MuscleMeat

Breaking News Vermiste broertjes overleden

Ik denk omdat dit nogal breed uitgemeten is via social media. Zowel twitter als fb staan sinds aanvang stijf van de rt's en shared statusses. De moeder heeft destijds FB ingezet om aandacht te vragen voor de verdwijning.

Inmiddels is mijn timeline ook verandert in 1 grote vrouwenkliek die allemaal jeukplaatjes aan het sharen zijn met brandende kaarsjes.
Ik vind het ook vreselijk tragisch maar ik krijg een onwijs ongemakkelijk gevoel van dit soort collectieve emoties.

wat is een timeline?

Laatst bewerkt door een moderator:
Daarmee bedoel ik dus ook niet dat je schuimbekkend met een hakbijl door haar voorruit moet rennen om haar vervolgens tot tartaar te slaan, maar op een manier dat je er mee weg komt. Genoeg mensen die na een moeilijke scheiding een "onfortuinlijk auto-ongeluk" mee maken.

vereist geduld, emotionele mensen hebben geen geduld:)

Ik denk omdat dit nogal breed uitgemeten is via social media. Zowel twitter als fb staan sinds aanvang stijf van de rt's en shared statusses. De moeder heeft destijds FB ingezet om aandacht te vragen voor de verdwijning.

Inmiddels is mijn timeline ook verandert in 1 grote vrouwenkliek die allemaal jeukplaatjes aan het sharen zijn met brandende kaarsjes.
Ik vind het ook vreselijk tragisch maar ik krijg een onwijs ongemakkelijk gevoel van dit soort collectieve emoties.

Logisch.

Net als die gasten die mee gingen zoeken in het bos. 99% stond met hun glimlachende bek in de krant op zoek naar de jongetjes.

Er zullen vast een paar zitten die het meeleven met de moeder maar der zijn er srs een hoop die gewoon lekker meedoen met de "hype".

Me moederhart huilt

uu mensen dat vind ik altijd zo :o , alsof vaders harten niet huilen :rolleyes:

zo komt het over bij mij :(

Wie heeft er tegenwoordig geen k*tjeugd gehad en er op latere leeftijd nog steeds last daarvan? Veel mensen iig. Heb ik het mis of kun je nog enigszins sympathie opbrengen voor de dader?

Ik hoor te vaak mensen zeggen dat ze een k*tjeugd hadden. Ik snap dat echt niet.
Een k*tjeugd dat heb je niet omdat je te voet naar de bushalte moest die 500 meter van je deur was; Of je een gsm kreeg ipv een smartphone.
Ik heb een zeer zware jeugd gehad, met heel veel extreem erge problemen en weet je, ik heb toch een toffe jeugd gehad. Men moet de zaken leren relativeren. Palestijnse kinderen, die weten iets beter wat een k*tjeugd is. Of de kinderen in Noord-Korea, Somalië.
Maar goed, ik ga off topic.

Het is geen populaire gedachte, maar als de vader echt "klinisch "gek was geworden, dan beseft hij niet wat zijn daden echt betekenen. Je zou dan kunnen stellen dat "hij hopelijk brandt in de hel" niet echt correct is.
Maar de mens en de samenleving wil nu eenmaal wraak.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat het verschrikkelijk is dat die twee schatjes het met hun leven moest bekopen.

wat is een timeline?

---------- Post toegevoegd 20 May 2013 om 14:43 ----------

:d

Ooit was dat een feed waarin je alle ins en outs van je online vrienden kon lezen. Tegenwoordig is het een ordinaire reclamezuil annex broedplaats voor emotioneel instabiele mensen.

ik gunde het iWJ niet om de hoogste in de karmaranking te zijn zonder avatar:)
Ik hoor te vaak mensen zeggen dat ze een k*tjeugd hadden. Ik snap dat echt niet.
Een k*tjeugd dat heb je niet omdat je te voet naar de bushalte moest die 500 meter van je deur was; Of je een gsm kreeg ipv een smartphone.
Ik heb een zeer zware jeugd gehad, met heel veel extreem erge problemen en weet je, ik heb toch een toffe jeugd gehad. Men moet de zaken leren relativeren. Palestijnse kinderen, die weten iets beter wat een k*tjeugd is. Of de kinderen in Noord-Korea, Somalië.

Het is geen populaire gedachte, maar als de vader echt "klinisch "gek was geworden, dan beseft hij niet wat zijn daden echt betekenen. Je zou dan kunnen stellen dat "hij hopelijk brandt in de hel" niet echt correct is.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat het verschrikkelijk is dat die twee schatjes het met hun leven moest bekopen.

genetische dispositie voor bepaalde psychische aandoeningen + k*tjeugd = ****ed up resultaten
geen genetische dispositie voor bepaalde psychische aandoeningen + k*tjeugd = kunnen relativeren

Wat een contradictie.

