisterenavond even een "vlugge" avondtraining gedaan, met redelijk wat rugoefeningen. Denk dat dat ook de reden is dat ik al moeite had met 65kg deadlift, terwijl ik voor de 67,5 wilde gaan! De lat pulldown ging een stukje beter. De uitvoering is wat netter. Verbetering in biceps merk ik ook wel, het gaat net even allemaal wat makkelijker dan voorheen.

Rug
Lat Pulldown: 8x45kg
Straight Seated Back Row: 8x50kg
Bentover Rows: 8x35kg (eerste keer met BB, geen idee hoeveel kg ik daar op kon, maar deze viel lekker uit!)
Deadlift: 8x65kg

Biceps
Dumbbell Curl: 8x10kg (en 2x12, failure)
Hammer Curl: 8x10kg

Na een weekendje "rust" vandaag de gym weer opgezocht. Donderdag, vrijdag een alcohol-loos feestje gehad, maar zaterdag kon ik me er niet van weerhouden. Daardoor gisteren ook niet veel kunnen eten (enkel een schaaltje yoghurt en een bord huzarensalade met 1 ei). Vandaag de eerste dag van de vakantie, hierdoor wat later opgestaan. Toch aan 8 boterhammen met kipfilet gekomen, en op het werk een flinke maaltijdsalade met kip-kerrie, cashewnoten, ananas, en banaan op. Daarnaast nog 450gr kwark, en een pak chocomel.

Borst
Bench Press: 8x50kg
Incline Dumbbell Press: 2x8x16kg
Flat Dumbbell Flyes: 10x14kg
Incline Dumbbell Flyes: 3x10x10kg

Triceps
Close-Grip Bench Press: 8x30kg
Rope Pulldown: 8x60kg
Lying Tricep Extension: 8x30kg

Comment
Een mooie rep-pr op de bench press. Een andere houding aangenomen: Meer met een holle rug, zoals ik hier wel vaker lees. Leek te helpen! Incline DB press ging ook wel goed, kreeg de 18kg echt niet meer de lucht in, dus er maar voor gekozen om twee keer de 16kg te doen. Daarna de flyes gedaan, die flat wel erg lekker ging, maar inclined helemaaal niet. Instructeur zei dat dat kon komen door de andere stijging in gewichten, waardoor ik nu wat zuurder was, dus daar ga ik maar vanuit. Bij de triceps oefeningen wel wat last gekregen van m`n linker elleboog. Zou het overtraining kunnen zijn, wat ik niet zo heel gek vind aangezien ik al 8-10 weken flink train, of zou het gewoon mijn onderarmen zijn die wat minder ontwikkeld zijn?

Je hebt toch een week rust gehad?

Terug
Naar boven