XXL Nutrition

Breaking News Vermiste broertjes overleden

T was een zorgzame vader, als hij niets om die kinderen gegeven had dan was die allang uit de buurt van die koters gebleven als je leest wat voor vrouw die ma is :roflol:

het feit dat hij die 2 koters af heeft gemaakt doet me toch iets anders vermoeden:scratch:

Ik hoor te vaak mensen zeggen dat ze een k*tjeugd hadden. Ik snap dat echt niet.

Dit doet me denken aan de definitie van pijn in geneeskunde en verpleegkunde. Heel lang ging het om objectieve pijnschalen zodat je kon aantonen dat a meer pijn heeft dan b. Maar de laatste jaren draait het om een heel pragmatisch en subjectief begrip van pijn. Pijn is wat een patiënt zegt dat het is en treedt op wanneer de patiënt zegt dat het optreedt (Mc Caffery) De ene persoon kan beter tegen pijn, of gaat er anders mee om.

Als iemand zegt een k*tjeugd te hebben gehad en dat die jeugd erg bepaald hoe die persoon geworden is in het leven dan is dat gewoon zo. Een discussie van mijn jeugd was k*tter dan de jouwe is imo echt nutteloos. Wel nuttig is jezelf relativeren en eens naar echt arme kinderen te kijken die niet te eten hebben als je zelf met iets pietluttigs zit. Maar stel dat je ouders had die zelf altijd echtelijke ruzies hebben en je bent nu 30 dan kan het zomaar zijn dat je essentiële vaardigheden mist om zelf ruzies met je vrouw op een volwassen manier op te lossen en met je eigen emoties om te gaan. Dan moet je niet reageren van ik mag niet zeggen dat ik een k*tjeugd had want die zielige palestijnen......nee dan moet je hard werken aan dit punt en vaardheden leren die je niet spelenderwijs van thuis meegekregen hebt.

Man er gaan elke dag 1000en kinderen kapot maar owee als het een beetje in de buurt komt dan wordt het ineens eng en belangrijk.

Ja precies, zo werkt dat. Moet je dan redeneren van er gaan er toch 1000den kapot, 2 meer of minder maakt toch niet uit? Ik blijf erbij dat emoties hebben bij een zaak als deze en die anno 2013 ook op FB uiten zo vreemd niet is imo.

Ik zou een onwijs ongemakkelijk gevoel hebben als er geen collectieve emoties waren. Hoop van mijn FB vrienden zijn ook zelf ouders van kinderen in ongeveer die leeftijd. Hoe kan je dit als vader doen; hoe kan de haat naar je ex zo groot worden......wat is er mis met emoties en deze delen?

Het delen van brandende kaarsjes op internet is in mijn optiek niets meer dan het breeduit etaleren van je eigen compassie.
Ik vind dat persoonlijk een ontzettend storende vorm van theatrale zelfbevlekking.

Ik kan me persoonlijk namelijk prima voorstellen hoe een vader dat kan doen. Onder de juiste omstandigheden is elk mens tot moord in staat.

want iedereen ziet zijn/haar kinderen natuurlijk op de exact zelfde manier:eyes:

Beweer ik dat dan? (ik pretendeer trouwens ook niet een antwoord te hebben op de vragen, dat zou idd uiterst speculatief zijn) Ik stel de vraag die vrijwel heel NL zich stelt.

Waarom liggen jullie hier eigenlijk van wakker? En dan bedoel ik, dit specifiek geval. Shit happens, every day! Elke dag zijn er verkrachtingen, moord, oorlog, pesterijen, mishandelingen, zelfmoorden, folteringen en noem maar op. Elke dag opnieuw.

Beweer ik dat dan? (ik pretendeer trouwens ook niet een antwoord te hebben op de vragen, dat zou idd uiterst speculatief zijn) Ik stel de vraag die vrijwel heel NL zich stelt.

door die vraag te stellen in zekere zin wel, je impliceert er namelijk mee dat er voor iedereen die zijn zaad heeft doen versmelten met een eicel een gemeenschappelijke factor bestaat dat hen zou verhinderen van zoiets te doen:)

---------- Post toegevoegd 20 May 2013 om 18:45 ----------

Pls in krant stond heel stuk over wat die vrouw allemaal had lopen uitvreten.

stond er ook iets in over die man? Nee? aannames en nog meer aannames:)

Het delen van brandende kaarsjes op internet is in mijn optiek niets meer dan het breeduit etaleren van je eigen compassie.
Ik vind dat persoonlijk een ontzettend storende vorm van theatrale zelfbevlekking.

Ik kan me persoonlijk namelijk prima voorstellen hoe een vader dat kan doen. Onder de juiste omstandigheden is elk mens tot moord in staat.