Het is helemaal geen gegeven dat Palestijnse kinderen beter weten wat een k*tjeugd is.
Je bent hier persoonlijk leed aan het classificeren op basis van random voorwaarden.

Elk leed is leed en de enige die er een gevoelswaarde aan kan hangen is het slachtoffer van het leed zelf.

Niet alleen het huwelijk. De hele regeling rond je kinderen zien in co-ouderschap is ronduit k*t voor de man.

De moeder mag dan nog de slechtste van de 2 zijn, de vader zal enorm lang en veel zijn best moeten doen om het alleenrecht op die kinderen te krijgen. Men zegt nog altijd dat kinderen zeker niet zonder hun moeder mogen opgroeien. En zonder vader dan?

Vrouwen vechten al jaren voor het gelijk tussen man en vrouw, maar hier rept men met geen woord over.

Het is een enorm spijtige zaak wat nu met die kinderen is gebeurd...zeker omdat de moeder al had aangegeven dat het niet goed zat. Maar je eigen kinderen zoiets aandoen? Ik heb er nu wel geen maar kan me niet inbeelden dat je zoiets doet. Dan ben je toch buiten jezelf?

Ik woon in België; Ik ken een vrouw die een kind had met een man met wie ze niet was gehuwd. Er waren onweerlegbare bewijzen dat hij haar jaren lang mishandelde. Toen ze uiteen gingen, kidnapte hij het kind van school en bracht hij het kind naar het huis van een oude ex, en zei tegen de moeder via sms dat ze het kind nooit meer ging terugzien. De moeder ging bij de politie en zei dat ze niks konden doen omdat hijals vader ook het recht had het kind te zien en dat ze dus maar naar de rechtbank moest stappen. Dit duurde maanden,... het kind is tijdens deze periode mishandeld, verhongerd, werd levensgevaarlijk ziek omdat hij haar chronische ziekte niet behandelde, hij werd tegengehouden in dronken toestand met de wagen toen hij aan 90 per uur de bocht miste en de politie hem uit de gracht haalde. Ze lieten hem terug vertrekken met het kind oop de achterbank,... Dit kind was dus echt in levensgevaar.
WAt heb ik gedaan: het kind opnieuw gekidnapt, en verstopt. Politie kwam bij ons, en zei dat we strafbaar waren en bla bla bla. Ik heb hen dezelfde argumentatie gegeven die ze mij indertijd hadden gegeven, en ze zijn vertrokken. De vader heb ik met de dood bedreigd, en nu hebben we via de rechtbank bekomen dat hij het kind enkel kan zien onder begeleiding. Dat heeft hij een paar keer gedaan maar heeft het dan opgegeven omdat de bezoekuren 's morgens waren en hij toen nog met een kater in zijn bed lag. Het kind ziet hij dus niet meer en is nu terug gezond; Maar mentaal heeft ze eeen lichte achterstand opgelopen. Hopelijk komt het ooit nog goed; De vader beseft dat hij weg moet blijven.

Dat komt omdat je zelf een fijne jeugd hebt gehad.

Je hebt makkelijk praten met je gezonde genen.

Maar je hebt gelijk als je zegt dat het niet nodig is om andere mensen hun leven te verpesten als dat van jezelf verpest is.

Wat een contradictie.

Het is helemaal geen gegeven dat Palestijnse kinderen beter weten wat een k*tjeugd is.
Je bent hier persoonlijk leed aan het classificeren op basis van random voorwaarden.

Elk leed is leed en de enige die er een gevoelswaarde aan kan hangen is het slachtoffer van het leed zelf.

Je kan het wel wat objectiveren.
Wat jij zegt is het volgende: een kind van 9 heeft de gewoonte elke dag 2 keer per dag kaviaar te eten, een ander kind slechts pap, 2 keer per dag.
Op een dag krijgt het eerste kind te horen dat hij maar 1 keer kaviaar zal krijgen, het andere kind maar 1 keer per dag pap.
Volgens jou is hun lijden dan gelijkwaardig?
Ik snap wat je bedoelt; Ze ervaren hun lijden , zelf, en enkel zij kunnen dus weten hoe erg ze hier onder lijden. Maar daar gaat het me net om; We moeten ophouden alles als lijden te bestempelen. Een Palestijns kind die zijn vader vermoord ziet worden, die alle dagen moet vechten om te overleven, die zijn zus verkracht ziet worden door 5 israelische soldaten, nou die heeft toch wel een iets zwaardere jeugd dan wij.

