XXL Nutrition

Verb

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Doe je de BOR wel eens Pendlay sT? Pak je net een wat grotere ROM namelijk.

Begrijp ik nou goed dat je elke training dezelfde spiergroepen aanpakt (fullbody) maar met afwisseling in oefeningen, reps, sets etc.?

pendlayrow doe ik wel eens als mijn onderrug té vermoeid is van het squatten/deadliften, of als ik zo zwaar mogelijk train (bij 3x5)

En jep, elke training fullbody :) maar op squat, shrugs en calve raise na geen enkele oef meer dan 1x per week.

Mss verdiepen in de lowbarsquat voor je 3*5 reeksen.
Volgens mij is lowa bar net iets minder belastend voor je knieën, al is het wel wat wennen in het begin.

Ik ga ook nog een vraagje stellen :p
Ik weet dat je die tabata's al gedaan hebt op dat mp3'tje, zijn die BW squats zwaar genoeg? Of moet ik het zelf maar even checken ;)
Het is natuurlijk maar kortstondig rust dat je hebt.
Mijn conditie is niet top, daar mag aan gewerkt worden.

Mss verdiepen in de lowbarsquat voor je 3*5 reeksen.
Volgens mij is lowa bar net iets minder belastend voor je knieën, al is het wel wat wennen in het begin.

Ik ga ook nog een vraagje stellen :p
Ik weet dat je die tabata's al gedaan hebt op dat mp3'tje, zijn die BW squats zwaar genoeg? Of moet ik het zelf maar even checken ;)
Het is natuurlijk maar kortstondig rust dat je hebt.
Mijn conditie is niet top, daar mag aan gewerkt worden.

Ik vond het wel behoorlijk zwaar hehe. Je kan het steeds verzwaren door telkens zo snel mogelijk zoveel mogelijk herhalingen te doen binnen de 20 sec, en dat ook 8x proberen vol te houden... Ik meen me te herinneren dat ik het eerste setje steeds iets van een 25 herhalingen kon, en het laatste setje maar een 14-tal meer. Nu ga ik het denk ik wel eens met men barbell in mn nek proberen te doen in men homegym.

En lowbarsquat vind ik echt een bescheten techniek :D Ik vind het veel plezanter om de barbell goed stevig op men traps te leggen, voelt ook veel veiliger aan. Maar ik zal het wel eens moeten gaan leren, want MT had het ook al verteld dat dat beter is voor de knieën.

Laatst bewerkt:
Allé zaterdag dan eerst eens proberen met BW squats, zien wat dat gaat geven :p Die mp3 laat ik in ieder geval zwaar door de boxen knallen ;)

Allé zaterdag dan eerst eens proberen met BW squats, zien wat dat gaat geven :p Die mp3 laat ik in ieder geval zwaar door de boxen knallen ;)

Laat me dan eens weten of je er meer herhalingen hebt kunnen uitpersen tijdens het eerste en laatste setje! We kunnen er een wedstrijd van maken om elkaar te motiveren hehe :D

Laat me dan eens weten of je er meer herhalingen hebt kunnen uitpersen tijdens het eerste en laatste setje! We kunnen er een wedstrijd van maken om elkaar te motiveren hehe :D

Ik denk dat je het flink zal halen, nu moet ik me nog gaan concentreren op de herhallingen ook :p ik dacht mijn verstand even op 0 te zetten en alles te geven lol

Zelf opgesteld schema ;) Vroeger heb ik nog met splitschema's getraind, maar dat vond ik absoluut niet interessant.

Ik heb mijn schema gewoon opgebouwd met alle compounds (squat, deadlift, military press, bor, chins) als basis. Daarnaast doe ik dan wat extra oefeningen voor mijn zwakke punten bij te werken: bovenkant borst, rug, kuiten, ... (en shrugs omdat ik grote traps stoer vind hehe). Verder vind ik variatie heel belangrijk dus heb ik ervoor gezorgd dat ik zoveel mogelijk varieer in mijn schema kwa oefeningen ( gewone bp en incline bp, bor en db row, military press en arnold press, pull ups en chin ups, ...).