Kan alleen aangeven dat mijn motief geen theatrale zelfbevlekking is. Collectieve verontwaardiging en symboliek als kaarsjes hebben een functie in de maatschappij. Iets willen doen in dit onvoorstelbare verhaal.

Dat onder omstandigheden iedereen tot moord instaat is ben ik overigens met je eens. Wat ik namelijk zie is wat ik uitgebreid les over gehad heb bij psychiatrie. Op veel plekken wordt die man nu het label opgeplakt van dat het een gestoorde gek is....normale mensen zouden zo iets niet kunnen. Dit geeft een schijnbeeld over de mensheid. Namelijk dat normale mensen altijd een goede aard hebben. Ik ben bang dat dat niet zo is. En voor de rest kan ik het ook niet invullen; zijn motivatie ging zijn graf in.

Kan alleen aangeven dat mijn motief geen theatrale zelfbevlekking is. Collectieve verontwaardiging en symboliek als kaarsjes hebben een functie in de maatschappij. Iets willen doen in dit onvoorstelbare verhaal.

Dat onder omstandigheden iedereen tot moord instaat is ben ik overigens met je eens. Wat ik namelijk zie is wat ik uitgebreid les over gehad heb bij psychiatrie. Op veel plekken wordt die man nu het label opgeplakt van dat het een gestoorde gek is....normale mensen zouden zo iets niet kunnen. Dit geeft een schijnbeeld over de mensheid. Namelijk dat normale mensen altijd een goede aard hebben. Ik ben bang dat dat niet zo is. En voor de rest kan ik het ook niet invullen; zijn motivatie ging zijn graf in.

http://www.youtube.com/watch?v=1bvgEwHa8nw
vanaf 2:19:)

Waarom gooi je ze dan niet van facebook af?

Mag ik vragen of jij zelf kinderen hebt? want sinds ik kinderen heb kijk ik toch compleet anders naar de wereld en begrijp ik dus absoluut niet onder wat voor omstandigheden dan ook, dat iemand dat kan doen.
Maar jij kan het je prima voorstellen, dat verbaasd me enigzins.

stond er ook iets in over die man? Nee? aannames en nog meer aannames:)

Heel Nederland gaat er van uit dat die pa die jochies vermoord heeft, voor t zelfde geld heeft die ma het wel gedaan omdat ze die kinderen haatte en ook maar die pa meegepakt zodat hij de schuld kreeg.

Heel Nederland gaat er van uit dat die pa die jochies vermoord heeft, voor t zelfde geld heeft die ma het wel gedaan omdat ze die kinderen haatte en ook maar die pa meegepakt zodat hij de schuld kreeg.

Ja wie weet en elk camera beeld waar ze op te zien waren had moeders haar onzichtbaarheidsmantel om.

en dus jij vindt het nodig om nog wat extra aannames er bovenop te gooien? maakt je niet minder dom, maakt de andere 99% van nederland gewoon OOK dom:)

Waarom gooi je ze dan niet van facebook af?

Dat lijkt me een nogal overdreven actie denk je niet?

Mag ik vragen of jij zelf kinderen hebt? want sinds ik kinderen heb kijk ik toch compleet anders naar de wereld en begrijp ik dus absoluut niet onder wat voor omstandigheden dan ook, dat iemand dat kan doen.
Maar jij kan het je prima voorstellen, dat verbaasd me enigzins.

Nee, ik heb geen kinderen. Ik geloof ook best dat je anders naar de wereld kijkt als je verantwoordelijk bent voor een ander.
Ik geloof echter niet dat dit mijn voorstellingsvermogen zou moeten beperken.

Dat lijkt me een nogal overdreven actie denk je niet?

Nee, ik heb geen kinderen. Ik geloof ook best dat je anders naar de wereld kijkt als je verantwoordelijk bent voor een ander.
Ik geloof echter niet dat dit mijn voorstellingsvermogen zou moeten beperken.

Mbt facebook, is natuurlijk wat je zelf wilt, ik had pas laat facebook en kreeg veel verzoekjes van oude bekenden, totdat ik me aan diverse updates dusdanig irriteerde dat ik nu nog 30 echte vrienden/familieleden heb en dat bevalt prima.
Je hoeft het natuurlijk niet te doen..was slechts een tip.

Mbt voorstellingsvermogen, is beetje lastig uit te leggen misschien wat ik bedoel, maar ik was vroeger(naja 5jaar geleden haha) ook harder in me uitspraken, en had me toen best kunnen voorstellen dat je zo boos bent op bv je vrouw dat je dan ook je kinderen meeneemt, nu vind ik dat onbegrijpelijk.
Dus in dat opzicht ben ik verandert en het zou best goed kunnen dat wanneer jij straks kinderen hebt(als je dat zou willen) je er ook niks meer bij voor kan stellen.

Terug
Naar boven