MuscleMeat

Veganisme en bodybuilding mogelijk?

er zijn vrouwelijk bb die vegan zijn hoor en raw food en die onzin allemaal.eet gewoon alles met mate.

---------- Post toegevoegd Wed 3 Oct 2012 om 20:25 ----------

idem

---------- Post toegevoegd Wed 3 Oct 2012 om 20:26 ----------

14j?reallly?:eek: je moet groeien .je gaat niet groeien zonder voeding.

Dat is wel waar....maar daarom probeer ik een goed dieet samen te stellen waarbij ik van alles precies genoeg voedingsstoffen binnen krijg en dat mijn lichaam eigenlijk gezonder is dan voorheen. Ik gebruik ook voedingssupplement als aanvulling op mijn voedingsstoffen, en zorg er zo ook voor dat vitaminetekort wordt vermijd. Verder eet ik elke dag veel ijzer (in onder andere appelstroop :p). Maar ik heb er eigenlijk moeite mee om dat te bereiken, misschien zou u me kunnen helpen? ik heb zojuist een uur geleden een nieuw topic aangemaakt in 'voeding' waarbij ik uitgebreid uitleg waar ik hulp mee nodig heb en onder andere om tips vraag voor proteine vervangers, want whey shakes zijn ook geen optie voor mij, om proteine binnen te krijgen.

Dat is wel waar....maar daarom probeer ik een goed dieet samen te stellen waarbij ik van alles precies genoeg voedingsstoffen binnen krijg en dat mijn lichaam eigenlijk gezonder is dan voorheen. Ik gebruik ook voedingssupplement als aanvulling op mijn voedingsstoffen, en zorg er zo ook voor dat vitaminetekort wordt vermijd. Verder eet ik elke dag veel ijzer (in onder andere appelstroop :p). Maar ik heb er eigenlijk moeite mee om dat te bereiken, misschien zou u me kunnen helpen? ik heb zojuist een uur geleden een nieuw topic aangemaakt in 'voeding' waarbij ik uitgebreid uitleg waar ik hulp mee nodig heb en onder andere om tips vraag voor proteine vervangers, want whey shakes zijn ook geen optie voor mij, om proteine binnen te krijgen.

appelstroop als ijzer:D you kidding me

Laatst bewerkt:
http://www.veganbodybuilding.com/
Er zijn er die het succesvol doen. Veel bonen denk ik.
Succes

Het ziet er alleen niet zo mooi uit.

profile_collins_1.jpg

Ze doet me denken aan Gillian McKeith

Die chick ziet er inderdaad niet heet uit, maar ze zou er ook niet uit hebben gezien als ze vlees at, of denk jij van wel? ;)

Als vegatarier is er best heel veel mogelijk, zeker voor vrouwen. Maar veganist, dat weet ik niet, kan me dat moeilijk voorstellen. Tussen vegatarier en veganist zit ook wel een heel groot verschil...

Vegetariër zijn is idd belachelijk makkelijk.

Veganisme buh,denk dat het enkel kwestie van gewoonte is maar lijkt me wel kostelijk ivm bodybuilding.

Wel genoeg vleesvervangers op de markt voor de vega's met goede voedingswaarde.
Rest aanvullen met sojashakes ofzo..

Denk dat het voor vrouwen zelfs een meerwaarde is mits je gebalanseerd eet natuurlijk.

Vegetariër zijn is idd belachelijk makkelijk.

Veganisme buh,denk dat het enkel kwestie van gewoonte is maar lijkt me wel kostelijk ivm bodybuilding.

Wel genoeg vleesvervangers op de markt voor de vega's met goede voedingswaarde.
Rest aanvullen met sojashakes ofzo..

Denk dat het voor vrouwen zelfs een meerwaarde is mits je gebalanseerd eet natuurlijk.
Hoe geloofwaardig is je reactie, als je zelfs vegetariër (geen vlees) en veganist (geen dierlijke producten, dus geen zuivel gelatine oid) door elkaar haalt? :o:o:o:o

voor veganist is het denk ik heel moeilijk zou zo niet direct weten waar je dan je eiwit uit moet halen.. dan alleen uit soja of wat ???

Hoe geloofwaardig is je reactie, als je zelfs vegetariër (geen vlees) en veganist (geen dierlijke producten, dus geen zuivel gelatine oid) door elkaar haalt? :o:o:o:o

Het is misschien vroeg in de ochtend voor je..vandaar deze dwaze reactie van je???..
Ik haal niets door elkaar.

Lees het eens opnieuw voor je een neerbuigende reactie plaatst.

Tjongejonge..

---------- Post toegevoegd 28 April 2013 om 09:59 ----------

voor veganist is het denk ik heel moeilijk zou zo niet direct weten waar je dan je eiwit uit moet halen.. dan alleen uit soja of wat ???

