XXL Nutrition

Breaking News Vermiste broertjes overleden

Nee, dat zeg ik niet.

Het is een idiote vergelijking.

Als je een goede vergelijking wilt maken dan dien je aspecten van het leed te meten onder een groep mensen waarbij de condities exact hetzelfde zijn. Dat is niet mogelijk.
Ergo; leed kan nooit een algemene waarde toebedeeld krijgen.
Er zijn mensen die gruwelijke ervaringen meemaken en het persoonlijk lijden toch in heel andere dingen ervaren.
Ook zijn er mensen die geen fl**ker meemaken en ondragelijk lijden.

Je oversimplificeert een zeer gecompliceerd proces die zich op veel meer lagen afspeelt dan gebeurtenissen alleen.
Het ressentiment van de vader van de twee jongetjes is daar een voorbeeld van.

Je neiging tot het overfilosoferen van wat ik zei zorgt voor een soort mist die de zaken complexer maken dan ze zijn.
Je gaat me niet overtuigen dat het lijden van een kind in een nazi concentratiekamp even groot kan zijn dan een kind die vindt dat hij lijdt omdat hij een dag geen cadeau heeft gekregen, terwijl hij dat voorheen iedere dag kreeg. Iedereen hier op dit forum zal zijn kind eens goed op zijn plaats zetten als deze weer eens aan het zagen is dat het eten niet lekker is.

Je neiging tot het overfilosoferen van wat ik zei zorgt voor een soort mist die de zaken complexer maken dan ze zijn.
Je gaat me niet overtuigen dat het lijden van een kind in een nazi concentratiekamp even groot kan zijn dan een kind die vindt dat hij lijdt omdat hij een dag geen cadeau heeft gekregen, terwijl hij dat voorheen iedere dag kreeg. Iedereen hier op dit forum zal zijn kind eens goed op zijn plaats zetten als deze weer eens aan het zagen is dat het eten niet lekker is.
Complimenten voor het maken van slechte analogieën.

die yasmine toch:roflol:

Complimenten voor het maken van slechte analogieën.
Analogie werd gemaakt door prof Dr.Koen Raes tijdens de universitaire les filosofie. Maar goed, jullie hebben een grotere opleiding dan deze prof gehad.

Als je het debat tussen mij en sjors beter had gevolgd dan had je de analogie beter begrepen.

haha yasmine goed bezig ouwe

Haha Yasmine is naast dokter nog eens psycholoog. :roflol:

De term overfilosoferen bestaat niet.
Als je doelt op mijn redenatie dan vind ik niet dat deze complex is.

Je gaat me niet overtuigen dat het lijden van een kind in een nazi concentratiekamp even groot kan zijn dan een kind die vindt dat hij lijdt omdat hij een dag geen cadeau heeft gekregen terwijl hij dat voorheen iedere dag kreeg.

Dat hoeft ook niet, want ik zou nooit zo'n stomme vergelijking maken.

Iedereen hier op dit forum zal zijn kind eens goed op zijn plaats zetten als deze weer eens aan het zagen is dat het eten niet lekker is.

Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt en hoe dit in relatie staat tot mijn repliek.

Analogie werd gemaakt door prof Dr.Koen Raes tijdens de universitaire les filosofie. Maar goed, jullie hebben een grotere opleiding dan deze prof gehad.

Als je het debat tussen mij en sjors beter had gevolgd dan had je de analogie beter begrepen.
Ik heb je analogie prima begrepen, maar hij is vrij idioot om het nog zacht uit te drukken.

Ik heb je analogie prima begrepen, maar hij is vrij idioot om het nog zacht uit te drukken.
Nou dat is jouw opinie. Die je trouwens niet onderbouwt. Het heeft dus voor mij geen zin om uitgebreid op dergelijke beweringen te gaan reageren.