---------- Post toegevoegd 20 May 2013 om 15:01 ----------

Met alle respect, ik vraag me altijd af waarom het ene familiedrama slechts een klein berichtje in de krant krijgt en het andere grootschalig op elke zender te zien is.
Is dat enkel omdat de jongens nog tijdelijk "vermist" waren?

---------- Post toegevoegd 20 May 2013 om 14:38 ----------

Niet zo zeer de duivel. Als we de bijbel mogen geloven is het opofferen van je kinderen niet zo vreemd. Mits God het je vraagt natuurlijk.

Het verhaal van Abraham uit het Oude Testament waarin verteld wordt dat God aan Abraham de opdracht geeft zijn enige zoon te offeren. God zei tegen Abraham (Genesis 22):
"Ga naar het land Moria om daar je enige zoon, de jongen die je zo liefhebt, te offeren op een berg die ik je zal wijzen."

Ja maar god hield hem tegen om aan te tonen dat hij geen god was zoals de andere goden ; en dat hij dat dus niet wou. HEt was gewoon een test;
Al blijft het een walgelijke test.

Weer een ander soort Godwin? Palestijnen er bij betrekken om maar te relativeren dat kinderen in Nederland het nog niet zo slecht hebben?

Vertel dat tegen die 2 vermoorde kinderen, zullen ze vast blij van worden.

Dat komt omdat je zelf een fijne jeugd hebt gehad.

Je hebt makkelijk praten met je gezonde genen.

Maar je hebt gelijk als je zegt dat het niet nodig is om andere mensen hun leven te verpesten als dat van jezelf verpest is.

Ja, ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb een broer, maar ook een zus, die toch ****ed up zijn door onze jeugd. Ik herinner me nog dat we op straat stonden, geen huis meer hadden, naar een noodopvang moesten, en dat ik daar op mijn gemak bleef studeren, terwijl mijn broer en zus echt gek werden en alles lieten vallen en sindsdien steeds "abnormaler" werden.
Iedere keer als me iets heel ergs overkomt, dan krijg ik een klap, 12 uur later, en dat meen ik echt, voelt die klap veel veel minder had aan, en na 1 dag denk ik al: **** it, de tijd heelt alle wonden en binnen een week lijkt dit slechts een slechte vage herinnering. En life goes on. Dit gezegd zijnde, mijn grootste nachtmerrie, het verlies van een dierbare (vrouw, dochter, broer, schoonbroers en zussen,...) daar ben ik voorlopig gespaard van gebleven en ik vrees dat dit het enige is die me kapot kan maken. Maar echt kapot.

Weer een ander soort Godwin? Palestijnen er bij betrekken om maar te relativeren dat kinderen in Nederland het nog niet zo slecht hebben?

Vertel dat tegen die 2 vermoorde kinderen, zullen ze vast blij van worden.

Wat een onnozele k*topmerking die compleet de rest van mijn uitleg negeert. De laatste tijd doe je dat wel vaker EricR. Jaren geleden ervoer ik je toch wel wat intellectueel eerlijker.

Je kan het wel wat objectiveren.
Wat jij zegt is het volgende: een kind van 9 heeft de gewoonte elke dag 2 keer per dag kaviaar te eten, een ander kind slechts pap, 2 keer per dag.

Nee, dat zeg ik niet.

Op een dag krijgt het eerste kind te horen dat hij maar 1 keer kaviaar zal krijgen, het andere kind maar 1 keer per dag pap.
Volgens jou is hun lijden dan gelijkwaardig?

Het is een idiote vergelijking.

Ik snap wat je bedoelt; Ze ervaren hun lijden , zelf, en enkel zij kunnen dus weten hoe erg ze hier onder lijden. Maar daar gaat het me net om; We moeten ophouden alles als lijden te bestempelen. Een Palestijns kind die zijn vader vermoord ziet worden, die alle dagen moet vechten om te overleven, die zijn zus verkracht ziet worden door 5 israelische soldaten, nou die heeft toch wel een iets zwaardere jeugd dan wij.

Als je een goede vergelijking wilt maken dan dien je aspecten van het leed te meten onder een groep mensen waarbij de condities exact hetzelfde zijn. Dat is niet mogelijk.
Ergo; leed kan nooit een algemene waarde toebedeeld krijgen.
Er zijn mensen die gruwelijke ervaringen meemaken en het persoonlijk lijden toch in heel andere dingen ervaren.
Ook zijn er mensen die geen fl**ker meemaken en ondragelijk lijden.

Je oversimplificeert een zeer gecompliceerd proces die zich op veel meer lagen afspeelt dan gebeurtenissen alleen.
Het ressentiment van de vader van de twee jongetjes is daar een voorbeeld van.

Terug
Naar boven