Neen je hebt allerhande vleesvervangers,seitan en dergelijke.
(Tarwe eiwitten)

Verder noten,peulvruchten.

Bij de gerechten lekker wat vega-kaas op pleuren.Ja dat is dus niet van zuivel voor patriciaa haar bek weer opentrekt.
Dus uiteindelijk niet zo moeilijk. Maar als vegetarïer moet je denk ik veel minder moeite doen bij het shoppen.

In nederland is het Vega-aanbod wel veel groter dan in België dus vandaar dat het je hier aardig wat kan kosten.
Ten minste als je voor de producten gaat waar ik aan denk.

Met plantaardige combinaties kan je alsnog een compleet aminozuurprofiel maken. Heel veel is met peulen

Klopt. Vleesvervangers zijn eigenlijk niet nodig, maar zijn wel makkelijk en vaak ook lekker.

Ik ben nu langzaam over aan het gaan naar een veganistisch bodybuilding dieet en moet zeggen dat het me nog best meevalt. Daarnaast voel ik me energieker de gehele dag en heb ik geen last meer van te moeten "uitbuiken" na een maaltijd.

Alle eiwitrijke, veganistische maaltijden noteer ik, dus deze zal ik binnenkort eens rondsturen.

Er lijkt sprake te zijn van een opkomst van veganistische bodybuilders en dat vind ik een erg goede zaak. **** (onnodig) dierenleed ;)

Waarom zou je dat in godsnaam doen?

Het doet koeien pijn als je niet melkt en kippen poepen elke dag een ei uit als ze gelukkig zijn.

Ben wel benieuwd naar je reden :p

Bij koeien kan alleen melk komen als ze een kalf krijgen. Gene kalf is geen dikke uiers, dus geen pijn. Dat kalf pakken ze direct na de geboorte af. En de koe die haar kalf kwijt is staat er net zo lang op te roepen tot haar stem breekt. En dat gebeurt ieder jaar om de melkproductie op gang te houden. Verder wordt de koe zoveel uitgemolken dat er vaak ontstekingen zijn op de uier. Er zit een % of 7 etter in de melk. Dat laten ze toe omdat je anders geen melk meer kan leveren als boer omdat er altijd wel een koe ontsteking heeft.

Wat kippen betreft, de haantjes gaan na geboorte direct levend in de vlees molen. Kippen leggen normaal maar 1 x per dag een ei en max een maand of 6 per jaar. Met dag en nacht licht en bepaalde voeding wordt het lichaam van de kip aangezet om 2 x per dag een ei te leggen en dat gedurende een jaar of 1,5 waarna ze naar het slachthuis verdwijnen. De meeste kippen zitten met 5 in een A4 formaat kooi. Binnenkort mogen ze, hoera met zijn 4en op een A4 zitten. Wat een verbetering. Een kip heeft om gelukkig te zijn minimaal 4 m2 nodig per kip. Dat is dus de reden.

---------- Post toegevoegd 28 July 2013 om 17:09 ----------

Slechte omega 3/6 verhouding, weinig(goed opneembaar) vitamine A/vitamine D/Zink/ijzer/andere mineralen. Verhoudingsgewijs teveel carbs over het algemeen, slechte aminozuurcompositie in de eiwitten.
Ben zelf veganist geweest geweest en heb mijn gezondheid flink overhoop gehaald ermee, wat ook aan mijn bloedwaardes te zien was, zijn nu prima, op een omnivoor dieet. IMO is het echt gebaseerd op een verkeerde filosofie, de mens is nou eenmaal een omnivoor organisme, volgens mij is er weinig moreels aan om daar tegenin te gaan. Zou zelf gewoon kiezen voor goede kwaliteit dierlijke producten, wanneer mogelijk lokaal. Ik eet zelf alleen nog vlees van de lokale boer of wildernisvlees(van dieren die vrij rond hebben gelopen).
Vegetariër kun je zijn zonder jezelf om zeep te helpen, veganisme is toch echt om meer redenen dan alleen B12 af te raden, zelfs al gaat het jaren goed. Als je het toch wilt doen zou ik regelmatig een uitgebreide bloedtest laten doen, zelfs al heb je nog geen problemen.

Ik leef 29 jaar vleesloos waarvan 11 jaar veganistisch. Geen enkel probleem. Je moet alleen wat vaste ideeën ontremd voeding overhoop gooien. Meer peulvruchten, meer noten, meer rauw eten, minder brood. Er bestaat een veganist van over de 90 die halve marathons loopt http://www.runnersworld.com/races/mike-fremont-91-finishes-knoxville-half-marathon-304. Maar ieder jaar een bloed test ben ik het wel mee eens.

Terug
Naar boven