Nou dat is jouw opinie. Die je trouwens niet onderbouwt. Het heeft dus voor mij geen zin om uitgebreid op dergelijke beweringen te gaan reageren.
Ik ben geen prof. dr. in de filosofie die fictieve uitspraken gedaan heeft, dus dan is het toch ondergeschikt ongeacht enige onderbouwing die ik lever. :(

Wat een onnozele k*topmerking die compleet de rest van mijn uitleg negeert. De laatste tijd doe je dat wel vaker EricR. Jaren geleden ervoer ik je toch wel wat intellectueel eerlijker.

Gelukkig zien anderen hier ook in dat jouw vergelijking kant noch wal raakt. Verder boeit het constant aanhalen van jouw oh zo slechte jeugd amper als het gaat om dit soort zaken.

Gelukkig zien anderen hier ook in dat jouw vergelijking kant noch wal raakt. Verder boeit het constant aanhalen van jouw oh zo slechte jeugd amper als het gaat om dit soort zaken.

En je blijft maar gif spuien. Mooi, je als moderatorzo gedragen. Het was trouwens wel degelijk relevant, maar jouw om de één of andere vreemde reden intellectuele oneerlijkheid doet je de meest vreemde hersenkronkels maken om me toch maar te bekritiseren.

Wat is dat precies, intellectuele oneerlijkheid?
( ik train elke dag dus ik heb niet zoveel tijd om te studeren)

Zielig hoor voor de broertjes en die moeder.....

Inmiddels is mijn timeline ook verandert in 1 grote vrouwenkliek die allemaal jeukplaatjes aan het sharen zijn met brandende kaarsjes.
Ik vind het ook vreselijk tragisch maar ik krijg een onwijs ongemakkelijk gevoel van dit soort collectieve emoties.

Ik zou een onwijs ongemakkelijk gevoel hebben als er geen collectieve emoties waren. Hoop van mijn FB vrienden zijn ook zelf ouders van kinderen in ongeveer die leeftijd. Hoe kan je dit als vader doen; hoe kan de haat naar je ex zo groot worden......wat is er mis met emoties en deze delen?

---------- Post toegevoegd 20 May 2013 om 18:12 ----------

Me moederhart huilt

uu mensen dat vind ik altijd zo :o , alsof vaders harten niet huilen :rolleyes:

zo komt het over bij mij :(

Helemaal mijn punt en ook harten van kinderloze mensen kunnen verdrietig zijn.

Ik zou een onwijs ongemakkelijk gevoel hebben als er geen collectieve emoties waren. Hoop van mijn FB vrienden zijn ook zelf ouders van kinderen in ongeveer die leeftijd. Hoe kan je dit als vader doen; hoe kan de haat naar je ex zo groot worden......wat is er mis met emoties en deze delen?

Man er gaan elke dag 1000en kinderen kapot maar owee als het een beetje in de buurt komt dan wordt het ineens eng en belangrijk.

Sommige mensen zijn echt gek. Heel heftig wat hij zijn ex hiermee aandoet... Dit doet me denken aan het drama in Schalkwijk een aantal maanden geleden, waarbij de vader zijn vrouw en kinderen had vermoord.

Die ma was volgens bronnen anders ook een psychopaat die meerdere keren vals aangifte heeft gedaan met als resultaat dat die vader kinderen nog maar 2 dagen per 2 weken ipv de helft van de tijd mocht zien. Stond volgens mij een heel stuk in de NRC over, dat die vrouw continue liep te miepen over mishandeling terwijl doctoren, school en andere mensen nooit enige sporen hebben gevonden bij die kinderen.

No offence maar als dat waar is kan ik weinig medelijden voor die vrouw opbrengen en zijn enkel de kinderen en de rest van de familie/vrienden hier slachtoffer van.

want iedereen ziet zijn/haar kinderen natuurlijk op de exact zelfde manier:eyes:

Speculaties gaan wel in rap tempo omhoog zeg.

Terug
Naar boven