In de toekomst ga ik ook wel eens wat beginnen variëren met mijn squat (op maandag bv frontsquat, op woensdag lowbar squat, op zaterdag highbar squat). Maar heb nog niet echt zin gehad om mij eens te concentreren op de techniek voor front- en lowbarsquat, vandaar dat ik momenteel 3x highbarsquat doe.

Die setrepcyclus is opnieuw omdat ik variatie heel belangrijk vind + omdat ik al snel iets beu ben. Ik ben nu aan men vierde week 3x10 bezig, en ik ben het al kotsbeu. Het liefst vanal zou ik eigenlijk konstant 3x5 trainen, maar dat laten mijn knieën niet toe (vanaf +140kg squat krijg ik last in mijn linkerknie, tendinitis). 3x10 en 4x8 en 3x20 voelen dan weer lekker aan in mijn knieën.

En ja, ik warm op voor deadlift. Ik warm voor elke oefening op (behalve de kleine isolatieoef ofc). Maar dan neem ik gewoon willekeurig wat gewichtjes en doe ik een willekeurig aantal herhalingen, dat onthou ik niet en is ook de moeite niet om hier te noteren. Vooral voor squat warm ik heeeeel uitgebreid op want anders verkloot ik mijn linkerknie!
ik zelf heb altijd split getraint, wel heb ik me rep-cycles een aantal keer verandert, wat ik binnekort eens wil proberen is 10x10 met squatten, zou ik ook evt. eens kunnen doen met bp en dl, gewicht zal dan niet zo hoog zijn maar gewoon eens uitproberen hoe dat aanvoelt.

front-squats ga ik over een tijdje ook eens mee beginnen en wat je zegt over low-bar squatten, is dat echt een stuk minder belastend voor de knieën? want dan ben ik er wel geintresseert in..hoewel de uitvoering me best lastig lijkt ook omdat nog niet eens gewent bent om high-bar te squatten met losse bb, heb mss 5x los gesquat in totaal.

er zijn zot mensen die jou trainingstactiek ook soort van gaan toepassen, het lijkt mij zelf ook wel de moeite waard om het eens uit te proberen.

Laatst bewerkt:
ik zelf heb altijd split getraint, wel heb ik me rep-cycles een aantal keer verandert, wat ik binnekort eens wil proberen is 10x10 met squatten, zou ik ook evt. eens kunnen doen met bp en dl, gewicht zal dan niet zo hoog zijn maar gewoon eens uitproberen hoe dat aanvoelt.

front-squats ga ik over een tijdje ook eens mee beginnen en wat je zegt over low-bar squatten, is dat echt een stuk minder belastend voor de knieën? want dan ben ik er wel geintresseert in..hoewel de uitvoering me best lastig lijkt ook omdat nog niet eens gewent bent om high-bar te squatten met losse bb, heb mss 5x los gesquat in totaal.

er zijn zot mensen die jou trainingstactiek ook soort van gaan toepassen, het lijkt mij zelf ook wel de moeite waard om het eens uit te proberen.

Het schijnt beter te zijn voor de knieën ja. Zelf heb ik er nog geen ervaring mee, 'k vind het een bescheten techniek. Ik verkies highbar.

10x10 squat, klinkt intensief man :D

Laatst bewerkt:
Het is niet omdat er veel f**gots van 70kg na 1 week trainen al beginnen te kuren dat je naturel niets zou kunnen bereiken toch? Ik heb niets tegen kuren, iedereen doet met zijn lichaam wat hij zelf wil maar ik vind het wel jammer dat door zulke gasten naturelle mensen ook een slechte naam krijgen :) (en niet geloofd worden dat ze naturel zijn ;) )

(wil hier trouwens niet alle mensen die "anabole androgene steroïden">aas gebruiken tegen me in het harnas jagen, ik heb niets tegen mensen die naturel al heel wat bereikt hebben en hun limieten willen verleggen dmv "anabole androgene steroïden">aas. Ik heb enkel iets tegen gasten die nog niets bereikt hebben en die denken dat ze door "anabole androgene steroïden">aas te gebruiken ineens een coleman of arnold zullen worden...)
Oude quote maar geheel mee eens :)

Het schijnt beter te zijn voor de knieën ja. Zelf heb ik er nog geen ervaring mee, 'k vind het een bescheten techniek. Ik verkies highbar.

10x10 squat, klinkt intensief man :D

10x10 squat is wel goed, heb die trainingsmanier ook gebruikt en had er in korte tijd veel kracht mee gewonnen, het is dan dat je de squat superset met een hamstringcurl bijvoorbeeld, daarvan 10 supersets 10 herhalingen met 1 minuut rust tussenin om de intensiteit hoog te houden, en dan erna pak je leg extensions superset met lunges bijvoorbeeld, dan pak je maar 3 sets supersets om het af te maken.

10x10 squat is wel goed, heb die trainingsmanier ook gebruikt en had er in korte tijd veel kracht mee gewonnen, het is dan dat je de squat superset met een hamstringcurl bijvoorbeeld, daarvan 10 supersets 10 herhalingen met 1 minuut rust tussenin om de intensiteit hoog te houden, en dan erna pak je leg extensions superset met lunges bijvoorbeeld, dan pak je maar 3 sets supersets om het af te maken.

Mja, das een manier van trainen die me niet echt aanspreekt. Veel te vermoeiend en je zal dan ook maar heel lichte gewichten kunnen nemen.

Holy shit Verb, ik heb die tabata squats gedaan. Valt wel vies tegen:roflol:

Niet om het een of het ander..maar mensen zien hier een bruut fysiek en denken dan door even de trainings methode van Verb te kopieeren een zelfde fysiek te krijgen...Zo werkt het helaas niet..anders was ik al lang exact dit schema aan het volgen:rolleyes:!

Desalnietteplus wel een appart en zeker interessant schema..echter is mijn nadeel dat ik dus een hekel heb aan fullbody...:o

Niet om het een of het ander..maar mensen zien hier een bruut fysiek en denken dan door even de trainings methode van Verb te kopieeren een zelfde fysiek te krijgen...Zo werkt het helaas niet..anders was ik al lang exact dit schema aan het volgen:rolleyes:!

Desalnietteplus wel een appart en zeker interessant schema..echter is mijn nadeel dat ik dus een hekel heb aan fullbody...:o
+1

Dat denk ik ook vaak :p. Volgens mij zijn er maar 2 dingen echt belangrijk in onze sport: toewijding en geduld en dan kom je er wel. Sommigen doen er 5 jaar over, anderen 10.. So be it :)

Niet tegenstaande dat onze verb gewoon een superbruut fysiek heeft :D

Bedankt voor je wijze woorden Skatermarvin.

Goed fysiek kerel! ben benieuwd wat je overhoud als je meer gaat zakken.

True. Trainen is experimenteren, zelf uitzoeken waar je lichaam goed op reageert én wat je graag doet. Niet zomaar iets overnemen van de eerste de beste kerel op internet.

Laatst bewerkt:
niet om het een of het ander..maar mensen zien hier een bruut fysiek en denken dan door even de trainings methode van verb te kopieeren een zelfde fysiek te krijgen...zo werkt het helaas niet..anders was ik al lang exact dit schema aan het volgen:rolleyes:!

+2

Mja, meeste DBB'ers willen toch krampachtig vasthouden aan die 4 daagse split. Ik weet niet wat dat is, maar echte veranderingen zie je nauwelijks ergens. Misschien een keer switchen van borst+triceps naar borst+biceps, en in een heel gekke bui misschien eens van 3*8 naar 3*5 ofzo. Op zich zal je lichaam daar wel wat op reageren, maar ik denk dat je beter eens kwan switchen naar fullbody, UB/LB, wendler, dat soort shit. Wat échte veranderingen.

Mja, meeste DBB'ers willen toch krampachtig vasthouden aan die 4 daagse split. Ik weet niet wat dat is, maar echte veranderingen zie je nauwelijks ergens. Misschien een keer switchen van borst+triceps naar borst+biceps, en in een heel gekke bui misschien eens van 3*8 naar 3*5 ofzo. Op zich zal je lichaam daar wel wat op reageren, maar ik denk dat je beter eens kwan switchen naar fullbody, UB/LB, wendler, dat soort shit. Wat échte veranderingen.
Absoluut. De meeste zijn doodsbang dat ze al hun spieren verliezen als ze een keer wat anders doen.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven